Telecom News - הסכם שת"פ האנטנות בין סלקום לפלאפון הגיע לקצה דרכו. ההלוויה בקרוב

הסכם שת"פ האנטנות בין סלקום לפלאפון הגיע לקצה דרכו. ההלוויה בקרוב

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסכם שת"פ האנטנות בין סלקום לפלאפון הגיע לקצה דרכו. ההלוויה בקרוב
בדיוק כפי שחזינו, וללא צורך בהחלטות הרגולטורים, התחמון הישראלי, ששמו "שת"פ אנטנות", קרס עקרונית בהסכם רכישת גולן טלקום ע"י סלקום, וכעת הסכם השת"פ הפאסיבי (כביכול) קרס בגלל התנגדות עיקשת של ועדי העובדים בשתי החברות, בגיבוי ההסתדרות וועדות הכנסת. 
מאת: אבי וייס, 25.1.16, 10:20רן גוראון

תחום "שת"פ הרשתות הסלולריות" נולד בתחמון, שהיה כרוך בהמצאות ובשקרים, שנולדו במשרד התקשורת הישראלי, במודל עקום לחלוטין. המודל הזה הוביל את שוק הסלולר היישר לתהום, ללא שום "איכות רשת ואיכות שירות" וללא כל שרידות, תוך הרס מתמשך של רשתות הסלולר. כמו כל דבר פגום וחסר בסיס וללא כל שורשים, סופו של דבר כזה - למות.

זה בדיוק מה שקרה לתחום זה. לגבי השת"פ היחיד, שיצא לדרך, בין פרטנר להוט מובייל, אני שומע יותר ויותר בכירים בשתי החברות, שכבר מצטערים על "מקח הטעות הזו". 

כך או כך, הסכם "שת"פ האנטנות" השני, שהיה אמור לצאת לדרך בשוק הסלולר הישראלי, היה הסכם "שת"פ פאסיבי" (כך כינו את הבלוף הזה), בין סלקום לפלאפון.

קראנו כאן לראש הממשלה (שהוא גם שר התקשורת) לא לאשר את ההסכם הזה, ובהמשך, לאחר ההחלטה וההסכם לרכישת גולן טלקום ע"י סלקום, חזינו במפורש (כאן וכאן), שנושא שת"פ האנטנות בישראל עתיד למות ודי מהר.

כעת זה קרה. אתמול התרחשו בו זמנית שני תהליכים המסמנים את המהפך הזה. הם לא היו יכולים להתרחש לולא הוחלף המנכ"ל בפלאפון ולולא הוועד של סלקום החליט גם הוא "לעמוד על שתי רגליים".

ההחלטה החשובה כרגע היא החלטת מנכ"ל פלאפון (רן גוראון, בתמונה), לעבוד ביחד עם ועד פלאפון, כדי לחסוך כסף בתחום האנטנות של פלאפון, ולדחות את בחינת שת"פ האנטנות עם סלקום בכמה חודשים.

ע"י מהלך זה, מקווה הנהלת פלאפון החדשה לחסוך את הצורך בשת"פ אנטנות עם סלקום, מה שהיה גורם לחיסול התשתית ההנדסית והמקצועית של עובדי פלאפון המטפלים באנטנות (כי הכל היה מועבר לקבלן חיצוני).

להערכתי, ועד פלאפון, המצויד בגיבוי של ההסתדרות ושל ועדות הכנסת, שמטפלות כיום בתחום אנטנות הסלולר (ועדת הכלכלה וועדת המדע והטכנולוגיה), יהפוך את ההסדר הזמני הזה להסדר קבוע וגם ועד סלקום ייהנה מזה, כי "לטנגו צריכים שניים". ברגע שפלאפון לא זקוקה לשת"פ אנטנות, זה פשוט מת. מועד הקבורה יפורסם בהמשך. 

נשארה רק שאלה אחת פתוחה והיא: מה יקרה עם חזי בצלאל (אקספון) והתדרים שהוא מחזיק בידו? הוא בדילמה, אבל רק הוא אשם במצבו. השגיאות הרבות שלו מנותחות כאן. הדרך הנכונה לפתור את הדילמה הזו היא לקחת ממנו את התדרים, כי חברת סלולר של ממש כנראה כבר לא תצא ממנו. הוא יכול אולי להיות MVNO. או שאולי פלאפון תרכוש את החברה, עם התדרים... 

כך גם לגבי גולן טלקום, שסיימה את דרכה. הטלת קנסות עליה (או חילוט ערבויות שלה) נופלים בגדר "התעללות בגוויה". למי ששכח, היהדות מחייבת לשמור על כבוד המת. לכן, פשוט צריך לקחת מגולן טלקום את הרישיון והתדרים ולאשר לה להתמזג עם סלקום. 

איך משלימים את התדרים החסרים לסלקום ולפלאפון ומתקדמים ל-LTE-A? עושים מכרז מהיר לתדרים, רק עם השחקנים הקיימים (4 שחקנים) ומחלקים את התדרים הללו במכרז בגישת "תחרות יופי", כמקובל בחלק ממדינות אירופה, ולא על פי המדד של "מי שמשלם הכי הרבה על התדר".

יש בישראל עודף תדרים. מה שיש בו מחסור זה בפקידים במשרדי התקשורת, שידעו איך לחלק את התדרים הללו לציבור ולשוק התקשורת - במהירות. זה בדיוק תפקידו של שר התקשורת - להניע את הפקידים הללו לעבוד לטובת הציבור. מהבוקר ועד הלילה. כל ימות השבוע. 
 
רשתות סלולר



 
 
Bookmark and Share