Telecom News - כ-25% מכלל הצופים בפרסומות וידיאו באינטרנט הנייח והנייד הם רובוטים

כ-25% מכלל הצופים בפרסומות וידיאו באינטרנט הנייח והנייד הם רובוטים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> כ-25% מכלל הצופים בפרסומות וידיאו באינטרנט הנייח והנייד הם רובוטים
ב-2015 יפסידו מפרסמים (בארהב לבדה) 6.3 מיליארד דולרים כתוצאה מהונאות עולם הפרסום המקוון, שמבוססות על בוטים ורובוטים המתחזים לבני אדם. בישראל, המצב יותר גרוע. האם יש מישהו שיודע איך נלחמים בתופעה זו ביעילות?
מאת: אבי וייס, 12.12.14, 13:25כסף נגנב

ארגון Association of National Advertisers (ארגון המפרסמים) ביחד עם חברת White Ops, מקיימים מעקב קבוע אחרי הונאות בעולם הפרסום. הם פרסמו את הנתונים המעודכנים לסוף 2014 עם תחזית ל-2015. הממצאים המפורטים נמצאים כאן להורדה, למי שמתעניין בפרטים.

לטענת אנליסטים, ההונאות הגיעו (בארה"ב) לרמה כה חמורה, שנמצא על ידם, שמעל ל-50% מכלל ההקלקות והתגובות לפרסומות בכל הערוצים והמדיות נעשות ע"י רובוטים. מעל ל-19% מהפרסומות המכוונות (Retargeting Ads) מגיעות ישר לרובוטים, שעשו להם פרסונליזציה...

הנתונים הללו לא שונים בהרבה מנתוני 2013 כפי שפרסמתי כאן במאמר תחת הכותרת: "איך נגמלתי ממקדמי אתרים, מומחי שיווק באינטרנט ושאר המטרידים והמתחזים". הפיסקה מהמאמר הקודם מובאת כאן בהמשך, למי שמתעניין בפרטים.

למעשה, כמעט כל עולם הפרסונליזציה, שפלטפורמות פרסום רבות מתגאות ביכולת הפרסונליזציה של המערכות שלהן, מבוסס על פרסונליזציה של רובוטים, שלא היו ולא יהיו בני אדם של ממש, כי הם היו ונשארו קוד של תוכנה בלבד...

השאלה המרכזית הנשאלת, לנוכח העובדה, שהיקף ההונאות בפרסום (ע"י בוטים ורובוטים) ממשיך להיות בקנה מידה עצום, היא: האם יש לכך פתרון? האם יש חברות הזנק ישראליות, שהתמודדו או מתמודדות עם התופעה הזו ויכולות להוביל למיגורה?

כי בלי אמון במערכות הפרסום, אין סיבה להשקיע בפרסום מקוון, נייח או נייד, בשום פלטפורמה. למה להשקיע כסף, אם הכסף המושקע הולך למי שיודע להפעיל רובוטים יותר ביעילות, כדי שרובוטים אלו "ימצצו את הכסף" של הפרסום המקוון מהמפרסמים הפרייארים...

נשמח לשמוע משוב מקוראינו לרבות דיווח על מי שמצליח לפתור את הבעיה וכיצד.  

פסקה מרכזית ממה שכתבתי במאמר הקודם  עם נתוני שנה שעברה, על התופעה: 
התברר לי, כפי שנמצא במחקרים, שפורסמו בארה"ב, שרוב הקליקים המייצרים את הכסף, שנע מהכיס שלי ושל כמותי לאירלנד ולשאר מקלטי המס, מייצרים בכלל רובוטים ולא בני אדם. אני לא טוען, שזה גוגל או פייסבוק שעושים את זה. זה ממש לא עבודה שלהן. אבל אני טוען, שפשוט אסור לתת להם את הכסף שלנו, ככה גם הרובוטים הללו ייעלמו. כרגע, הם מקבלים את הכסף שלנו כמעט בכל מקרה, גם אם רובוט הקליק או שבמקרה אדם הקליק. כל עוד יש מספיק פראיירים, יהיו רובוטים שיקליקו על הפרסומות והלינקים וישאבו את הכסף שלנו. בנוסף, בני האדם, שכן מקליקים, ברובם (כמעט כולם) לא מביאים לי כל תועלת. יתכן שאלה ילדים, שאין להם כל כוח קנייה וכל תועלת עסקית מכל סוג. בקיצור: חבל על הזמן והכסף שלי ושל כולנו לקדם אתרים ולשלם על פרסומות בגוגל. ייתכן שיש עסקים, שזה כן הביא להם תועלת. אז שיהיו בריאים ושיהיה להם בהצלחה. לרוב, עד כמה שאני ראיתי ושמעתי במו אזני מפי אנשים, התשלום המסיבי לא מביא שום תועלת עסקית או אחרת.  

על פי מחקר, שנערך בארה"ב, הונאות קליקים עולות למפרסמים בארה"ב מעל ל-6 מיליארד דולרים לשנה. לטענת חברת האבטחה White Ops, שערכה את המחקר, היא זיהתה אתרים ש-20%-90% מהמודעות והקליקים בהם מזויפים כתוצאה מתהליכים אוטומטיים, שרצים בהם. הממוצע הכולל, שהיא מצאה עמד על שליש (שליש מתעבורת הפרסום נגרם מהונאת רובוטים). מהניסיון האישי שלי (בישראל), המספר 80% עד 90% הוא מה שאני חשתי ומצאתי בבדיקות שלי (10%-20% הנוספים כנראה היו ילדים). לדברי החוקרים, אחת הבעיות העיקריות בענף הפרסום הדיגיטלי הוא העובדה, שהחיבור בין המפרסמים והמותגים לבין הבאנר הסופי העולה באתר עובר דרך הרבה צינורות, חלקם אפילו עובדים באופן אוטומטי כמו "בורסות פרסום". כך, מפרסמים לא באמת מודעים לכלל האתרים, שבהם רצות המודעות שלהם ולמעשה גם אם הם מגלים, שהן רצות על אתר בעייתי, אין תהליך רשמי, שבו הם מקבלים את כספם בחזרה.

מחקרים חוזרים ונשנים, למשל כאלה, שבוצעו באוניברסיטאות ברקלי ושיקגו בארה"ב, הראו שוב ושוב, שהפרסום בגוגל פשוט לא עובד. כך גם בפייסבוק ויאהו!. מחקר מקיף של חברת המחקר פורסטר הראה, ששום שיטת פרסום לא עובדת בפייסבוק. פשוט כלום. לא הייתי צריך את המחקרים הללו, כי זה בדיוק מה שלמדתי מנסיוני האישי עד שנגמלתי מזה לאחרונה. כל עולם הייעוץ, ההדרכות, הקידום והקורסים, שבנוי סביב העניין הזה, בנוי על ניצול ציני של חוסר ידע שלנו. המאבקים, שהתרחשו למשל בין בבילון וכמה ממנועי החיפוש הגדולים לרבות יאהו!, חשפו את הנעשה מאחורי הקלעים של התעשייה האדירה הזו, שניזונה ממיליוני פראיירים המשלמים מיליארדי דולרים לשנה על כלום. אני החלטתי, שנגמר העידן של הפראייר. ניסיתי את הכל, שפכתי כסף על יועצים, מקדמים, מכשירים, קורסים מקוונים ולא מקוונים, אשפי מיתוג, שיווק ומומחים לכל תחום, והבנתי בסוף "איך בדיוק זה עובד".לא עוד



 
 
Bookmark and Share