משרד התקשורת נכנע במהירות לחברות הסלולר בעניין שעות שירות הלקוחות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת נכנע במהירות לחברות הסלולר בעניין שעות שירות הלקוחות
בלעדי: בעקבות חשיפת ההפקרות, שהחלה בשוק הסלולר בתחום שעות הפתיחה של מוקדי שירות הלקוחות, משרד התקשורת, בלי כל הודעה לציבור, פרסם שימוע, שבו הוא מוריד את שעות פתיחת מוקדי השירות ללקוחות הסלולר מ-13 שעות ל-10 שעות ליום. רווח כספי עצום וגם פיטורים עובדים בהיקף ניכר בחברות הסלולר, אם זה יתקבל. 
מאת: אבי וייס, 10.8.16 19:20שלמה פילבר

משרד התקשורת הסיר בבת אחת מעל פרצופו את המסכה של "הגנת הצרכנים", ונכנע במהירות יוצאת דופן לחברות הסלולר, בעקבות סדרת החשיפה שלנו (כאן, כאן וכאן, חשיפה טרייה נוספת בהמשך הכתבה), אודות ההפקרות, שהחלה בתחום שעות הפתיחה של מוקדי שירות הלקוחות בחברות הסלולר (פרטנר החלה לספק שירות מ-5 בבוקר, פלאפון והוט-מובייל מ-6 בבוקר).

התרגיל של הפעלת המוקדים ללקוחות בשעות, שבהן הציבור ישן, הוא חיסכון כלכלי אדיר לחברות הסלולר, כי לא צריך להפעיל עובדי מוקד ומערכות תמיכה, בזמן שאנשים ישנים שנת ישרים... 

ההסדר החדש הוא כניעה מחפירה ואנטי צרכנית לחברות הסלולר (במקום לכפות עליהן קיום הוראות הרישיון). למעשה, משרד התקשורת בראשותו של שלמה פילבר (כמנכ"ל, בתמונה) החליט למחוק לגמרי החלטה צרכנית חשובה זו, שגם נבחנה בבג"ץ 5605/09, תוך התעלמות מהנחיות משרד התקשורת עצמו, שפורסמו ב-2010 ברבים ועוגנו אז ברישיונות חברות הסלולר. 

על פי השימוע, שנמצא כאן (והצעת תיקון הרישיון מצויה כאן), היקף השעות היומי, שהלקוחות של חברות הסלולר יקבלו בו שירות, יירד מ-13 שעות ל-10 שעות, וזה יינתן כל יום מ-08:00 בבוקר עד 18:00 בערב (למעט יום שישי, ערבי חג וחול המועד, שבו יינתנו 5 שעות שירות). כך, מוותרים בהינף קולמוס לחברות הסלולר על 3 שעות שירות לקוחות כל יום, מעתה והלאה. לא היה כדבר הזה מעולם, בהיסטוריה של עולם התקשורת הישראלי. בספק אם דבר כזה קרה באיזו מדינה בעולם. 

אגב, בשימוע יש עוד אוסף של עוולות צרכניות, אך הן מתגמדות בהיקפן מול התעלול של שעות הפתיחה של מוקדי השירות של כל חברות הסלולר. 


סיני ליבל, האזסיני ליבלרח "שאכפת לו" (בתמונה משמאל), שהוביל את התביעות נגד חברות הסלולר, שהפרו את תנאי רישיונן: "אם השימוע הזה אכן יתממש, אני שוקל פנייה לבג"ץ על כך, שמשרד התקשורת עושה לא רק צחוק מהבג"ץ, אלא מכל עם ישראל". 

חשיפת הפרה נוספת של שעות הפתיחה של מוקדי השירות, שוב של פרטנר
אך לאחרונה חשפנו (כאן), שעוד בטרם התקבלה החלטת בית המשפט בעניין הפרת שעות פתיחת מוקדי השירות של הוט-מובייל (שהקדימה את הפתיחה של שירותי המוקדים שלה ל-6 בבוקר, תוך העלמת עין של צמרת משרד התקשורת), פרטנר הייתה פיקחית יותר מהוט-מובייל והקדימה את שעות הפתיחה של מוקדיה העיקריים ל-5 בבוקר. כך, החיסכון הכלכלי שלה גדול יותר (והנזק הצרכני גדול יותר).

לא עברה יממה מהחשיפה שלנו, וסיני ליבל גילה, שפרטנר החליטה ב-2 מוקדים (פיננסי ו-Data) לצמצם עוד יותר את שעות מתן השירות מהנדרש ממנה ברישיון (13 שעות), כפי שאפשר לראות בתצלום הבא, הלקוח מאתר פרטנר:
פרטנר
לכן, סיני ליבל החליט לעדכן את טיוטת העתירה שלו לבג"ץ ושלח למשרד התקשורת ולפרטנר את הגרסה המעודכנת של הבג"ץ (מצ"ב למתעניינים), לגבי פתיחת 2 סוגי המוקדים הללו רק 8.5 שעות ביום, במקום 13 שעות. 

פניתי לקבל את תגובת משרד התקשורת ופרטנר לטיוטת העתירה לבג"ץ המעודכנת.

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל (למעשה קיבלתי אותה היום, בדמות הכניעה לחברות הסלולר כמפורט לעיל), ותגובת פרטנר, שהתקבלה היא: "לצד מוקד שירות הלקוחות, שמופעל 13 שעות ביממה ונותן את המענה כנדרש על פי הרישיון, מעמידה פרטנר מוקדים מקצועיים נוספים לטובת לקוחותיה".

התגובה הזו מעט מוזרה, כי הרישיון של פרטנר לא דורש איזה הסבר יוצא דופן והנה צילום הרישיון של פרטנר בקטע הרלבנטי:
רישיון פרטנר

כלומר, ברישיון של פרטנר, בדיוק כמו ביתר רישיונות חברות הסלולר, אין שום דבר חוץ מ"מוקד פניות טלפוני". אין כאן שום היתר לשנות זאת, ל"מוקד פיננסי" או "מוקד Data", או לכל שם והמצאה אחרת, כדמיון היצירתי של פרטנר, שרוצה לחסוך כסף על חשבון השירות ללקוחותיה. זה בדיוק מה שנדון בבג"ץ ב-2009 והוכרע והסתיים כבר ב-2010 - שכל המוקדים הטלפוניים יפעלו 13 שעות ביום, ללא כל יוצא מן הכלל. פרטנר החליטה, שהיא יכולה לצפצף על זה (וכבר הסברנו כאן וכאן, למה אפשר היום "לצפצף על הכל"). 

כעת, כפי שחשפנו כאן למעלה, הקלפים נטרפו. משרד התקשורת החליט להיכנע לטייקונים אפילו יותר ממה שהם ביקשו, במקום לדאוג לצרכנים. להוריד במכה אחת את שעות פתיחת המוקדים מ-13 שעות ל-10 שעות, זה המון כסף, שייחסך לחברות הסלולר, לרבות הורדת כמות העובדים הרבים העוסקים במתן שירות לקוחות. אלפי עובדים יפוטרו בכלל חברות הסלולר בישראל בעקבות השימוע - אם הוא ימומש. 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים