Telecom News - DarkList-פורטל לאתרי סמים ברשת האפלה עפ"י מודל אפליקציית Yelp

DarkList-פורטל לאתרי סמים ברשת האפלה עפ"י מודל אפליקציית Yelp

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> DarkList-פורטל לאתרי סמים ברשת האפלה עפ"י מודל אפליקציית Yelp
Darklist-פורטל מאוחד לאתרי ממכר סמים ברשת האפלה עפ"י מודל אפליקציית Yelp
מאת: מערכת Telecom News, 24.1.14, 16:23

כתבה זו מתעדכנת מעת לעת. עדכון אחרון: יוני 2015.

ראשונים לדווח: אתר DarkList הושק השבוע רשמית והוא זורח ב"רשת האפלה". הפורטל מאחד את השברים של תעשיית הסמים ב-Darknet במקום אחד כך שהיעלמות אתרים לממכר סמים לא תשפיע על התעשייה.

לאחר סגירת  SilkRoad – האתר הגדול ביותר לממכר בסמים ב"רשת האפלה" ע"י ה-FBI באוקטובר האחרון, תפיסת עשרות אלפי הביטקוין, שאוחסנו בו (ושהפכו את ממשלת ארה"ב לבעלים של ארנק הביטקוין הגדול בעולם, שעומד להתרוקן במידת מה עקב חילוט חלק מהם והצורך למכור אותם בקרוב. עדכון 18.6.14: מכירה פומבית ראשונה - כאן,  עדכון 18.11.14: מכירה פומבית שניה - כאן, עדכון 18.2.15: מכירה פומבית שלישית - כאן), מעצרו של Ross Ulbricht  מפעיל האתר, סגירת אתר אחר לממכר סמים Atlantis, מעצרו של בעל שירות האחסון Freedom Hosting של אתרי "הרשת האפלה", וההיעלמות של אתרים לממכר סמים SheepMarketPlace, ו-FloMarket ו-TorMarket עם כל הביטקוין, שאוחסן בהם, נראה היה, ששוק הסמים ב"רשת האפלה" ספג מכה קשה.

אולם, לאחר סגירת אתר "דרך המשי" הגדול, התפרק שוק הסמים לשווקים קטנים יותר וקמו אתרי סחר חדשים. האתרים מופיעים ונעלמים לסירוגין. להלן דוגמאות לאתרים קיימים:  

SilkRoad 2.0  (עדכון 13.2.14: האתר נפרץ ונגנב) (עדכון 18.4.14: האתר עלה שוב לרשת האפלה). (הוסר).                                                                                                                               
 Pandora-Smooth as Silk  (הוסר)  

דוגמאות לשווקים (עדכון יוני 2015):

Agora MarketPlace
Mr. Nice Guy                                                                                          
Dream Market
The Majestic Garden
Nucleus market
Crypto Market
Abraxas Market
Haven Marketplace
Alphabay
East India Company
Oxygen Market
Silkkitie
Middle Earth Marketplace
Therealdeal Market
T-Chka Free Market
Ramp - Russian Anonymous Market Place


(כל הנ"ל הם אתרים ב"רשת האפלה" עם אפשרות לכניסה רק דרך Tor האנונימית ותשלומים רק בביטקוין ולעיתים גם במטבעות קריפטוגרפיים אחרים).

דוגמאות לחנויות Vendors (עדכון יוני 2015):                                                                                                                                                                                                                                                                      
Doctor Drugs
Honestcocaine's Store
Teamlotus
Pharmaphil
London-Underground
Chris Carter Weed Market
Colombiaconnection Store
Threakings
Bloomsfield
Underground Kings
Goingpostal
Glasswerkz Vendor Shop
Gotmilk Pharmacy
Dark.net Sevices

דוגמאות לאתרים בשפות שאינן אנגלית (עדכון יוני 2015):

French Dark Place
French Marketplace
French Dark Net
Babylon
IDC
Torepublic Market
RuTor
Russian Silkroad


                                                                                                                                          
יש עוד אתרים לממכר סמים הנמצאים כעת בבנייה ובפיתוח, וגם Utopia Market שמשתדרג ושיתבסס על על BMR - Black Market Reloaded, (עדכון 12.2.14: אתר Utopia המשודרג, שעלה לאוויר, נסגר ע"י משטרת הולנד - ראו ידיעה - כאן). 

עתה, עפ"י forbes העולמי, הוקם אתר ,DarkList שאיננו מוכר סמים. הוא מאחד את כל השברים של תעשיית הסמים, שנותרו לאחר המכות שספג שוק הסמים ב-,Darknet למקום מרכזי אחד. כך, שכאשר מי מהאתרים הקטנים הקיימים ייסגר או ייעלם  - כאמור תופעה מוכרת ב"רשת האפלה", הרי הוא יסייע ללקוחות האתר שנסגר וגם לסוחרים שסיפקו את הסמים להתחבר לסוחרים באתרים אחרים, להישאר בקשר עם סוחרים מועדפים, ויאפשר לסוחרים קשר לאתרים נוספים. כל זאת, כדי שאספקת הסמים לא תיפגע.

לכן, האתר הזה מכיל לא רק קישורים לאתרי שוקי ממכר הסמים, אלא גם קישורים לספקי סמים vendors יחידים ויש עוד אתרים נוספים כאלה של שווקים בשפות שאינן אנגלית (כאמור, עם אפשרות לכניסה אנונימית רק דרך Tor).

כאמור, האתר DarkList לא עוסק בעצמו במכירת סמים וזו החלטה אסטרטגית להיות "בלתי מעניין" עבור רשויות אכיפת החוק. הוא לא ימכור סמים כדי להימנע מפריצות לאתר מחד ומאסרים מאידך. עם זאת, אין ספק, שגם אתר DarkList יהיה על הכוונת של ה-FBI ורשויות אכיפת חוק אחרות.

במקום להיות ה"וולמארט" של שוק הסמים הוא עובד במודל של אפליקציית Yelp(האפליקציה בחינם Yelp מאפשרת איתור אלפי בתי עסק עם כתובת ומס' טלפון. היא מציגה בתי עסק ליד מיקום המשתמש - לפי מרחק, מחירים ושעות פתיחה, כולל חנויות, מסעדות, פאבים, מתקני משחקים וכד'. היא כוללת חוות דעת ותמונות). 

כמו שאר השווקים האנונימיים מריץ האתר את מערכת Tor האנונימית (כפי שניתן לראות בכתובתו לעיל) כדי להסתיר את זהות המשתמשים ומיקומם.

יש אתר דומה ל-DarkList ב"רשת האפלה" ושמו All Markets Vendor Directory, אולם, DarkList לא רק רושם את הסוחרים כמו באתר זה, אלא הוא גם כולל פונקציות למשלוח הודעות לסוחרים וגם תשלומים בביטקוין, תוך גזירת עמלה של 2.5% על הטרנזקציות.

כך, במקום לבוא ולהחליף בעצמו את אתרי ממכר הסמים למיניהם, בא DarkList ומקשר בין כולם, הופך את פעולת רשויות אכיפת החוק להרבה יותר מורכבת ומסייע לאחד את אתרי ממכר הסמים ב"רשת האפלה" תחת מטריה אחת, כך, שהיעלמות אתרי סמים לא תשפיע בצורה משמעותית על התעשייה כולה. נראה, שתעשיית הסמים ברשת האפלה פורחת עכשיו יותר מתמיד וסגירת SilkRoad נראית היסטוריה רחוקה. יש ל"דרך המשי" הרבה יורשים.

דף הבית של אתר DarkList:
 
מסך הרכישה של הסמים



 
 
Bookmark and Share