Telecom News - הבג"ץ בעניין הכניעה המחפירה של משרד התקשורת לחברות הסלולר - בדרך

הבג"ץ בעניין הכניעה המחפירה של משרד התקשורת לחברות הסלולר - בדרך

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הבג"ץ בעניין הכניעה המחפירה של משרד התקשורת לחברות הסלולר - בדרך
סיני ליבל יגיש בקרוב תביעה כפולה בבג"ץ נגד משרד התקשורת: גם בהתקפלות מול חברות הסלולר וקיצוץ שעות הפעילות של מוקדי השירות ללקוחות מ-13 שעות ביום ל-10 שעות, וגם באי אכיפת החוק כנגד פרטנר, שמצפצפת על ההנחיות ברישיונה בלי למצמץ. 
מאת: אבי וייס, 15.8.16, 07:30סיני ליבל

בלעדיהפרשה של "שעות מתן שירות לקוחות בחברות הסלולר" מסרבת לגווע. לאחר שמשרד התקשורת נכנע ללא כל הסבר והוציא שימוע על הורדת שעות פתיחת המוקדים לשירותי לקוחות בחברות הסלולר מ-13 שעות ביממה ל-10 שעות, החליט סיני ליבל (בתמונה), אזרח, שכואב לו מה שנראה בעיניו כמו קשרי הון-שלטון, להגיש עתירה לבג"ץ הכוללת בתוכה 2 חלקים:

א. עתירה נגד השינוי וההורדה של שעות מתן שירות בחברות הסלולר מ-13 שעות ביממה ל-10 שעות בלבד, ללא כל נימוק וללא כל ניתוח משום סוג, שמסביר למה היה צורך לבצע ירידה כה משמעותית בהיקף שירות הלקוחות.

טיוטת העתירה כנגד היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד), מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) ושרי התקשורת הרלבנטים (ביבי נתניהו בהתייחס לסלקום ופרטנר, צחי הנגבי בהתייחס לפלאפון), מצויה להורדה מכאן, למתעניינים. 

ב. עתירה מדוע משרד התעו"ד דנה נויפלדקשורת לא כופה על פרטנר להפסיק את מתן השירות ללקוחותיה בהיקף של 8.5 שעות ביממה (במקום 13 שעות) ב-2 סוגי מוקדים (פיננסי ו-Data) ומדוע אינו אוכף על פרטנר את הוראות רשיונה ומונע ממנה להמשיך בתרגיל, שלפיו שאר המוקדים של פרטנר פתוחים למתן שירות משעה 5 בבוקר, בזמן שלקוחות פרטנר עדיין ישנים שנת ישרים... 

טיוטת העתירה נגד היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד, בתמונה משמאל), מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) ופרטנר, מצויה להורדה מכאן, למתעניינים. 

את תגובת משרד התקשורת לנושא לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

סיני ליבל: "לא בכל יום נעשה ניסיון לבצע מחטף בצורת שימוע, שכל תכליתו לפגוע במיליוני מנוי חברות הסלולר, שנזקקים למענה טלפוני (אחרי שרוב מרכזי השירות של חברות הסלולר ברחבי הארץ נסגרו...). משרד התקשורת פועל באובססיביות ובאופן לא מנומק לתקן את רישיונות חברות הסלולר. כך, שמוקדי השירות המאוישים יפתחו ל-3 שעות פחות, קרי: ל-10 שעות חליף ל-13 שעות ברישיונן (עניין שנבחן והוסדר כבר בבג"ץ 5605/09, שהגשתי ב-2009).

אני מציע ומבקש, שעובדי משרד התקשורת, מהבכיר ביותר ועד הזוטר ביותר, יגזרו את התצלום הבא, שלקוח מתוך תכנית העבודה של משרד התקשורת עצמו, ויציבו את התצלום הזה מול עיניהם:

משרד התקשורת
לאחר שתביטו בתצלום הזה במשך כמה זמן, אני מבקש מכם, עובדי ומנהלי משרד התקשורת, שתשיבו בכנות וביושר, לי ולכל תושבי ישראל (שהרי כל תושבי ישראל הם לקוחות חברות הסלולר): למה החלטתם להוריד את שעות מתן שירות של חברות הסלולר מ-13 שעות ל-10 שעות? למה חברות הסלולר מתעלמות ממה שכתוב ברישיונן ואתם שותקים?". 

אני הייתי מוסיף על פנייתו הנוקבת של סיני ליבל לעובדי משרד התקשורת ולמנהלי המשרד, פנייה נוספת, שהייתי שולח אל היועץ המשפטי לממשלה (ד"ר אביחי מנדלבליטמנדלבליט, בתמונה משמאל): אתה הטלת על היועצת המשפטית של משרד התקשרות (עו"ד דנה נויפלד), את התפקיד המוזר לפקח על רוה"מ ושר התקשורת (ביבי נתניהו), שהוא לא מקיים מגעים אסורים עם שאול אלוביץ' (הבעלים של בזק) ולא מקבל החלטות המביאות ערך כלכלי לקבוצות התקשורת, שבבעלות שאול אלוביץ'.

אולם, אתה כיועץ המשפטי לממשלה, לא קבעת, מי יפקח על עו"ד דנה נויפלד עצמה, כשהיא נותנת בעצמה הטבות כלכליות משמעותיות לקבוצות התקשורת, שבבעלות שאול אלוביץ'.

אך ביום 10.8.16, עו"ד דנה נויפלד אישרה להוציא שימוע, שמספק הטבה כלכלית של עשרות מיליוני ש"ח בשנה לפלאפון, חברת תקשורת של שאול אלוביץ'.

אזי, נכנסנו כאן בגללך, לפרדוקס כפול: מי יפקח וימנע מ"השומרת על 
ביבי", לספק בעצמה הטבות כלכליות ורגולטוריות לבזק, במקום ביבי? עליך, כיועץ המשפטי לממשלה, להסביר לעם ישראל איך ייתכן מצב כזה. 

את המצב הזה הרי צפיתי והזהרתי מראש שהוא יקרה, במאמר תחת הכותרת: "הניתוח להפרדת ביבי נתניהו משאול אלוביץ' (בזק) יוביל להמשך השקיעה בשוק". בפועל, זה קרה מהר יותר ממה שחשבתי. ככה זה יוצא, כשעובדים עקום ורוצים להרוס לגמרי את שוק התקשורת, רק בגלל הרצון של כמה כלי תקשורת להוריד את ביבי מכסאו. 

להרוס את שוק התקשורת זה מאוד קל. לבנות - זה הרבה יותר קשה. לשרת את הצרכנים והאינטרסים הציבוריים והצרכניים - זה עוד יותר קשה. 
 

בג"ץ



 
 
Bookmark and Share