חיים בסרט: Unlimited שלחה עדכון לאלו שנרשמו באתר שלה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חיים בסרט: Unlimited שלחה עדכון לאלו שנרשמו באתר שלה
יש כמה תופעות מעניינות בשוק התקשורת הישראלי, למשל הסרט הדמיוני בשם "שוק סיטונאי". אולם, זה "כסף קטן" ליד הסרט המכונה בטעות "מיזם הסיבים של חברת החשמל" או Unlimited במקום לקרוא לו: "מיזם החגיגה של ViaEuropa על חשבון משלמי המיסים בישראל ועוד כמה מאות פראיירים המשלמים לה".
מאת: אבי וייס, 11.5.15, 07:00
הפרסומת של Unlimited

ניתוח: ב-7.5.15 שלח משרד התקשורת תשובה לבג"ץ (כאן), שבו הוא מציין, שבזק תיכנס לספק טלפוניה ל"שוק הסיטונאי" החל מ-17.5.15. התשובה מלווה באוסף תצהירים של פקידים, שמעולם לא ראו מתג טלפוניה של חברת תקשורת קווית, אפילו לא בסרט.

כבר ציינתי, שה-17.5.15 זה יום חשוב ביותר, כי הוא "יום ירושלים" בלוח השנה, וחשוב להזכיר את מרכזיות העיר ירושלים כבירת מדינת ישראל. אולם, טלפוניה של בזק ב"שוק הסיטונאי" לא תהיה ביום זה וגם לא בכל יום אחר במאי 2015, למרות כל האיומים וההפחדות, אלא אם מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) יחבוש "משקפי גוגל" על ראשו ויקרין במשקפיים הללו סרטון קצר ששמו: "השוק הסיטונאי עם הטלפוניה של בזק", סרטון שיותאם להקרנה במערכת המשקפיים הכושלות הללו (גוגל הפסיקה לפתח ולייצר את המשקפיים הללו, למי שלא עקב אחרי החדשות בשנה האחרונה). 

אולם, הסרט הדמיוני של הטלפוניה של בזק הוא "כסף קטן" מול הסיפור של Unlimited - סרט העומד בפני עצמו. זה סיפור מקרטע גם בגלל אבי ברגר, המוזכר בפסקה הקודמת.

השם הנכון, שצריך לקרא לסרט החדש הזה, הוא: "חגיגת ViaEuropa (ביחד עם שותפתה סיסקו) על הכיס של כולנו". למה? כי המיזם הזה מזמן היה פושט את הרגל ומתפרק, אלמלא הממשלה הזרימה למיזם 150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים.

קראתם נכון: כל משלמי המיסים בישראל תרמו עד כה 150 מיליון ש"ח בשביל כלום, כסף שזרם מהכיס של כולנו לכיוון אחד (בעיקר לשבדיה, אם רציתם לדעת יותר פרטים, וגם לארה"ב וקצת לכיס של כמה צוותי חברת החשמל, שעובדים עבור המיזם...). 

המיזם הזה יצא ברגל שמאל לדרך לפני כשנתיים, אחרי "חבלי לידה" ממושכים (שהחלו ב-2010), עם שותפים בלתי הגיוניים (כמעט כולם ספקים, שציפו "לעשות קופה על חשבון הפראיירים", עם טכנולוגיה יקרה להחריד ולא הגיונית, ולחלוטין בלתי כלכלית). אולם, הם די מהר התבדו, ונוכחו לדעת, שרק שותף אחד (דהיינו: ViaEuropa ושותף נוסף שנמצא מאחוריו שרק מספק דרכו ציוד ואין לו אחזקות בחברה, דהיינו: סיסקו), "עושה קופה" מהמיזם. כל השאר לא...

במקום לפעול כמו שנעשה במיזם דומה באירלנד, המיזם הזה מקרטע ואין לו כל ערך לשוק הפס-הרחב הביתי - פרטי. יש למיזם ערך מסוים ואולי אף חשוב לשוק העסקי והארגוני (מה שלא הייתה כוונת הממשלה שדחפה להקמת המיזם, וניתן בסתר למיזם ובספק אם זה בכלל חוקי), אבל קשה לראות, שעסקים רציניים רבים יעברו במסות ל-Unlimited, נוכח אי הוודאות לגבי העתיד של המיזם.

כדי להרגיע את הלקוחות הפוטנציאליים, שנרשמו באתר Unlimited ולא קראו את האותיות הקטנות (שהפריסה יכולה לקחת אולי 15 עד 20 שנה, עד שזה יגיע לבית שלהם), שלחה Unlimited מייל עם עדכון לנרשמים, כמופיע בתצלום בתחתית העמוד.

במייל הזה יש סיפורים ונפלאות, ממש "אגדות אנדרסן" שמדברות על Unlimited. למשל, שיש פריסה בבאר-שבע וברמת השרון, אבל אין שם מספרים או דיווחים חשובים אחרים, משום שחלק ניכר מאלה, שהתנסו בשירות, התנתקו ממנו חיש מהר. בקושי כמה מאות של פראיירים מסכימים להמשיך לשלם על השירות הזה. 

למה הלקוחות מתנתקים מהחיבור של Unlimited אחרי שהם כבר הסכימו ש-Unlimited תקדח להם חורים גדולים בקירות החיצוניים של הבניין ובבית?

יש לתופעה הזו כמה סיבות מעניינות:

א. הלקוחות מגלים חיש מהר, שהם צריכים להיות האינטגרטורים של עצמם. דהיינו: הם צריכים לרכוש בעצמם את הנתב (במקום לקבל אותו בחינם, כפי שתוכנן בהתחלת הדרך), להתקין אותו בעצמם, לקנפג אותו בעצמם, לפרוס בעצמם רשת בבית לחדרים נוספים (אם הם רוצים רשת קווית לחדרים או למכשירים נוספים), ולתחזק בעצמם את המערכת הביתית, כל הזמן. למה? כי אין מולם כלום. פשוט כלום.

מהרגע שהלקוחות שקיבלו חיבור לביתם (של קצה הכבל שעבר דרך החור שנקדח בקיר החיצוני), התקינו לבדם את הנתב ונרשמו באתר של Unlimited לאחד מספקי האינטרנט הזעירים הקיימים בפורטל השירות (במחיר הגבוה כרגע יותר מהמחירים הקיימים  "בשוק הסיטונאי"), הם מגלים, שהם מקבלים שירות מחברות ISP זעירות, שאין להן שום יכולת לתת לאיזה לקוח שירות בבית (אלא אם משלמים ביוקר על כל ביקור של טכנאי שמוזמן ב"מיקור חוץ").

כפי שציינתי, כל לקוח מגלה, שהוא האינטגרטור של עצמו וצריך לדאוג לבד להכל ולשלם על כל דבר בעצמו. זה מודל, שלא מתאים בכלל לשוק הפרטי. זה מתאים לשוק העסקי, שם העסקים רגילים להעסיק אינטגרטורים, כדי שיחזיקו להם את מערכות התקשורת בעסק. אין דבר כזה במגזר הביתי-פרטי וזה בכלל לא מתקבל על הדעת. 

ב. הלקוחות מגלים חיש מהר, של-Unlimited אין טלפוניה ואין טלוויזיה. דהיינו: הם לא יכולים להתנתק מבזק או הוט. כלומר: הלקוחות הפראיירים הללו מגלים פתאום אחרי חודש, שבמקום לשלם לספק תשתיות אחד (בזק או הוט), כמו שהם היו רגילים לשלם מזה שנים, הם משלמים מעתה והלאה כפול, לשני ספקי תשתיות. פשוט רעיון גאוני. ככה בדיוק נראה סטארטאפ שבדי הפועל במדינת ישראל, פרי יצירה של ועדות ממשלתיות... 

מי מרוויח מהסרט הבלתי הגיוני הזה?
כבר ציינתי: ViaEuropa ושותפתה סיסקו. שתיהן מקבלות תשלומים מקופת המדינה, בלי כל תלות בהצלחת המיזם, קצב התקדמותו, כמות הלקוחות וההכנסות. זו בדיוק הסיבה, שיש קרע עמוק בין כל מרכיבי Unlimited והחבילה המוזרה הזו, אשר חיה כעת בסרט, לא תחזיק הרבה זמן מעמד.

יש דרכים להציל את המיזם, וזו משימה בעדיפות לשר התקשורת הבא. אסור לתת למיזם הזה ליפול. יש להוציא אותו מהידיים, שמנהלות אותו כעת. ויפה שעה אחת קודם. 

המייל של אנלימיטד
 



 
 
Bookmark and Share