Telecom News - ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה ל"מספרי פרמיום" מטעים בחו"ל

ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה ל"מספרי פרמיום" מטעים בחו"ל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה ל"מספרי פרמיום" מטעים בחו"ל
בחסות שר התקשורת גלעד ארדן, אזרחי ישראל ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקה בחיוג ל"מספרי פרמיום" הנחזים להיות ברומניה ובבריטניה (שגם שם השירותים הללו אסורים), ואיש לא עוצר את התופעה הזו. אזהרה לכל המחייגים למספרים הללו.
מאת: אבי וייס, 3.8.14, 22:30גלעד ארדן

בעקבות הכרזת שר התקשורת גלעד ארדן (שנותחה בהרחבה כאן) היו לא מעט אזרחים תמימים שחשבו שבאמת הקיץ הקץ על "מספרי פרמיום מטעים וסוחטי כספים", כמו שהבטיח השר בהודעתו. אולם, המציאות שונה לגמרי. הכאוס ממשיך באין מפריע תוך "עצימת עין" (שסיבותיה ייחשפו בהמשך) לתופעה החמורה הזו, שסוקרה על ידי רבות באתר זה, למשל: כאןכאןכאן, כאןכאןכאן, וכאן.

דוגמה טרייה: קורא באתר שלח לי בשבוע החולף את החשבון האחרון שהוא נדרש לשלם על דקה ו- 15 שניות של חיוג למספרי פרמיום בבריטניה (תופעה שנותחה בהרחבה כמה פעמים). החיוג במקרה שמוצג כאן לדוגמה, היה למספר שנחזה להיות כחלק ממשחק מחשב. 
התצלום של החשבון מצוי כאן (פרטי הלקוח טושטשו, לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
תצלום חיוב
חברות התקשורת שקשורות לתופעה הזו: בזק (דרכה בוצעה השיחה) ו- 012 (הגובה של התשלום) התנערו מאחריותן למחיר המופקע הזה של 99.99 ש"ח עבור 1:15 דקות של שיחה לבריטניה. החברות הללו "שכחו" כמובן לציין שהן "מתחלקות בשלל", עם החברה שמספקת את השירות הזה (בישראל), חברה שאין לה כל רישיון לספק שירותי תקשורת מכל סוג

במקביל, פניתי למשרד התקשורת כדלהלן: "במודעה המצ"ב, שמתפרסמת מידי יום (צילמתי מעיתון "ישראל היום" מאמש) מופיע מספר באזור חיוג בינלאומי של 409 (רומניה).
להלן תצלום המודעה (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
 תצלום מודעה
באינטרנט יש מודעות רבות כאלו, למשל כאן:
http://www.mysticall8.net/index.php?page=16
http://xn--4dbkhdbacazhgtdfm2h.org.il/
http://www.copd.co.il/#!on-line-mystics/c1bii
האם יש לחברות שמספקות את השירותים הללו איזה רישיון תקשורת? מה נעשה כנגד הפרת החוק ההמונית הזו?
למה לא נעשה בעניין זה דבר כנגד 012 שנותנת את הקישור ו"קוטפת" מחצית מההכנסות מהתרמית הטלפונית הזו, שכאילו מבקשי השירות מחייגים לחו"ל ומקבלים את השירות בחו"ל?
הרי גם ברומניה (יעד החיוג לשירות) השירותים הללו לא חוקיים, כפי שחשפתי כבר לפני כשנה (כאן)."

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. גם בעבר לא קיבלתי תגובות על שאלות דומות, באותו נושא. זאת, בדיוק מאותה סיבה: לספקי השירות הללו כנראה יש "חסינות" אצל שר התקשורת גלעד ארדן, ששותק נוכח הפרת החוק המתמשכת הזו, שנעשית (מאז שנכנס לתפקידו כשר התקשורת), בחסותו ובידיעתו ובכלל לא אכפת לו מהצרכנים שמשלמים תשלומים מופקעים על שירותי פרמיום למספרים מטעים. שר התקשורת התמחה "במתן חסות" להפרות חוק המוניות, למשל כאן בעניין Unlimited, או כאן וכאן, בעניין שכירת שירותים ואנשים ללא מכרזים, בנושא "המלחמה לפירוק רשות השידור". 

לכן, ראו הוזהרתם: לא לחייג למספרים המטעים, שנחזים להיות שירותי מידע המסופקים בבריטניה וברומניה. איש לא יחלץ אתכם מהעלויות שכרוכות בחיוגים ליעדים הללו במחירים מופקעים ובניגוד לחוק (שלא נאכף). 
 
מרכזיה



 
 
Bookmark and Share