Telecom News - ספורט – פלטפורמה מובילה לחידושים בעולם הטלוויזיה

ספורט – פלטפורמה מובילה לחידושים בעולם הטלוויזיה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ספורט – פלטפורמה מובילה לחידושים בעולם הטלוויזיה
ספורט – פלטפורמה מובילה לחידושים בעולם הטלוויזיה
מאת: אבי וייס, 4.4.13, 07:30גילי צגלה
 
בלעדי: במפגש ה- 33 של קהילת Video-TLV (שכיום מונה מעל לאלף חברים) דיברו על מגמת הטלוויזיה בתלת-מימד והחיבור שלה לעולם הספורט, לווידיאו חברתי, לפלטפורמה חדשה ב- YES ולייצור תוכן ספורט בלחיצת עכבר לפלטפורמות חברתיות מקוונות.
 
פורום Video-TLV, שהוקם ביוזמת גילי צגלה (בתמונה) מנכ"ל Novawind, עוסק מאז 2007 בתחומי הווידיאו הדיגיטלי, הניו-מדיה והשילוב בין תוכן, טכנולוגיה ועסקים. הפורום מונה כ- 1,060 חברים ומפגשיו מועברים (חלק מהמפגשים) בשידור חי ב- LiveU. ה- Networking החברתי (בחלק מהאירועים) מועצם בעזרת היישום הנייד Bizzabo. המפגש האחרון התקיים ביום 2/4/13 במועדון "The Dancing Camel Brewery" בת"א, נכחו בו 84 איש.
 
גילי צגלה: "במפגש זה נחדש ונעצים את המסורת של המפגשים של המועדון. תודתי לנותני החסות, שאפשרו את קיום האירוע. אנו מרכזים את קהילת המתעניינים בעולם הטלוויזיה הדיגיטלית החדשה, מעל לאלף חברים, שנפגשים בין המפגשים בצורה מקוונת, באמצעים החברתיים העומדים לרשותנו.
 
היום נטפל ונציג חידושים סביב שלושה נושאים עיקריים: א. הספורט בטלוויזיה, יותר מהצד הטכנולוגי, ב. החיבור בין הספורט לעולם החברתי, ג. שיפור חווית הצפייה של הלקוח בבית. נציג 4 יוזמות שונות, והחברים יכולים להמשיך בנטוורקינג אודות מה שהוצג גם ב- Online וגם ב- Offline".
 
1.עופר וולף, מנכ"ל חברת SterGen.TV, הציג שידור טלוויזיה תלת-מימד לעולם הספורט, שנוצר אוטומטית ובזמן אמת מצילומים דו-מימדיים רגילים ב- HD.
 
"אנחנו לוקחים בזמן אמת שידורי ספורט ומספקים אותם בתלת-מימד. אנו רואים את העולם בתלת-מימד ולכן סביר, שנרצה לראות את התוכן הטלוויזיוני בתלת-מימד. זה ייקח זמן, בגלל החסמים שיש בשוק. אך הם ייפתרו. אנו חלק מהפתרון.
 
אנו קיימים מזה 3 שנים. רשמנו פטנטים על הפיתוח שלנו, שנעשה ע"י מומחים לראייה ממוחשבת. כיום אנו מתמקדים בעולם הספורט מכמה סיבות, העיקרית: יש בספורט פורמט קבוע. ידוע מה גודל האצטדיון וכל הפרמטרים שיש בו. בנוסף, זה התחום היחיד בעולם הטלוויזיה, שעדיין יש בו כסף. הרבה כסף. זכויות השידור בספורט עולות כל שנה בערכן. זה תחום, שאין בו כמעט פיראטיות.
 
הפתרון שלנו מתאים כיום גם למסכים קטנים, מסכי תלת-מימד ללא משקפיים. אנו מייצרים 'מצלמה וירטואלית' המוצבת בצורה מרחבית שונה מהמצלמות הדו-ממדיות הקיימות, שמצלמות את האירוע. השידור עובר ב- HD ואנו יכולים להיכנס ולשנות את הפורמט הדו-מימדי לתלת-מימדי בכל מקום, כולל בענן. השידור מגיע לטלוויזיות הביתיות המוכנות לתלת-מימד והצופה רואה זאת בתלת-מימד ב- HD עם משקפיים.
 
בישראל, יש כיום תלת-מימד בכ- 6% מהטלוויזיות שיש בבתים. זה יגיע לסביבות ה- 10% בסוף 2013. התלת-מימד בדרך להיכנס לסמארטפונים ולטאבלטים וזה ידחוף את השוק לכיוון של צפייה ללא משקפיים, שמסרבלים את החוויה של הצפייה במסך התלת-מימדי.
 
לייצר תוכן בתלת-מימד זה דבר יקר מאוד. הפתרון שלנו שונה מכל פתרון אחר בזה שהוא נעשה בזמן אמת, לא בהפקה באולפנים יקרים. המחיר שלנו אפסי מול עלויות הפקת שידורי ספורט בתלת-מימד. משחק כדורגל בתלת-מימד, הפקתו תעלה כ- 100 אלף דולרים יותר רק בגלל התלת-מימד, מול צילום אותו משחק בדו-מימד ב- HD. אנו מייצרים את התלת-מימד בתוכנה ובאיכות טובה לעיתים יותר מהצילום בדו-מימד.
 
הפלטפורמה שלנו טובה להפצה של כל טכנולוגית וידיאו להמרה לתלת-מימד, אך כרגע אנו מרוכזים בעולם הספורט. יש לנו כמה לקוחות בולטים בעולם ובישראל, לרבות ESPN, CCTV, ספורט 5 ועוד".
 
2. בן רובין, מנכ"ל Yevvo. בן הציג מערכת חברתית בווידיאו חי לכל אחד, ברשת החברתית שלו (כרגע, בפייסבוק).
 
"השקנו השבוע את פלטפורמת Yevvo, גרסה ראשונה לאייפון ניתנת להורדה לכל אחד. הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד להשתמש במכשיר הסמארטפון שלו כדי לספק וידיאו ב- Push לכל חבריו, שעוקבים אחריו ושקיבלו אישור לצפות בתכני הווידיאו מהמכשיר שלו. השידור החי מבוצע ברמה גבוהה ומופץ בעולם החברתי הרלבנטי למשדר.
 
לכל אדם יש 4 סוגי תוכן, שהוא מפיץ או צורך: א. טקסט. ב. תמונות. ג. וידיאו. ד. מיקום.
בכל אחת מהתצורות הללו חלה התפתחות עצומה בשנים האחרונות ואנו משתפים כמעט כל מעשה שלנו באחת מהתצורות הללו. אולם, הווידיאו אינו צורת שיתוף חיה והוא לא התפתח כמו המימדים האחרים לשיתוף מידע וחוויות אישיות.
 
ככל שהאדם נהיה יותר חברתי, כך גדל הרצון שלו לשתף פעולה. אולם בווידיאו, אין שיתוף חי. אפשר להעלות וידיאו לערוצי וידיאו, שצופים בהם בנפרד אחרי כן, לא בזמן אמת. שידור חי מכל מכשיר הוא עדיין בעייתי מבחינת המדיה הזו. אנו מאמינים, שהעתיד מצוי בשיתוף חוויות בווידיאו בזמן אמת.
 
יצאנו עם גרסת בטא עם כ- 100 איש, שצרכו ויצרו כ- 3,000 דקות וידיאו בשבוע, שזה כפול עד פי 3 מכל צורת הפצת וידיאו, שיש היום ברשת. ראינו, שתוך 5 שבועות מרגע שהמערכת עלתה לאוויר, 95% מהמשתתפים פתחו פי 4 יותר קישורים ופי 10 יותר וידיאו. זה די ממכר ותופס די מהר.
 
ההבדל ביננו לבין כל מערכות הווידיאו שיש באינטרנט, שכאן אין 'שידורים חוזרים'. הכל בשידור חי. אין הקלטות. לכן, אנשים מוכנים יותר להיחשף ולהשתתף בשידור מהמכשיר שלהם. משתפים רק מה שהמשדר רוצה ורק למי שהוא מרשה לצפות. זה לא פתוח לכל העולם. זה סגור ברשת החברתית כפי שמגדיר כל אחד לרשת שלו".
 
3. דובב גולדשטיין, מנהל מחלקת שיווק מוצרים ופיתוח עסקי בחברת YES. דובב הציג את המערכת החדשה של יס, אותה כבר הצגנו בהרחבה באתר כאן.
 
"אנו חברה, שרוצה לשנות את חוויית הצפייה של הצופים בטלוויזיה. 71% מלקוחות החברה הם בעלי ממירים מתקדמים, ממירי PVR, שמאפשרים הקלטה. זה הבסיס לעולם הבא של חוויית הצפייה בטלוויזיה, שאנו נכנסים לתוכו. החידושים העיקריים: צפייה בהקלטות מכל חדר, לא רק מהחדר בו יש את הממיר המקליט, יצירת טלוויזיה פרטית, עבודה בממשק משתמש חדש המאפשר יכולות חדשות, כולל הצגת תוכן מהמחשבים על גבי מסך הטלוויזיה בכל חדר.
 
על פי הנתונים שלנו, יש מידי שנה עלייה חזקה בהיקף השימוש בתכני VOD. מסוף 2012 יש עלייה מאוד משמעותית בתחום ה- VOD. 45% מזמן הצפייה של הצופים אצלנו נעשה כיום ב- VOD. זה המון. לכן, הממשק החדש מתאים גם לממירים הקיימים ומשפר מאוד את חוויית ה- VOD, בנוסף לחוויית הצפייה בהקלטות.
 
למי שיש כבר ממיר מקליט וממירי VOD, המעבר למערכת החדשה לא עולה לו מאומה. כמובן, שצריך שבבית תהיה רשת ביתית כדי להעביר תכנים לכל חדר ולחבר את המחשבים לרשת, כדי להציג תכנים על מסך הטלוויזיה".
 
4 .דניאל שיכמן, מנכ"ל חברת (WSC (World Scouting Center, שמספקת תכני ספורט לפורמטים נוספים, בעיקר לפורמטים חברתיים מקוונים.
 
"אנו אוהבים ספורט ולכן אנו מציעים את היכולות שלנו שפיתחנו, כדי לייצר תכני ספורט לשימושים נוספים, מלבד מסך הטלוויזיה הרגיל שלנו. זכויות הספורט עולות מיליוני דולרים והכוונה של החברות הרוכשות את הזכויות הללו: למשוך כמה שיותר צופים, כדי שיצפו וישלמו על התכנים. אולם, יש להן בעיה. הן לא יודעות איך להביא או להגדיל את כמות הצופים. איך מביאים את הצופים לצרוך דווקא את התכנים שמציע ערוץ ספורט מסוים? איך מביאים אנשים לצפות בתכני ספורט על מכשירים דיגיטליים שאינם טלוויזיה ביתית?
 
מה שאנו עושים: אנו לוקחים את תכני הווידיאו של הספורט ומפיקים מהם קליפים וקטעים למימוש חברתי ולמימוש על מסכים שונים. כל משתמש בוחר לו את התכנים, לפי הטעם האישי שלו. כך, שאנו יוצרים, למעשה, קליפים של תכנים פרסונאליים לעולם הספורט.
 
ניתן לייצר קליפים לפי כל פרמטר: הקבוצה, השחקן, המשחק, האירוע הספציפי הקשור לשחקן או למשחק (כגון: הבקעת גול). כך, כל אחד יכול לבנות Playlist אישי. זה כולל תגובות חברתיות, שיתוף חברתי ויכולת צפייה נדחית. אנו התקדמו בפיתוח ואנו מציעים גם לעולם העיתונות הכתוב והאלקטרוני להוסיף לכל כתבת טקסט את הקליפ המתאים לכתוב בטקסט.
 
התוכן מופק אצל ספק התוכן. כך, שהוא מרוויח עוד צופים ועוד תנועה אליו דרך האתר. אנו מספקים כלים דוגמת יכולת לבנות וידיאו מותאם אישית לאוהדים מסוג מסוים. לפי הניסיון שלנו, באתר ספורט ממוצע אנו מכפילים את היקף דקות הצפייה בתכני הספורט, עקב הכנסת הפלטפורמה שלנו. זה קורה תוך זמן קצר מאוד".
 
תלת-מימד על הסמארטפון



 
 
Bookmark and Share