Telecom News - "מכרז התדרים" ו"מס התדרים" יצאו לדרך תוך מחאת חברות הסלולר

"מכרז התדרים" ו"מס התדרים" יצאו לדרך תוך מחאת חברות הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "מכרז התדרים" ו"מס התדרים" יצאו לדרך תוך מחאת חברות הסלולר
"בכיה לדורות" - זו ההגדרה המתאימה למכרז התדרים ל-LTE, שהתקיים ב-12.1.15. מדינת ישראל לא יודעת לתת ערך למשאבים הטבעיים הקיימים בה ונכשלת בכך פעם אחר פעם, כמו בנושאי הגז והמחצבים. הטיפול בספקטרום ובמכרז הוא כשלון, עוד לפני שהמכרז יצא לדרך.
מאת: אבי וייס, 11.1.15, 22:00גלעד ארדן

עדכון 12.1.15, 23:30הסתיים המכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר של משרד התקשורת. HOT מובייל, גולן טלקום, פרטנר, מרתון 018 וסלקום זכו ברצועת תדרים אחת (כל אחת). יצויין, שלסלקום ולפרטנר יש כבר רצועות תדרים בתחום ה-1,800 מגהרץ, שהוקדש לנושא ה-LTE במכרז זה. פלאפון זכתה ב-3 רצועות לאחר שוויתרה על האפשרות לרכוש 4 רצועות תדרים. המחיר ההתחלתי לכל רצועת תדרים בת 5 מגה הרץ, עמד על 10 מיליון ש"ח והגיע במכרז לכ-35 מיליון ש"ח. סך הכנסות המדינה מהמכרז תהייונהלמעלה מ-250 מיליון ש"ח. מס ישיר על אזרחי מדינת ישראל באמצעות חשבון הסלולר העתידי שלהם. 

ניתוח: מדינת ישראל נכשלת פעם אחר פעם בטיפול במשאבים הטבעיים הקיימים בה ונותנת הקלות מפליגות, שאחר כך צריך ועדות מומחים, ועדות חקירה, הפגנות, חקיקה בכנסת (וגם את הממונה על ההגבלים העסקיים), כדי לתקן את הטעויות הללו. חברות הסלולר הוותיקות (וגם ועדי העובדים בחברות הוותיקות) מחו על המכרז ל-LTE בקול רם וצלול, אבל הם יכולים רק לדבר עם הקיר

ביום 12.1.15 במשך כל שעות היום התקיים מכרז התדרים ל-LTE בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) , שהוא בבחינת "בכיה לדורות" בתוספת "מס מחסור דמיוני בתדרים", שהומצא במיוחד למכרז זה.

מדובר באחד המכרזים הכי מסובכים, שנולדו אי פעם בישראל, והתסבוכת הזו נוצרה רק כדי לכסות על כל הטריקים, הפיברוקים והשטיקים הקיימים במכרז זה ובמרכזם: הקלות מפליגות למי שלא מגיע הקלות, מה שיוביל לצמצום מספר שחקני הסלולר בישראל וליצירת 3 חברות MVNO חדשות (דהיינו: חברות וירטואליות ללא תשתיות), ש-2 מהן היו אמורות להיות חברות סלולר של ממש (הוט מובייל, גולן טלקום ו-018-מרתון, שמתחרה שוב על תדרים, כדי להפוך ל-MVNO...). 

חשפתי את אוסף הטריקים, שיכול למלא LTEספר, וזה כרגע לא ניתן לשינוי, מה שישאיר את ישראל במקום אחרון בעולם המערבי (וגם לא המערבי) בתחום טכנולוגיות הסלולר. סביב זה עבדו מיטב היועצים המשפטיים (כולם ב"פטורים ממכרז"), כדי "לכסות את התחת" לשר התקשורת היוצא (גלעד ארדן), שהחליט לחסל את התחרות בסלולר בישראל. זאת, כדי למנוע פריסת אנטנות סלולר חדשות בישראל, לצמצמם את כמות האנטנות הקיימות ולאסור פריסת Offload ב-WiFi ל-LTE.

את התהליך הזה גלעד ארדן החל בהיותו השר להגנת הסביבה ומסיים זאת אחרי לכתו ממשרד התקשורת, בירושה שהוא משאיר אחריו, בצורת "מכרז לתדרים ל-LTE"שבנוי על אין ספור פיקציות ופיברוקים. 

התוצאה: אחרי המכרז, שבו יישפכו מאות מיליוני ש"ח מהחברות המשתתפות בו על תדרים, נישאר בדיוק באותו מקום, שאנו נמצאים בו היום: LTE נכה ומסורס. בדרך, נראה בחודשים הקרובים "ספסרות בתדרים" מטעם המתמודדים הפיקטיביים במכרז, שקיבלו "הגנת ינוקא" מופלגת. אלו בכלל לא חברות סלולר, מדובר בפיקציה אחת גדולה שנולדה כהמצאה ישראלית מקורית. כל אזרחי ישראל ייפגעו מכך באופן ישיר. בנוסף, תוך כחצי שנה עד שנה, רשתות סלולר תתחלנה לקרוס, כי הן לא תהיינה מסוגלות לספק את הביקושים לפס רחב נייד ב-LTE. כך, לא רק חברות תקשורת סלולר תיעלמנה ותהפוכנה לווירטואליות, גם החיבורים הסלולריים עצמם יהפכו לווירטואליים... פשוט מהלך גאוני. 

כך, המדינה החליטה לתמוך בטייקונים החדשים של ישראל, בדיוק כמו שעשתה את הטעויות הללו בתחומי הגז והמחצבים. מדובר בטעות היסטורית, שלא ניתן לתקן אותה בטווח הזמן הנראה לעין.

כך, נקבל LTE נכהמסורס, עקום ומלווה במס של מאות מיליוני ש"ח, שייגבה מכל אזרחי ישראל, במכרז מסובך ועל גבול החוקיות, פרי "ישארבלוף" מקורי ומלא חורים, שהמציא השר גלעד ארדן והצוות, שכתב את מסמכי המכרז ההזוי והכושל הזה. 
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share