Telecom News - משרד התקשורת ממשיך בהרגלו להסתיר שימועים צרכניים חשובים מהציבור

משרד התקשורת ממשיך בהרגלו להסתיר שימועים צרכניים חשובים מהציבור

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת ממשיך בהרגלו להסתיר שימועים צרכניים חשובים מהציבור
חשיפת שימוע צרכני חשוב ביותר בנושא "אספקת שירותי תקשורת בתנאים שווים ואיסור אפלייה בין מנויים", שהוסתר מהציבור יותר מ-3 חודשים והתגלה במקרה, בגלל שכמה חברות תקשורת ביקשו הארכת מועד הגשת התייחסויות. כאוס באכיפה ובשקיפות הציבורית, מבית היוצר של מי שהתקדם בזכות הכאוס הזה, לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התקשורת (שמילה מימון).
מאת: אבי וייס, 28.11.16, 09:38שלמה פילבר

כבר חשפנו מספר פעמים (למשל כאן, כאן, כאן, וכאן), שבקדנציה הנוכחית של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), המונחים "ציבור", "טובת הציבור" ו"שקיפות ציבורית" - פשוט נמחקו. אין דבר כזה. הכל סודי, אלא אם זה "ספין" המשרת את האינטרסים של השר (כיום זה 2 שרים) והמנכ"ל. 

אם אני לא מנדנד, מתלונן וחושף, נושאים מרכזיים בעשייה הצרכנית של עולם התקשורת הישראלי, מוסתרים מהציבור והנושאים הללו ידועים רק לקומץ קטן של "מקורבים לצלחת" ובעלי ההון והשליטה בחברות התקשורת. זהו. אגב, גם במועצת הכבלים והלוויין, שם זה עוד יותר גרוע. אם אני לא מנדנד ומאיים, שום דבר לא מתפרסם. 

כעת אנו חושפים עוד מהלך חשוב ביותר, שהוחבא מהציבור: את השימוע הצרכני, שנחשף כנראה בטעות באתר משרד התקשורת (ללא כל הודעה לציבור ולעיתונות). זאת, רק בגלל הדחייה של מועד הגשת התייחסויות, כפי שניתן לראות מהתצלום כאן (הלקוח מאתר משרד התקשורת):
שימוע
מי שילחץ על הלינק לראות מה זה השימוע, שדוחים עבורו את מועד הגשת ההתייחסויות, יתברר לו שמדובר בשימוע שנשלח לקבוצת נמענים סגורה זה מכבר (ב-9 לאוגוסט), כמופיע בתצלום הבא:
ראש השימוע

בשימוע הסודי הזה (שנחשף רק כעת) מועד הגשת התייחסויות היה 22.9.16, כמופיע בתצלום הבא:
תחתית השימוע

כלומר: שלמה פילבר בכלל "לא סופר ממטר" את הציבור, שאליו השימוע הזה מתייחס. עבור שלמה פילבר, הציבור הוא רק יעד לספינים, שהוא יכול לצייץ מהסמארטפון הממשלתי הקיים בידו, בכל פעם שאיזה רעיון לספין צץ במוחו. יש מספיק כלי תקשורת, שיפרסמו כל שטות, שהוא מצייץ. 

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה למשרד התקשורת: 
"במדור "שימועים" ובמדור "מה חדש באתר" עלתה בתאריך לא ידוע (כנראה ב-16.11.16) הודעה, שבה צורף לינק למסמך ישן ונכתב באתר: בעקבות פניית גורמים שונים לדחות את מועד הגשת התגובות לשימוע "אספקת שירותים בתנאים שווים ואיסור הפלייה בין מנויים",נדחה  מועד הגשת ההתייחסויות עד ליום חמישי 1/12/2016
 
בהמשך לכך, אודה להתייחסות למכתב, שקיבלתי מאחד הקוראים כאן:
"כרגיל - פרסום באיחור. עוד שימוע, שמפורסם בדיליי באתר משרד התקשורת עם תאריך לא ברור.
המכותבים נדרשים להעביר עד 22/9/15 תגובות. המכתב נכתב כביכול באוגוסט 2016, כתגובה למכתב שנכתב ב-22/4/16
המכותבים נדרשים להגיב לפני שהמכתב נכתב או מה? למה הציבור לא שמע על השימוע הזה באוגוסט 2016 כשהוא נכתב ונחתם ע"י המנכ"ל? מה עוד מסתירים מהציבור?
המסמך הזה עלה לא מזמן למדור "מה חדש" או יותר נכון "מה ישן"... מתי יהיה סוף לכאוס הזה?"

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי להשיג, לא שלא ניסיתי. אם אקבל תגובה, אעדכן בהתאם. (אין מה לדאוג או לצפות, לא אקבל תגובה...).

ככה מנהלים את הנושאים הצרכניים הכי חשובים בעולם התקשורת הישראלי, נושאים, ש"מטופלים" ע"י מי שקודם אך לאחרונה לתפקיד המשנה למנכ"ל - שמילה מימון. חוץ מלגרוס את תלונות האזרחים המתלוננים נגד חברות התקשורת, שום דבר הוא לא קידם בתפקידו הקודם (וגם לא היה מסוגל לקדם). כך, שאין כל סיכוי, שיקדם משהו חיובי בתפקידו החדש כמשנה למנכ"ל. 
 
בתמונה: שמילה מימון, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מי שהיה אמור להיות "מגן הצרכנים" במשרד התקשורת, אבל את הצרכנים הוא (וגם הבוס שלו - המנכ"ל) "לא סופרים ממטר". את התואר "מגן הצרכנים" קיבל אזרח בשם סיני ליבל, שהתנדב למלא את הבור, ששמילה מימון יצר במו ידיו בתחום צרכנות התקשורת בישראל



 
 
Bookmark and Share