Telecom News - איך לא להילכד בפתרונות ענן פרטיים ולהיות מוכן לאתגרים של הדור הבא

איך לא להילכד בפתרונות ענן פרטיים ולהיות מוכן לאתגרים של הדור הבא

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך לא להילכד בפתרונות ענן פרטיים ולהיות מוכן לאתגרים של הדור הבא
איך לא להילכד בפתרונות ענן פרטיים ולהיות מוכן לאתגרים של הדור הבא
מאת: אבי וייס, 16.11.15, 20:00Simon Walsh EMC EMEA
 
חשיפת המבנה העתידי של הענק החדש שנולד: דל-EMC עם 5 זרועות המתמקדות על תחומי התוכנה ושירותי הענן העתידיים. איך ארגונים משנים את ההתנהגות הפנימית שלהם לגישה של הסטארטאפים?
  
"ענן זה לא דבר שצריך לקנות אותו. הענן זה שינוי בהתנהגות ובשיטות העבודה", מדגיש סיימון וולש (Simon Walsh), סמנכ"ל תפעול - COO של EMC לאזור EMEA. "התוכנה 'אוכלת את העולם' והיא העתיד, בכל תחום. מי שצומח הכי מהר בעולם של היום ומחר אלו חברות תוכנה. ארגונים כיום תלויים באופן קיצוני בטכנולוגיות. לכן, ה-IT יצא מהחדר האחורי, שבו הוא היה, כהוצאה לארגון, ועבר לחדר הקדמי, כמי שמאפשר צמיחה ומספק ערכים עסקיים עבור הארגון".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם סיימון וולש (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של הפיכת הכל לתוכנה ובענן, שיכול ורצוי שיהיה פנימי, עם יכולת חיבור לענן החיצוני ואיך הופכים את יחידת ה-IT למוקד רווח עסקי, תוך שינוי דפוסי הניהול וההתנהגות הארגוניים.
 
שאלה: מה המסר העיקרי שלך לשוק הישראלי?
סיימון וולש: "הלקוחות וההתפתחות הטכנולוגית מובילים לשינוי עסקי, מהר יותר מאשר אנו מכירים ומוכנים שלך. המהפכה הדיגיטלית היא חובקת עולם ומביאה לשיבוש במודל העסקי והתפעולי של כל חברה, במוקדם או במאוחר. כל אחד מאתנו חווה את המהפכה והרס הפרדיגמות הישנות, אבל אסור לארגונים ולעסקים להיכנס לפאניקה, אלא חשוב לשקול איך להתמודד עם זה.
 
אני רואה המון לקוחות המסתכלים ובוחנים איך סטארטאפים מתמודדים עם האתגרים הללו ומקדימים אותם, ואז הם מחליטים לשנות את התרבות הארגונית שלהם ולהפוך לחברת סטארטאפ אחת גדולה, או לאוסף של חברות סטארטאפ תחת קורת גג אחת גדולה של הארגון. אני חושב, שזה למעשה העתיד של ההתנהגות הארגונית והמבנה הארגוני.
 
המסר שלי אומר בפשטות: אם העסק שלך לא ייזום, הוא לא יוכל לנצח את היזמים הזריזים המקדימים אותך. כיום, כמעט ולא רוכשים מוצר או שירות רק בגלל המוניטין של העבר. זה נגמר".
 
שאלה: מה העתיד של EMC כחלק מקבוצת דל (Dell)?
תשובה: "מייקל דל ושותפיו בקרן סילבר-לייק (Silver Lake) רכשו סדרה של חברות בקבוצת EMC. הכוונה שלהם לבנות את הארגון החדש תחת אותה חברת אחזקות פרטית של מייקל דל.
 
לכן, מייקל דל, דרך חברת האחזקות שלו, ינהל כמה זרועות, למעשה 5 זרועות עיקריות. 'דל מחשבים' ההיסטורית תהיה ותמשיך ו-EMC תהיה חלק מ'דל אנטרפרייז' (Enterprise). זו בשורה מאוד חשובה ללקוחות שלנו. שאר הזרועות תהיינה חברות עצמאיות בקבוצה: VMware, פיבוטל (Pivotal) ו-Virtustream, זו הרכישה הגדולה האחרונה של EMC.
 
לכל אחת מ-5 הזרועות הללו יהיה מנכ"ל ומערכת ניהול נפרדת ויהיה לה יכולת להשקיע, לתכנן, לפתח מוצרים ולמצוא לקוחות ושווקים חדשים, כמובן, בסינרגיה עם הזרועות האחרות. כעת, אנו ממתינים לאישורים הרגולטוריים למהלך הזה.
 
מייקל דל ביקר אותנו לאחרונה ב-EMEA, והדגיש את הצורך בסינרגיה בין כל החברות, כדי להשיג נתחי שוק נוספים, לצמוח ולגדול.
 
לכן, אנו נמצאים כעת בשלב של בניית תכנית עסקית לגידול. אנו נרגשים לגבי האפשרויות, שנפתחו כעת בפנינו, עם השילוב של דל ו-EMC, ובהרחבת היכולות שלנו לספק פתרונות כוללים לשינויים בשוק ולספק את הפתרונות המלאים ללקוחות שלנו.
 
זה יעזור להם לאמץ יותר מהר טכנולוגיות ענן ולהתאים את עצמם לאג'נדה הדיגיטלית. זה יסייע ללקוחות שלנו להוריד הוצאות ולהיות יותר גמישים מצד אחד, אבל קשיחים ושרידים מצד שני, בהתמודדות שלהם מול אתגרי השוק. אני מאמין, שהשילוב הזה יוביל להצלחה.
 
אני גם מאמין, שלא כל העולם צריך לנוע לענן הציבורי. ארגונים רוצים להוריד הוצאות, להתייעל, להגדיל את רמת היציבות שלהם ולהיות יותר חסינים ממתקפות. זה כולל הגנה על המידע, מענה לדרישות הגוברות והולכות של גופי הרגולציה, לספק יותר ביצועים לכל לקוח קצה.
 
לכן, ארגונים רבים מעוניינים להיות עם 'היד על הדופק' ומעוניינים לשלוט באופן הדוק על בסיסי הנתונים והיישומים שלהם. כך, שיימצאו בשליטה מלאה שלהם. הפדרציה החדשה של דל ו-EMC תספק בדיוק את הרצון והצורך הזה. שירותי ענן קשיחים ושירותי ענן יעילים וזולים, אבל שמצויים בתוך מחלקות ה-IT בארגונים.
 
אנו מדברים על כך, שענן הוא לא טכנולוגיה, תוכנות ומחשבים. ענן הוא דבר שאתה עושה, שאתה מספק. זה לא דבר שאתה קונה. לכן, התפקיד שלנו, כפי שאנו מבינים אותו, הוא לשבת עם מנהלי ה-IT כדי להפוך את יחידות ה-IT שלהם ליחידות ענן, שמביאות תועלת עסקית ישירה לארגון, ולא יחידות IT, שהן הוצאה אחת גדולה ובלתי נשלטת בארגון".  
 
שאלה: איך השוק הישראלי מקבל את הרעיונות הללו?
תשובה: "יש שני סוגי עסקים בגישה הזו: עסקים המונעים ע"י רצון להתקדם ומתקדמים מהר מאוד לענן, כולל ענן פנימי. זה כולל לרוב את שכבת חברות ההייטק ושכבת חברות הסטארטאפ. מול זה, יש חברות העושות זאת לאט ובזהירות. הן בוחנות כל דבר לאט. אגב, זה מה שקורה בכל העולם, לא רק בישראל.
 
אנו רואים, שחברות גלובליות, כאלו הנחשפות לעולם ומייצאות לעולם, הן הראשונות, שמוכנות לאמץ את הגישות החדשות הללו. הפרויקטים הכי גדולים שלנו כיום הם עם חברות ישראליות, שיש להן נוכחות ברמה הבינלאומית. הן מאמצות מאוד מהר את הגישה שלנו.
 
ההתקדמות של ארגונים ותיקים לגישת הענן הפנימית משולבת חיצונית, היא בעיקר פונקציה של הצרכים הפנימיים, התרבות הארגונית הפנימית והדגשים של ההנהלות בארגונים הללו. אני שואל את המנהלים: מהם ההבדלים בין האסטרטגיה של סטארטאפ לבין האסטרטגיה של יחידת ה-IT שלכם? התשובה, לעניות לדעתי: אין הבדלים.
 
עד היום, יחידת ה-IT נחשבה כהוצאה, ולא כחלק מהתרומה העסקית ולהשגת מטרות העסק. זה נגמר".
 
שאלה: מהם תחומי ההתמקדות שלכם לשנה הקרובה?
תשובה: "אנו מבצעים טרנספורמציה בעצמנו ובתוכנו, כדי להתאים לשינויים בשוק. EMC, ששנים רבות נתפסה כחברה לפתרונות אחסון, הפכה לחברה של פתרונות תוכנה. השקענו מיליארדי דולרים במו"פ וברכישות וכיום אנו חברה של תשתיות ענן ופתרונות ענן. מי שחושב עלינו במושגים של חברת אחסון, פשוט לא מעודכן ולא מכיר אותנו.
 
לכן, הפוקוס שלנו הוא להגדיל את הרלבנטיות שלנו ללקוחות שלנו ולהגביר את ההצלחה שלנו באמצעות טכנולוגיות חדשות וכיווני התפתחות חדשים, שמתאימים לעולם הדיגיטלי של היום ומחר.
 
אני אומר לאנשים, שצריך למחוק מהמילון נושאים של 'זמן תחזוקת מערכת'. כפי שגוגל הציבה לעצמה מזמן את היעד של: זמינות כל הזמן, בכל רשת ובכל שניה, כך כיום כל ארגון צריך לראות את עצמו. במצב כזה, אין זמן תחזוקה, שדרוגים ועדכונים.
 
אני רואה ארגונים, ש-90% מתקציב ה-IT שלהם מוקדש לתחזוקה של מערכות ישנות, של תוכנות לא מתועדות וקשיי תחזוקה נוראיים. זה לא הגיוני.
 
הטכנולוגיות של היום ומחר חייבות להיותAgile , קשיחות וזמינות ב-100%, לא 99.99%. הכל חייב להיות קל לתפעול, אפילו על הסמארטפון של המנהלים והעובדים.
 
העובדים של המחר והלקוחות של המחר גדלו ישר לעולם הדיגיטלי. הם לא יסכימו לעבוד בעולם שאינו דיגיטלי. הם לא יהיו מוכנים להשתמש באפליקציות שאינן Cloud Native. זה הופך את הפירמידה של עולם המחשוב.
 
אנו רואים לא מעט לקוחות, שהחלו להשתמש בענן היברידי, אבל זה בעיקר לצרכי פיתוח והרצה של מערכות. כשהם באים ליישם את תוצרי הפיתוח, הם מעבירים זאת לענן פרטי שלהם ובשליטתם. אולם, אם האפליקציות, שהם משתמשים בהן, לא נכתבו בהתאמה לעידן הענן, עם שרידות בענן, עם יכולת ניהול בענן, האפליקציות הללו לא תבאנה שום תועלת לארגון. צריך סביבה שרידה, עם יכולות ניהול המתאימה לסביבת הענן. הענן הציבורי לא מספק את היכולות הללו. רוב האפליקציות הארגוניות, שאני רואה בשוק, אינן מתאימות לענן הציבורי ולתשתיות, שמספק הענן הציבורי.
 
EMC רכשה את Virtustream בדיוק לנקודה הזו. לספק שירותי ענן יציבים, שירותי ענן חסכוניים, עננים עם שרידות על תשתיות מקומיות.
 
אנו נמצאים כיום במצב, שבו כל ספק אפליקציות ארגוניות דוגמת: אורקל, סיילספורס, SAP ועוד, בונים, כל אחד לעצמו, ענן עבור האפליקציות שלו. איך ניתן לנהל כל כך הרבה עננים במקביל? איך ניתן להעביר משאבים ושירותים מענן ציבורי של אפליקציה לענן הפרטי של הארגון ולהיפך? רוב הכלים בארגונים אינם בנויים להריץ אפליקציות כאלו בצורה כזו. לכן, אנו באים עם הפתרון, שמאפשר ללקוחות שלנו להריץ כל אפליקציה על כל ענן ולנהל את האפליקציה בכל ענן ולהניע אותה אל כל ענן, הלוך ושוב.
 
האתגר הגדול של ספקי תשתיות וספקיות התוכנה לארגונים הוא, שאין יכולת, שכל אפליקציה תרוץ בנפרד וכל מערכת תריץ תוכנה אחת.
 
לכן, מערכות ה-IT צריכות לאחד את הפתרונות הקיימים מכל הספקים ולראות את הכל כאפליקציה אחת על תשתית אחת. מכאן, צריך למצוא את הדרך לאחד תשתיות של אפליקציות. השיטה היא להפריד את האפליקציה מהתשתית.
 
כדי לספק פתרונות, שחררנו לשוק מערכות קוד פתוח דוגמת Cloud Foundry (בביצוע של Pivotal, למי שאין לו יכולות לממש זאת לבד), מערכות היכולות לבצע את התחזוקה של המערכות האחודות. זה מאפשר ללקוחות שלנו לאגד ביחד את כל העננים תחת מעטפת אחת של Cloud Foundry ולספק פתרון אחד, זול ושריד.
 
אני אישית מוצא את השינוי הזה ככל כך בלתי צפוי, שארגונים לא מאמינים איך קודם לא חשבו על זה.
 
בשנים האחרונות לקחנו הובלה בכל שוק, בכל סגמנט ובכל וורטיקל. זה כולל בעיריות העוברות טרנספורמציה לערים חכמות, לספקי תקשורת העוברים לענן פנימי SDN/NFV, לבנקים העוברים לענן, למערכות הרפואה, לעולם הרכב, לכל שוק. אני לא חושב, שיהיה איזה שוק שלא יימצא תחת ההשפעה של פתרונות תוכנה לשירותי ענן פנימיים וחיצוניים.
 
מנכ"ל GE (ג'נרל אלקטריק) חזה, שב-2020 חברת GE תהפוך לחברת תוכנה. זה פשוט מהפכה שלא תיאמן. מנכ"ל BBVA, הבנק הספרדי הענק, כבר הצהיר, שכל בנק בעולם חייב להפוך להיות בית תוכנה ובענן, והוא עצמו כבר בדרך לשם.
 
לכן, אני מאמין, שיש לנו את הידע והיכולת לפתח תוכנה ואנו יודעים כיצד תוכנה רצה בענן, ואת זה נספק ללקוחות שלנו המבקשים את הפתרון הזה.
 
מה שמעודד אותנו, שאנו יכולים להשתתף בבניית פלטפורמות תוכנה בכל שוק. אנו יכולים לאפשר לארגונים לגדול או לקטון, בדיוק כמו הלב האנושי, בפעימות מהירות ביותר. פתרונותSDN  ו-Big-Data הם הלב של הפתרונות הללו ואנו נוכל לענות על כל צורך עתידי. אני מאמין, שהלקוחות שלנו יאהבו את מה שאנו אוהבים ומפתחים עבורם".  
 
שאלה: מה ההבדלים המרכזיים בינכם לבין המתחרים שלכם?
תשובה: "המתחרים העיקריים שלנו מחברים עסקים לעננים וכעת מתחילים לספק יכולת לנוע מענן לענן. דהיינו: לא חשוב מהיכן התחלת את השימוש באפליקציה, כל עוד התשתית של הענן מאושרת ע"י ספק שירותי הענן, אתה תוכל להתחבר לכל ענן ולנוע לכל ענן. זו לדוגמה הגישה של סיסקו. הם מנרמלים את הגישה לכל העננים.
 
אני מאמין באופן אישי, שהלקוחות רוצים יותר מזה. הם מעוניינים באוטומציה למערכות התפעול שלהם, לא רק יכולת אחסון בענן. אוטומציה של תהליכים והניהול של התהליכים., אלה דברים, שמאוד חשובים ללקוחות, שאנו פוגשים.
 
יתרה מכך. אני רואה את השירות של אמזון - AWS כפתרון פרטי, שלוכד אותך כ'לקוח שבוי'. הם לא היחידים המציעים שירותי ענן ה'לוכדים' את הלקוחות.
 
ההצעה שלנו שונה לגמרי. אנו קודם כל נותנים ללקוח לבחור מי הספק שלו ומספקים לו אקוסיסטם פתוח לבחירתו. לכן, אנו תורמים את התוכנות שלנו לקהילות קוד פתוח ומאפשרים לכל אחד לפתח על בסיס הקוד הפתוח. מי שלא יודע או לא מסוגל לפתח, אנו מספקים לו תחזוקה עם דמי שירות חודשיים, לפי הצריכה שלו. כל זה נועד כדי לשמר את חופש הבחירה של הלקוחות.
 
הגישה שלנו היא ההיפך מהגישה של 'לכידת לקוחות'. אנו מספקים את יכולת הבחירה. אנו מספקים גישה לכל מכונה וירטואלית, לא רק לאלו של החברות הבנות שלנו דוגמת VMware. אנו מספקים מערכות תוכנה דוגמת ViPR, בגישת ה-Software Defined Storage. זו מערכת בקוד פתוח, ששחררנו לשוק. כך, שגם מתחרים יכולים לפתח על זה API על הקוד שלנו.
 
אנו מאמינים, שנצליח להתפתח בשוק בגלל הפתרונות הפתוחים שלנו, שהם טובים יותר ומאפשרים את חופש הבחירה ללקוחות. גם בעתיד, כשנהיה חלק מקבוצת דל, נאפשר ללקוחות שלנו לבחור את הפתרון המתאים ביותר עבורם מהערוץ המתאים ביותר".
 
שאלה: מהן התכניות שלכם לעולם הסטארטאפים הישראלי?
תשובה: "אני אישית לא עוסק ברכישות ובהשקעות בסטארטאפים. אולם, כידוע לך רכשנו לא מעט חברות בישראל ויש לנו כאן מרכזי פיתוח מובילים. מרכזי המצוינות שלנו בישראל הם מובילים עולמית.
 
אנו נמשיך להשקיע בסטרטאפים בישראל ונמשיך לגדול ולהתפתח גם בתחום המו"פ. אני נהנה בכל ביקור שלי בישראל לראות את החדשנות הקיימת כאן בישראל ואת ההערכות, שאנו מקבלים מכל השוק. מה שיפה בישראל הוא, שהחדשנות היא דרך חיים ונמצאת בכל פינה. השת"פ ההדוק שלנו עם השוק הישראלי יימשך ויגדל".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
סיימון וולש: "אני רואה את עצמי כחלק מחברה, שתוביל את השינוי בשוק לדור הבא של העולם הטכנולוגי. IDC קראו לזה 'הפלטפורמה השלישית'. מיליארדי מכשירים יהיו מחוברים לרשת והענן יהיה בכל מקום.
 
אני באופן אישי מאמין, שהחברה שלנו תהיה החלוצה של העולם החדש הזה. העולם המחובר. אני מרגיש, שאנו כמו חלוצים של המהפכה הזו, מהפכת ה-IT, שבמרכזה מהפכת ה-IoT. אני מאוד נרגש להיות חלק מהמהפכה הזו ומאוד נהנה לתמוך בסטארטאפים הנמצאים בתחום הזה. אני נהנה לעזור ללקוחות ותיקים המעוניינים לעבור לעולם החדש והמלהיב הזה.
 
אנו התחלנו במהלך הזה לא בגלל הטכנולוגיות, אלא בגלל האמונות וההתנהגויות שלנו. אני מאמין, שאנו לא יודעים הכל. אבל, להאמין, זה לראות מעבר למה שאנו רואים בעיניים.
 
באופן היסטורי אנו עשינו ואנו עושים דברים באופן שונה. אולם, הדרך שעולם ה-IT עומד כרגע עליה, היא דרך אחרת לגמרי ממה שהייתה בעבר. גם אנו באופן אישי צריכים להתאים את עצמנו לדרך החדשה הזו ולהאמין בעתיד.
 
הגישה הזו היא היוצרת את הפיתוח של האישיות שלנו ומאפשרת לנו לפתח קריירה, לא דווקא לפי מה שהכרנו קודם בהיסטוריה האישית שלנו. אני מאמין, שאני צריך ללמוד כל הזמן, בצורה הולכת וגוברת, כדי להיות מוכן לעתיד.
 
אם אני לא אלמד מספיק ולא אתאים את עצמי מספיק מהר, אני לא אהיה יותר רלבנטי למציאות המשתנה. זה מהנה וגם מפחיד בעת ובעונה אחת. היכולת לדעת איך ללמוד מהר ולהסיק מזה מסקנות, היא הדבר הכי חשוב בעיני. זאת, מאחר שהטכנולוגיה נעה כל כך מהר בדומה למשחק ספורט. אי אפשר להיות אתלט מצליח בלי שתתאמן הרבה, ממש הרבה ותעשה הרבה הכנות.
 
זה גם נכון לעולם ה-IT.
 
אנשים שואלים אותי מדוע EMC מדברת על DevOps ועל Cloud? התשובה שלי פשוטה: העולם השתנה ולכן גם אנו השתנינו".
 
EMC



 
 
Bookmark and Share