Telecom News - תעלומה: מה עמדת משרד התקשורת בעניין שעות הפתיחה של מוקדי השירות?

תעלומה: מה עמדת משרד התקשורת בעניין שעות הפתיחה של מוקדי השירות?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תעלומה: מה עמדת משרד התקשורת בעניין שעות הפתיחה של מוקדי השירות?
ומה עמדת הרגולטור לתקשורת בעניין "מספרי זהב" ו"מספרים יפים", שבידי חברות התקשורת? משרד התקשורת מסרב להשיב ולכן יצטרך להשיב לבית המשפט, בתביעה, שמוביל סיני ליבל (שעושה בהתנדבות את תפקידו של שמילה מימון, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה). 
מאת: אבי וייס, 12.6.16, 20:40
סיני ליבל

"מגן הצרכנים" - סיני ליבל (בתמונה) הגיש לאחרונה 2 תביעות משפטיות: האחת נגד סלקום (מפורטת כאן), והשנייה (המפורטת כאן) נגד הוט-מובייל ומשרד התקשורת (המנכ"ל - שלמה פילבר והיועצת המשפטית - עו"ד דנה נויפלד).

לפני כשבועיים וחצי חלה התפתחות בתביעה השנייה, שכללה את הצעדים הבאים:
א. בית המשפט אישר לסיני ליבל לצרף לכתב התביעה 3 שאלות (מפורטות להלן) המופנות ישירות ליועצת המשפטית של משרד התקשורת. 
ב. נקבע מועד לתשובה ולדיון בתיק הזה ב-11.9.16.

בשבועיים שחלפו ניסיתי להשיג את תגובת משרד התקשורת לשאלות הללו. בתחילה הובטח לי שאקבל תשובה, אולם, בסופו של דבר, הוחלט לא לספק תשובה, מסיבות לא ברורות. תקוותי, שהתשובה תסופק ב-11.9 לבית המשפט.

השאלות (המצוטטות להלן), שסיני ליבל צירף לתיק (ת"ק 3
עו"ד דנה נויפלד9611-04-16 ליבל ננויפלד ואח'.) באישור בית המשפט, ממוקדות בהבהרת 3 סוגיות ליועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד - בתמונה משמאל) - ונשאלת על ידו השאלה: האם היועצת המשפטית תנקוט עמדה חדה וברורה ב-3 סוגיות עקרוניות הנוגעות למיליוני צרכנים:
 
1. "הסעד הנוסף  מהנתבעת 1 – היועצת המשפטית של משרד התקשורת ו/או המנכ"ל: סוגיית פתיחת המוקד הטלפוני לכלל השירותים משעה 06:00 בבוקר (חליף לשעות 07:00 או 08:00)
 
א.  תתכבד היועצת המשפטית של משרד התקשורת ותבהיר כי שהשיקול שבטובת הציבור הוא שהנתבעת תבחר 13 שעות נוחות לה ביממה בנסיבות בהן לפני הצמצומים בחרה הנתבעת וכל חברות הסלולר האחרות להפעיל את המוקד מהשעה שמונה בבוקר... ו/או מהשעה 07:00.

הרעיון של פתיחת מוקד טלפוני מאויש מהשעה שש בבוקר (חליף לשעה 07:00/ 08:00) – הינו רעיון  של חיסכון בעלויות, על חשבון פגיעה ברמת השירות למינויים. רעיון שאולי היה "מחזיק", ללא בג"ץ 5605/09.
 
2. סוגיית הקצאת מספר טלפון פנוי לכל מנוי שמבקש - ללא הפליה.
 
ב.  תתכבד היועצת המשפטית ותצהיר כי למיטב הבנתה וידיעתה את החוק, הרישיון והפסיקה, כי אין חובה להקצות לכל מנוי שמבקש מספר טלפון פנוי מתוך מאגר המספרים המוקצים לנתבעת  – ושהנתבעת מקצה לכלל המשתמשים – ללא הפליה.
 
3. סוגיית הקצאת מספר "יפה" (זהב) למקורבים בהפליה. 
 
ג.   תתכבד היועצת המשפטית ותצהיר כי למיטב הבנתה וידיעתה את החוק, הרישיון והפסיקה, מספרי טלפון "יפים", אפשר שיוקצו רק למקורבים – בהפליה. או כי יגבה תשלום נוסף לתעריף בחירת מספר (שהינו כדין) – על יופיו/מיוחדותו של מספר הטלפון (שכן החוק מכיר רק בהגדרה אחת - מספר טלפון)".
 
כך, סיני ליבל ממלא בהתנדבות את תפקידו של שמילה מימון, (בת
שמילה מימוןמונה משמאל), סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, שבשנתיים האחרונות עשה רק דבר אחד מוצדק (קנס על 012-סמייל-פרטנר בגלל שירותי אירוטיים לקטינים בחיוג לחו"ל), ובכל השאר פשוט "איבד כיוון" לחלוטין, והיה עסוק כל זמנו בתמרונים כוחניים כנגד עמיתיו במשרד, בגריסת תלונות אזרחים (תוך עיקור כל יכולת להגיש תלונות למשרד התקשורת) ובפברוק קנסות על מעשים שלא היו ולא נבראו, רק על בזק והוט. 

אין ספק, שהפרשה הטרייה והמסעירה של הסכם גולן-טלקום עם הוט-מובייל ממחישה שוב את האפליה באכיפה והאימפוטנציה באכיפה מצד ראש אגף פיקוח ואכיפה של משרד התקשורת, שיודע לפברק עבירות כנגד בזק (ולפעמים גם כנגד הוט) למכור "סיפורי אגדות לעיתונות", אבל לא יודע לאכוף את החוק נגד סלקום וגולן טלקום, מה שדרדר את שוק התקשורת הישראלי לתהום (בכל קנה מידה השוואתי עולמי) ויצר מצב מופקר של "כל דאלים גבר" 

בית משפט



 
 
Bookmark and Share