Telecom News - המשימה: שינוי כיוון, הפקת לקחים וביטול חוות דעת ומסמכים מפוברקים

המשימה: שינוי כיוון, הפקת לקחים וביטול חוות דעת ומסמכים מפוברקים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המשימה: שינוי כיוון, הפקת לקחים וביטול חוות דעת ומסמכים מפוברקים
עד שייכנס מנכ"ל חדש למשרד התקשורת, מומלץ לבצע תהליך של "תחקור והפקת לקחים" בתוך משרד התקשורת, תהליך, שיכלול "טיהור עצמי" וניקוי השולחן מכל המסמכים המפוברקים, שהומצאו כדי לקדם אג'נדות קצרות טווח ואפלייה באכיפה.
מאת: אבי וייס, 25.5.15, 21:00שמילה מימון

ניתוח: בזמן שבין המינוי הזמני של שמילה מימון למנכ"ל זמני של משרד התקשורת (לאחר פיטורי המנכ"ל היוצא, אבי ברגר), למועד כניסתו של מנכ"ל חדש (אולי שלמה פילבר), ועד הבהרת מעמדו וסמכויותיו של השר אופיר אקוניס במשרד, יש צורך בנקיטת כמה מהלכים, שיחזירו את השפיות לשוק התקשורת, שהיה בטראומה, בתקופה של "שיגעון" וחוסר אמון מוחלט בין כל השחקנים בשוק, בינם לבין עצמם ובינם לבין משרד התקשורת, וחוסר אמון מוחלט בין המנכ"ל לעובדיו, בתוך המשרד עצמו. 

לצורך כך יש לבצע תהליך של "תחקור והפקת לקחים" פנימי במשרד, תהליך, שיכלול את כל הדרגים, כדי ללמוד מה קרה וכיצד ניתן לתקן את השגיאות ולצאת לדרך חדשה.

הדרך הזו חייבת להיות מלווה בתכנית רב-שנתית מסודרת ובעבודה "שקופה לציבור" והעיקר: להפסיק "לעבוד בעיניים" על כולם, כולל הכנסת, הציבור והממשלה

הצגתי כאן את העקרונות הראשיים, שאני וגם אנליסטים מובילים בשוק חושבים, שראוי ששר התקשורת ומנכ"ל חדש יבצעו אותם בשוק התקשורת מעתה והלאה. את הנושא הראשון על סדר היום, הנושא של הטיפול ב-Unlimited כבר חשפתי בהרחבה כאן

עד שהתהליכים הללו יצאו לדרך במסגרת "תהליך הפקת הלקחים", יש צורך לבצע "ניקוי אורוות", ובמקביל בעלי תפקידים בכירים במשרד יכולים לפתוח "דף חדש" אם יודו בטעויות ויחזרו בהם מכמה מסמכים, שהם חיברו בהוראת השר והמנכ"ל הקודמים. זה יועיל לעצמם, לעתידם ולמצפונם, אם כעת הם יחזרו בהם מהמסמכים הללו, שיצאו בחתימתם.

זה כולל בין היתר:

א. ביטול חוות הדעת, שחתום עליה סמנכ"ל בכיר לכלכלה הרן לבאות, לשר התקשורת המצוי כאן, שהכשיר את הדרך לתרגיל שת"פ אנטנות. המסמך הזה מבוסס על המצאות חסרות בסיס ויש לבטל אותו ואת כל מה שנגזר ממנו (דהיינו: שת"פ אנטנות).

אפשר ללמוד מדבריו של מנכ"ל דויטשה טלקום מה מצב "שת"פ אנטנות" באירופה ובעולם כולו, וללמוד מה עשו הבריטים בעניין זה אך לאחרונה. זה הכיוון הנכון. 


למה החברות הסלולריות בבריטניה התנגדו לשת"פ אנטנות ול"נדידה פנים ארצית", או בכל הסדר שת"פ אחר ביניהן?
א. כל שת"פ משמעו, שהעלות הנגבית מהלקוח הסלולרי מתחלקת בין 2 מפעילים (ולעיתים בין יותר מפעילים, אם השיחה עוברת מרשת אחת לשניה). מדובר בהפסד מצטבר מאוד כבד בהכנסות של כל החברות.
ב. הלקוחות סובלים מהקפיצה בין הרשתות מכמה בחינות:
1) השיחות לא תמיד מתחברות.
2) לעיתים אין רוחבי פס מספיקים (בעיה בגלישה). 
3) יש בעיות כל הזמן, לעיתים בשליחת מסרונים ושאר תקלות קטנות (למשל במשלוח דוא"ל, במשלוח תמונות, ניתוקים), בעיות המעצבנות את המשתמשים, שרואים את חברת האם שלהם אחראית, בעוד שזו האשמה של הרשת אליה הם נדדו.  
4) הסוללה של המכשיר נגמרת מהר יותר בנדידה, תופעה שמאוד מעצבנת חלק גדול מהלקוחות. 

דהיינו: גם מנקודת ראות כלכלית טהורה וגם מנקודת המבט של הלקוחות, "שת"פ אנטנות" ו"נדידה פנים ארצית" נתפסת בבריטניה כעונש חמור לחברות הסלולר. המודל היחיד של שת"פ סלולרי, שעובד בהצלחה באירופה (ובשאר העולם), הוא: MVNO. בישראל, המודל הזה נהרס בגלל המסמך הנ"ל של הרן לבאות, שהגיעה העת לבטלו ע"י מחברו.

ב. לבטל את חוות הדעת, שנוגעות לעניין הטלפוניה של בזק, ובמיוחד המסמכים של עוזי לוי, מנהל תחום רישוי כללי, המצויים כאן וגם כאן, וכאן (זה המסמך המרכזי), מסמכים של פיברוקים והמצאות, שנשלפו מהדימיון, מסמכים שהכשירו את הדרך לסדרות מסמכים נוספת (כולל מהמדען הראשי של משרד התקשורת, ד"ר אמיר אדלר), שהוצגה בבג"ץ, סדרה שטוענת, שניתן ליישם BSA/LLU ("שוק סיטונאי") או כל נוסחה טכנולוגית הזויה אחרת, שהומצאה במשרד התקשורת, על מערכות הטלפוניה הישנות של בזק. 

ג. לבטל את כל "הליכי ההפרה והטלת עיצום כספיים", שנפתחו כנגד כמה חברות תקשורת ובראשן בזק ולבחון ביסודיות כנגד מי מחברות התקשורת יש צורך לפתוח ב"הליכי הפרה" של החוק והרישיונות.

לא ניתן להמשיך יותר בשיטה בה יש חברות תקשורת, שפועלות מחוץ לכל נורמה חוקית ויכולות לצפצף על הכל בגלל "חסינות מהחוק", בעוד שחברות אחרות נתונות לבדיקה מתמדת "תחת זכוכית מגדלת". את השיטה הזו יש לחסל לחלוטין. "כולם שווים בפני החוק". זה הכלל היחיד שיהיה בתוקף. 


ד. לבטל את השימוע, שחתום עליו סמנכ"ל לכלכלה הרן לבאות (המצוי כאן), בעניין שירותי התמסורת בשוק הסיטונאי, שימוע שמנוגד לתקנות התקשורת הקיימות ולהגיון, כהמשך למסכת הפיברוקים של מסמכים ועובדות סביב השוק הסיטונאי. 

ה. לבטל את כל המסמכים, שהוצאו בחתימת המנכ"ל לשעבר (אבי ברגר) וע"י אחרים בנושא "השוק הסיטונאי", מסמכים שהוצאו לאחר עזיבתו של גלעד ארדן את משרד התקשורת (5.11.14), ובמיוחד כל המסמכים, שנוגעים לסעיף המכונה בשם SLU. מדובר בכמות גדולה של מסמכים והמצאות, שלאחת מההמצאות הללו קראתי בשם מקוצר ומאוד קליט באנגלית: Abub (ראשי תיבות: Avi Berger Unbundling the Businesses). 

כל סדרת המסמכים הללו היא פיברוק אחד גדול, המסמכים הם הזויים ומנותקים מכל מציאות. פשוט מוטעים ומטעים. למיטב הערכתי, קל לבטל אותם, שכן כולם הוצאו ללא סמכות חוקית, כי הם היו אמורים להיות מאושרים ע"י שר התקשורת, מה שלא בוצע.

החלק העצוב כאן הוא הטעיית שופטי בג"ץ, שכבר קיבלו החלטות ביניים מוטעות בעניין בג"ץ בזק, בגלל שחלק מהמסמכים הללו הוצגו לשופטים בגיבוי "קליקת הפרקליטים". למען הצדק ולמען היושר הציבורי, יש לבטל מסמכים אלו - את כולם ולאלתר

ו. לבטל את המדיניות המוטעית בעניין VoC (שקבעה ש-VoIP על רשת הסלולר זה שירות קווי...). 

ז. פעולה חשובה לא פחות: לסיים מיידית את ההעסקה של גדודי היועצים מהארץ ומהעולם, שנשכרו (כולם) ב"פטורים ממכרז" סביב "השוק הסיטונאי". כולם, ללא יוצא מן הכלל, מיותרים וחבל על הכסף (מיליוני ש"ח), שהם יקבלו מעתה והלאה. חייבים לחסל מיידית את שפיכת הכספים המתמשכת הזו - על כלום. 

לסיכום: הכרה בטעות ו"חזרה בתשובה" היא מהלך טוב יותר מאשר התחפרות בעמדות מוטעות, שיכתימו את העתיד (והמצפון) של בעלי התפקידים, שחתמו על מסמכים מפוברקים, רק כדי לרצות מישהו שאת האינטרסים שלו הם לא הבינו נכון. מי שלא מסוגל להודות בטעויות של עצמו ולתקן אותם כעת, מן הדין שיתפטר וייקח אחריות על עצמו ומעשיו, בדיוק כמו שעשה היום הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה.

שינוי כיוון ויצירת אווירה של שת"פ בין כל העוסקים במלאכה בשוק התקשורת, היא הדרך הנכונה ללכת בה, וזה חלק מתהליך "התיחקור והפקת הלקחים", שמשרד התקשורת צריך לעבור כעת לטובת שוק התקשורת ועתיד עם ישראל. 
 
לעבוד ביחד



 
 
Bookmark and Share