ה-FCC פרסם את שמות 62 המתחרות שאושרו (מתוך 104 שגילו התעניינות ו-99 שמילאו טפסים) להתמודד במכרז התדרים בתחום האטרקטיבי של 600 מגהרץ (המכרז כולל 126 מגהרץ), שייסגר במחצית אוגוסט 2016. בין השימושים לתדרים הללו: שירותי 5G ראשונים בארה"ב.
מאת: מערכת Telecom News, 22.7.16, 08:00
לאחר ששידורי הטלוויזיה הקרקעיים (מה שמכונה אצלנו "עידן +") עברו מהעידן האנלוגי לעידן הדיגיטלי, ה-FCC הצליח לשחרר 126 מגהרץ בתחום המאוד אטרקטיבי של 600 מגהרץ, למכרז פתוח, שה-FCC מקווה להשיג ממנו הכנסות של 60 עד 80 מיליארד דולרים, שחלק מזה יוזרם לחברות הטלוויזיה והכבלים, שהסכימו לוותר על התדרים הללו.
רק לשם השוואה, במכרז התדרים ל-LTE, שהתקיים אצלנו בינואר 2015, חולקו בסך הכל 38 מגהרץ (אחרי הגדלה שנעשתה ברגע האחרון), בתחום ה-1.8 גיגהרץ (ותדרי ה-2.6 גיגהרץ לא נכנסו למכרז, בלי שום סיבה ברורה לעין). כך, מכרז ה-LTE המצ'וקמק אצלנו, הפך לכשלון קולוסאלי ולפארסה אחת גדולה, בעיה שעד היום לא נפתרה (כי עדיין לסלקום ולפלאפון יש רק 15 מגהרץ ב-LTE, שזה LTE "נכה ומסורס"). על תדרים ל-LTE-Advanced ולטכנולוגיות המשך דוגמת LTE-U ו-LTE-Advanced Pro, איש לא מדבר...
ה-126 מגהרץ בתחום ה-600 מגהרץ בארה"ב יחולקו במכרז בן כמה סבבים, שיסתים עד מחצית אוגוסט 2016. זאת, עם עדיפויות והנחות למי שיבחר לבצע פריסה במגזר הכפרי בארה"ב (15% הנחה על מחיר התדרים, שייקבע במכרז). התדרים הללו הם "מנה ראשונה" למי שיבחר לפרוס שירותי 5G בארה"ב.
כל חברות הסלולר הקיימות (למעט ספרינט) וכן כמה חברות כבלים (דוגמת קומקסט) וחברות חדשות רבות נמנות בין 62 המתחרות שאושרו ע"י ה-FCC להשתתפות במכרז. יש גם מתחרות חדשות ומפתיעות במכרז הזה, דוגמת DoCoMo Pacific שהיא חברת בת של חברת NTT DoCoMo, חברת הבזק הענקית מיפן.
מעבר להיקף הספקטרום הזה (בתחום הנמוך של 600 מגהרץ), ה-FCC כבר החליט בשבוע שעבר להוסיף עוד 11 גיגהרץ של תדרים בתחומי התדרים הגבוהים, כמות תדרים עצומה שלא חולקה מעולם בשום מדינה בעולם בהיקף כזה, לצרכי 5G. בהמשך, ייקבעו סדרי המכרזים לחלוקת ה-11 גיגהרץ הללו. עלפי ניתוח של חברת המחקר Analysys Mason, יש חשיבות רבה להקצאת התדרים הללו הגם שהם בתחומים הגבוהים, לרווחיות ולעתיד הכלכלי של חברות הסלולר.
כך, שההתקדמות של שוק הסלולר בארה"ב (בדומה לנעשה באירופה) לכיוון ה-5G וסגירת הרשתות הישנות 2-3G היא יפה ונעשית במסלול הנכון ובקצב הנכון.
|
|
|
|