Telecom News - ח"כ וסגנית השר גילה גמליאל לא תהיה בקרוב שרת התקשורת

ח"כ וסגנית השר גילה גמליאל לא תהיה בקרוב שרת התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ח"כ וסגנית השר גילה גמליאל לא תהיה בקרוב שרת התקשורת
כבר לפני יותר משנה, ח"כ וסגנית השר במשרד רוה"מ, גילה גמליאל, החלה "לוטשת עיניים" לתפקיד שר התקשורת. לאחרונה התגברו השמועות שגלעד ארדן מיועד להיות שגרירנו בוושינגטון. אולם, זה לא יקרה מחר ואולי לא בכלל. 
מאת: אבי וייס, 11.9.14, 23:15גילה גמליאל

ניתוח: לפני מעט יותר משנה חשפנו כאן ובהרחבה את רצונה של ח"כ (וסגנית שר במשרד רוה"מ: סגנית שר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה) גילה גמליאל, (בתמונה) להיות שרת התקשורת. הרצון הזה חזר על עצמו כמה פעמים (למשל כאן וכאן) לאור הפיאסקו של כשלון השר גלעד ארדן בניהול המשרד להגנת העורף.

כעת, התגברו השמועות על כך שיש שוב כוונה למנות את גלעד ארדן לשגריר ישראל בארה"ב ושגילה גמליאל תחליף אותו בתפקיד שר התקשורת. זה לא יקרה מחר ואולי בכלל לא. זאת, לא רק בגלל התסבוכת בין "הליכוד" ל"ישראל ביתנו" (חשבונות קטנים של מספר חברי הכנסת ושרים), אלא בעיקר בגלל שגלעד ארדן עדיין לא סיים את מלאכת ההרס בה החל עם כניסתו לתפקיד.

אך בימים האחרונים דווח שהשר גלעד ארדן ימונה לתפקיד יו"ר ועדת השרים לענייני תקשוב, עוד נושא שרצו להפקיר בידיו של גלעד ארדן, אולם מהלך זה די נתקע, כי כנראה ראש הממשלה קרא את הניתוח שלי (כאן), למה אסור בשום אופן להעביר את מטה התקשוב הממשלתי לידיו של גלעד ארדן. אז בתור פיצוי, רוה"מ נותן לו להיות יו"ר ועדת שרים של כלום. 

בנוסף, נשארו עוד מספיק חלקים ופעילויות בתחום התקשורת שגלעד ארדן טרם הספיק להרוס (אל דאגה, יש לו תוכניות הריסה לכל תחום). גם "הפרשה הסודית" עדיין לא נפתרה. כך, שיש לו עדיין הרבה מה לעשות, בטרם יעזוב את תפקידו כשר התקשורת ויהפוך לשגריר בוושינגטון (אם בכלל). מכאן, גילה גמליאל תצטרך לעבור את החגים הקרובים וכנראה גם את אלו שאחריהם, בתור סגנית שר לענייני צעירים. נראה שהיא החלה להזדקן בתפקיד הממונה על הצעירים והסטודנטים והחלום להיות שרת התקשורת, כמו דליה איציק, לימור לבנת ושולמית אלוני, עדיין רחוק....

אגב, במאי 2008 התמודדה גילה גמליאל על תפקיד יו"ר מרכז הליכוד מול ח"כ משה כחלון. גמליאל קיבלה כ-40% מהקולות במרכז המפלגה ולא הצליחה לזכות בתפקיד מול כחלון. בינתיים, משה כחלון נבעט החוצה ממשרד התקשורת ומחפש את דרכו בחיים הפוליטיים, כך שהדרך למלא את החלל שהשאיר אחריו משה כחלון עדיין פתוחה בפני גילה גמליאל. לא נותר לנו אלא לאחל לה הצלחה בנסיונותיה לקבל את התפקיד המיותר הזה (מזמן משרד התקשורת היה אמור להפוך ל"רשות לתקשורת").  

עדכון 19.9.14: הפוליטיקה הישראלית רוויית הפתעות: עפ"י ערוץ 2, הציע נתניהו לגלעד ארדן את תפקיד שר הפנים לנוכח פרישתו הפתאומית של גדעון סער. ארדן ביקש שהות למחשבה.
אם גדעון סער יוחלף בתפקיד שר הפנים ע"י שר התקשורת גלעד ארדן, זה יהיה בבחינת "מן הפח אל הפחת" (כמובן עבור משרד הפנים). אך לגבי משרד התקשורת אולי תהיה כאן  לפחות נחמה קטנה אם גילה גמליאל תקבל את שכה חפצה בו בשנים האחרונות: שרת התקשורת. נקווה, שאם היא אכן תקבל את התפקיד, היא כן תהיה רגישה וקשובה לציבור ולצרכיו ולא תלך בדרך העקומה של גלעד ארדן.
 
בתמונה: גלעד ארדן, "שר הפייסבוק השני"



 
 
Bookmark and Share