Telecom News - היקף לקוחות הפס הרחב המחוברים בגיגהביט ומעלה יגיע ל-100 מיליון ב-2020

היקף לקוחות הפס הרחב המחוברים בגיגהביט ומעלה יגיע ל-100 מיליון ב-2020

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> היקף לקוחות הפס הרחב המחוברים בגיגהביט ומעלה יגיע ל-100 מיליון ב-2020
כיום יש בעולם כ-10 מיליון לקוחות ביתיים המחוברים בפס רחב בחיבורים של גיגהביט ומעלה (אפס בישראל) ועל פי חברת המחקר Point Topic התחום הזה גדל במהירות עצומה וב-2020 יהיו בעולם כ-100 מיליון בחיבורים של יותר מגיגהביט.
מאת: מערכת Telecom News, 13.2.16, 18:00גיגה

בזמן שספקית הפס הרחב היחידה בישראל, שהציעה 1 גיגה סל"ש לבתים - Unlimited, מחפשת משקיע וקרבה יותר מאי פעם למשרדי כונס הנכסים, עם לקוחות וספקים שבורחים ממנה, בעולם הרחב המצב בדיוק הפוך

על פי תחזית חדשה של חברת המחקר הבריטית Point Topic, שמתמחה במחקר וייעוץ בתחום הפס הרחב, היקף לקוחות הפס הרחב המחוברים בחיבורים של יותר מגיגה (גיגה זה אלף מגה) סל"ש, יעלה מכ-10 מיליון כיום לכ-100 מיליון ב-2020 בקצב עלייה ממוצע (CAGR) של 65% לשנה.  

עיקר העלייה תהיה במדינות דרום מזרח אסיה אך גם באירופה ובצפון אמריקה. חיבורי G.fast יהיו חלק בלתי נפרד מההתפתחות הזו בצד חיבורי סיבים עד ליד הבית כאשר התקן, שיתפוס מקום חשוב בעשור הקרוב, קרוי FTTdp (ר"ת: Fiber-To-The-distribution-point).

להערכת סיסקו, החל מ-2020 נראה רשתות המספקות חיבורי 100 גיגה לבתים (הניתוח של סיסקו מצוי כאן להורדה). 

כיום מתבצעים מיזמים רבים של שדרוג רשתות תקשורת ופריסת רשתות חדשות לשירותים בחיבורים של גיגה סל"ש ומעלה ובכלל זה (כמה דוגמאות):
  • בדנמרק, Tele Danmark Communications - TDC משדרגת את הרשת שלה עם ציוד של וואווי לספק 1 גיגה על רשת הקואקס ללקוחות חברת הכבלים הזו, בטכנולוגיית Docsis 3.1. להערכת ABI Research, כבר במהלך 2017 יהיו בעולם 9 מיליון לקוחות המחוברים לספק הכבלים שלהם ב-Docsis 3.1 (לרבות בישראל). 
  •  בארה"ב, חברת AT&T משדרגת ב-4 ערים (שיקגו, דאלס, מיאמי ואטלנטה) את רשת U-Verse שלה לרשת מתקדמת בשם חדש: GigaPower המספקת חיבורים של 1 גיגה. השירות כבר פעיל באוסטין - טקסס ועד סוף השנה יורחב ל-36 ערים בארה"ב. 
  • בארה"ב, חברת הכבלים הענקית קומקאסט מיישמת Docsis 3.1 והחלה לספק חיבורים של 2 גיגה ב-6 ערים. עד סוף 2018, קומקאסט תכסה את כל הטריטוריות, שהיא מצויה בהן, בשירות הזה (כיסוי של 18 מיליון בתי אב) ותעלה את הקצב עד 10 גיגה. 
בעבר הבאנו כאן תיאור של כמה רשתות תקשורת המספקות חיבורים של מעל גיגה לבתים ברחבי העולם (כמה דוגמאות):
  • 1 גיגה באוויר בארה"ב במיזם חדש של Starry
  • חיבורים רחבי פס בתכנון ממשלתי נכון בבריטניה. כולל חיבורים של 5 גיגה לבתים, שכבר החלו מחברת Gigaclear, והכנות לגיגה בסלולר כבר השנה. בבריטניה יש כבר 4 ספקים של סיבים לבתים (!). 
  • חיבורים של 10 גיגה מוורייזון (ארה"ב). 
  • החודש, Singtel מתחילה לספק חיבורים של 10 גיגה לבתים בסינגפור (במקום 1 גיגה שסיפקה עד כה), בחיבורי FTTP ותרחיב במקביל את רשת ה-WiFi שלה ל-Offload סלולרי. 70% מהבתים בסינגפור כבר מחוברים בסיבים עד הבית או עד ליד הבית. המחיר של חיבור 10 גיגה הוא 134 דולרים אמריקאיים לחודש. כמעט בכל מדינות דרום מזרח אסיה יש כעת מרוץ של כמעט כל הספקים הקוויים שם, לשדרג לחיבורי 10 גיגה כמפורט כאן
  • Google Fiber ממשיכה להרחיב את פריסתה ברחבי ארה"ב, כמפורט במפה כאן
בישראל, בינתיים יש רק חלומות ורבע מיליון לקוחות, ש"נפלו" לטכנולוגיות פס-רחב של שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, המכונות בישראל בשם המטעה "שוק סיטונאי". חיבורים של מעל לגיגה לבתים בישראל? הצחקתם אותי... 
גיגה לביתים



 
 
Bookmark and Share