Telecom News - הלחץ והחשיפות השפיעו חלקית: שימוע חדש לתחום ייבוא ציוד סלולרי לישראל

הלחץ והחשיפות השפיעו חלקית: שימוע חדש לתחום ייבוא ציוד סלולרי לישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הלחץ והחשיפות השפיעו חלקית: שימוע חדש לתחום ייבוא ציוד סלולרי לישראל
סמנכ"ל בכיר לניהול ספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת (נתי שוברט) פרסם שימוע חדש בעקבות הלחץ, החשיפות והתלונות בעניין ייבוא ציוד תקשורת ניידת. אולם, השימוע מתחמק מעיסוק בבעיות העיקריות בתחום ייבוא ציוד תקשורת ניידת לישראל ומתעלם מעיקר הכשלים שיישארו בתחום הזה. לכן, השימוע הזה הלא לא יותר מבדיחה על חשבון היבואנים. 
מאת: אבי וייס, 18.2.16, 07:45נתי שוברט

בשנים האחרונות חשפנו פעם אחרי פעם את הכאוס הבלתי נסבל (מנקודת הראות הציבורית ומצד היבואנים של ציוד נייד), בתחום ייבוא ציוד תקשורת ניידת לישראל, תחום המתנהל באגף ניהול הספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת, בשונה מייבוא ציוד תקשורת נייחת לישראל, שמתנהל כשורה ובצורה טובה ללא כל תלונות, עם מתן שירות מלא לציבור היבואנים, באגף אחר במשרד התקשורת (אגף הנדסה ורישוי).

דוגמאות לחשיפות הללו ולתלונות, שהגיעו מכל כיוון נגד היחידה, שנתי שוברט (בתמונה) עומד בראשה (כולל תלונה חריפה מאיגוד לשכות המסחר), יש באתר זה למשל: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן (למתעניינים).

התחום הזה התנהל "במחשכים", עם "מאכרים" הפועלים מאחורי הקלעים, עם "עבודה בעיניים" על היבואנים והציבור, עם ניסיון לפטר פקידה (ניסיון שכשל) כאילו היא אחראית על השערוריה המתמשכת הזו, וכך הלאה והלאה. אין ספור של שערוריות מתמשכות ושל בעיות (רק אלי הגיעו עשרות תלונות של יצרנים ויבואנים של ציוד תקשורת ניידת, שפנו אלי מכל רחבי העולם וכמובן מישראל). יש חלקים מהשערורייה הזו, שטרם נחשפו על ידי כאן באתר, כי הם כרגע בחקירה פלילית (במשטרה) ומשמעתית (בנש"מ). 

זה הרקע לפרסום הודעת דובר משרד התקשורת מאתמול (כאן), ולפרסום השימוע, שהוציא נתי שוברט (כאן).

אולם, השימוע הזה עוסק רק בהקלות בתחום מאוד מסוים בשוק הייבוא של ציוד תקשורת ניידת לישראל וזה תחום של ייבוא מכשירי סלולר המופעלים ברשתות הסלולר. כל השאר (זו רשימה ארוכה של נושאים, מוצרים וטכנולוגיות): לא קיבל שום התייחסות בשימוע הזה. 

בנוסף, השימוע החדש הזה, שכנראה נכפה על נתי שוברט ע"י מנכ"ל משרד התקשורת, לוקה בחסר בנקודות החשובות הבאות:

1. אין כל התייחסות לנושא השירות ליבואנים ורמת השירות ובכלל זה:
  • תוך כמה זמן צריך לענות על פנייה של יבואן? (כיום זה 35 ימי עבודה, שהם 40 יום בפועל. זמן בלתי סביר בעולם התקשורת הדינמי בו אנו מצויים. באגף הנדסה ורישוי, היבואנים של ציוד תקשורת נייחת מקבלים אישורי ייבוא תוך 2 עד 3 ימי עבודה ולעיתים אף באותו היום, אם זו בקשה לייבוא דחוף).
  • איך מגישים פניות? דהיינו: הגיע העת להפסיק את השימוש בפקסים. אגב, יש החלטת ממשלה בעניין הפסקת השימוש בפקסים. 
  • מהן שעות קבלת הקהל של היחידה הזו?
  • איך מגישים תלונות לגבי טיפול שגוי ע"י היחידה הזו? מי מוסמך לטפל בתלונות ותוך כמה זמן תטופלנה התלונות הללו? 
2. אין כל התייחסות לנושא המחשוב של תחום הייבוא של ציוד תקשורת ניידת. נתי שוברט ממשיך בתכנית ההזויה שלו לבנות שתי מערכות מחשוב מקבילות לתחום הייבוא של ציוד תקשורת ניידת. 

כך, במקום לפשט את תהליכי הייבוא והאישורים לייבוא ושכולם (המכס, היבואנים, עמילי המכס ועובדי משרד התקשורת) יעבדו על מערכת מחשוב אחת מתקדמת ובאינטרנט (מערכת "מסלול" הקיימת כבר כמה שנים במכס ומשרתת את כל משרדי הממשלה), בדיוק כפי שקבעה הממשלה, ויעשו את התהליך הזה לפשוט, מאובטח ומהיר לכולם, תהיינה במשרד התקשורת 2 מערכות, שמחוברות ביניהן בממשק חדש ומאוד מסובך (וגם יקר) שעדיין בפיתוח. הממשק הכפול הזה מבטיח את המשך התעסוקה של עובדי משרד התקשורת המיותרים, שעוסקים במלאכה הזו. לכן, הם גם צריכים  תוספת תקנים ותקציבים, כדי לטפל בשתי מערכות מחשוב במקביל... ממש מעשה חלם, שרתמי לשםק במשרד התקשורת הישראלי יכולים להמציא. שלא לדבר על כך, שמנמ"ר משרד התקשורת פוטר, לא מונה לו מחליף. כך, שמי שמטפל במחשוב של משרד התקשורת בפועל זו תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש, בתמונה משמאל), שבספק אם היא יודעת מה ההבדל בין מסך, מקלדת ועכבר.

ככה זה בדיוק נראה. בדיחה אחת גדולה על חשבון הציבור בכלל וציבור היבואנים בפרט

3. השימוע הזה (כרגיל) לא הופץ לנציגי הציבור המוסמכים. לא אתעייף מלחזור שוב ושוב מה שמשרד התקשורת לא רוצה לקלוט (בשונה מכל הרגולטורים לתקשורת בעולם המערבי), ששימועים קודם כל ממענים לציבור ולמייצגי הציבור המוסמכים.

לכן, אני ממליץ לנתי שוברט להביט על שימוע, שיצא רק לפני כמה ימים מאגף אחר במשרד התקשורת (כאן), שימוע, שכיתב בלוח התפוצה שלו כבר 4 גורמים חשובים שהם "נציגי ציבור מוסמכים": 1) הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, 2) מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, 3) מנכ"ל אמון הציבור, 4) מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. 

אני ממליץ לנתי שוברט לשלוח את השימוע שלו לעוד כמה "נציגי ציבור מוסמכים" מעבר ל-4 הגופים הללו, ובכלל זה ל:
  • איגוד לשכות המסחר.
  • ארגון יועצי מערכות תקשורת.
  • איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה.
  • איגוד האינטרנט הישראלי. 
  • האגודה הישראלית להגנה מקרינה. 
4. השימוע מתעלם לחלוטין מכל הנושאים הבעייתיים של ייבוא ציוד: WiFi, בלוטוס', HomePlug, וכך ההלאה והלאה. אין בשימוע הזה שום בשורה ליבואני הציוד הנייד, שאינו מכשירי סלולר ברשת חברות הסלולר.

שורה תחתונה: בשורה גדולה אין עדיין בשימוע הנוכחי, שמתקן רק קטע קטן (אם כי די חשוב) בתחום הייבוא של ציוד תקשורת ניידת. עדיין התחום הזה מתנהל במשרד התקשורת כמו במאה ה-19, בלי כל רמת שירות אפילו מינימלית לציבור ובלי שום שקיפות, יעילות והתייעלות. 
 
בתצלום: הטלפון במשרדו של נתי שוברט למתן מענה ואישורים ליבואניםנרכש "בהזדמנות" ב"פטור ממכרז" ע"י תמי לשם. 



 
 
Bookmark and Share