Telecom News - בקרוב תיערכנה בחירות לוועד עובדי משרד התקשורת עקב הכאוס בתפקוד

בקרוב תיערכנה בחירות לוועד עובדי משרד התקשורת עקב הכאוס בתפקוד

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בקרוב תיערכנה בחירות לוועד עובדי משרד התקשורת עקב הכאוס בתפקוד
בלעדי: גם להסתדרות נמאס מהכאוס בהתנהלות הוועד המפוצל ל-3 של עובדי משרד התקשורת, שמי שעומדת בראשו היא מנהלת בכירה, שמייצגת את הנהלת המשרד ואת נציבות שירות המדינה במקום את העובדים. שיא הכאוס היה בנושא דחיית החקיקה של מיזוג המועצות ("ברית המועצות") בכנסת.
מאת: אבי וייס, 11.8.16, 08:00רונית בן טל

ועד העובדים במשרד התקשורת הוא אחד הדברים הכי יוצאי דופן שיש בשירות המדינה. רוב חברי הוועד התפטרו. אולם, זה לא מפריע בכלל למי שמשמשת כיו"ר הוועד, רונית בן טל (בתמונה, מנהלת בכירה במשרד התקשורת, במעמד של מנהלת אגף, הכפופה ישירות לתמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש), להמשיך בתפקידה כיו"ר הוועד, "כאילו כלום". 

הוועד של משרד התקשורת הוא יוצא דופן לא רק בגלל שמנהלת בכירה עומדת בראשו, אלא בגלל שזה לא ועד אחד. יש "ועד ירושלים", ויש "ועד תל-אביב". הוועד של תל-אביב מפוצל גם הוא בין "ועד עובדי משרד התקשורת בת"א" לבין "ועד עובדי מועצת הכבלים והלוויין בת"א". כל זאת, למשרד זעיר של כ-150 עובדים (את 50 העובדים של לפ"מ העבירו לפני כשבוע בחטף לשרה מירי רגב). 

אין שום חפיפה באינטרסים של הוועדים השונים, ולכן זה מוביל להתנגשויות בלתי פוסקות ולקרע מתמיד בין חלקי הוועד. זה מאפשר למנהלים בכירים להתנהל תוך התעלמות מוחלטת מהוועד, גם בנושאים, שהם בבחינת פגיעה ברורה בעובדים ובחוקי מדינת ישראל המגינים על העובדים. 

השיא הטרי בכאוס היה כשח"כ איתן כבל, בתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, דחה אך לאחרונה את סיום חקיקת החוק המאחד את מועצת הכבלים והלוויין עם מועצת הרשות השנייה (מה שמכונה "ברית המועצות"), בטענה, שוועד העובדים של משרד התקשורת פנה אליו בטענה, שמעמדם של העובדים במשרד התקשורת עדיין לא הוגדר בגוף החדש, שאמור לקום, עקב המיזוג.

במציאות, אין בכלל מצב, שרונית בן טל תפנה למישהו במדינת ישראל בתלונה כנגד הבוסים שלה, בשום נושא. היא מעלימה עין, במשך שנים, מכל התרגילים של הבוסים שלה, שכוללים שרשרת אין סופית ומאוד יצירתית של "תפירת מכרזי כוח אדם", "פיטורי עובדים בהפתעה ו\או ללא שימוע" וגם הלנות שכר תכופות (חשיפת הלנת שכר נוספת - בהמשך הכתבה). 

מי שפנה לוועדת הכלכלה בכנסת זה מי שנשאר מהחלק של הוועד של ת"א, שעוסק בייצוג מועצת הכבלים והלוויין. גם החלק הזה מפוצל בתוכו, מה שמאפשר ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן-חי-שגב) "להשתולל" באופן חופשי ולהצניח מקורבים אליה לתפקידים בכירים במועצה ולסלק "עובדים מטרידים", בלי שאיש יעז לפתוח פה ולצפצף. 

דהיינו: הדחיה של סיום חקיקת חוק "ברית המועצות" לא באה בגלל פניית "ועד עובדי משרד התקשורת", כי לא הייתה פנייה כזו. הייתה פניה לכנסת של אנשים שלא מוסמכים בכלל לפנות (לכנסת או לכל גוף אחר) בשם הוועד. 

בעבר, קיבלתי הבטחות מההסתדרות, שהליקויים בוועד של משרד התקשורת יתוקנו. אך בפועל - מאומה לא קרה.

לכן, פניתי שוב להסתדרות בשאלה הבאה:
"מאז התשובה, שקיבלתי כאן ממכם במרץ 2016 (בנושא שהועלה על ידי בדצמבר 2015), לא קרה שום דבר ולא נערכו שום בחירות לשום ועד במשרד התקשורת (לא בת"א ולא בירושלים).
האם זה יימשך כך לנצח?"

תגובת ההסתדרות: "פנייתך הועברה לדורון קרני ולאלי להב. נמסר לי על ידי מר להב כי בשבועות הקרובים תערך אסיפת בחירות".

המשמעות של התגובה של ההסתדרות: באסיפת בחירות מניעים את כל התהליכים לבחירת ועד חדש. נקווה, שייבחר ועד עובדים חדש וראוי, שיוכל לייצג כראוי את האינטרסים של עובדי משרד התקשורת.

חשיפת עוד הלנת שכר במשרד התקשורת:
לאור מה שקורה במשרד התקשורת, שלחתי את השאלה הבאה למנכ"ל המשרד:
"על פי הידוע לי, זו פעם נוספת (הפעמים הקודמות נחשפו על ידי כאן וכאן), שמערכת שכר העידוד במשרד התקשורת קורסת, 2 העובדות, שעסקו בנושא פרשו / התפטרו זו אחר זו והעובדים מקבלים רק מקדמות 'על החשבון'.
מתי הלנות השכר והכאוס בתחום זה במשרד התקשורת ייפסקו?"

תגובת משרד התקשורת: "מערכת שכר העידוד במשרד מתפקדת באופן מיטבי. בימים אלו קיבל המשרד שרותיו של יועץ שכר עידוד אשר זכה במכרז מרכזי של החשכ"ל. אין כל הלנת שכר לעובדים אשר מקבלים את המגיע להם במלואו".

אם מישהו ראה במקרה את היועץ החדש לשכר עידוד במשרד התקשורת, אשמח לשמוע... בינתיים, אני רק מקבל תלונות על אי תשלום שכר עידוד מלא לעובדים (שזה מכונה בעברית פשוטה: הלנת שכר). אגב, אין מה לפנות בתלונות בנושא ליו"ר הוועד... 


בחירות



 
 
Bookmark and Share