Telecom News - מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם!

מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם!

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם!
מי הניע את חקירת "תיק הצוללות" (תיק 3000)? - לא מה שחשבתם!
מאת: אבי וייס, 23.7.23, 07:30SUBMARINE FREE

"הרמת מסך", שנשענת רק על מסמכים! מעל החלקים הנסתרים של "תפירת תיק 3000" שמתנהל, משום מה, ב-2 אולמות במקביל בביהמ"ש המחוזי בת"א, פרשה חמורה ביותר של "תפירת תיק" הנמצאת בתסבוכת משפטית: כולל דיווחים לקראת "משפט זוטא" בעניין הודאותיו של "עד המדינה לשעבר" - מיקי גנור, ודיווחים על תחילת המשפט עצמו - כולל את 5 ימי עדותו של ניצב מוטי לוי מפקד להב 433.

עדכונים בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 4.1.24

המשך עדכונים לאחר 4.1.24 בכתבה:
עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) החל מ-11.1.24 והלאה - כאן.


הכתבה כאן היא כתבת המשך לכתבה המובילה באתר בנוגע ל"תיק הצוללות" (תיק 3000) ולא ניתן להבין את החשיפות שיש כאן, מבלי לקרוא את הכתבה הקודמת, שפורסמה תחת הכותרת: "שערורייה: בוצעה האזנת סתר בפגסוס לראש הממשלה נתניהו ללא אישור כחוק".

לכתבה הנ"ל היו מספר פרסומים נלווים בנושאים נגזרים, למשל בתחום "האזנות סתר" הבלתי חוקיות, נושא שנחשף בכמה כתבות חשיפה בלעדיות, שתוצגנה בפני ועדת החקירה, שאמורה לקום בנושא זה. (הכתבה האחרונה עם לינקים לאחור בעניין זה היא כאן), ובכתבה, שעסקה בעיקר בתהליכי ההסתרה הענקיים (מה שנקרא "חסיונות", או "תעודות חיסיון") סביב "תיקי האלפים" (כולל תיקים נלווים דוגמת "פרשת חדרה"), כתבה, שפורסמה תחת הכותרת: "הסתרת עבירות פליליות (לכאורה) שבוצעה בתיקי האלפים נתמכה ע"י בנט וכחלון".

כל הכתבות של אלי ציפורי בנושא "פרשת הצוללות" מצוי ב"בלוג של אלי ציפורי" מרוכז בארכיון מקיף עם עשרות כתבות, ניתוחים, מסמכים ופרוטוקולים - כאן

1) מה זה תיק 3000?
בפועל, "תיק 3000" הוא 2 תיקים המתנהלים ממש במקביל, שהוגשו לביהמ"ש המחוזי בת"א במקביל, עקב החלטת צמרת הפרקליטות, שחשבה להשתמש בהרשעה מהירה בתיק משני אחד, כדי להשיג הישגים בתיק העיקרי. זאת, במיוחד אחרי שנאשם אחד (מודי זנדברג), עשה "עסקת טיעון" עם הפרקליטות ויצא די בזול.מיקי גנור צילום מסך

תיק אחד (כתב האישום המלא - כאן) הוא רק נגד צחי (יצחק) ליבר (מי שהיה בתקופה הרלוונטית לאישום, יועץ תקשורת ויועץ אסטרטגי), תיק מספר 19066-05-21 שהסתבך כבר מתחילת הדיונים, בגלל עדותו של "עד המדינה לשעבר" מיקי גנור, (בתמונה משמאל, צילום מסך), ש"הרס" את "תזת התביעה" כנגד צחי ליבר. תיק זה מתנהל במהירות בשלב ההוכחות ונמצא כעת בתוך "פרשת ההגנה" אחרי סיום "פרשת התביעה" וממתין לסיום ההוכחות, שיקרה כנראה די בקרוב, אחרי פגרת הקיץ, בפני כבוד השופט בני שגיא, סגן הנשיא ביהמ"ש המחוזי ת"א (כלכלי). 

כבוד השופט בני שגיא קבע מועדים דיון נוספים, כדי לנסות ולהגיע לסיכומים (אחרי סיום "פרשת ההגנה" עם עדי ההגנה) כבר בנובמבר 2023 - כאן

כל הפרוטוקולים שפורסמו של הדיונים שהתקיימו בתיק זה ("תיק ליבר") מצויים בלינקים כאן: 8.3.23, 12.3.23, 28.3.23, 4.4.21 (חלק ראשון), 4.4.23 (חלק שני), 30.4.23, 11.6.23, 22.6.23, 29.06.236.7.23, 9.7.23, 18.7.23, 20.7.23, 10.8.23, 8.11.23, 13.12.23, 24.12.2316.1.24, 31.1.24

התיק השני נוגע לכל שאר הנאשמים, כולל החברות הקשורות אליהם, שמספרו 18778-05-21 ומתנהל בפני כבוד השופטת טלי חיימוביץ לבנת, שאף אילצה את הפרקליטות לחשוף את "צווי הפגסוס", אחרי שהפרקליטות שיקרה בלי למצמץ (כולל בהודעה פומבית, ראה בתצלום אין פגסוס בצוללותמשמאל, לחיצה על התצלום מגדילה אותו), שלא היה שימוש בפגסוס ב"תיק הצוללות"

בשלב ראשון נחשפו, בהוראת השופטת טלי חיימוביץ, 3 צווי פגסוס (כולל הקלטות של שיחות עם רוה"מ נתניהו, הקלטות שנעשו דרך אלו שעמדו עימו בקשר, הקלטות בלתי חוקיות לחלוטין, כמפורט כאן), ובהמשך המספר הזה גדל ל-6 צווי פגסוס.

לא בטוח, שזה המספר הסופי של "צווי פגסוס" בפרשה הזו, לאור העובדה, שב"תיק הצוללות" היו עשרות צווי האזנת סתר, לרבות על פי "חוק נתוני תקשורת" וחסד"פ.

כ"כ נחשף, שבוצעו האזנות בלתי חוקיות נוספות, האזנות שנקראות "מיקרופוניה", כשבפועל זה הטמנת מצלמות מעקב משוכללות וזעירות עם מיקרופון נפח משוכלל, מה שבוצע (על פי הידוע עד כה), בביתו של אבריאל בר יוסף ואשתו עליזה וברכבו של מיקי גנור.

התיק הזה (השני) נמצא כרגע בשלביו הראשונים, ונמצא ממש כעת בפני "משפט זוטא", בעניין בקשת פסילת עדויותיו של "עד המדינה לשעבר" מיקי גנור בלהב 433. המסמך המקוצר לקראת "משפט הזוטא", שהוגש ע"י עורכי דינו כאן, מאוד נוקב ודרמטי, והוא כולל בתוכו את הנושא של "אישורי יועמ"ש". אישורי יועמ"ש אין בתיק 3000

יודגש, שכאן, בניגוד לשאר תיקי האלפים (1000, 2000, 4000), שיש בהם חילוקי דעות אילו אישורי יועמ"ש יש וממתי, כאן ב"תיק 3000", אין חילוקי דעות: אין אישור יועמ"ש.

ראה בתצלום הלקוח מפניית ההגנה לבית המשפט כאן מצד שמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו). 

בין היתר, נחשף כאן, שתנ"צ יואב תלם (אז היה נצ"מ) היה חתום (אישית) על אחד מצווי האזנת הסתר, שהשתמשו בהם להפעלת מערכת הפגסוס ב"תיק הצוללות". הצו הזה, שנחשף (צו נגד מיקי גנור) נמצא כאן (המסמך הזה נחשף ע"י איילה חסון). 

המידע הקיים הגלוי, ושפורסם לציבור, טוען (למשל כאן ב"ויקיפדיה"), שהפרשה הזו החלה להיות מותנעת לכיוון חקירה עקב פרסום החשדות בתכנית "המקור" של רביב דרוקר (הפרק הזה שלו הורד מהאינטרנט, לא ברור ע"י מי). זה מה שדחף את היועמ"ש דאז עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט (כך נטען בתקשורת), לאשר פתיחה בחקירה בנושאים שעלו בתכנית של רביב דרוקר.

על חלקו של רביב דרוקר בפרשה יתקיים דיון נפרד בביהמ"ש המחוזי (אצל כבוד השופטת טלי חיימוביץ) ורביב דרוקר נדרש (על פי החלטת השופטת), לספק לביהמ"ש ולהגנה את כל הפרטים אודות הכתבה הזו שלו. דיון זה יתקיים לאחר פגרת הקיץ. 

2) מי דחף לחקירה בתיק הצוללות?
הרבה אנשים. במהלך החקירה הראשונה הופיעו 265 שמות (כאן), אבל לקראת הגשת כתב האישום המעודכן בבית המשפט, מספר העדים התנפח ל-309 עדים (כאן בנספח ג'), גם בגלל הוספת עדים מקרב חוקרי המשטרה, אבל חלק מהעדים המעניינים, שהיו מהרשימה הראשונית של הנחקרים, נעלם וחלק נשאר (מיד בהמשך נראה מה הטריד בעניין זה את המחליף של עו"ד ליאת בן ארי - עו"ד יוני תדמור).

לא רק פוליטיקאים ידועים היו ברשימת הנחקרים (דוגמת בוגי יעלון ויובל שטייניץ). כאמור, בשלב הראשון והמרכזי נחקרו 265 עדים והופעל מקור מודיעין אחד לפחות, והופעלו שלל כלים מודיעיניים (סמויה, מדובבים וכיו"ב). בין המפורסמים שנחקרו: רם כספי, צבי האוזר, אהוד ברק, עוזי ארד, יוסי פלד, שלומית ברנע-פרגו, יוסי כהן, בני גנץ, ציפי לבני, שאול מרידור, זאב בגין, רם בן ברק, דן מרידור, שאול מופז, אבי ניסנקורן, יאיר לפיד ועוד.

הערה: לוח הזמנים של מעורבות אהוד ברק בשערוריות סביב משטרת ישראל \ הפגסוס\ תפירת תיקים \ המימד החמישי \ קטארגייט ועוד - כאן

בהערת אגב נציין שנושא זה ("הצוללות") זכה לטיפול יסודי וכמה וכמה פעמים בבג"ץ. הבג"ץ המוביל שדחה את כל העתירות ב- 2021 נמצא כאן

בנוסף, נשלחה כמות עצומה של מכתבים אנונימיים, שהועברו ללהב 433 והיה גם מכתב אחד לא אנונימי, מחבר כנסת, והנה הוא כאן מרשימת "הפלאדוק" (רשימת מסמכי פרשייה הנחקרת בלהב 433, המקום, ש"ועדת מררי" לא חיפשה בו את תוצרי פעילות יחידת הסייבר, שכללה גם הפעלת הפגסוס....).(לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
מכתב לא אנונימי

ברשימת ה"פלאדוק" יש רק 2 "תעודות חיסיון" על 2 ידיעות (מספרי תעודות החיסיון והתוכן שלהן בפרפראזה - קיצור - נמצא כאן).תמצית המידע מבן כספית
תמצית המידע המוזכר בפרפראזה- בתמונה משמאל (לחיצה על התמונה מגדילה אותה). . 

באופן לא מפתיע, התוכן של 2 הפרפראזות הללו זהה לחלוטין לחשיפה ותיקה וקודמת שלי, על הידיעות, שבן כספית הזין את מפעיליו (כ-50 מפגשים לפחות מתועדים), ברובן עם המפעיל הראשי שלו, מה שמפורט למתעניינים בכתבה: "ה"סכסוך" עם המפכ"ל שבתאי הוא סיפור כיסוי לפעילות ערן קמין עם בן כספית".

המידע תמיד הועבר מתנ"צ (כיום בגימ.) ערן קמין לתנ"צ קובי זריהן (אז ראש חטיבת המודיעין באח"ם), משם לניצב (כיום בגימ.) מני יצחקי (אז ראש אח"ם), וממנו לרנ"צ (בגימ.) רוני אלשיך (המפכ"ל דאז), שהיה מדווח על כך לפרקליט המדינה דאז עו"ד שי ניצן, שהיה נוהג להעביר עיקרי המידע גם ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט וכנראה לעוד בכירים בפרקליטות. 

הנה כאן 2 הידיעות הראשונות (זה בפועל רק "תמצית הידיעה", שנכנסה למערכת "מלאכת מחשבת", מערכת המודיעין החשאית של המשטרה), ידיעות של בן כספית המופיעות ברשימות, שחשפתי ופרסמתי מזמן כשהמסמכים נמצאים בלינקים לעיל, לרבות במסמכים של הפרקליטות שהועברו להגנה ב"תיקי האלפים"). הידיעה הראשונה כאן נוגעת ל"תיק הצוללות" והשנייה זו ידיעה הנוגעת ל"תיק 1000":
ידיעות בן כספית
הידיעה השנייה כאן מעל, זו הידיעה הראשונה המתחילה את סדרת הידיעות של "תיק 1000 החדש" (הידיעות של "תיק 1000 הישן", היו בנושאים אחרים וחשפתי זאת בהרחבה בסדרה ארוכה של חשיפות: "על כתבים, שמהווים מקור משטרתי לתפירת תיקים בניגוד לנהלים, לחוקים ולהוראות". יש חומרים ומסמכים בשפע בהרבה כתבות שלי ובכלל זה ב-3 הלינקים הראשיים כאן:
https://bit.ly/Tik1000https://bit.ly/Tik1000HidingSecretshttps://bit.ly/BenCaspitShabak.

הידיעה השנייה (תמצית הידיעה) של בן כספית בנוגע ל"תיק הצוללות", נמצאת בהמשך הרשימה של החשיפות הוותיקה שלי שפרסמתי בעבר, והנה היא שוב כאן:
ישיעה שנייה של בן כספית תיק הצוללות

"השיטה של בן כספית", כפי שנחשפה אצלי בזמנו, הייתה כזו, שלאחר שמסר ידיעה למפעיליו, הוא היה מפרסם אותה, לרוב במלואה ואפילו עם תוספות, בתקופת זמן שלאחר מסירת הידיעה, תקופה שנעה בין ימים, שבועות ועד חודשים והיו מקרים של פער של שנים, בין מועד מסירת המידע - לפרסומו הגלוי על ידו. כך, שאותה ידיעה פורסמה ברבים והיא הייתה מופיעה במאמר גלוי של בן כספית, לפעמים במאמר שלו תחת שמו ולפעמים במאמר של אחד מהקולגות שלו.

כך, בן כספית במאמריו הגלויים היה דורש מצמרת הפרקליטות, היועמ"ש והמשטרה, לחקור "פרשיות פליליות" שהוא היה מקור המידע החשאי שלהן - קודם לכן....

כאן מעל, יש לנו 2 ידיעות בנוגע ל"תיק הצוללות", שהן תואמות במדויק את תעודות החיסיון והפרפראזות, שנמסרו מהפרקליטות להגנה, ולכן חיפשתי את המאמרים של בן כספית, שפורסמו אחרי מועד מסירת הידיעות הללו למפעיליו.

הידיעה הראשונה כאן מעל, שנוגעת לעסקת הצוללות, נמסרה למפעיליו ב-18.11.16 וביום 24.11.16 (פער די קצר בזמנים) פורסמה כתבה ענקית (ששוכפלה אחר כך למקומות נוספים) של בן כספית ורביב דרוקר תחת הכותרת וכותרת המשנה: "דרוקר חושף: עדותו של "מלך הצוללות", ואיך הודח לטובת מיקי גנור. העיתונאים רביב דרוקר ובן כספית חושפים הערב את סיפורו של שייקה ברקת, שהיה אחראי לרכישת 5 הצוללות הראשונות מגרמניה - והקשר לכאורה למפקד חיל הים לשעבר, ובכיר המל"ל אבריאל בר יוסף."

כלומר: היה כאן (בידיעה הראשונה הזו) שת"פ הדוק בין בן כספית לרביב דרוקר

גם שייקה ברקת בעדותו בביהמ"ש דיווח שהשניים (בן כספית ורביב דרוקר) שניהם פעלו במשותף במפגשים עימו, שנעשו בביתו.

חשוב להדגיש כעת, שעדותו של שייקה ברקת בבית המשפט (כמפורט כאן), מוטטה כמעט סופית את "מגדל הקלפים השקרי" שנבנה סביב "תיק הצוללות". הפרוטוקולים של הדיונים וחקירותיו של שייקה ברקת, במיוחד החקירות הנגדיות, מצויים בכתבה המובילה, למתעניינים. 

לגבי הידיעה השנייה שנוגעת לתיק זה, שיש כאן מעל, תמצית ידיעה שמתחילה עם רמי אונגר ושנגעה ל"עסקת ספינות חיל הים" (זה חלק מ"תיק הצוללות"). לא הצלחתי למצוא כתבה גלויה של בן כספית (או רביב דרוקר, או מי ממקורביהם) באינטרנט.

אולם, יש מי שכן הצליח למצוא, לצלם, לשמור את הכתבה הזו ולתעד זאת, וזה הכתב אראל סג"ל, שחשף את המאמר\ים הנעלמים של בן כספית בעניין רמי אונגר ומכרז הספינות של חיל הים, כמה שנים יותר מאוחר מהפרסום המקורי, והנה 2 הפרסומים של אראל סג"ל, שאיתרתי בנושא:
1. מאמר של אראל סג"ל ומוטי קסטל ב-"14 עכשיו" מ- 14.3.21 (כותרת בלבד): "פרסום ראשון: האם מדובר בפרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה או בעלילת דם? מסמכים שמפורסמים כאן בפעם הראשונה שופכים אור על תהליך הרכש ומפריכים טענות ללחץ פסול של מקבלי ההחלטות על חיל הים."
2. מאמר של אראל סג"ל ב"ישראל היום" מ-18.3.21 (כותרת בלבד): "כשהאמת צפה על פני המים". 

לדברי אראל סג"ל, בן כספית פרסם את הידיעה המקפת הנ"ל שלו על "רכש הספינות" ב-25 לאוקטובר 2020, (הידיעה שלא הצלחתי למצוא), כמעט 4 שנים לאחר שמסר את הידיעה הזו למפעיליו במשטרה (2.1.17). ידיעה זו באוקטובר 2020 כללה בתוכה ידיעות קודמות, שפרסם בן כספית בנושא זה ב-2014 ב-"מעריב". 

בחיפוש נוסף עמוק באינטרנט, נמצא מאמר של בן כספית במעריב מ-25.10.20 (באמצעות שימוש ב-Web Archive), מאמר הנמצא כאן, והמכיל המון סוגיות כנגד נתניהו כולל "סיפורי אודליה כרמון" ("תיק 1000 הישן") וגם סיפורי צוללות ו"רכש ספינות". אגב, הכתבה הזו היא כתבת המשך (בעניין הצוללות בלבד, והקמת ועדת חקירה לנושא) לכתבה מה-23.10.20 - כאן. בן כספית המשיך לפמפם את הנושא גם ב-2.11.20 - כאן

למה יש פער זמנים כזה גדול בין מועד מסירת המידע לבין פרסום המאמר ע"י בן כספית? למה המאמר הזה נעלם זמן קצר לאחר הפרסום שלו? כל זה לא ברור, אבל סביר, שזה ייעלה ויתברר בהמשך המשפט.

נקודה נוספת וחשובה: עולה שמקור הידיעה לבן כספית (כנראה רמי אונגר, לפי נוסח הידיעה), היה בקשר הדוק עם "מפעיל הסוכנים הראשי של המוסד" ואח"כ ראש המוסד - יוסי כהן. זאת, כעולה מהמסמך כאן (לקוח מכאן), ומהידיעות הרבות שפורסמו בתקשורת בעניין זה (קשרי רמי אונגר ויוסי כהן), למשל: כאן, כאן, כאן וכאן
הוגשו תלונות ליועמ"ש במספר נושאים בעניינו של יוסי כהן - כאן, די ברור שהכל נגרס....

למה אני כמעט בטוח שזה ייעלה ויתברר בהמשך המשפט? מפני שההגנה כבר הודיעה לבית המשפט ולפרקליטות, מיהם עדי ההגנה המרכזיים שלה (כדי למנוע מהתביעה ליצור עימם קשר) וזה מצוי כאן וכאן.

מי שילחץ על הלינקים הללו יגלה, שיש כבר 3 עיתונאים ברשימת "עדי ההגנה" המתוכננים ב"תיק הצוללות": בן כספית, רביב דרוקר ורונן ברגמן. לשם השלישי מיד אתייחס. גם ד"ר אביחי מנדלבליט ברשימה הזו, גם בני גנץ ונפתלי בנט.... ויש עוד. רונן ברגמן, צילום מסך

3) איך רונן ברגמן נכנס לסיפור?
החשיפה של רונן ברגמן, (בתמונה משמאל, צילום מסך), והקשר שלו לפרשה נעשתה ע"י הכתב של "כאן 11" אבישי גרינצייג ב- 27.6.23 ופורסם כאן (כותרת בלבד): "העיתונאי שהציע עצמו כמקור למשטרה ולפרקליטות בפרשת הצוללות. ברגמן עצמו מכחיש בתוקף: "תגיד למקורות שלך שיפסיקו לבלבל לך את המח, הדברים לא קרו". המסמך שנחשף לראשונה מעיד אחרת, וכך גם המשטרה."

הכתבה הזו הועתקה בכמה כלי תקשורת, למשל כאן

ב-7.7.23 אבישי גרינצייג מחזר את החשיפה הזו והכניס אותה בתוך כתבה שלו על ארנון מילצ'ן, לקראת סוף הכתבה, כתבה, שפורסמה תחת שמו ב"גלובס" - כאן

פניתי לרונן ברגמן (כאן) ב-2 שאלות. השאלה הראשונה הייתה: "מה המשמעות של המזכר מ-23.7.17 של יואב תלם", והוא ענה: "התקשר עימי לא מזמן כתב של כאן 11, ששאל בעניין הזה. אמרתי לו שאינני מכיר את המזכר הזה וככל שזה נוגע בי - הדברים שכתובים בו, אם אכן נכתבו, אינם נכונים".
השאלה השנייה שלי הייתה: "האם מספר הטלפון המופיע במזכר של יואב תלם אינו הטלפון שלך?" שאלה זו לא קיבלה מענה ממנו. 

מומחי מודיעין משטרתי טוענים, שיש הרבה שאלות סביב המזכר הזה של תנ"צ (כתב את המזכר כשהיה נצ"מ) יואב תלם, וכל העניין הזה נראה בלתי סביר. זאת, כי עולה ממנו, שרונן ברגמן מסר מידע לעו"ד ליאת בן ארי ושהיא העבירה אותו ליואב תלם. ככה לא עובד המודיעין ורונן ברגמן יודע היטב איך עובד המודיעין ולכן זה נראה לא סביר. כל העניין הזה והמזכר הזה ממש לא נראים הגיוניים. להערכתם, זה מריח כמו איזה פיברוק.

בחיפוש במפתח ה"פלאדוק" של "תיק הצוללות", לא מצאתי עד כה כל זכר למידע כלשהו, שמסר רונן ברגמן ללהב 433 בכלל, או בפרט למישהו בפרקליטות.

כאמור לעיל, המידע היחיד המתועד ותחת 2 "תעודות חיסיון" ל-2 קטעי מידע שיש ב"תיק הצוללות" הוא מבן כספית.

יחד עם זאת, יש כמה רמזים בחומרים הללו, שיש עוד חומרים מוסתרים מההגנה ב"תיק הצוללות", למשל כמופיע בתצלום כאן מתחת:
מפרוטוקול תיק הצוללות 

ייתכן והמידע החסר הזה מופיע בחומרים המסתוריים, שכתובים כאן ושההגנה לא קיבלה (למרות שביקשה):
חומרים חסויים

כך או כך, רונן ברגמן יוזמן כעד הגנה ונמתין ונראה אם ישיב לשאלות, שיישאל בבית המשפט. 

4) מה הטריד את המחליף של עו"ד ליאת בן ארי שווקי כפרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) - עו"ד יוני תדמור, (בתמונה משמאל, צילום אלי ציפורי), בתחום מקורות המודיעין ב"תיק הצוללות"?יוני תדמור צילום אלי ציפורי

כאן אני חושף את אחת התעלומות הכי מסתוריות וההזויות בתיק זה.

ביום 23.11.20, בדיוק במעבר של החלפת התפקיד של פרקליט מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, בין עו"ד ליאת בן ארי שווקי לבין המחליף שלה עו"ד יהונתן (יוני) תדמור, שהיה המשנה עו"ד ליאת בן ארי מ-2016, פנתה צמרת פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א למשטרת ישראל, בפניה חסויה ביותר (מצ"ב כאן), ממש זמן קצר יחסית לפני הגשת כתבי האישום ב"תיק הצוללות", וראשי הפרקליטות בת"א ביקשו בחשאי מצמרת המשטרה, להגיב לסדרת שאלות הנוגעות ל-2 הידיעות החוסות תחת "תעודת חיסיון" בפרשייה זו:
האם מוסר הידיעות נמצאת ברשימת הנחקרים (הרשימה שצורפה לשאלות נמצאת כאן)?
האם ניתן לחשוף את כל התוכן של 2 הידיעות הללו?
האם ניתן לחשוף את תאריכי הפגישות של מוסר המידע ב-2 הידיעות עם מפעיליו? 

שאלות מוזרות ביותר.

מדוע? איך ייתכן, שצמרת הפרקליטות בת"א לא ידעה, שבן כספית הוא מודיע משטרתי (ואנו מדברים כאן על סוף 2020), והוא זה שמסר את 2 הידיעות הללו?
זאת, כאשר העניין הזה בכלל לא היה סוד בתוך מערכת צמרת הפרקליטות וצמרת המשטרה ואף פרקליט המדינה (והיועמ"ש) עסקו בזה באופן אישי (גם בהחלטה שלהם, שהועברה לצמרת המשטרה במחצית הראשונה של 2016, להפסיק לקבל מידע מבן כספית, החלטה שלא בדיוק מומשה כלשונה, בלשון המעטה).

האם המשטרה הסתירה מהפרקליטות ומהיועמ"ש, שהיא ממשיכה לקבל מידע מבן כספית - בניגוד להחלטת היועמ"ש ופרקליט המדינה? זה לא ידוע.

מהפנייה של הפרקליטות למשטרה ב-23.11.20 - בדרישה לחשוף את שם המקור שמאחורי 2 ידיעות הסב"מ (כך סווגו ידיעות מאוד סודיות במשטרה: סודי ביותר מיוחד), עולה, שצמרת הפרקליטות לא ידעה אז שזה בן כספית.

גם הדרישה לחשוף את שמו של המקור - נראית דרישה לא הגיונית בנסיבות העניין. אין פרוצדורה חוקית כזו, שהמשטרה חושפת לפרקליטות שמות של מקורות מודיעין, ככה כי בא לפרקליטות לדעת מי השם, ובטח לא עושים זאת ככה בכתב. 

אגב: חיפוש קצר בגוגל היה מגלה לצמרת פרקליטות את המקור לידיעות הסב"מ הללו, כי, כאמור, בן כספית נהג ונוהג לפרסם ברבים כתבות, אחרי שהוא מסר את המידע ה"סודי ביותר מיוחד" הזה.... כפי שנחשף כאן מעל.

פשוט בדיחה של עבודת צמרת הפרקליטות, שלא שמעה על "גוגל".  

לסיכום פרק זה: המשך התפתחות פרשת "תיק הצוללות" "ירים את המסך" מאחורי התופעה הבלתי תיאמן, שמי שמניע חקירות משטרה בליווי ובגיבוי הפרקליטות בישראל, בתהליכי "תפירת תיקים", זו העיתונות. (כמובן לא כולה).

עדכון 26.7.23: הפרקליטות הגיבה למסמך של "עד המדינה לשעבר" מיקי גנור (כמנותח לעיל בחלק העליון של הכתבה), לקראת "משפט הזוטא" בעניין עדויותיו במשטרה בלהב 433, הפרקליטות מבקשת שבית המשפט יחליט שמיקי מגנור ייתן כבר כעת ולא יאוחר מה- 1.8.23 פירוט מלא של טענותיו ולא רק פרפרזות (תקצירים). פניית הפרקליטות במלואה - כאן

עדכון 28.7.23: סרטון יוטיוב על ההתפתחויות האחרונות ב"תיק הצוללות" בריאיון של אבי וייס ל"רדיו אשקלונט": כאן

עדכון 30.7.23:
א. כבוד השופטת המחוזית טלי חיימוביץ החליטה בעניין פניית הפרקליטות (ראה עדכון כאן מעל מ-26.7.23), שהבקשה הזו תידון רק אחרי שההגנה תגיש נוסח מלא של טענות "משפט הזוטא". ההחלטה - כאן

ב. רביב דרוקר וחברת "רשת" מתנגדים בחריפות להחלטת בית המשפט להעביר לביהמ"ש ולהגנה את "תכנית המקור" של רביב דרוקר (תכנית שהתניעה, בין היתר, כאמור לעיל בכתבה, את חקירת "תיק הצוללות"), התנגדות מנומקת במגוון טיעונים משפטיים. פניית קשת ורביב דרוקר לבית המשפט - כאן.
החלטת השופטת בנושא זה - כאן

עדכון 31.7.23: פורסם פרוטוקול הדיון בתיק 3000 (זה למעשה פרוטוקול ריק, כי הדיון היה במעמד צד אחד והדיון נשאר חסוי): 26.7.23

בעקבות הדיון הזה (שהוא המשך לבקשות קודמות של מיכאל (מיקי) טוביה גנור, לקבל מסמכים הנוגעים אליו בנוגע לחקירתו ולפריטי מידע שהיו בידי "הרשות לאיסור הלבנת הון", החליטה ביום 6.8.23 כבוד השופטת טלי חיימוביץ (לאחר שעיינה במסמכים הללו), שאין להעביר את המסמכים המבוקשים למבקש ולהגנה, משום שהם אינם מסייעים להגנה והם בבחינת "תרשומת פנימית", שאין מקום להחליט על חשיפתה להגנה. ההחלטה - כאן.
לא ידוע באם מיקי גנור ינסה לערער על ההחלטה הזו בדרך כלשהי (לרבות בג"ץ), או יקבל את ההחלטה. 

עדכון 1.8.23: אחד מעדי ההגנה ב"תיק ליבר" (ראה הסבר למעלה), עו"ד דב הירש ביקש מבית המשפט לתת את עדותו ב"היוועדות חזותית" מביתו שבעפולה, בהסתמך על תקדים ארנון מיילצ'ן שהעיד מברייטון... הבקשה כאן. כבוד השופט סגן הנשיא בני שגיא דחה מיד את הבקשה הזו - כאן

עדכון 2.8.23: פורסם בטוויטר ע"י Jack Russell ציוץ מדהים עם סרטון שבו בן כספית קורא (ב-2.5.22) לתיק 1000 "התיק שלי" ומתגאה במעורבותו (כמודיע משטרתי) בתיק זה ובעוד תיקים, דוגמת התיק של אהוד ברק (תיק עמותות ברק). הציוץ - כאן.
הסרטון המלא (הוסרט ע"י גיא פורן, ממקימי פורום 555 וממובילי מחאת הטייסים (שהחלו לפעול הרבה לפני שנתניהו חזר להיות רוה"מ...), נמצא כאן.

יודגש, שכל הגורמים (יועמ"ש, צמרת הפרקליטות, ראשי משרד המשפטים, צמרת המשטרה, צמרת המשרד לבט"ל, השב"כ) שאליהם אבי וייס פנה בשנת 2022 בעניין ההפעלה של עיתונאים כ"מקורות" במסגרת "תיקי האלפים" - לא נענו, למעט תגובה מתחמקת אחת של המשרד לבט"ל - כאן

עדכון 4.8.23:
א. פורסם כאן ב"מעריב" ע"י אברהם בלוך בהמשך לדיווח קודם בנושא זה מ-26.7.23 לעיל (כותרת בלבד): ""הכל כדי להפליל את נתניהו": הטיעונים בתיק 3000 נחשפים. סנגוריו של מיקי גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, הגישו לבית המשפט את הטיעונים במסגרת "משפט הזוטא" בה תיבחן קבילות ההודאות של גנור | פרסום ראשון."
המסמך המלא נמצא כאן, למתעניינים. 

באלי ציפורי פרסם בהקשר למסמך לעיל בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי

עדכון 7.8.23: הפרקליטות הגיבה בזלזול להודעת ההגנה (ראה סעיף א' לעיל מ-4.8.23) וחזרה למעשה על טענותיה הקודמות (ראה עדכון מ-26.7.23 כאן למעלה), ובנוסף הפרקליטות ביקשה ארכה להגשת תגובתה - כאן

עדכון 9.8.23: לשכת עורכי הדין באופן מפתיע פנו לבית המשפט העליון בבקשה להצטרף (כ"ידידי בית המשפט") לערר של אבריאל בר יוסף (ערר הנמצא במלואו כאן), בעניין (אי) פרסום הצווים השיפוטיים שהוצאו כנגדו (וכנגד רעייתו) ב"תיק 3000". לשכת עורכי הדין למעשה תומכת בעמדת המערער (אבריאל) ויוצאת נגד החלטת השופטת המחוזית בנושא זה. פניית לשכת עורכי הדין במלואה - כאן

עדכון 10.8.23: פורסם כאן ב"מעריב" ע"י אברהם בלוך (כותרת בלבד): "תיק 3000: הסנגוריה הציבורית מצטרפת להליך נגד הפרקליטות | פרסום ראשון.
הסנגוריה הציבורית מצטרפת לערר שהגיש אבריאל בר יוסף, הנאשם בתיק 3000, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לסווג צווים שיפוטיים כחומר מודיעיני אותו ניתן להסתיר מהסנגורים בהליך הפלילי."

עדכון 13.8.23: פרקליטי אבריאל בר יוסף הגיבו לתגובת חברת "רשת" ורביב דרוקר (ראה סעיף ב' מ-30.7.23 לעיל), בעניין מסירת החומרים של "תכנית המקור" לביהמ"ש וטוענים שיש לדחות את טענות "רשת" ורביב דרוקר ולכפות עליהם להעביר את החומרים המבוקשים לבית המשפט המחוזי. התגובה - כאן
רביב דרוקר ו"רשת" מסכימים גם הם שתהיה החלטה שיפוטית בנושא על יסוד כתבי הטענות ללא דיון - כאן

בינתיים, השופטת המחוזית טלי חיימוביץ החליטה שהיא מעוניינת לצפות בעצמה בתכניות "המקור" של רביב דרוקר, כדי להתרשם ולהחליט על מידת הרלוונטיות של התכנית הזו לכתב האישום ולמשפט - כאן.  

עדכון 16.8.23: הפרקליטות מגיבה די בתקיפות ובחריפות למסמך "טענות משפט הזוטא" של מיקי גנור (ראה עדכון מעל מ-4.8.23) בטענות משפטיות ובהן הטענה שלא היה צורך באישור יועמ"ש בתיק 3000 (בנוגע לחקירה כנגד נתניהו). המסמך המלא - כאן

עדכון 19.8.23: בן כספית פרסם כאן ב"מעריב" (כותרת בלבד): "לאן נעלמו ההקלטות בלשכת ראש הממשלה בשנים 2009־2014?בן כספית.
יש ועדת חקירה ממלכתית, יש פרשת צוללות שאף אחד לא מצליח לפענח, יש שאלות שטרם נמצא להן מענה ויש הקלטות. האם ועדת החקירה לפרשת הצוללות דרשה את ההקלטות האמורות?". הכתבה הקודמת שלו מאפריל 2022 בנושא זה - כאן

הנתונים של היקף ההקלטות שהוא הציג [ציטוט מהכתבה החדשה]: "הכמות: למעלה מ־240 אלף קובצי שמע בפורמט NMF, מתוכם 4,885 קבצים שנפחם גדול מ־512 קילובייט, ו־3,497 קבצים שנפחם גדול מ־1 מגה־בייט."

עדכון 21.8.23:
א. בעקבות תגובת הפרקליטות לטענות של מיקי גנור לקראת "משפט הזוטא" (ראה בעדכון מ-16.8.23), הגיבו פרקליטי מיקי גנור לפרקליטות בפנייה לביהמ"ש במסמך בן 13 עמודים, התוקף בחריפות את הפרקליטות ומציין, בין היתר, שד"ר אביחי מנדלבליט יוזמן ל"משפט הזוטא", כדי לבחון מולו אילו אישורים נתן או לא נתן ומה הוא ידע על מה שנעשה בחקירת מיקי גנור. תגובת ההגנה המלאה - כאן

ב. בעקבות תגובת ההגנה החריפה, הפרקליטות מיהרה להשיב (כאן) שהיא מבקשת ארכה, כדי להגיב על המסמך החדש של פרקליטי גנור.

ג. בעקבות תגובת הפרקליטות (שביקשה ארכה להגיב), הגיבו פרקליטי גנור לבית המשפט (כאן) בחריפות בטענה שהפרקליטות רוצה לנהל "משפט זוטא מקדים" ל"משפט הזוטא" וההגנה מבקשת שלה תהיה זכות התגובה האחרונה, ולא לפרקליטות. 
 
עדכון 23.8.23: הפרקליטות הגיבה לתגובת ההגנה בעניין "משפט הזוטא" (ראה עדכונים לעיל מה-21.8.23) ובהמשך להחלטת השופטת (למסור לה מי יהיה העד הראשון ב"משפט הזוטא" שיחל אחרי פגרת הקיץ של בית המשפט - כאן), התביעה מציעה לשופטת שהעד הראשון ב"משפט הזוטא" יהיה ניצב מוטי לוי (ואחריו מוצע תנ"צ יואב תלם). כ"כ הפרקליטות מבקשת ארכה כדי להגיב במפורט לטענות ההגנה המעודכנות. תגובת הפרקליטות המלאה - כאן

עדכון 28.8.23: 
א. פורסם כאן ב"רדיו גלי ישראל" בתכנית "פתחי וזמרי בעם" (כותרת ותוכן השידור): לשמוע ולא להאמין, עדות ממקור ראשון של נפגעת פגסוס: "הגיעו עד חדר המיטות!". לשמוע ולא להאמין, עדות ממקור ראשון | מבהיל.
הגר שרן, אשתו של דוד שרן המקורב לנתניהו ומי שמואשם בפרשת הצוללות, שלמכשיר הטלפון שלו פרצה המשטרה, הבוקר לפתחי וזמרי בעם: "לא רק שאבו מהטלפון מידע אלא הקליטו כל דבר שקורה סמוך לטלפון, הפכו את הטלפון למכשיר הקלטה"
זמרי: "זאת אומרת, רק לצורך הדוגמא, את מכשיר הטלפון של ראש משפחת אבו לטיף לא הפכו למכשיר הקלטה, אבל את בעלך שמקורב לנתניהו - כן"
הגר: "ואני מדגישה: האזינו ופרצו לטלפון של דוד בעלי - הרבה לפני שהוא היה חשוד בפרשת 3000, אני יכולה אולי להעריך שהמטרה הסופית הייתה להאזין לנתניהו עצמו. אם יש שופט שחתם על צו כזה, אדרבה, שיתכבד ויסביר למה הוא חתם, על מה הוא חתם. אני בכלל לא בטוחה שיש שופט כזה"
זמרי: "האזינו לכם בעצם גם בזמן שאתם בחדר השינה או ברכב"
הגר: "יותם, פרצו וחדרו לנו לפרטיות ברמות הכי גבוהות, כולל לחדר המיטות. הם משקרים לאורך כל הדרך. בהתחלה הם אמרו שלא היה רוגלות, ואז הם אמרו שכן היה רוגלות אבל לא השתמשו בחומרים, אחר כך התברר שנעשה שימוש. רוצים לקבל חזרה את אמון הציבור? נקו את השורות! אני לא אנוח עד שהאמת תצא לאור! אני רוצה לדעת מתי ניתן הצו הזה ומה הציגו לשופט"."

ב. כתבה דומה בנוגע לדבריה של הגר שרן פורסמה ע"י אתר TOV - כאן

ג. שופטת בית המשפט המחוזי, באחד משני "תיקי הצוללות" (ראה הסבר לעיל בתחילת הכתבה), כבוד השופטת טלי חיימוביץ, קיבלה החלטות ביניים בעניין המאבק המקדים ל"משפט הזוטא", מאבק שהתנהל בשבועות האחרונים בן ההגנה של מיקי גנור לתביעה, ובין ההחלטות של השופטת יש דרישה מההגנה להוסיף עוד פירוט לטענותיו של גנור (כדרישת התביעה). כ"כ השופטת הבהירה שלמעשה לא תקבל החלטות משמעותיות בסיום "משפט הזוטא" וההחלטות תתקבלנה במועד מאוחר יותר, שלא הוגדר ("לאחר שתיפרש בפניי תשתית ראייתית כוללת", כך כתבה בהחלטתה). 
בכך, המשמעות של "משפט הזוטא" די הפכה כעת לחסרת משמעות, בתהליכי קבלת ההחלטות של השופטת בתיק זה. ההחלטה המלאה של השופטת - כאן

עדכון 30.8.23: פורסם כאן ע"י אברהם בלוך ב"מעריב" (כותרת בלבד): "בית המשפט העליון: ניתן להסתיר צווים שיפוטיים במסגרת הליך פלילי | פרסום ראשון.
בית המשפט העליון קבע כי צווים שיפוטיים שאמורים להתבצע על ידי רשויות מודיעין יכולים להיחשב לחומר מודיעין אותו ניתן להסתיר מסנגורים גם לאחר הגשת כתב אישום | פרסום ראשון." ההחלטה נוגעת לערר של פרקליטי אבריאל בר יוסף (ראה עדכונים מ-9.8.23 ו- 10.8.23 לעיל). ההחלטה של ביהמ"ש העליון במלואה - כאן

בהחלטה זו נחשף ש"בתיק הצוללות" הוצאו לא פחות מ-63 צווים שיפוטיים, מהם רק חמישה נמסרו להגנה. לא ייאמן. 

זה די ברור שהסתרת הצווים בהיקף כזה מצביעה על מעורבות השב"כ בהאזנות הסתר ב"תיק הצוללות". זה, ככל המסתמן, גם מכוסה בתעודת חיסיון של שר הביטחון דאז, נפתלי בנט. אולם, עד היום לא קיבלנו משום גורם, גם לא מהשב"כ, מענה לשאלות הנוקבות שנשלחו וביקשו התייחסות הגופים המעורבים - כאן

עדכון 4.9.23: התפתחות בפגרה ב"תיק הצוללות" - אבריאל בר יוסף מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א להעלות את התמלול החסר של הדיון בבית המשפט מיום 15.6.23 (לא ברור מדוע הפרוטוקול הזה, הנוגע לעדותו של שייקה ברקת, עם התמלול המלא, טרם עלה לאתר בתי המשפט) - כאן
הפרוטוקול של 15.6.23 ללא התמלול החסר - כאן. החלטת השופטת בבקשה (לטיפול בדחיפות) - כאן
ביום 13.9.23 פורסם הפרוטוקול המלא של ה-15.6.23

עדכון 7.9.23:
א. רמי טייב (לשעבר יועצו של השר דאז יובל שטייניץ, "נאשם מס' 10 בתיק הצוללות"), הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לביטול כתב האישום נגדו בטענה של "הגנה מן הצדק". הבקשה במלואה - כאן. הערה חשובה: עו"ד דב הירש העיד כבר ב"תיק  ליבר" - כאן והסביר שאין שום סיפור שוחד בינו לבין רמי טייב

לאור החלטת ושאלת השופטת, רמי טייב הודיע לביהמ"ש שאין חובה שהדיון בבקשת "הגנה מן הצדק" שהגיש ייערך לפני שמיעת הראיות בתיק - כאן

ב. מיקי גנור (עד המדינה לשעבר ב"תיק הצוללות") באמצעות פרקליטיו הגיש לפי החלטת בית המשפט המחוזי בת"א השלמות לקראת "משפט הזוטא" העתיד להיות נדון בקרוב. מדובר במסמך חריף ביותר החושף פרטים על המזימה "להפיל אותו בפח" כדי שיעיד עדות שקרית כנגד נתניהו. מסמך ההשלמות - כאן

ג. אלי ציפורי פרסם בטוויטר בהמשך למסמך ההשלמה של מיקי גנור:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי

עדכון 8.9.23: פורסם פרוטוקול הדיון בביהמ"ש המחוזי בת"א (ב"תיק הצוללות") בפני כבוד השופטת טלי חיימוביץ (עיקר הדיון הוקדש להכנות לקראת "משפט זוטא" בעניינו של מיקי גנור), הפרוטוקול המלא כאן: 7.9.23

בעקבות הדיון הזה, אבריאל בר יוסף הודיע באמצעות סנגורו - כאן, שהוא משאיר לבית המשפט את שיקול הדעת לקבל החלטה בעניין בקשותיו לקבל חומרים מהכתבה של רביב דרוקר (ראה עדכון לעיל מ-13.8.23). 

עדכון 9.9.23: אלי ציפורי המשיך לפרסם בטוויטר לגבי מסמך ההשלמות של גנור (ראה סעיפים ב' + ג' בעדכוני 7.9.23):
ציפורי

עדכון 11.9.23: לקראת פתיחת הדיון ב"משפט הזוטא" ב"תיק הצוללות", הפרקליטות ממשיכה להתנגד בתוקף לטענות שהציג מיקי גנור באמצעות פרקליטיו בביהמ"ש, בעניין "היעדר אישור יועמ"ש לחקירה כנגד רוה"מ" - כאן.

בהקשר זה אלי ציפורי פרסם בטוויטר|:
ציפורי 
ציפורי
ציפורי

עדכון 14.9.23:
א. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
הבקשה של עורכי דינו של אבריאל בר יוסף לקיים דיון נוסף בעליון בעניין הפיכת צווים שיפוטיים ל"חומר מודיעיני" - כאן

ב. ועדת החקירה של רכש הצוללות פרסמה רשימה מעודכנת של העדים והראיונות שהוועדה עשתה. יצוין, שכולם קשורים ב"תיק הצוללות".... לא ברור למה "ועדת הרוגלות" לא אמורה להתעסק בתיקים פעילים כשוועדה זו מזמנת עדים וראיונות בתיקים (שניים) פעילים. הפרסום של הוועדה - כאן. רשימת העדים - כאן, רשימת המרואיינים - כאן

ג. אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
המסמך והפרוטוקול מאתר "פוסטה" - כאן.

ד. פורסם פרוטוקול (החלק השני) מדיוני תיק הצוללות בביהמ"ש המחוזי בת"א (אצל כבוד השופטת חיימוביץ): 14.9.23.

עדכון 20.9.23: אלי ציפורי פרסם בטוויטר:
ציפורי
המסמך - כאן.

עדכון 21.9.23:
א. אבריאל בר יוסף, אחד מנאשמי "פרשת הצוללות", הגיש באמצעות עורכי דינו בקשה מתוקנת ומעודכנת לקבל את החומרים של רביב דרוקר ו"רשת מדיה" ששימשו ל-2 תכניות "המקור" של רביב דרוקר בעניין הצוללות. הפנייה במלואה - כאן

ב. הפרקליטות הגישה את תגובתה לטענות הנאשם רמי טייב (ראה עדכון 7.9.23 סעיף א') והפרקליטות דורשת מביהמ"ש לדחות את טענותיו של רמי טייב - כאן

עדכון 4.10.23: פרקליטי הנאשם אבריאל בר יוסף ובראשם עו"ד ז'ק חן מ"תיק הצוללות" פנו ל"ועדת לבדיקת הרוגלות" - ושלחו מסמך חריף וחשוב ביותר בדבר "מסירת מידע על הפעלה לא חוקית של רוגלות". המסמך של עורכי הדין במלואו - כאן

עדכון 9.10.23: פרקליטי הנאשם מיקי גנור פנו לבית המשפט בבקשת הארכת המועד להגשת "כתב הטענות המקדמיות", בגלל מצב המלחמה שהחל השבוע - כאן. הבקשה אושרה מיידית ע"י השופטת.

עדכון 13.10.23: הושלמו פרוטוקולים חסרים מתיק "הצוללות" בהליך העיקרי בביהמ"ש המחוזי בת"א: 22.6.23, 29.6.23, 06.07.23, 14.09.23 (חלק ראשון). 

עדכון 15.10.23:
א. הוגשו לבית המשפט המחוזי בת"א ב"תיק הצוללות" "הטענות המקדמיות" של הנאשם מיכאל גנור והחברות שאליהן הוא קשור - כאן

ב. הוגשו לבית המשפט המחוזי בת"א ב"תיק הצוללות" "הטענות המקדמיות" של הנאשם אבריאל בר יוסף - כאן

ג. עורך דינו של דוד שרן ביקש, בהסכמת הפרקליטות, ארכה להגשת "טענות מקדמיות" כיוון שהוא (שרן) עסוק במלחמה - כאן

ד. שי ברוש (נאשם 9 ב"תיק הצוללות") הגיש "טענות מקדמיות" בכך שהצטרף לטענות המקדמיות של מיכאל גנור ואבריאל בר יוסף - כאן

עדכון 14.11.23: באמצע המלחמה, אבריאל בר-יוסף, אחד הנאשמים ב"תיק הצוללות" מגיש (באמצעות עורכי דינו) בקשה לשופטת (כבוד השופטת טלי חיימוביץ) להורות על מסירת מסמכים שהוגשו לוועדת החקירה לחקירת רכש הצוללות וכלי השיט. זאת, לאחר שהוועדה סרבה למסור לעורכי דינו את המסמכים שביקש. הפנייה לבית המשפט בבקשה להורות על קבלת מסמכים מוועדת החקירה - כאן

עדכון 17.11.23: הפרקליטות מבקשת מבית המשפט ארכה של שבועיים נוספים למתן תגובה ל"טענות המקדמיות" של הנאשמים, זאת עקב המלחמה. הפניה - כאן

עדכון 30.11.23:
אדוד שרן (נאשם מס' 7 ב"תיק הצוללות") הגיש לביהמ"ש המחוזי בת"א את ה"טענות המקדמיות" - כאן

ב. הפרקליטות הגישה את תגובתה ל"טענות המקדמיות" של כל הנאשמים ב"תיק הצוללות" (למעט נאשם מס' 7 - דוד שרן) - כאן

ג. הפרקליטות מדווחת לביהמ"ש המחוזי בת"א על קשיים צפויים בהמשך ניהול המשפט בגלל הצורך בהמשך עדותו של ראש להב 433 ניצב מוטי לוי, ש"עסוק עד מעל לראש" בענייני המלחמה. כ"כ ניצב לוי מבקש לעיין שוב במסמכים לקראת עדותו. הפנייה של הפרקליטות - כאן

ד. בהמשך להודעת הפרקליטות לפיו ניצב מוטי לוי מבקש לעיין שוב בחומרי החקירה, הגנה (סנגורי מיקי גנור) מבקשת מבית המשפט לאפשר לה להגיב על הבקשה הזו, לפני שתתקבל החלטה ע"י בית המשפט - כאן

ה. השופטת עדכנה את הצדדים ושאלה אותם האם הם מוכנים להמשך התנהלות המשפט ב"תיק הצוללות" החל מיום חמישי 7.12.23 - כאן

עדכון 4.12.23: ועדת החקירה לרכש הצוללות הגישה בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א לדחות את מועד מתן התגובה (ל-45 יום), תגובה של הוועדה לדרישה למסור מסמכים לביהמ"ש, לפי הבקשה של אבריאל בר יוסף (ראה עדכון לעיל מ-14.11.23). בקשת הדחייה - כאן

עדכון 8.12.23: פורסם פרוטוקול דיוני "תיק הצוללות" בבית המשפט המחוזי בת"א, בפני כבוד השופטת המחוזית טלי חיימוביץ, הדיון שהחל את סדרת הדיונים לאחר ההפסקה עקב המלחמה, דיון שמתקיים בתוך המלחמה: 7.12.23

עדכון 10.12.23: הנאשמים בתיק הצוללות הגישו את התנגדותם לכך שניצב מוטי לוי יעיין בחומרי החקירה באמצע עדותו בשלב של החקירה הנגדית - כאן. מנגד, הפרקליטות הגישה את נימוקיה מדוע כן יש לאפשר לניצב לוי לרענן את זכרונו בחומרי החקירה - כאן

עדכון 13.12.23: בעקבות הדיון הקודם ב-7.12.23 (ראה עדכון מעל מ-8.12.23), שבו נענו חלק מהשאלות \ טענות של ההגנה, עורכי הדין של ההגנה מבטלים, לפי בקשת כבוד השופטת המחוזית טלי חיימוביץ, חלק מהטענות המקדמיות שהגישו - כאן

עדכון 14.12.23: המשך חקירה נגדית של ראש להב 433 ניצב מוטי לוי בתיק 3000 (פרשת הצוללות), במשפט זוטא מטעם הנאשם מיקי גנור, על התנהלות הרשויות במהלך הפיכתו לעד מדינה, ועל פתיחה בחקירת הצוללות ללא אישור היועמ"ש.

א. אלי ציפורי פרסם מביהמ"ש בטוויטר על משפט הזוטא של מיקי גנור:
ציפורי
ציפורי

ב. עו"ד עידו שיפוני סיכם בטוויטר:
שיפוני

ג. בהמשך להתדיינות הנרחבת בנושא "תכניות המקור" בנושא הצוללות של רביב דרוקר, כמפורט לעיל בעדכונים של 13.8.23 ו-21.9.23, שוב רביב דרוקר וחברת "רשת מדיה" - מנסים להתחמק מהעברת החומרים מהתוכנית הזו לבית המשפט, גם אחרי החלטת בית המשפט, בטענות שונות ומשונות, כמפורט כאן

17.12.23: פורסם פרוטוקול דיון קצר בבית המשפט המחוזי בת"א: 14.12.23

20.12.23: בהמשך לסעיף ג' מ-14.12.23 כאן מעל, הוגשה פנייה לבית המשפט מטעם רביב דרוקר ו"רשת" לדחות את הדיון שתוכנן ל-28.12.23 בעניין העברת חומרים של התוכניות של רביב דרוקר לבית המשפט, עקב מילואים (עקב המלחמה) של העו"ד של "רשת" - כאן

21.12.23: 
א. פורסם פרוטוקול מלא של הדיון ב"תיק הצוללות" בבית המשפט המחוזי בת"א: 14.12.23

ב. אלי ציפורי פרסם את סיכום יום המשך הדיונים בביהמ"ש של חקירת ניצב מוטי לוי מפקד להב 433 במשפט הזוטא:
ציפופי

ג. עו"ד עידו שיפוני פרסם את סיכום היום:
עידו שיפוני

28.12.23: עו"ד עידו שיפוני סיכם בטוויטר את הדיון היום ביהמ"ש:
שיפוני

4.1.24:
א. עו"ד עידו שיפוני סיכם בטוויטר את העדות של מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי, במשפט הזוטא בתיק 3000 (פרשת הצוללות):
שיפוני

ב. אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי

המשך עדכונים לאחר 4.1.24 בכתבה: עדכונים ממשפט תיק הצוללות (תיק 3000) החל מ-11.1.24 והלאה כאן..
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים