Telecom News - אינטל חושפת את שבבי Bay Trail החדשים המיועדים לטאבלטים

אינטל חושפת את שבבי Bay Trail החדשים המיועדים לטאבלטים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל חושפת את שבבי Bay Trail החדשים המיועדים לטאבלטים
אינטל חושפת את שבבי Bay Trail החדשים המיועדים לטאבלטים
מאת: מערכת Telecom News, 12.9.13, 18:00INTEL
 
 בכנס המפתחים השנתי של אינטל בסן פרנסיסקו: שבב מדהים וחדש, פי 3 בביצועים הגרפיים, פי 2 בכוח המחשוב. 
 
עיקר החדשות:
  • לאחר 5 שנים - אינטל מציגה את השדרוג המשמעותי והגדול במעבדי אטום.
  • Acer, ASUS, Dell, Lenovo ו-Toshiba, צפויות להתחיל למכור טאבלטים עם מעבדי אטום החדשים.
  • השבבים יתמכו לראשונה גם ב-Windows 8.1  וגם באנדרואיד.
  • קוטנם של השבבים יאפשר ליצור מעבדים עם עובי של עד 8 מ"מ ומשקל הנמוך מ-450 גרם. 
  • בנוסף, אינטל משיקה סדרה חדשה של מחשבי Chromebooks של גוגל עם מעבדי האסוול.
 פי 3 שיפור בביצועים הגרפיים; פי 2 שיפור בביצועי המחשב; 10 שעות של חיי סוללה, ותמיכה באנדרואיד ו-Windows 8.1 - אלה הם חלק מהמאפיינים החדשים של טאבלטים עם שבבי אינטל Bay Trail. חברת אינטל השיקה הלילה את המשפחה החדשה ביותר של מעבדי מערכות-על-שבב (SoC), שעד כה כונתה בשם הקוד "Bay Trail", ומהיום תיקרא Intel Atom Processor Z3000.  זהו השדרוג המשמעותי הגדול ביותר של אינטל בסדרת משפחת מעבדי אטום בחמש השנים האחרונות.
 
מעבדי Bay Trail מבוססים על המיקרו-ארכיטקטורה "Silvermont", שעליה הכריזה החברה במאי 2013. מעבדי Bay Trail הם מעבדי ה-tri-gate התלת ממדיים הראשונים של אינטל המיוצרים בטכנולוגיית 22 ננו-מטר והם בעלי 4 ליבות, מה שהופך אותם למעבדים חזקים במיוחד עבור טאבלטים מבוססי אנדרואיד וחלונות. ד"ר הרמן יול, סגן נשיא של אינטל העולמית ומנהל כללי של קבוצת המובייל והתקשורת בחברה,  אמר בכנס, כי יצרנים מובילים, לרבות Acer, ASUS, Dell, Lenovo ו-Toshiba, צפויים להתחיל למכור טאבלטים עם מעבדי אטום החדשים.
 
סדרת Intel Atom Processor Z3000 המעבד החדש של אינטל
המעבד הראשון והחזק ביותר, שאינטל מוציאה תחת משפחת Bay Trail, הוא ה-Bay Trail-T, שמוכר כעת כמעבד Intel Atom Z3000. זאת מערכת-על-שבב, שיכולה להגיע עם 2 ליבות או עם 4 ליבות. המעבד החזק ביותר במשפחת Intel Atom Processor Z3000 הוא Z3770,  שיגיע עם 4 ליבות, 4 תהליכונים ומטמון 2MB L2. השיפור יהיה ניכר גם בצד הגרפיקה. מעבדי Z3000  יתמכו כעת בטכנולוגיית Intel HD Graphics עם טכנולוגיית Intel Clear Video HD המעניקה חוויית משחק חלקה. המשמעות היא, יכולות גרפיות משופרות פי 3 בהשוואה למעבדי האטום של הדור הקודם. בנוסף, השבבים תומכים גם ב-DX11 המשפרת את חווית המשחקים והמולטימדיה. בנוסף, הטאבלטים עם מעבדי Z3000 יציגו רזולוציות תצוגה של עד 2560X1600, ויכללו טכנולוגיות נוספות כגוןIntel Quick Synch Video : ו-Intel Wireless Display.
 
מעבדי סדרת Intel Atom Z3000 יתמכו לראשונה גם ב-Windows 8.1 וגם באנדרואיד. המשמעות היא, שיצרני הטאבלטים יוכלו להציע מגוון רחב של מחשבים ללקוחות עם אנדרואיד וחלונות, החל מצגים של של 7 אינץ' ועד לכאלו של 11.6 אינץ'. קוטנם של השבבים יאפשר ליצור מעבדים עם עובי של עד 8 מ"מ ומשקל הנמוך מ-450 גרם. 
 
סדרת Z3000  תאפשר גם צריכת חשמל נמוכה. אינטל הצליחה להכפיל את ביצועי ה-CPU תוך שמירה על אותה מערכת תרמית הצורכת מעט חשמל, ובכך מאפשרת להתקנים בעובי של עד 8 מ"מ בלבד להישאר קרירים למגע גם כאשר אוחזים אותם ביד או משתמשים בהם על הברכיים. טאבלטים, שרצים על מעבדי אינטל אטום החדשים, יציעו יותר מ-10 שעות של חיי סוללה ו-3 שבועות במצב סטנד ביי, מה שיאפשר למשתמשים להתנתק מכבלי החשמל וליהנות מכל מה שמציע ההתקן מבלי להיות מוטרדים מתי יהיו שוב ליד שקע חשמל.
 
הפלטפורמה מתהדרת גם במנוע אבטחה חסון יותר ובתמיכה ב-McAfee DeepSAFE, חבילה המגנה מפני התקפות פישינג ומאבטחת את הנתונים.
 
טאבלטים המתאימים במיוחד לעסקים
טאבלטים הרצים על מערכות-על-שבב החדשות Intel Atom מציעים תאימות מלאה של יישומים וציוד היקפי ושל ניהול ברמה ארגונית עם תמיכה בתכונות של Windows Pro כגון Domain Join ו-Group Policy. אינטל תשחרר גרסה של ה-SoC עם תמיכה ב-64 סיביות ברבעון הראשון של 2014 ותאפשר פריסה חלקה יותר בסביבות ארגוניות, לרבות ביטול הצורך בסיסמת VPN הודות לטכנולוגיית Intel Identity Protection המצוידת ב-PKI.
 הטאבלט של אינטל
מלבד זאת, אינטל תציע את מעבדי אטום החדשים גם לטאבלטים זולים. קו Bay Trail M יהיה זמין עבור מעבדי אינטל פנטיום וסלרון. הללו יתאימו למחשבים נתיקים (המקלדת מתנתקת מהמסך) ולמחשבים נטולי מאוורר בעובי של פחות מ-11 מ"מ, במשקל נמוך מ-1 ק"ג ועם חיי סוללה של עד 8 שעות. טאבלטים עם מעבדים אלו יציעו גם הם ביצועים טובים במיוחד, על אף שמדובר בטאבלטים במחירים זולים. לפי אינטל מדובר בשיפור של עד פי 3 ביישומים פרודוקטיביים ושיפור של עד פי 3 בגרפיקה בהשוואה למעבדי הפנטיום והסלרון הקודמים בהתקנים אלה.

מערכות הרצות על מעבדים מסדרות אלו תימכרנה החל מ-199 דולרים לדגמי צדפה, 250 דולרים למחשב Notebook עם יכולות טאץ' ו-3,459 דולרים למכשירי 2 ב-1.
 
מעבדי אינטל  פנטיום וסלרון למחשבים שולחניים
קו Bay Trail D יכלול את המארזים הקטנים ביותר, שהוציאה אינטל אי פעם, עבור מעבדים למחשבים שולחניים. התכונות שלהם כוללות:
  • תמיכה במארזים נטולי מאוורר, הסוללת את הדרך בפני מארזים קטנים יותר למחשוב שולחני בסיסי ושימושים אנכיים, כגון צגים דיגיטליים חכמים.
  • ביצועים מהירים עד פ 3 בהשוואה למעבדים קודמים בהתקנים אלה.
  • מערכות הרצות על מעבדים אלה אשר יימכרו במחירים המתחילים ב-199 דולרים.
 
אינטל מציגה סדרה חדשה של מחשבי Chromebooks של גוגל עם מעבדי האסוול מעבדי אינטל בטאבלט
דאג פישר, סגן נשיא של אינטל העולמית ומנהל כללי של קבוצת התוכנה והשירותים הציג גם סדרה חדשה של Chromebooks המבוססים על מעבדי Intel Core מהדור הרביעי, לרבות Chromebooks של Acer, HP וטושיבה ו-Chromebox חדשה של Asus. ה-Chromebooks הם דוגמה נוספת לאסטרטגיית התוכנה של אינטל לתמוך במספר רב של סביבות הפעלה הפועלות באופן מיטבי על ארכיטקטורה של אינטל ובכך מגדילות את המבחר העומד לרשות המשתמשים.  פישר הזמין לבמה את סונדאר פיצ'אי, סגן נשיא בכיר של גוגל והדגיש את מחויבותה של אינטל להבטיח, שחוויית השימוש הטובה ביותר באנדרואיד תהיה זמינה על ארכיטקטורה של אינטל. מלבד גוגל, אינטל היא התורמת הגדולה ביותר לאנדרואיד והיא משתפת פעולה מקרוב עם גוגל ועם קהילת המפתחים במיטוב הארכיטקטורה של אינטל עבור אנדרואיד ו-Chrome.
בנוסף, פישר הכריז, שאינטל מאפשרת תמיכה ב- 64-bit kernel לאנדרואיד על מנת להעניק למפתחים זיכרון מערכת של יותר מ-4 ג"ב אשר יאפשר ביצועים טובים יותר של האפליקציות, תצורות זיכרון חדשות לצרכנים, ובכדי לסלול את הדרך לווידיאו HD בהתקנים ניידים.
 
בקרוב – מצלמת תלת ממד בכל מחשב
קירק סקאוגן, סגן נשיא של אינטל העולמית ומנהל כללי של קבוצת תחנות מחשוב אישי, תיאר בכנס חלק מההתקדמות המתרחשת במחשוב תפיסתי. על סמך שיתוף הפעולה עם Nuance Dragon Assistant בהתקני Intel Core, סקאוגן הדגים סייען קולי חדש, אשר צפוי להיות זמין בארה"ב בתחילת 2014 במחשבי Dell ו-Lenovo, ומציע שפה טבעית יותר ויכולות קונטקסטואליות משופרות, מה שיקל על השימוש ויהפוך אותו לאינטואיטיבי יותר, הודות להסתמכות על ההקשר של השיחה.
 
סקאוגן גם סיפר לקהל על הזמינות המתקרבת של Creative Senz3D – מצלמת מחוות אינטראקטיבית עם בקרה למשחקי תלת-ממד, התוועדות וידיאו וקול. המצלמה ניתנת לרכישה ב-Creative.com ובקרוב תהיה זמינה גם ב-Dell, אמזון, Newegg ו-TigerDirect. סקאוגן סיכם את דבריו בהצגת ה-PC והמחשב הנייד הראשונים "הכל באחד" עם מצלמת מחוות אינטראקטיבית משולבת וציין, כי המצלמה תשולב בהתקנים עתידים של Dell ו-Lenovo עד סוף השנה הבאה.
Bookmark and Share