Telecom News - SIM-based WiFi Roaming

SIM-based WiFi Roaming

דף הבית >> תקנים חדשים >> SIM-based WiFi Roaming
יכולות עולם הסלולר על רשתות אלחוט: SIM-Based WiFi Roaming
SIM
מאת: אבי וייס
13.02.13, 12:30
 
היכולת לבצע "נדידה חלקה" בין רשתות סלולר ו- WiFi תלויה ביכולת לזהות את מכשיר הסלולר באמצעות כרטיס ה- SIM שיש בו, בדיוק כמו בסלולר. התקן החדש HotSpot 2.0 מספק פתרון לבעיה זו.

חברת AT&T האמריקאית היא הראשונה בעולם ליישם באופן מלא ורחב היקף את התקן החדש של SIM-based WiFi Roaming \ HOT Spot 2.0 ברשתות ה- WiFi, שהיא פורסת ברחבי ארה"ב. זאת, כשיטה להורדת עומסי ה- Data מרשתות הסלולר. לגישה זו קוראים בשם: Cellular Offload. הייתרון של הגישה והתקן החדש: אין צורך במנגנוני הזיהוי והאימות הישנים של עולם ה- WiFi, המשתמש מזוהה ישירות ובקלות על פי כרטיס ה- SIM שיש במכשיר הסלולר או הטאבלט שלו. האימות אפשרי בכל רשת WiFi, בכל מקום ובמיוחד בנדידה מחוץ לרשת של המפעיל (למשל: בחו"ל). 

הפתרון מבוסס על שלושה תקנים, שהתגבשו יחדיו: HotSpot 2.0 מארגון WiFi Alliance, פיתוח של Passpoint בארגון WiFi Alliance ומ- NGH (ר"ת: Next Generation HotSpot) מארגון WBA (ר"ת: Wireless Broadband Alliance). אגב, AT&T משתמשת בטכנולוגיה שפותחה ע"י Accuris Networks בשם Accuroam.

כך, כל משתמש יכול להתחבר לרשת WiFi, ששייכת ל- AT&T או שיש לה הסכם עם AT&T, באופן "חלק" ו"שקוף" באמצעות ה- SIM שבמכשיר הסלולר, ללא צורך בשם ובסיסמה, מה שנדרש בכל רשת WiFi מאבטחת ומנוהלת. בישראל טרם ראינו יישום תקן זה. 
 
 
Bookmark and Share