Telecom News - מסתמן ניצחון של סיני ליבל בתביעתו נגד משרד התקשורת והוט מובייל

מסתמן ניצחון של סיני ליבל בתביעתו נגד משרד התקשורת והוט מובייל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מסתמן ניצחון של סיני ליבל בתביעתו נגד משרד התקשורת והוט מובייל
זאת בנושא שעות הפתיחה של מוקדי השירות של חברות הסלולר. תמיכת היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד) בעמדת חברות הסלולר עוררה תמיהה ו"מטופלת" ע"י היועמ"ש (היועץ המשפטי לממשלה). כנראה הוט מובייל תשלם פיצויים לסיני ליבל בגלל תרגילי שעות הפתיחה של מוקדיה. כעת נולד עוד תרגיל של "קליקת הפרקליטים".
מאת: אבי וייס, 24.11.16, 07:30סיני ליבל

"מגן הצרכנים" - סיני ליבל (בתמונה משמאל) (תפקיד חשוב, שאיש אחד בשם שמילה מימון היה אמור לבצע אותו, ובגלל שכל כך "הצליח במשימה", הוא התקדם לתפקיד משנה למנכ"ל משרד התקשורת), סיני ליבל מנהל לאחרונה 2 תביעות נגד חברות הסלולר ומשרד התקשורת, משרד שמתרשל מזה כמה שנים (למעשה מאז ששמילה נכנס לתפקיד סמנכ"ל פיקוח) במילוי חובותיו הצרכניות והציבוריות. ואלו התביעות שהוגשו:
  • תביעה נגד סלקום ומשרד התקשורת בעניין תעלול "החזרת הסים" (מפורט כאן, כאן וכאן).
  • תביעה נגד הוט מובייל ומשרד התקשורת בעניין תעלולי שעות הפתיחה של מוקדי השירות (מפורט כאן, כאן, כאן וכאן). על תכנית כניעת משרד התקשורת לגחמות של חברות הסלולר - ראה כאן
הדיון בתביעה השנייה (בעניין שעות הפעלת מוקדי השירות של הוט מובייל ולמעשה של כל שאר חברות הסלולר) הסתיים השבוע בנצחון מוחלט של סיני ליבל. הכרעת הדין תפורסם במלואה בימים הקרובים.

למי ששואל: מה עמדת הנהלת משרד התקשורת (שר, מנכ"ל) בשתי הסוגיות הצרכניות שהוצגו כאן, התשובה האמיתית תתברר בהמשך הכתבה. עד כה פרסמתי 7 כתבות בשני הנושאים הצרכניים שהועלו ע"י סיני ליבל (זו הכתבה השמינית). לא הצלחתי לקבל את תגובת משרד התקשורת לשום כתבה (די ברור למה).

למעשה, המצב אף גרוע הרבה יותר. בקצרה: מי שסבור שהאינטרס הצרכני והציבורי מדריך את הנהלת משרד התקשורת (ככתוב כאן: "טובת האזרח עומדת בראש מעייני המשרד"), פשוט "חי בסרט". משרד התקשורת של היום נמצא רק בצד של החברות העסקיות, נגד הצרכנים. מה שלא משרת את האינטרסים של "הספינים", פשוט לא קיים

במסגרת הדיון הדיון המסכם בבית המשפט בת"א בתביעה השנייה של סיני ליבל (בעניין הוט מובייל) נקבע:
  • הוט מובייל התנצלה על כך, שהמוקדים, שהיו אמורים להיות פתוחים 24 שעות ביממה, לא היו פתוחים כך (לפחות במקרה המתועד ע"י סיני ליבל שהוצג לבית המשפט) והבטיחה, שתקלה כזו לא תחזור. השופט יפסוק פיצויים לסיני ליבל על תביעתו בפרשה זו. 
  • לעניין התביעה לעניין "מספרי זהב" של הוט מובייל - סיני ליבל קיבל את מבוקשו מהוט מובייל, במעמד הדיון המסכם בבית המשפט. 
  • לעניין שעות פתיחת כל שאר המוקדים לשירות לקוחות, שאמורים להיות פתוחים 13 שעות בימי השבוע, והוט מובייל פותחת את המוקדים הללו ב-6 בבוקר (כדי לחסוך בכוח אדם), בנושא זה הפרקליט מפרקליטות המדינה, התחייב, שמשרד התקשורת עדיין לא קיבל החלטה בעניין זה וטען, שהנושא נמצא עדיין בדיון ובשימוע. לכן, יש בכוונת סיני ליבל להגיש בג"ץ ספציפי בנושא זה, פרשה, שנטפל בה בכתבה נפרדת.
הבעיה, שהתעוררה בדיון: היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד עו"ד דנה נויפלדדנה נויפלד, בתמונה משמאל), בתצהירה לבית המשפט, תמכה, למעשה, בעמדת חברת הסלולר (הוט מובייל), שפתיחת המוקד ב-6 בבוקר לא סותרת את הוראות הרישיון שלה ואין עם זה כל בעיה.

כעת, "מחלקת הטיוחים" של "קליקת הפרקליטים" נכנסת לפעולה.

בעקבות הדיון בבית המשפט והצגת עמדתה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, שמצדדת בהקלות לחברות הסלולר במקום לדאוג לצרכנים, נשאלת כאן השאלה, האם קיצור שעות הפעלת המוקד הטלפוני של כל חברות הסלולר, שמשרד התקשורת מתכנן, מ-13 שעות ליממה ל-10 שעות ביממה. אינו מהווה מעין "מתנת פרידה" של עו"ד דנה נויפלד לחברות הסלולר, מה שמהווה מתנה של עשרות מיליוני שקלים לשנה, לחברות הסלולר המסכנות?  

לכן, סיני ליבל הגיש תלונה מפורטת ומתועדת בנושא זה ליועץ המשפטי לממשלה (עו"ד אביחי מנדלבליט, כפי שחשפנו כאן, כאן וכאן.

כאן אנו מגיעים לנקודה החשובה ביותר בפרשה המוזרה זו: החלטת היועץ המשפטי לממשלה (צילום ההחלטה מצוי כאן).

את הפסקה הכי חשובה בהחלטה של היועמ"ש אני מביא כאן כלשונה:
תצלום ההחלטה





מי שלא הבין מה כתוב כאן, אז הנה הסבר בעברית יותר ברורה וקלה להבנה: עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש, הוא ה"פטרון" של עו"ד דנה נויפלד, שהייתה העוזרת שלו ו"יד ימינו" במשך שנים, הוא זה "שהשתיל" אותה במשרד התקשורת וחילץ אותה במשך השנים, מיום כניסתה לתפקיד ועד כה, מכמה צרות חמורות (הצרה הכי חמורה שטוייחה הייתה שכירת שירותיה של עו"ד תמר גולן בניגוד לחוק, במסגרת "הפרשה הסודית"). כך יוצא, שעו"ד אבי ליכט הוא זה שגם יטפל בתלונה של סיני ליבל כנגד עו"ד דנה נויפלד.

די ברור לכל מי שעיניו בראשו, שמדובר בעוד מהלך של טיוח ומריחה אחת גדולה, מבית "קליקת הפרקליטים", קליקה שעושה, מזה שנים, צחוק מכל דבר ומבטיחה "חסינות מוחלטת" לחבריה הנאמנים. ככה זה עובד במדינת ישראל. המשך יבוא ודי בקרוב. 
 
 



 
 
Bookmark and Share