Telecom News - מצעד הפורשים ממשרד התקשורת נמשך. "אומרים שלום" לנתי שוברט

מצעד הפורשים ממשרד התקשורת נמשך. "אומרים שלום" לנתי שוברט

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מצעד הפורשים ממשרד התקשורת נמשך. "אומרים שלום" לנתי שוברט
סמנכ"ל בכיר לספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת. שנבעט מכיסאו (פעמיים ע"י שמילה מימון), יפרוש לגמלאות מוקדמות אחרי "שעשו ממנו צחוק". גם ראש לשכת המנכ"ל פורשת ומדלגת לתפקיד זהה בתאגיד השידור הציבורי "כאן". 
מאת: אבי וייס, 15.1.17, 07:30נתי שוברט

בלעדי: את "מצעד הפורשים" ממשרד התקשורת בחצי השנה שחלפה חשפםנו במספר כתבות (כאן, כאן, כאן וכאן). חלק קטן מהפרישות נובע מ"חילופי דורות" טבעיים. אך הרוב מקורו באי שביעות רצון של הפורשים מהתנהלות משרד התקשורת בראשותו של המנכ"ל שלמה פילבר, בעיקר על רקע תהליכי "השינוי הארגוני", שעברו על המשרד ובוצעו בטקטיקות של "ספינים" על המנהלים והעובדים במשרד, כפי שחשפנו, למשל, כאן, כאן, כאן וכאן

כמות העוזבים את משרד התקשורת בשנתיים האחרונות (במיוחד מאז ששלמה פילבר "הוצנח" להיות מנכ"ל), עומדת על יותר מ-50% ממצבת כ"א של המשרד (!!). 

למי שלא בקי בניפתלות "השינוי הארגוני", שבוצע במשרד התקשורת, אזי התמצית של הסיפור היא מאוד פשוטה: מימון שמילה "עלה למעלה" ב"תרגיל" מתוכנן, התמנה למשנה למנכ"ל ולמנהל של כמעט כל עובדי המשרד (ישירות או בעקיפין באמצעות ידידו גדעון שטרית). זה כל הסיפור. כל השאר זה "ספינים וחלומות". 

כך, הכאוס, הצפצוף על החוק והתעלמות מהאינטרס הציבורי תוך רמיסת הצרכנים, הפכו לנורמה במשרד התקשורת וזה כבר מתיישם בכל פעילות המשרד (למשל בהחלטות האחרונות, שהוביל שמילה מימון בגיבוי המנכ"ל שלמה פילבר והשר צחי הנגבי: כאן, כאן וכאן). למעשה, משרד התקשורת הפך להיות "פרזנטור" של בעלי ההון במדינה (חשיפות נוספות תפורסמנה בקרוב) והמשרד נטש בבת אחת את כל תפקידיו הציבוריים. 

שמילה מימון הצטיין בעוד תחום: "תקיעת סכין" בגב. נתי שוברט (בתמונה למעלה משמאל) הרגיש את הסכין הזו לפחות פעמיים בגבו בשנתיים האחרונות: פעם אחת כשהודח מתפקיד מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ע"י שמילה מימון ולאחרונה כשהודח מתפקיד סמנכ"ל בכיר ספקטרום ורישוי תדרים (היחידה הועברה כמעט בשלמותה לשמילה מימון וחלק קטן הועבר לגדעון שטרית).

למעשה, לא ניתן לנתי שוברט שום תפקיד רשמי לאחר שהוא עף מכסאו (המנכ"ל ביקש ממנו לחפש "פוקימונים דימיוניים" עד מועד פרישתו. זו לא בדיחה ל-1 באפריל כי כעת 15 בינואר. ה"פוקימונים" שהוא אמור היה למצוא, היו אמורים להסתתר בעיקר בתחום שמתחת ל-1 גיגהרץ, והוא אמור היה למצוא אותם ברחבי משרד התקשורת על שלוחותיו, ככל הנראה בעזרת אפליקציית "שועל הקלטות", שפותחה בסתר במסגרת האקסלרטור על שם נתי שוברט ושלמה פילבר. גם זו לא בדיחה ל-1 באפריל, כי כעת 15 בינואר. היות ו"עשו צחוק" מנתי שוברט, הוא מאס במצב האומלל הזה ואמור לפרוש (על פי מיטב ידיעתנו) די בקרוב לגמלאות מוקדמות. 

לכן, שלחנו את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת: 
"נודע לי, שנתי שוברט החליט לפרוש מהמשרד (בעקבות מה שקרה לו במסגרת "השינוי הארגוני") והוא יפרוש מהמשרד בעוד מספר קטן של חודשים.
האם בכך גם נסתם הגולל על התכנית למצוא תדרים פנויים מתחת ל-1 גיגהרץ ולעשות סדר בתחום התדרים של ישראל (משימה שהוא היה אמור לבצע)?"

תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. באם תתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 

פרטים נוספים כיצד התנהלת הלשכה של נתי שוברט במשרד התקשורת: כאן, וגם במאמר: "החשיפה (כביכול) על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה חדשה ואינה יחידה".

 נתי שוברט (ש"הוצנח" למשרד התקשורת מחברת מוטורולה ישראל), יכול להאשים רק את עצמו במצב, שהוא נקלע אליו. הומלץ לו זה מכבר (כאן) "לפרוש בשיא" ולא כשהוא מקבל "בעיטה בתחת". אולם, נתי שוברט כהרגלו, התעלם. הוא תמיד נופל לתהום גם מבלי להבין למה הוא נופל. זה קרה לו מספר רב של פעמים בקריירה הכושלת שלו. למשל:
  • הוא הצטרף לתרגיל של שר התקשורת דאז (משה כחלון) ותמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש), "להצניח" את עו"ד דנה נויפלד לתפקדי היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלויין, תרגיל שכשל, כנחשף בהרחבה כאן וכאן. זה היה המהלך הפותח והטריגר למה שמכונה "הפרשה הסודית", פרשה שנמשכה כ-5 שנים. מצעד הפרשיות לא נגמר בזאת. אך לאחרונה חשפנו את הקצה של פרשה סודית חדשה באגף (כאן). 
  • נתי הסתבך קשות ב"פרשה הסודית" גם בכך, שישב ב"ישיבה המשולשת" עם תמי לשם וקב"ט המשרד, ישיבה שבה נחשף, שיש צילומים אינטימיים של עובדת משרדו ושיש חשדות לניהול בית בושת פעיל באגף הספקטרום במגדל שלום בת"א עליו הוא אחראי (כפי שחשפנו בהרחבה כאן) ובנושאים נוספים לא פחות נעימים, שנחשפו, למשל: כאן וכאן
  • אגף הספקטרום עבר כמה ביקורות של מבקר המדינה (5 ביקורת בעשור האחרון), שחשף אין ספור ליקויים באגף, שלא תוקנו עד היום (כפי שחשפנו למשל: כאן, כאןכאן וכאן). 
  • אגף הספקטרום כשל כישלון חרוץ במתן "שירות לציבור" בתחום ייבוא ציוד אלחוטי. זה נחשף בעשרות כתבות באתר זה, למשל: כאן, כאןכאןכאןכאןכאן וכאן
  • אגף הספקטרום כשל בכל תפקידיו הממלכתיים והציבוריים ובכלל זה חלוקת ספקטרום לטובת הציבור, קידום טכנולוגיות ספקטרום חדשות ופיקוח על חברות הסלולר בישראל מבחינה טכנולוגית. בנושאים הללו יש עשרות כתבות באתר, למשל: כאן, כאן, כאןכאן, כאן וכאן. כך, ישראל הידרדרה (בהשוואה עולמית) הרבה מתחת למדינות ערב ואפריקה, גם בתחום תשתיות הסלולר, גם באיכות הרשתות הסלולריות וגם בתחום הטנולוגיות הסלולריות והאלחוטיות הקשורות ברשתות הללו. 
פורשת נוספת ממשרד התקשורת היא ראש לשכת המנכ"ל, שדילגה (ככל הידוע לנו) בקלילות ללשכת המנכ"ל של תאגיד השידור הציבורי "כאן" כראש לשכה. זה התאגיד, שרוה"מ (ביבי נתניהו) ושלמה פילבר רצו לפרק, אבל כשלו בספין הזה, נוכח התמיכה בתאגיד מצד רבים בממשלה ובכנסת. אבל הם כן הצליחו לדחות את פתיחת שידוריו של התאגיד לאפריל 2017.

לכן, שלחתי את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת: 
"למה ענת וייסלר עזבה את הלשכה של המנכ"ל?"

תגובת משרד התקשורת:
"ענת ביקשה לסיים את תפקידה. אנא פנה אליה ישירות".

שורה תחתונה: שתי הפרישות, שנחשפו כאן, אינן בבחינת "סוף פסוק" במצעד הפורשים ממשרד התקשורת. המשך יבוא ודי בקרוב. 



 
 
Bookmark and Share