Telecom News - מה יצא מבג"ץ בזק כנגד משרד התקשורת בעניין הטלפוניה?

מה יצא מבג"ץ בזק כנגד משרד התקשורת בעניין הטלפוניה?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מה יצא מבג"ץ בזק כנגד משרד התקשורת בעניין הטלפוניה?
ניתוח: התשובה מאוד פשוטה וכבר כתבתי אותה כמה פעמים, אך התעלמו ממנה. התשובה היא: מה שבזק רוצה. דהיינו: מי שמפברק מסמכים ומתחמן את שופטי בג"ץ, לא יכול לצפות לתוצאה הגיונית אחרת. הטלפוניה של בזק לא תהיה ב"שוק הסיטונאי" במתכונת, שמשרד התקשורת (אבי ברגר ושות') קבעו.
מאת: אבי וייס, 27.5.15, 11:00

שוב ושוב מדהים אותי כיצד אנשים מסרבים להכיר במציאות ולהמשיך לטעון טענות שווא, שלא מבוססות על איזה בסיס מדעי, טכנולוגי, רגולטורי או מהניסיון הנצבר בארץ או בעולם.

משום מה רבים סבורים, שבזק מפסידה מיישום "שוק סיטונאי" על הרשת שלה, מה שלא נכון לחלוטין ונותח על ידי מזמן ובהרחבה כאן. כשפורסמו התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של 2015 בבזק, רבים הופתעו מהאיתנות הפיננסית של בזק וכיצד היא הוסיפה לקוחות והכנסות, כמעט בכל תחום (למעט הסלולר). עבורי, זו לא הייתה בכלל הפתעה. כי הכל נותח, וזה ברור ופשוט להבנה: רק בזק מרוויחה מכל המהלכים הללו של משרד התקשורת. 

יתרה מכך. בגלל שבזק תימרנה את משרד התקשורת לפינה בבג"ץ הקודם (בגלל פיברוקי המסמכים של מחירי "השוק הסיטונאי", כפי שחשפתי כאן בתחילת 2014), המחירים של השוק הסיטונאי נקבעו ע"י שר התקשורת עד סוף 2018, בדיוק כפי שבזק רצתה. דהיינו: ה-ISP, שכביכול מתחרים בה, ידממו כלכלית עד שאולי יפשטו את הרגל, עד סוף 2018

התחומים היחידים בהם בזק יכולה הייתה להפסיד כסף, הם תחום הטלפוניה (ולכן הגישה בג"ץ לעצור את התחום הזה) ותחום ה-SLU. היות ותחום ה-SLU הוא בגדר "טיסה אבודה בחלל", כפי שניתחתי בהרחבה כאן, כאןכאןכאן וכאן, בזק החליטה (ובצדק) לא להתקומם בבג"ץ מול רגולציית ה-SLU (רגולציה, שהתקבלה בחוסר סמכות חוקית, ולכן קראתי כאן למשרד התקשורת לבטלה).

בזק יצאה בהנחה, שה-SLU ימות מוות טבעי בלי צורך בהתעללות בגוויה מצד בזק. כך, בזק "נערכה היטב למלחמה" ולכן היא יוצאת מנצחת. אבי ברגר ושות' עשו את אותם שגיאות, שעשו כמה רגולטורים באירופה בעשור האחרון, עד שהפסידו ושינו כיוון. את זה אבי ברגר ושות' לא למדו ולא רצו לשמוע. 

האבי פתירתשובה לבג"ץ, שבזק הגישה לפני יומיים (מצויה כאן להורדה, למתעניינים), היא מלאכת מחשבת של "מארב", שהכינה בזק למשרד התקשורת, שנפל ב"מארב" הזה בגלל טיפשות, יהירות, תחמנות וחוסר נכונות להקשיב. החלק החדש והמעניין במסמך של בזק לבג"ץ הוא הקביעה, שקבע אבי פתיר, (בתמונה משמאל), שנשכר לבדוק את "הצעות אבי ברגר ושות'" לעניין הטלפוניה של בזק. הוא מצא (בקצרה) ש"הכל שטויות", ללא כל בסיס אפילו לא הקלוש ביותר לאיזו מציאות.

היות ואני מכיר אישית את אבי פתיר, אחד מהוותיקים והמנוסים ביותר בעולם התקשורת, אין לי אלא להצטרף למה שכתב בחוות דעתו לבג"ץ. אבי פתיר פרש מהוט-מובייל ב-2012 ומאז הוא יועץ עצמאי. בהוט-מובייל הוא היה סמנכ"ל טכנולוגיות. לפני כן צבר ניסיון בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בעולם התקשורת ובכללם: מנכ"ל ברק-013, משנה למנכ"ל מירס ומשנה למנכ"ל בזק. אבי פתיר הוא מהנדס תקשורת ותיק ומוערך, שראה בחייו יותר ממתג טלפוניה אחד. אם הוא כתב בחוות דעתו המקצועית שאין בסיס לקביעות משרד התקשורת בעניין הטלפוניה של בזק, אני בטוח לחלוטין, שזו האמת ההנדסית והמעשית...

העובדה, שמשרד התקשורת דחה את הצעת מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, למנות איש מקצוע המקובל על משרד התקשורת, מהארץ או מהעולם, כדי שיבדוק את ישימות "השוק הסיטונאי" על הטלפוניה ברשת בזק, מצביעה על כך, שמשרד התקשורת פחד, שיועץ תקשורת חיצוני ועצמאי מטעם בית המשפט, יחשוף את כל סדרת התחמונים והתעלולים הבלתי-חוקיים של המשרד, במסמכים הרבים, שהמשרד העביר לבג"ץ, בגיבוי "קליקת הפרקליטים". 

מה הלאה?
זה די ברור. בג"ץ הוא לא המקום להתעסק ביכולות של המתגים של בזק. כבר ניתחתי בהרחבה את התסריט הזה וגם כתבתי כבר מזמן, שהבג"ץ ישלח את משרד התקשורת להתדיין שוב עם בזק, ובזק תשיג את כל מבוקשה, כי היא פשוט צודקת בעניין זה

אגב, יש מי שכנראה קרא את הניתוחים שלי ועבר לחלופה אחרת וקיימת, של טלפוניה לבית, שאינה תלויה ברצון של בזק: זו חברת סלקום.

קבוצת סלקום יצא בטריפל החדש שלה עם הטלפוניה של נטוויז'ן בגישת ה-VoB ובמחיר הנושק ממש לרצפה (למעשה, הטלפוניה בטריפל של סלקום היא כמעט בחינם). מה שמצביע, שלא היה כל צורך בהתעקשות של אבי ברגר בנושא הטלפוניה של בזק. הוא פשוט "איבד את הצפון" בעניין זה, ובעקבות כך גם איבד את כיסאו ואת עתידו המקצועי והכתים לעד את עצמו שלא לצורך. 

לכן, הצעתי (כמפורט כאן), שכל מי שהיה שותף עימו למזימה להטעות את בג"ץ בעניין זה, שיחזור בו כמה שיותר מהר ויודה בטעות, או שיתפטר. ההתנפלות של פקידים על בזק באמצעות מסמכים מפוברקים ותהליכים בלתי חוקיים, היא דבר בלתי נסבל ובלתי נסלח. 

שורה תחתונה: אין למשרד התקשורת מושג והבנה בדברים הכי חשובים והכי בסיסיים של "השוק הסיטונאי". חוסר ההבנה הזה הוביל את המשרד לקדם את "השוק הסיטונאי", במקום לקדם את התחרות האמיתית בבזק: Unlimited. לכן, המשרד "הובל באף" ע"י בזק, שניצחה בכל המאבקים שלה ותמשיך לנצח, כי היא מתמודדת מול גמדים, חולמים בהקיץ, "שתולים פוליטיים" וחפרפרות, שבראשן עמד השר לשעבר גלעד ארדן. מזמן היה צריך לפטר ולסלק משוק התקשורת ומהמשרד את כל האנשים הללו. הנזקים שהם עשו לשוק התקשורת הישראלי הם פשוט בלתי נסבלים. ההסתלקות של אבי ברגר ופרופ' דיויד גילה מהבמה של קובעי הרגולציה בעולם התקשורת, היא הזמן המתאים לצאת לדרך חדשה, ישרה ונכונה
 
בית המשפט



 
 
Bookmark and Share