Telecom News - "עובדים בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת ועל הציבור

"עובדים בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת ועל הציבור

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "עובדים בעיניים" על ועדת הכלכלה של הכנסת ועל הציבור
שר התקשורת ומנכ"ל משרדו הופיעו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת והציגו "ביצוע מול תכנון" של משרד התקשורת, לפי תכנית העבודה של 2013. הבעיה: אין תכנית כזו. הם הציגו ביצועים מדומים מול תכנית 2012 שהיא כמעט זהה לזו של 2011. גם נציגי ציבור לא הוזמנו לדיון, כדי לא לחשוף את ערוות צמרת המשרד. 
מאת: אבי וייס, 8.1.14, 09:30גלעד ארדן

חשיפה וניתוח: ביום 6.1.14 בבוקר הופיעו שר התקשורת גלעד ארדן ומנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר (בתמונה) בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אבישי ברוורמן, כדי לדווח על סיכום פעילות משרד התקשורת בשנת 2013 ודיווח מפורט על "תכנון מול ביצוע" של תקציב 2013 לפי תכניות העבודה ל- 2013. איש מנציגי הציבור או משוק התקשורת לא הוזמן לדיון, וזה לא מקרי. חוסר השקיפות וההתעלמות מהציבור (שלא לומר הזלזול בציבור) בעבודת שר התקשורת וצוותו הבכיר, כבר תוארה על ידי בהרחבה כאן, ממש אחרי כניסתו לתפקיד, ומצב כאוטי זה הולך ומחמיר, במיוחד לאחר "ההצגה בכנסת".

למה לא הוזמן איש מהציבור או משוק התקשורת להשתתף בדיון? כדי שהאמת לא תצא לאור ותבייש את המציגים המכובדים, ב"הצגת התיאטרון האבסורדית", שייצר ח"כ אבישי ברוורמן בוועדת הכלכלה המכובדת של הכנסת. אם תנסו למצא את המצגת של סיכום שנת 2013 הזו באיזה מקום, לרבות באתר משרד התקשורת, לא תצליחו למצא אותה. גם זה לא מקרי שהיא לא קיימת באיזה מקום לעיון הציבור, כמתחייב מהשקיפות בעבודת משרד ממשלתי זה. בנוסף, אין למשרד התקשורת סיכום שנתי ל- 2012 (שלא לדבר על 2013), כנדרש בחוק. הסיכום השנתי האחרון הוא מ- 2011. גם זה לא מקרי.

לזכותו של ח"כ אבישי ברוורמן אציין, שהוא הכניס מערכת הקלטה לדיוני הוועדה, כך שניתן לצפות בדיון המוקלט, וזה בדיוק מה שעשיתי. 53 דקות נמשכה הסקירה (כולל דבריו של יו"ר רשות השידור, שהפך את הדיון בעניין רשות השידור לצחוק אחד גדול, אבל נתעלם כרגע מסוגיית רשות השידור, שראויה לדיון נפרד).

השר והמנכ"ל הציגו ברהיטות בפני הוועדה את הישגיהם ותכניותיהם, כולל אוסף מרשים של שקפים, שמתארים את תכנית המשרד ל- 2013 ומה הם עשו ב- 2013 מול התכנית הזו. אז מה הבעיה? אין תכנית עבודה של משרד התקשורת ל- 2013. לא מאמינים? תסתכלו כאן. התכנית האחרונה של המשרד היא ל- 2012 ומצויה כאן. במשרדי הממשלה יש תהליך מאוד מסודר, שקבעו ראש הממשלה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, להצגת ואישור תכניות עבודה שנתיות של משרדי הממשלה. זה לא קרה עם תכנית 2013 של משרד התקשורת. לא הייתה תכנית לכן היא איננה ולא יכולה להיות מוצגת בפני חברי הכנסת.

יתרה מכך. תכנית 2012 היא ברובה העתק מילה במילה של תכניות 2011 ו- 2010, אבל זה הפרט היותר קטן והשולי הקטן בהטעייה. הנושא היותר חמור: ראשי המשרד (שר ומנכ"ל) הציגו את ביצועי המשרד ל- 2013 מול תכנית העבודה של 2012 - כאילו שזו הייתה תכנית העבודה ל- 2013. איש מחברי הכנסת לא הרגיש בהטעיה ולכן גם לא הוזמן איש מהציבור או משוק התקשורת לדיון, כדי שלא יחשוף את ערוות ראשי המשרד.

אם לא די בכך, הדבר היחיד, שתוכנן במשרד התקשורת ל- 2013 והוצג בפני הממשלה והכנסת מצוי דווקא כאן, בדפים האחרונים של המצגת של שר התקשורת הקודם משה כחלון. הדפים הללו (ובמיוחד השקף לפני האחרון תחת הכותרת "צעדים נדרשים"), כוללים את התכניות, מה אמור משרד התקשורת לבצע ב- 2013, כדי לקדם את מיזם הסיבים לכל בית (FTTH) בישראל. זו המשימה החשובה ביותר של משרד התקשורת ל- 2013. כמובן, שדבר וחצי דבר מהתכניות שהכין השר הקודם לטובת אזרחי ישראל לא בוצע. פשוט: אפס ביצוע. 

לעומת זאת, שר התקשורת ומנכ"ל המשרד הנוכחיים, סיפרו ברהיטות לחברי הכנסת, שהם מקדמים את "מיזם הסיבים" ביחד ובמקביל עם ה"שוק הסיטונאי", ולא דיווחו להם ש-2 הנושאים הללו לא רק שהם סותרים אחד את השני, הם פשוט תקועים. הם תקועים, בין היתר, משום שהמשרד שפך מעל ל-4 מיליון ש"ח על ייעוצים, שלא יצא מהם כלום. שר התקשורת ומנכ"לו התגאו בפני חברי הוועדה על בזבוז הכסף הזו, בלי לתת שום דין וחשבון לציבור ולחברי הכנסת מה יצא (או יותר נכון - מה לא יצא) מבזבוז הכסף הזה, שנה אחרי שנה, על ייעוץ.

יתרה מכך. איש מחברי הכנסת שהיה בדיון לא טרח לשאול את השר והמנכ"ל היכן הם היו לפני כשלושה שבועות, בסערה הגדולה שבה מאות אלפי בתי אב בישראל היו מנותקים מחשמל ותקשורת. כ"כ מה עשתה היחידה החדשה ל"היערכות לחרום" במשרד התקשורת, שעלתה כל כך הרבה כסף? אילו לקחים הופקו מהאירוע? היות והחברי הכנסת לא שאלו, אז התשובות שלא נשאלו מצויות ממש בקצרה כאן: הם היו בשבדיה ובבריטניה. היחידה לחרום הייתה בבית (אם הגדולים "מטיילים בעולם", אז גם הקטנים יכולים לחגוג...). לא הופקו שום לקחים. ככה זה בדיוק עבד ועובד במשרד התקשורת. 

כך יצא, שחברי הכנסת ישבו בדיון, בו "עבדו עליהם" ובגדול במצגת חסרת שחר על הישגים מדומים מתכניות עבודה ישנות ושאינן בתוקף. העלימו מעיניהם את האמת ואת העובדות, בין היתר, שלא הייתה כל תכנית עבודה מאושרת למשרד התקשורת ל- 2013 והכל היה ונעשה בחלטורה אחת גדולה (והמצב ממשיך להיות חלטורה וכאוס, עד רגע זה, כי גם אין תכנית עבודה סדורה ומאושרת ע"י מנכ"ל משרד ראש הממשלה למשרד התקשורת ל- 2014). כך ישראל הגיעה למקום האחרון בעולם בטכנולוגיות תקשורת ובשירותי תקשורת ואין בכלל צפי מתי יהיה בישראל דור רביעי - LTE Advances. כך, נכנסנו ל- 2014, עם הישגים מדומים חדשים ומנותקים מכל מציאות, כפי שחשפנו כאן. "עם ישראל חי". 
 
LTE



 
 
Bookmark and Share