Telecom News - העתיד של תמסורת ותקשורת נתונים מצוי ב-SD-WAN שהחל להמריא במהירות

העתיד של תמסורת ותקשורת נתונים מצוי ב-SD-WAN שהחל להמריא במהירות

דף הבית >> תקנים חדשים >> העתיד של תמסורת ותקשורת נתונים מצוי ב-SD-WAN שהחל להמריא במהירות
עולם שירותי התמסורת ותקשורת נתונים עובר מהפך עם המעבר לשיטת SD-WAN המייתרת את כל שיטות החיבור הקודמות ובכללן את חיבורי ה-MPLS. ורייזון מובילה את התחום הזה בארה"ב והחלה לספק שירות עם חברת ההזנק Viptela. מה קורה בתחום זה בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 21.2.16, 09:30

לאחר כשנה של התקנות וניסויים ברמת בטא, חברת הבזק האמריקאית הענקית ורייזון (Verizon) החליטה לבחור בחברת ההזנק Viptela כספק בלעדי שלה ברחבי ארה"ב, לאספקת שירותי תמסורת ותקשורת נתונים ארציים בגישת ה-SD-WAN (ר"ת: Software Defined Wide Area Network).

במאמר נפרד נפרט את היתרונות של גישת SD-WAN, שלמעשה מרחיבה את גישת ה-SDN\NFV של מרכזי המחשוב והענן ומיישמת גישה זו גם ברשתות התקשורת החיצוניות של חברות ועסקים (למשל: בין סניפים, לחיבורים לעננים, לחיבור לשרשרת הערך של העסק וכך הלאה).

גישה חדשה זו מייתרת את כל שיטות התמסורת ותקשורת הנתונים היקרות הקיימות עד היום מכל הסוגים, ובמיוחד מייתרת את חיבורי הנל"ן, ה-MPLS וה-IP-VPN למינם. 

ההחלטה של ורייזון לבחור בחברת ההזנק Viptela כספקית הטכנולוגית שלה, היא מכה קשה לסיסקו, שהובילה (כך היא חשבה) בשלבי הבטא, שהתקיימו בוורייזון. המעבר לטכנולוגיית SD-WAN שינה את כל מה שהיה בשוק פתרונות ה-WAN אותו הובילה סיסקו, ופתח את הדלת לכמות גדולה של חברות חדשות שמתחרות כעת במשבצת הזו ובכלל זה: 
Nuage Networks, Riverbed, Versa Networks, VeloCloud, CloudGenix, Silver Peak, SimpleWAN, Talari, Citrix, FatPipe Networks, Glue Networks, Ipanema Technologies, Ocedo.

למה כל כך הרבה חברות מסתערות כעת על תחום ה-SD-WAN? כי זה התחום, שצפויה לו הצמיחה הגבוהה ביותר בשוק התקשורת בעשור הקרוב. להערכת חברת המחקר IDC, שוק ה-SD-WAN, שלא היה קיים אך לפני שנתיים, יגיע ב-2020 להיקף מכירות של 12.5 מיליארד דולרים לשנה. אנליסטים אחרים טוענים, שהשוק הזה יגיע כבר ב-2019 למכירות של 12.1 מיליארד דולרים. 

בארה"ב, ורייזון מובילה את השוק בכמה תחומים ובכלל זה:

א. הייתה הראשונה ליישם SDN \ NFV במערכותיה (אחריה, at&t מיהרה לעשות אותו דבר).

ב. הראשונה ליישם OTT על הרשת הסלולרית שלה.

ג. הראשונה להציע חיבורים של פס רחב של 10 גיגה לבתים

ד. הראשונה להתנסות בטכנולוגיית LTE-U

מה קורה בישראל?
התשובה: כלוםישראל היא מרכז פיתוח עולמי של פתרונות NFV, אבל, לא לתושבי מדינת ישראל. מצבה העגום של התקשורת הקווית (וגם הסלולרית) בישראל (בהשוואה לעולם) הוא בלתי נתפס, עם "איכות שירות" ברשת ברמה נמוכה ביותר ובלתי מדידה בתשתיות מתפרקות

מתי בישראל ספק תקשורת כלשהו יעבור ל-SDN בשילוב NFV (שכבת השירותים והאפליקציות הווירטואליות בענן)? אין מועד ברור. בטוח שלא השנה וכנראה גם לא בשנה הקרובה. בינתיים, בישראל מתעסקים באובססיביות עם רגולציית "השוק הסיטונאי" בטכנולוגיות, שהומצאו לפני כ-25 שנה (BSA\LLU\SLU) ושכבר עברו מהעולם בכל מקום בעולם. גם את Unlimited, שהייתה אמורה לספק חלופה זולה וטובה - הרגו.

טכנולוגיות ענן ו-SDN? במשרד התקשורת הישראלי לא שמעו 
שיש בכלל דבר כזה (וגם לא בחברות התקשורת הישראליות, שנאלצות להתמודד עם רגולציה, הנחיות, תנאים, מחירים, מפרטים טכניים, תקנות ותקנים מהמאות הקודמת)... כאן מתגאים ברבע מליון איש, שעברו לטכנולוגיית BSA (של המאה הקודמת) ב"שוק הסיטונאי"... יישום SD-WAN? הצחקתם אותי... 

כבר ניתחנו כאן למה דברים כאלה לא קורים ולא יקרו בישראל. יתרה מכך: בדו"ח מקיף של ה-OECD (כאן), מצבה של ישראל בכל הפרמטרים ההשוואתיים של הפס הרחב הקווי והסלולרי הידרדר קשות בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות. רק בפלח טכנולוגי אחד אנו מובילים בדו"ח של ה-OECD: בהשקעות במו"פ וביזמות. מזל, שהתחומים הללו לא מטופלים ע"י משרד התקשורת הישראלי, אלא ע"י המדען הראשי במשרד הכלכלה (וכן נדחפים ונתמכים ע"י משרדי ממשלה נוספים דוגמת משרד המדע והחלל ומשרד ראש הממשלה - תחום הסייבר). 
Verizon



 
 
Bookmark and Share