Telecom News - תקשורת אחודה (Unified Communications & Collaboration) - הכול כלול

תקשורת אחודה (Unified Communications & Collaboration) - הכול כלול

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תקשורת אחודה (Unified Communications & Collaboration) - הכול כלול
תקשורת אחודה (Unified Communications & Collaboration) - הכול כלול
מאת: צבי שחם,  21.3.14, 17:20
צבי שחם 
אחת הבעיות העיקריות העומדות בפני ארגונים היא איך לשלב את כל אמצעי התקשורת למערכת קוהרנטית אחת, שתאפשר זרימת מידע מהירה ויעילה בין מחלקות הארגון, סניפיו ולקוחותיו. התקשורת האחודה מציעה פתרון כולל.
 
בארגונים קיים לעיתים קושי ביצירת קשר בזמן אמיתי בין חברי צוות (לדוגמה: לצורך פגישת עבודה ועדכון) וכן בינם לבין לקוחותיהם, דבר הגורם לדחיות והפסדים כספיים לארגון. חלק גדול מהעובדים ומהלקוחות הם כיום ניידים, דבר המגביר עוד יותר את הצורך לשפר את זמינותם ויכולת התקשורת שלהם.
 
עד לפני זמן לא רב ולעיתים גם היום תשתית התקשורת של חברות וארגונים הייתה מורכבת מאוסף של טכנולוגיות שונות, שפעלו בנפרד וללא כל קשר ביניהן – טלפון, רשתות נתונים, שירותי קישור לאינטרנט, מערכות ועידת וידיאו, רשתות אלחוטיות וסלולריות ועוד. כתוצאה מכך קיבלו המשתמשים את ההודעות עבורם במערכות שונות – פקס, הודעה קולית, דוא"ל וכו'.
 
אחת הבעיות העיקריות העומדות כיום בפני ארגונים היא איך לשלב את כל אמצעי התקשורת למערכת קוהרנטית אחת, שתאפשר זרימת מידע מהירה ויעילה בין מחלקות הארגון, סניפיו ולקוחותיו.
 
כאן מציעה התקשורת האחודה (UC) פתרון כולל.
 
מטרת ה- UC היא לרכז את כל שירותי התקשורת השונים למערכת אחת, תוך שליטה של המשתמש בכל אמצעי התקשורת, שליפת ההודעות ממקום מרכזי, ויכולת תקשורת ישירה בין כל השותפים הרלוונטיים בזמן אמיתי או לא- אמיתי.
 
מה שהיה בעבר קשר בין מכשירים הופך כעת לקשר בין אנשים.
 
ה-UC מספק מערכת אחת פשוטה לתפעול, ניהול ותחזוקה, שמשלבת טכנולוגיות תקשורת שונות קוויות או אלחוטיות הפועלות בזמן אמיתי או לא-אמיתי. בנוסף, המערכת מאפשרת לשלב יישומי צד שלישי כגון: CRM, מסרים מיידיים כמו Skype הפועל בזמן אמיתי, מסרים אחודיםUnified Massaging  הפועל בזמן לא-אמיתי ומאפשר שלוב הודעות קוליות, דוא"ל, פקס ו- SMS, מוקדי שירות Call Centers ,נוכחות Presence ולאחרונה גם שיתופיות Collaboration.
 
לדוגמה, משתמש יכול לבדוק בעזרת יישום הנוכחות היכן נמצא המשתמש השני, לשלוח לו הודעה במדיה מסוימת, שהוא בוחר, לשתף איתו נתונים ושרטוטים ולהעלות לשיחת ועידה משתמשים נוספים.
 
מערכות UC משפרות תהליכים עסקיים בארגונים ומביאות לחסכון כספי. לכן, בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בתפוצה שלהן. תחזית, שפורסמה לאחרונה ע"י חברת המחקר פרוסט-סאליבן, מצביעה על גידול שנתי צפוי של כ-33% בהתקנות UC בצפון אמריקה בשנים הקרובות.
 
פתרונות UC עולים גם לענן: אחד השירותים המתפתחים לאחרונה הוא  Unified Communications as a Service (UCaaS).
 
שירות זה מאפשר לארגונים פריסה מהירה, גמישות תפעולית, יכולת גידול וחסכון בעלויות. מחקר, שפורסם כאן מראה, ששוק ה-UCaaS העולמי אמור לגדול מ-2.52 מיליארד דולרים בשנת 2013 ל-7.7 מיליארד דולרים בשנת 2018. כלומר, גידול שנתי ממוצע של כ-25%.
 

איור 1
 
גם בתחום התקינה מתבצעת פעילות: לפני כשנתיים הוקם פורום הנקרא The Unified Communication Interoperability Forum (UCI Forum). מטרת הפורום היא לדאוג לתאימות בין כל מוצרי UC (חמרה ותוכנה) והוא עושה זאת ע"י פרסום מפרטים והנחיות, ייזום מבדקי תאימות למוצרים ותיאום עם גופי תקינה אחרים.
 
איור 2 להלן לקוח מתוך האתר של הפורום. הוא מתאר בצורה ברורה מהן הפונקציות האפשריות של UC, וכל ארגון בוחר מתוכן את הישימות עבורו:

איור 2

מי הן החברות הפעילות בתחום UC?

 רשימה מלאה של החברות בארגון UCI נתונה כאן.
 
איור 3 מתאר את "ריבוע הקסמים" מתוך הדו"ח האחרון של גרטנר (יולי 2013).
 

איור 3
 רשימה מקיפה יותר של חברות הפעילות בתחומי  UC ניתן למצוא כאן .
  
מאת: צבי שחם, .M.Sc. מרץ 2014.
מרצה ויועץ, מחבר הספר: תקשורת בעידן ה- IP
zvi.shacham@gmail.com
www.zvish.com



 
 
Bookmark and Share