YES משיקה את הדור הבא של חוויית הצפייה בטלוויזיה
מאת:
חיים חביב, 17.03.13, 20:30
יס מציעה שלושה חידושים טכנולוגיים: הקלט בסלון וצפה מכל חדר בבית; קבל ממשק משתמש מתקדם ומערכת הלומדת את העדפותיך וממליצה לך על תכנית ציפייה פרסונלית.
חברת הלוויין
yes חשפה היום שרות חדש המבטיח חוויית צפייה ציפייה ייחודית בטלוויזיה בשילוב שירותי תוכן מתקדמים. כמנהגה, לחדש מידי תקופה השיקה החברה גם השנה 3 מהלכים באופן שכל אחד מהם עומד בפני עצמו, נמנה על השירותים הראשונים מסוגו בעולם ומוצג לראשונה בישראל (בנובמבר 2011 השיקה את
Yes Streamer ובאפריל 2012 את שדרת ערוצי
HD).
מהי טכנולוגיית חוויית הצפייה האפשרית שמציעה לנו יס?
מולטירום (MultiRoom)
שירות חדשני המאפשר ללקוחות לצפות בהקלטות מכל ממיר בבית, ואף להמשיך צפייה בהקלטה בין הממירים. לקוחות השירות, בעלי ממיר מקליט
HD מסוג
yesMaxTotal, ולפחות ממיר
HD נוסף, יכולים לצפות בכל ההקלטות מהממיר המקליט - בכל אחד ממירי ה
HD הנוספים. באותו הזמן, ניתן יהיה גם לצפות בממיר המקליט בכל התכנים הנמצאים עליו או בכל אחד מהערוצים, ובמקביל, לצפות בכל תוכן אחר המוקלט על הממיר. יתר על כן, ניתן יהיה להפסיק את הצפייה באמצעות ממיר אחד, ולהמשיך מאותה הנקודה בחדר השני.
ממשק משתמש מתקדם
גרסה חדשה לממירי ה
HD של החברה לממשק המשתמש, בהשראת עולמות התקני ה
Smartphone והטאבלטים, ביישום אופטימלי כממשק טלוויזיוני נוח ומרשים.
רכיבי הממשק מתבססים על תפיסת: וידאו במסך מלא; תפריטים חצי שקופים ע"ג מסך הווידאו; הצגת תכנים באופן ויזואלי וניווט באמצעות תמונות תכני ה
VOD; תפריטים בממשק אופקי ודינאמי (המותירים שטח ציפייה פנוי גדול).
MyTV - שירות המלצות VOD אישיות
מערכת המלצות המבוססת על לימוד והכרת שימושי והעדפות התוכן של המשתמש. המערכת מנפיקה המלצות ציפייה תואמות ממגוון תוכן ה
VOD המבוססת על טעמו האישי ובהתאם לדפוסי הצפייה שלו.
המערכת משתמשת בטכנולוגיית מנוע ההמלצות של חברת
Viaccess-Orca (בבעלות
France Telecom) ומשלבת אלגוריתמים מתקדמים לניתוח העדפות וליצירת המלצות אישיות לכל צופה.
לרגל השקת השירותים החדשים בחרה
yes בספקי טכנולוגיה מובילים השותפים בפיתוח, בהם
: NDS (בבעלות
Cisco) שפיתחה עבור
yes את ממשק המשתמש ומערכות ההפעלה של ממשקי המשתמש החדש ומוצר המולטירום; סטודיו העיצוב
NDS Design Studio מצרפת שפיתח את ממשקי המשתמש של חברות
ZON (פורטוגל),
UPC (הולנד),
SFR (צרפת) וזכה על עיצובים אלו בפרסים בינלאומיים רבים.
החברה מסרה, כי בימים הקרובים תחל בגיוס נסיינים מקרב לקוחותיה לניסוי המוצר, בהרשמה מוקדמת שנפתחה היום בעמוד הפייסבוק של החברה
כאן, על בסיס 'כל הקודם זוכה'. הניסוי יארך כשלושה חודשים, ובסופו יושקו השירותים בתהליך מדורג לכלל לקוחות החברה.
כמה יעלו לכם השירותים המתקדמים?
שירותי ה
MultiRoom וה-
Streamer יסופקו
חינם לכל לקוחות ה
VOD. לקוחות שאין ברשותם
VOD , יידרשו לשלם עבור חבילת השירותים החדשה שתכלול גם את ה
Streamer, ה-
MultiRoom ושירותי ה-
VOD, 14.90 ₪ לחודש (מחיר ה -
VOD כיום). על המחיר הזה נדרש להוסיף מי שאינו לקוח
VOD תשלום חד פעמי בגין התקנת והגדרת הרשת הביתית בסך 99 ₪.
רון אילון (בתמונה למעלה), מנכ"ל
yes : "פעם אחר פעם,
yes מוכיחה כי היא מובילה את חוויית הצפייה בישראל, ומציבה רף עליון לשידורי הטלוויזיה. שירות ה-
MultiRoom, בשילוב עם ממשק משתמש חדשני והמעבר לשידורי טלוויזיה פרסונאלית, מציב את ישראל בקדמת הטכנולוגיה של הטלוויזיה הרב-ערוצית, שהיא מהראשונה בעולם להוביל שירותים מתקדמים אלה."
איציק אליקים, סמנכ"ל ההנדסה של
yes: "בתום פיתוח שארך כשנתיים, אנו גאים להטמיע את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לטובת חוויית צפייה עשירה, ששמה אותנו בחוד החנית של תעשיית הטלוויזיה העולמית."
גלי ניר, סמנכ"ל השיווק של
yes: "במהלך המשולש הזה,
yes היתה קשובה לקול הלקוחות, ולאחר שזיהינו כי מדובר בצורך אמיתי מובהק העולה באופן בולט במחקרים ובקבוצות המיקוד, נטלנו על עצמנו את ההזדמנות להיות הראשונים שנותנים מענה לצורך היומיומי של כולנו- הצפייה בטלוויזיה בבית, תוך שאנו מאפשרים צפייה בתכנים מוקלטים מכל החדרים, זאת תוך שימוש בממשק משתמש חדשני, אסתטי ופרסונאלי."
ניר חשפה, כי עפ"י נתוני החברה, מוסיפה יכולת ההקלטה (והציפייה הנדחית) כ- 20% ציפייה בממוצע מעבר לציפיית ה-
Live. בנוסף, לצד העלייה בצפייה המוקלטת מסתמנת גם עליה בצריכת ה-
VoD, ואלו עומדים (בתום השנה היוצאת) על כ- 40-45%. כך לדוגמא, כרבע מהצופים ב'ארץ נהדרת' עושים זאת בהקלטה, וגם – כמחצית הלקוחות הקליטו לפחות פעם אחת פרק מ-
The Voice2.
בתשובה לשאלת
Telecom News השיב
רון אילון, מנכ"ל
yes, כי החברה הקפידה בתכנון המערכת עם 'תאימות לאחור', באופן שיבטיח שילוב קל ומהיר של בעלי ציודים קיימים (מבין 580,000 לקוחות יס כ- 70% הם בעלי ממיר מקליט אחד לפחות, כשהממוצע עומד על 3 ממירים לבית אב). בתשובה לשאלה בדבר חזון ה-
OTT של החברה, השיב לנו
אילון: "אנחנו כבר כאן".
איך זה עובד בבית?
הרשת מותקנת בבית הלקוח בידי טכנאי יס כרשת חוטית ביתית מהירה מאד (בתשלום נפרד, חד פעמי). ר' שקף להלן.
בשל מגבלות רגולטוריות המוטלות על החברה, נדרש הלקוח להצטייד מראש בקישור לאינטרנט בקצב מינימלי של 2.5 מגה ביט לשנייה (אשר מבטיח, לדברי החברה, גם את צרכי הגלישה הממוצעים ביישומים ביתיים).
אין עוד ספק: התחרות בשוק בין הוט ויס (המוגבלת עדיין בעוצמתה) עושה רק טוב לצרכן, עדיין, לעניות דעתנו, חבילת הבסיס של השירותים יקרה בהשוואה למקובל במדינות אחרות, וממתינה לרפורמה שהבטיח לנו שר התקשורת היוצא ואשר בוששה להגיע.