Telecom News - משרד התקשורת מחזק את הסודיות סביב מכרז התדרים לדור 4 - LTE

משרד התקשורת מחזק את הסודיות סביב מכרז התדרים לדור 4 - LTE

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת מחזק את הסודיות סביב מכרז התדרים לדור 4 - LTE
בלי הרבה פרסום, משרד התקשורת הוציא עדכון למכרז התדרים לדור רביעי -LTE, בו הוא מטיל חובת סודיות מוחלטת על כל משתתפי המכרז בעיקר בכל הנוגע למידע על התדרים המוקצים במכרז. למה זה הפך לפתע לכל כך סודי? מה משרד התקשורת רוצה להסתיר?
מאת: אבי וייס, 17.7.14, 20:30גלעד ארדן

בלי הרבה פרסום, משרד התקשורת העלה עדכון (מצוי כאן) למכרז התדרים ל- LTE, עדכון תחת השם "קובץ הבהרות מס' 1". המסמך הזה הוא בן 12 עמודים, שלמעט דף אחד ממנו (האחרון) שעוסק באיזה סוגיה שולית של הבהרת הכתוב במכרז ודוחה בכמה ימים את מועד הגשת הבהרות למכרז, נייר זה עוסק ב-11 עמודים מתוך ה-12 רק בנושא אחד: החמרת ההתחייבויות של שמירת סודיות מצד כל אדם המעורב במכרז במישרין או בעקיפין ומצד כל ארגון הקשור במכרז במישרין או בעקיפין.

לצורך כך גם חוברו 3 נוסחים של "כתבי התחייבויות לשמירה על סודיות", שכל בעל תפקיד, שניגש למכרז  מטעם החברות הסלולריות, חייב לחתום  עליו עם אישור של עו"ד על החתימה. החתימות הללו על טפסי שמירת הסודיות תיעשנה גם ע"י האנשים הניגשים למכרז ועוסקים בו, גם מצד החברה הניגשת למכרז, גם אצל חברות הקשורות בבעלי התפקידים סביב המכרז (דוגמת הדירקטורים בדירקטוריון של החברה הניגשת למכרז) וגם ע"י בעלי תפקידים בחברה הניגשת למכרז, הגם שאינם עוסקים במכרז. בקיצור: "כל העולם ואשתו". 

לא הצלחתי לקבל תשובה ממשרד התקשורת מה כל כך סודי ברשימת התדרים ובנתונים עליהם, שצריך להסתיר אותם בכל כך הרבה ניירת של חתימות על שמירה על סודיות. הרי הנתונים הללו פורסמו כבר לפני כ-8 שנים, כשהשר אריאל אטיאס (אז שר התקשורת) החליט לצאת במכרז ל-LTE. 

שורה תחתונה: עוד פארסה סביב מכרז התדרים הנכה והעקום, מכרז, שנותח בהרחבה כאן וכאן. למעשה, מכרז התדרים ל-LTE בנוסח שיצא, נועד למטרה אחת בלבד: להוציא כמה שיותר כסף מתושבי ישראל במה שנקרא "מס תדרים" ואגב כך "להרוג" את היכולת לספק שירות סלולרי מתקדם וטוב לתושבי ישראל. אחרי שהמזימה הזו נחשפה, כנראה החליטו במשרד התקשורת לעטוף אותה במעטה עבה של סודיות, כך שלא יצאו סודות נוספים ממכרז זה לידיעת הציבור. ככה זה בדיוק עובד, אצל השר גלעד ארדן. אין בזה כל חדש
 
LTE



 
 
Bookmark and Share