Telecom News - תקלת רשת ענקית ללקוחות פלאפון, וואלה! מובייל, יופון ורמי לוי

תקלת רשת ענקית ללקוחות פלאפון, וואלה! מובייל, יופון ורמי לוי

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תקלת רשת ענקית ללקוחות פלאפון, וואלה! מובייל, יופון ורמי לוי

רשת פלאפון \ וואלה! מובייל \ יופון ורמי לוי תקשורת קרסה בכל הארץ, ההמלצות הכי טובות, שניתן לתת: "תעברו ל-WiFi". ככה זה כשחוסכים, מפרקים אנטנות ומתגי תקשורת (בכל החברות) וכשמשרד התקשורת "נרדם בשמירה". עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: מערכת Telecom News, 21.3.16,11:00אנטנות

להלן הודעת חברת פלאפון: 

"חברת פלאפון מודיעה כי הבוקר בשעה 7:15 פרצה שריפה בארון החשמל, אשר באחד ממתגי החברה בקרית אריה, בפתח תקוה.

השריפה כובתה על ידי מערכות החברה, ללא נפגעים.     

כתוצאה מהשריפה חלה פגיעה בגלישה וכן בקבלת והוצאת שיחות וסמסים בקרב רבים ממנויי החברה.
כל המנויים מועברים כעת  למתג החליפי של החברה ברמלה ואנו פועלים לסיום התקלה בשעות הקרובות.

עדכון בנושא יצא למשרד התקשורת וכן ללקוחות הפונים למוקדי החברה, וכן באתר החברה וברשתות החברתיות. 

עדכונים נוספים ייצאו בהמשך".

ככה זה כשהיערכות של חברות הסלולר לחרום ולשרידות הפכו לצחוק וחברות הסלולר (כולל פלאפון) ממשיכות להוריד אנטנות ולפרק מתגים, כשאין בישראל רשתות WiFi של חברות הסלולר (בגלל רגולצייה מוטעה של משרד התקשורת) ואין מדידה של "איכות הרשת". זאת, מול עלייה מתמדת ותלולה בכמות מכשירי הסלולר, בהיקף השימוש באפליקציות סלולריות ועלייה בהיקף האוכלוסייה ובפריסתה.

הירידה בהיקף האנטנות ברורה (חשיפה בלעדית של אתר טלקום ניוז, לפני חצי שנה, לאחר הכחשה של מנכ"ל משרד התקשורת שיש בכלל דבר כזה), לפי הגרף שיש כאן: 
כמות אנטנות הסלולר בישראל

עדכון 11:30: להלן הודעת משרד התקשורת: 
"משרד התקשורת קיבל הבוקר דיווח מיידי על התרחשות התקלה הארצית בחברת "פלאפון" בסמוך להתרחשותה, ומנכ"ל חברת פלאפון מעדכן את מנכ"ל משרד התקשורת על הנעשה בענין באופן שוטף.

מהנדסי משרד התקשורת נמצאים בחדר הבקרה של חברת "פלאפון"  ומפקחים אישית על הטיפול, על מנת לסיים את התקלה בהקדם ולהחזיר את השרות ללקוחות החברה.

חברת פלאפון הונחתה להעביר ללקוחות מידע עדכני ככל האפשר לצמצום הנזקים עד לסיום הטיפול בתקלה".

עדכון 12:30: להלן הודעת חברת פלאפון: 
"חברת פלאפון מעדכנת בעקבות תקלת הרשת הבוקר, כי תהליך העברת הלקוחות ממתג החברה בפתח תקווה, שניזוק הבוקר בשריפה, למתג ברמלה מתקדם כמתוכנן והשירות חוזר בהדרגה למנויים. בשלב זה הרשת עדיין לא מתפקדת באופן מלא.
אנו ממשיכים בתהליך ובמקביל מבוצעות פעולות להחזרת המתג בפתח תקווה לפעולה".

עדכון 15:30: להלן הודעת חברת פלאפון:
"חברת פלאפון מודיעה, כי מרבית הלקוחות חווים כבר כעת שירות מלא בכלל זה שיחות, גלישה וסמסים, 
זאת בעקבות השריפה הבוקר במתג החברה בפתח תקווה. 
העברת כל מנויי החברה למתג השני ברמלה הושלמה בשעות הצהריים וכרגע מבוצע תהליך מושכל ומנוהל הכולל פעולות נוספות להרחבת הקיבולת ברשת לכלל הלקוחות. 

צוותים מוגברים יעבדו במהלך כל שעות הלילה על מנת להשלים את העבודות ברשת, ולתקן את הנזקים שגרמה השריפה. 
בשעות הצהריים שונע למתג בפתח תקווה גנרטור חיצוני שמטרתו לעקוף את מערכת החשמל השרופה, וזאת במטרה להחזיר את המתג לתפקוד. השבת מתג פתח תקווה לפעילות מלאה תארך מספר ימים".

מצ"ב 3 תמונות שצולמו במתג החברה בפתח תקווה:
חדר חשמל שרוף
חדר חשמל שרוף
מביאים גנרטור חדש להחלפה
עדכון 19:00: להלן הודעת חברת פלאפון:
רן גוראון, (בתמונה משמאל), מנכ"ל רן גוראוןפלאפון: התקלה לקראת סיום. מרבית הלקוחות כבר מקבלים שירות מלא.
 
חברת פלאפון כינסה בשעות אחר הצהריים תדרוך עיתונאים בבניין פלאפון בגבעתיים לסיכום התקלה שנגרמה ברשת פלאפון, כתוצאה מהשריפה שפרצה הבוקר בחוות השרתים בקרית אריה בפתח תקווה.
 
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "ראשית ברצוננו להתנצל בפני לקוחותינו על אי הנוחות שנגרמה להם במהלך היום. הבוקר פרצה שריפה באחד משני מתגי החברה הממוקם בקרית אריה בפתח תקווה. את השריפה איתרו מערכות ההתראה של החברה שתיפקדו היטב במצב של "DRP. לדבריו, בלוני הכיבוי כיבו את השריפה עוד בטרם הגיעו צוותי הכבאות. "למיטב ידיעתנו, הוסיף גוראון, השריפה פרצה בחדר החשמל במתג והתיכה את כבלי החשמל במקום, ללא יכולת לחבר את הגנרטורים שבמקום לשירותי החשמל. בשלב ראשון המצברים עדיין עבדו ולא ניתן היה להעריך בבוקר את היקף הפגיעה במנויים".
 
"בשעות הבוקר", אמר גוראון, "הבנו כי היקף הפגיעה משמעותי, כאשר יותר ממחצית מהמנויים ברשת חוו את התקלה בדרך זו או אחרת ולא הצליחו להוציא שיחה, סמס או לגלוש. כארבע שעות לאחר פרוץ השריפה ולאחר שהחברה העבירה את מחצית מנויי פלאפון מהמתג בפתח תקווה למתג ברמלה, החלו מרבית המנויים לקבל בהדרגה שירות. נכון לשעה 17:30 התקלה לקראת סיום ומרבית הלקוחות חווים שירות מלא, עם זאת עדיין התקלה לא הסתיימה במלואה ואנו מצפים לסיומה במהלך ה-24 שעות הקרובות".
 
גוראון הוסיף: "הדבר החשוב לנו ביותר בפלאפון הם לקוחות החברה. אני מבקש שוב להתנצל בפניהם ולהבטיח להם שאנו עושים כל שביכולתנו לספק להם את השירות הטוב ביותר ולהחזיר את המערכת לשירות מלא. מדובר באירוע נדיר שהחברה נערכה אליו בהתאם לנהלים, ובכוונתנו לפצות את הלקוחות שנפגעו בעקבות התקלה, כאשר בשלב זה אנו מתמקדים בהחזרת הרשת לפעילות מלאה ונדון בפיצוי בהמשך. אני מבקש להודות למהנדסי החברה ולכלל העובדים והמנהלים שהתגייסו לטיפול מיידי בנושא ועוד יעבדו קשה בהמשך".

עדכון 22.3.16, 19:00: להלן עדכון שנתקבל מחברת פלאפון:
"חברת פלאפון מעדכנת, בהמשך לתקלת הרשת שנגרמה אתמול כתוצאה מהשריפה במתג בפתח תקוה, כי מאז שעות הבוקר ונכון לשעה 17:00 חל שיפור משמעותי ברשת. 
על פי מערכות החברה, מאפייני השימוש בדאטה כעת קרובים למאפייני הרשת בשיגרה, בדומה לשבוע שעבר. 
גם בנושא השיחות, צומצמה משמעותית כמות הניתוקים לעומת שעות הבוקר. 
מהנדסי החברה ממשיכים לבצע פעולות נוספות, כולל העברת עומסים חזרה למתג בקרית אריה, ובמהלך הלילה יתבצעו במקום עבודות מתוכננות. 

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "החלק המשמעותי בחזרנמרוד בן-טובת הרשת לתפקוד תקין הושלם ואנו ממשיכים לטפל ביתרת הלקוחות, שעדיין חווה שירות לא רציף. אנו צופים שתהליך חזרת הרשת לשגרה יתקדם במהלך הלילה, וכולנו נחוש שיפור ניכר במערכות בימים הקרובים. עם סיום האירוע יוקם צוות בדיקה פנימי בראשות סמנכ"ל ההנדסה, נמרוד בן טוב, (בתמונה משמאל), וגורמי הנדסה נוספים, על מנת לתחקר את המקרה ולהפיק ממנו לקחים". 

החברה ממשיכה לעדכן באופן שוטף בהתפתחויות את משרד התקשורת, וכן את הלקוחות באמצעות מערכות החברה והרשתות החברתיות.

בסיומו של האירוע תודיע החברה גם על הפיצוי שיוצע ללקוחות. נמשיך לעדכן בהתפתחויות."

עדכון 23.3.1612:00: להלן עדכון שנתקבל מחברת פלאפון:
"חברת פלאפון מעדכנת הבוקר, בהמשך לתקלת הרשת שנגרמה ביום שני כתוצאה מהשריפה במתג בפתח תקוה, כי עבודות הלילה שבוצעו ברשת, הסתיימו בהצלחה, ובעקבותיהן רשת הדאטה ורשת הדיבור מתפקדות בדומה למצב שגרה בשבוע שעבר. 

בנוסף, נמשכות היום העבודות במתג בפתח תקווה על מנת להשמיש אותו בהקדם, ומתבצעות פעולות נוספות ברשת ובשירותים השונים. פלאפון עוקבת אחר ההתפתחויות ותעדכן במהלך היום."
הצילו!!



 
 
Bookmark and Share