Telecom News - חשיפה: למה נושא ייבוא ציוד אלחוטי לישראל לא נפתר?

חשיפה: למה נושא ייבוא ציוד אלחוטי לישראל לא נפתר?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפה: למה נושא ייבוא ציוד אלחוטי לישראל לא נפתר?
התשובה בקצרה: כי סמנכ"ל הספקטרום במשרד התקשורת (נתי שוברט) לא מעוניין לפתור את הבעיה. זאת, כדי ללחוץ לקבל עוד תקנים ותקציבים באמצעות המשך החזקת היבואנים של ציוד אלחוט וסלולר כ"בני ערובה" של אגף הספקטרום.
מאת: אבי וייס, 4.7.14, 17:50נתי שוברט, סמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת

לאחר שהרעיון לפטר את הש"ג בגלל שערוריית ייבוא ציוד אלחוטי לישראל נפל ונגנז (עקב פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת), אנו חושפים כאן למה הבעיה הזו לא תיפטר, אלא אם מנכ"ל משרד התקשורת החדש (שלמה פילבר) יבטל את כל המהלכים המפוברקים, שביצע קודמו בתפקיד (אבי ברגר), בנושא זה, כפי שחשפנו בהרחבה כאן

מדוע הבעיה הזו לא תיפטר? משתי סיבות עיקריות:

א. סמנכ"ל בכיר ספקטרום (נתי שוברט, בתמונה) הצליח להוציא בטענות שווא "פטור ממכרז" לחברת מלם-תים כדי שתחבר את מערכת המחשוב הישנה ביותר, שקיימת באגף הספקטרום, למערכת המחשוב החדשה של המכס, מערכת אינטרנטית מתקדמת ומאובטחת ששמה "מסלול" ושנקבעה כמערכת היחידה, שתשמש לצרכי אישורי ייבוא בישראל לכל משרד הממשלה, בהחלטת ממשלה מ-2013. המסמך בחתימת ידו של נתי שוברט מצוי כאן להורדה, למתעניינים.

כך, במקום לפשט את תהליכי הייבוא והאישורים לייבוא ושכולם (המכס, היבואנים, עמילי המכס ועובדי משרד התקשורת) יעבדו על מערכת מחשוב אחת מתקדמת ובאינטרנט (מערכת "מסלול") ויעשו את התהליך הזה לפשוט, מאובטח ומהיר לכולם, תהיינה 2 מערכות, שמחוברות ביניהן בממשק חדש ומאוד מסובך (וגם יקר). הממשק הזה מבטיח את המשך התעסוקה של עובדי משרד התקשורת המיותרים, שעוסקים במלאכה הזו. לכן, הם גם צריכים  תוספת תקנים ותקציבים, כדי לטפל בשתי מערכות מחשוב במקביל... ממש מעשה חלם, שרק במשרד התקשורת הישראלי יכולים להמציא.

ב. בנוסף לחשיפת המסמך ההזוי של נתי שוברט בסעיף הקודם, אנו חושפים, שהמזימה הזו (של הפעלת 2 מערכות מחשוב לא תואמות במקביל) נרקחה בין שאול כץ, מנהל תחום רישוי אלחוטי במשרד התקשורת לבין נתי שוברט, סמנכ"ל הספקטרום, שביחד באו למנכ"ל הקודם (אבי ברגר) עם קביעה חד-משמעית מצידם, שאי אפשר לסמוך על מערכת "מסלול" של המכס, וזה לא חוקי להשתמש בה (?!), במיוחד כשיש אישורי ייבוא ציוד אלחוטי, שהם מסווגים וסודיים (?!). בקיצור: ישארבלוף שנועד להשאיר את הכאוס על מכונו, להשאיר את היבואנים תלויים כ"בני ערובה" בידי העוסקים בתחום זה באגף הספקטרום, עם כל התופעות המכוערות של "מאכרים", שצצו להם סביב הסאגה הזו. 

כך, התחום הזה יוכל להמשיך ולהתנהל במחשכים, עם אפס שירות לציבור ואפס שקיפות

לאור המידע החדש, שנחשף כאן, שלחתי שאלה למשרד התקשורת כדלהלן:
"בהמשך למה שפרסמתי כאן, בפסקה הנוגעת לגבי 'פטור ממכרז' לחיבור מערכת 'מסלול' של רשות המיסים לבין מערכת הנפקת אישורים לייבוא ציוד הקיים במשרד התקשורת \ אגף הספקטרום, נטען כך:

95% מפניות הציבור למשרד התקשורת (לאישורי ייבוא) קשורות לציוד אלחוטי, שהוא פטור מפק' הטלגרף (צו אי תכולה). הציבור מבקש: או אישור התאמה, או אישור חד פעמי. לכן, מערכת 'מסלול' יכולה להיות עצמאית ואין צורך בכלל בחיבור הזה. בנוסף, אין בעיות של סיווג בטחוני ב-99% מהמקרים והכל יכול להיות שקוף ועל רשת האינטרנט באתר של משרד התקשורת (והמכס).
 
קישור בקשות הציבור ב'מסלול' ע"י מלם להנפקת אישורים של המשרד מחייב את אנשי המשרד להעתיק את כל הבקשה (שם יצרן, דגם, תדר, הספק...), למערכת המקושרת, במקום שהמבקש ימלא בעצמו במערכת 'מסלול' את פנייתו, והמשרד ימשיך טיפול בלי להעתיק שוב הנתונים. עתה, עם יבוצע החיבור הזה, יהיו לאגף הספקטרום תירוצים נוספים לעיכובים מיותרים בתהליכי אישורי הבקשות ולבקש עוד אנשים, לביצוע עבודה מיותרת במחשב". 

תגובה ממשרד התקשורת לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. 

שורה תחתונה: משרד התקשורת שופך 200 אלף ש"ח + מע"מ במעשה חלם מובהק כדי להחזיק 2 מערכות מחשוב מקבילות לנושא אחד: אישורי ייבוא ציוד אלחוטי. כך תפעל מערכת מחשוב אחת ישנה (זו הקיימת במשרד התקשורת מזה שנים) והשנייה מתקדמת ביותר (במכס), באמצעות מערכת תיאום, כי המערכות הללו לא תואמות ביניהן. זאת, במקום לאפשר לכל היבואנים עבודה מול מערכת אחת, אינטרנטית, מוצפנת וקלה לתפעול, ולסיים אחת ולתמיד את הצורך במשלוח פקסים למשרד התקשורת.

בתחום הזה משרד התקשורת נתקע במאה הקודמת ורוצה להנציח ולהחמיר את המצב וגם רוצה עוד תקנים ותקציבים כדי לתפעל 2 מערכות מקבילות, כדי לספק אישורים בלתי נחוצים בכלל, ליבואנים "שבויים". פשוט שערוריה מקוממת, והגיעה העת להפסיק עם הפארסה הלא מבדחת הזו

אין ספק שלאיילת שקד (שרת המשפטים) שרוצה להחיל SLA (רמת השירות) בכל משרדי הממשלה ול"הנגיש מידע" במשרדי הממשלה, יש אתגר רציני ביותר אם תנסה ליישם את הכללים הללו באגף הספקטרום במשרד התקשורת....
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share