Telecom News - "היעד המבוצר" שנבנה במשרד התקשורת למניעת דליפת מסמכים לא עוזר

"היעד המבוצר" שנבנה במשרד התקשורת למניעת דליפת מסמכים לא עוזר

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "היעד המבוצר" שנבנה במשרד התקשורת למניעת דליפת מסמכים לא עוזר
חשיפת מסמך מביך (בלשון המעטה) של קב"ט משרד התקשורת (אסף גרונדמן) לחברה עסקית בתודה על בניית דלתות הפלדה, שנועדו להגנה על המשרד של הבוסית שלו (בעבר ובעתיד): תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת. אגב, הדלתות הללו כשלו במילוי תפקידן (לעצירת דליפת מסמכים). עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 6.12.16, 07:00משרד התקשורת

כנראה, שאין סוף לחשיפות המוזרות (בלשון המעטה) על הנעשה במשרד התקשורת הישראל, ולאחרונה בנוגע לפרשות הקשורות בקב"ט משרד התקשורת (אסף גרונדמן, מי שקיבל את התואר: מנהל אגף ביטחון וסייבר, כשהועבר לאגף חירום וביטחון, אגף הנמצא בתהליכי התפרקות).

החשיפה הקודמת שלי הנוגעת לקב"ט מצויה באתר זה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "האם באגף הספקטרום של משרד התקשורת התנהל (ועדיין מתנהל) בית בושת?".

כעת, אנו חושפים פרשה מביכה נוספת, והיא מכתב המלצה על נייר רשמי של משרד הקב"ט, המלצה על חברה עסקית, שבנתה את "המבצר", כדי להגן על הבוסית של הקב"ט (בעבר - בעת כתיבת המכתב הקב"ט היה כפוף לה ובעתיד - אחרי השלמת הפירוק של אגף חירום וביטחון במשרד התקשורת, הקב"ט יחזור להיות כפוף לה). שמה של הבוסית הזו, למי שבמקרה לא מכיר, תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת (בתמונה למטה).

המכתב המקורי המלא מצוי כאן למתעניינים, ולכן שלחתי את השאלה הדחופה הבאה להנהלת משרד התקשורת:
"בהמשך לחשיפה שלי בדבר בניית "יעד מבוצר", שכלל דלתות פלדה סביב משרדה של תמי לשם (כמפורט כאן), כעת נחשף, שקב"ט משרד התקשורת (אסף גרונדמן) הוציא מכתב הערכה לחברת "רב בריח". המכתב מצ"ב.
האם המכתב הזה יצא באישור מנכ"ל משרד התקשורת? מה הקשר בין הקב"ט לבין סמנכ"ל חברת "רב בריח", שהוא צריך להוציא לו מכתב המלצה כזה חם?".

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

אל דאגה, לא אקבל תגובה, כי כשיש בידי מסמכים ברורים - אין להנהלת משרד התקשורת תשובות. זה ברור כשמש. 

פרשה מוזרה זו באה ממש מייד אחרי פרשה קודמת, שעדיין נחקרונית בן טל עם השר חיים כץרת במשרד התקשורת: כיצד דלפו המסמכים של יו"ר ועד העובדים במשרד התקשורת (רונית בן טל - בתמונה משמאל, מצולמת מתחבקת לצורך הצילום עם השר חיים כץ).

המדובר במסמכים "מפלילים" לכאורה את הבוסית של רונית בן טל (שמה: תמי לשם, אותה אחת מהסיפור של הקב"ט, מתחילת הכתבה). המסמכים הללו נחשפו בכתבה תחת הכותרת: "חשיפת מסמך נוסף של "תפירת מכרז" המעוררת סערה במשרד התקשורת". 

כך, בניית "יעד מבוצר" של דלתות פלדה לא עזר למניעת ההדלפות. לכן, כעת תותקן מערכת הגנה משוכללת יותר (כולל מצלמות משוכללות עם האזנות וחיישנים), סביב המשרד של תמי לשם. זה כמובן לא יעזור. חבל על כספי משלמי המיסים הנזרקים לפח. 

אחרי כן מתפלאים, שאין בישראל סיבים לבתים, אין LTE-A, אין רשת IoT ואין הכנות לדור 5 בסלולר. מה שיש ברוב מדינות ערב. איך יקודמו הנושאים החשובים הללו, אם במשרד התקשורת הישראלי רק מתעסקים בשטויות ובמאבקי כוח (שבסוף שמילה מימון מנצח בהם)?

המשך העלילה עם מסמכים נוספים שייחשפו, בכתבת החשיפה הבאה. 

עדכון 15.3.17: נציבות שירות המדינה מחלקת המשמעת סיימה את הטיפול בפרשה הנ"ל המתוארת בכתבה זו, של המכתב של הקב"ט, בהערה לקב"ט, כמפורט במכתב המצ"ב כאן
תמי לשם
בתמונה: סקיצה ראשונה שדלפה לתקשורת, של התכנית שהכין קב"ט משרד התקשורת להגנה מקיפה על משרדיה הענקיים של תמי לשם (בתמונה כאן מעל), לקראת היום בו יחזור להיות כפוף אליה, כדי שלא "יפתח את הפה" בנושאי "הפרשה הסודית". 



 
 
Bookmark and Share