Telecom News - האם שידורי ספורט הם מניע חזק להתנתק או להישאר בחבילות הטלוויזיה?

האם שידורי ספורט הם מניע חזק להתנתק או להישאר בחבילות הטלוויזיה?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם שידורי ספורט הם מניע חזק להתנתק או להישאר בחבילות הטלוויזיה?
מחקר חדש בארה"ב סותר את ההנחה, שרווחת בקרב ספקי OTT (ר"ת: Over the Top Television), שמספיק להציע שידורי ספורט (לרבות ספורט פרימיום) בנייח ובנייד כדי שהלקוחות יעזבו את חבילות שירותי חברות הכבלים והלוויין (Cut the Cord) ויעברו לשירות טלוויזיה באינטרנט. 
מאת: מערכת Telecom News, 12.9.15, 18:10

חברת Clearleap, ספקית שירותי טלוויזיה ובמיוחד שירותי OTT, ביצעה מחקר עם 435 נשאלים בגילאי 18 עד 49. אלה הגילאים המרכזיים, שבהם המשתמשים בשירותי טלוויזיה מקבלים החלטה ממי לקחת את שירותי הטלוויזה הביתיים, עם נכונות לעבור בין ספקים. בגילאים היותר מבוגרים כמעט ואין נדידה בין ספקים ובגילאים היותר צעירים אין לצעירים הרבה השפעה על מהות החברה ממנה המשפחה צורכת את שירותי הטלוויזיה שלה.

שתי השאלות המרכזיות היו: על איזה מכשיר קצה אתה צופה בשידורי ספורט חיים (שהם שידורי הספורט הכי אטרקטיביים ופופולריים בארה"ב), וכמה אתה מוכן לשלם על שידורי ספורט בלי להיות מנוי על חבילות חברות הכבלים.

התוצאה המרכזית של המשאל מוצגת בשקף הבא:
נתוני המשאל לגבי צפייה בתכני ספורט

דהיינו: רוב הנשאלים (86.98%) צופים בשידורי ספורט על הטלוויזיה בשידורי טלוויזיה מסורתיים בכבלים (או בלוויין) ורוב הנשאלים (51.34%) לא מוכנים לעזוב את ספק שירותי הטלוויזיה שלהם עבור חבילת שידורי ספורט מספק שידורים אחר ולא מוכנים לשלם אפילו סנט לשידורי ספורט מחוץ לחברת הכבלים. 36.58% מוכנים לשלם על חבילת ספורט שלא מחברת הכבלים עד 20 דולרים לחודש. עדיין לא הרבה. 

בבריטניה, הנתונים שונים ושם יש יותר נטייה לקבל שידורי ספורט כשירות OTT, שלא דרך החבילות של חברות הכבלים.

בישראל, בסקר של מועצת הכבלים והלוויין, הצפיה בספורט נמצאה בעדיפות מאוד נמוכה. יחד עם זאת, כמעט כל ספקי שירותי ה-OTT בישראל, בנייח ובנייד, מבליטים את ערוצי הספורט אצלם. טרם ברור אם זה מניע מפיק חזק בישראל לעזוב (Cut the Cord) את חברות שידורי הטלוויזיה הוותיקות: HOT ו-YES.

הממצאים המלאים של הסקר- כאן

ספורט
 
 



 
 
Bookmark and Share