Telecom News - איך מתקדמים ועוברים בהצלחה מ-Startup Nation ל-Startup Region?

איך מתקדמים ועוברים בהצלחה מ-Startup Nation ל-Startup Region?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> איך מתקדמים ועוברים בהצלחה מ-Startup Nation ל-Startup Region?
הזדמנויות עסקיות רבות מצפות למי שיפנה מבטו לכיוון מדינות אמריקה הלטינית ה"צמאות" לטכנולוגיות ויוזמות ישראליות. יש ללמוד ולהכיר את האפשרויות וההזדמנויות הקיימות בכל מדינה ואת המבנה המשפטי והמיסויי הקיים בכל ארץ. לאתגר הזה יש פתרונות טובים וזמינים ואנשים מנוסים.
מאת: אבי וייס, 20.2.17, 08:00יוסבל איברה

יזמים ישראלים הם מאוד מבוקשים בכל רחבי העולם (לאו דווקא בארה"ב). אחד השווקים, שהוא כיום "חלון הזדמנויות" ענק עבור הישראלים, הוא שוק מדינות אמל"ט (אמריקה הלטינית), ממקסיקו בצפון, דרך הונדורס במרכז אמריקה ועד ארגנטינה וצ'ילה בדרום אמריקה. זו הזדמנות כלכלית יוצאת מן הכלל לאזור ענק בהיקפו, שניתן לגייס בו כסף ולקבל תמיכה מקפת והקלות מפליגות במיסוי וגם להשקיע. 

ביוזמה משותפת של משרד עורכי הדין האמריקאי הענק Greenberg Traurig - GT, שלו מעל לאלפיים עורכי דין וסניפים בכל רחבי העולם לרבות בתל-אביב, עם לשכת המסחר ישראל-אמל"ט, נסקרו ההיבטים הכלכליים, המשפטיים והמיסויים, שיכולים לסייע ליזמים ישראליים להצליח במדינות אמל"ט. 

Yosbel A. Ibarra, (בתמונה למעלה משמאל), Co-Managing Shareholder; Co-Chair, Latin American and Iberian Practice, משרד עו"ד GT: "יש לא מעט מדינות באמל"ט, ממקסיקו בצפון ועד ארגנטינה וצ'ילה בדרום, אבל מלבד השפה, שברוב המדינות היא ספרדית ושפה שנייה היא פורטוגזית, יש להכיר היטב את המדינות השונות, כי הן ממש לא זהות או דומות זו לזו. 

עולם המסחר ועולם המשפט של מדינות אמל"ט אינם משותפים או דומים, למרות כמה הסכמי סחר בולטים בין המדינות. אין, למעשה, דברים משותפים מבחינה משפטית ומסחרית בין המדינות השונות. לכן, מי שרוצה לבצע עסקים במדינות אמל"ט, צריך ללמוד ולברר מה השיטה המשפטית, שמשתמשים בה באותה מדינה, או להיעזר במומחים כמונו, שפועלים שנים רבות באמל"ט, עם נציגויות מקומיות".

Gary M. Epstein, מנהל סניף GT ת"א, Managing Shareholder; Co-Chair, Israel: "כל מי שמגיע לישראל, ומגיעים אלינו המון ממדינות אמל"ט, כל שבוע וכל חודש, מכיר בכך, שיש לישראל מקום חשוב ביותר בהזדמנויות, שמדינות אמל"ט פתחו בפני הישראלים, כדי להיכנס ליזום ולעשות עסקים בדרום אמריקה. 

יש גם לציין לחיוב את אהבת ישראל, שזה דבר יוצא דופן וחשוב לנו כאזרחי ישראל. אני רואה זאת כמעט מכל בעל תפקיד בכיר כזוטר המגיע אלינו לישראל מדרום אמריקה.

הכי חשוב: הם רואים בישראל כיעד לא פחות חשוב עבורם מאיזורים אחרים בעולם, אפילו קרובים יותר אליהם דוגמת: ארה"ב, או אירופה ודרום מזרח אסיה. 

לדעתי, היחס של ממשל הנשיא החדש בארה"ב דונלד טראמפ, יעזור לנו לקדם את המסחר למדינות אמל"ט. זה טוב לכולם. אחד ההתמחויות שלנו בסניף GT בתל אביב זו ההתמחות בהצגת וקידום חברות ישראליות ללקוחות שלנו בכל רחבי העולם. הלקוחות שלנו בכל העולם הן החברות הגדולות ביותר הקיימות בשוק העולמי. יש לנו קשר הדוק מאוד עמן ולכן אנו יכולים לבצע חיבורים מהירים בין יזמים ישראלים לחברות החזקות ביותר בעולם.

זה מוביל להצלחות רבות ולכן אנו מרחיבים את היכולות שלנו גם למדינות אמל"ט. אני מאמין ובטוח, שאמריקה הלטינית היא 'חלון הזדמנויות' ענק מבחינה עסקית לכולנו, ובמיוחד ליזמים הישראלים". 

Patricia Menéndez-Cambó, (בתפטרישה מננדז קמבומונה משמאל), Vice Chair; Chair of Global Practice; Chair of Global Corporate & Securities Practice; Co-Chair of Global Energy & Infrastructure Practice, Greenberg Traurig, Miami: "השותפים שלנו, כולל במדינות דרום אמריקה, מאפשרים לנו לבצע משימות ולתת שירות מלא כמעט בכל מדינות דרום אמריקה. המטרה שלנו היא לספק בסיס לגידול ולהצלחה של הלקוחות שלנו, בשווקים ובתחומים בהם הם מעוניינים לפעול.

אמריקה הלטינית מאוד משוועת לטכנולוגיות מתקדמות, שזה החוזק של היזמים הישראלים. יש לזכור שאמל"ט זו טריטוריה של מעל ל-400 מיליון איש. זה שוק עצום צמא למה שמפתחים כאן בישראל.

אולם, יזמים חייבים להכיר את השטח, את תנאי הרגולציה של כל מדינה, את תנאי הרישוי, תנאי השוק, תנאי המסחר, השיטה הלגלית וכיו"ב. יש לנו כבר מאות לקוחות גדולים מקומיים באמריקה הלטינית, שזו מסה קריטית מספקת כדי ללמוד ולדעת מה הם מחפשים ואיך לגשת נכון לשווקים שלהם במדינות השונות.

אם נביט רק על מדינה אחת, ברזיל, זו מדינה של כ-200 מיליון איש עם מעמד ביניים המונה מעל ל-50 מיליון איש. יש כאן הזדמנויות רבות וחשוב להכיר מה הם מחפשים ובאילו תחומים ניתן להצליח שם". 

בפאנל המומחים שהתקיים במפגש, (בתמונפאנל המומחים רנל"טה משמאל), נידונו ההזדמנויות העסקיות הקיימות כיום בדרום אמריקה ובמיוחד במדינות, שהן דמוקרטיות יציבות וחזקות.

אלו מדינות, שהכלכלות שלהן נמצאות בצמיחה מואצת והשווקים שלהן צמאים להמשך התפתחות בסיוע משקיעים ויזמים זרים. המדינות הללו מעודדות הגעת יזמים ולכן הן הכינו ומפתחות תוכניות מגוונות ושונות ממדינה למדינה, של הקלות במיסוי, הורדת חסמים, אזורי סחר חופשיים ממכסים, ונושאים רבים נוספים, כדי להוביל להצלחה של היזמים המגיעים למדינות הללו. 

במציאות, רוב החברות הישראליות טרם גילו את דרום אמריקה, במיוחד חברות הסטארטאפ. עולם המשקיעים הישראליים (מקרנות הון סיכון ועד אנג'לים), בכלל לא מכיר את האיזור הזה. זאת, לעומת משקיעים אמריקאיים וסיניים, ויזמים אמריקאיים, שכבר מעורבים די עמוק בהשקעות ויזמות בדרום אמריקה, כי הם גילו את הפוטנציאל הרב הקיים שם.

יש באמל"ט מדינות, שמאוד מתאימות לכניסה של סטארטאפים ומשקיעים מישראל והמדינות הללו מעודדות כניסה של סטארטאפים ומשקיעים, החל מברזיל, דרך מקסיקו, צ'ילה, אורוגוואי, קוסטה-ריקה ועוד. עולם ההייטק במדינות הללו צומח במהירות ויש שם הזדמנויות מאוד אטרקטיביות בתחומים מגוונים. 

גבריאל (גבי) חיון, (בתמונה מגבי אוחיוןשמאל), מנכ"ל לשכת המסחר ישראל אמל"ט: "ישראל הפכה בעשורים האחרונים לארץ המבוססת על הייטק ושירותים מתקדמים. בהשוואה לעולם, יש בישראל דגש רב על היוזמה האישית. זה אולי הסוד של ההצלחה של היזמים הישראלים בארץ וברחבי העולם.

מדינות אמל"ט שונות זו מזו במיצוב שלהן, לגבי היכולות שלהן והבסיס הכלכלי שלהן. המעבר של מדינה כלשהי משלב לשלב בסולם ההתפתחות הכלכלי, תלוי בפרמטרים רבים דוגמת: רמת ההשכלה של האוכלוסייה, רמת המיומנות במדעים המדוייקים, רמת מכוני המחקר, רמת השליטה בשפות זרות ובמיוחד באנגלית, מהם הערכים הלאומיים והגאווה הלאומית, מה ההיסטוריה הכלכלית של המדינה, מה ההיסטוריה המשפטית של המדינה ועוד. 

מדינות, שהשקיעו בחינוך, צריכות לעבור עוד שלב בהתפתחות שלהן וזו השקעה במו"פ ויצירת קהילת מו"פ במדינה. זה מה שיביא ליצירת IP בהיקף הולך וגדל באותה מדינה. מעבר לכך, יש חשיבות עצומה ליצירת מערכת תמיכה לקידום היזמות בכל ההיבטים של היזמות ובמיוחד באפקטים של המיסוי, לרבות מערכת משפט, שתשמור על ה-IP ועל המסחר ההוגן.

לכן חשוב, שבמדינה הרוצה להתקדם, שיהייה בה משרד ממשלתי מרכזי, שעיקר עיסוקו הוא בקידום יזמות. בישראל, יש את הרשות לחדשנות, שהיא הזרוע הממשלתית המרכזית היחידה בעולם, שאני מכיר, שלא מפחדת מסיכונים והפסד כסף. זה, לפי תפיסת עולמי, חלק בלתי נפרד מעולם היזמות. לכן, חשוב לבחון מה מידת הפתיחות והנכונות לקחת סיכונים בכל משרד ממשלתי העוסק ביזמות, בכל אחת מהמדינות, שהיזמים פונים אליהן. 

אנו בפיתחה של המהפכה הרביעית בעולם, כאשר המהפכה של הדור השלישי היא של דור המחשבים, האוטומציה והאינטרנט, כאשר העולם נמצא בתהליכי מעבר מהירים למהפכת הדור הרביעי, שהיא מהפכת הווירטואליזציה, הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, הפינטק, ה-IoT, מדעי החיים, הקלינטק, הננו והסייבר.

אם נסתכל על מדינות אמריקה הלטינית, הן ממש רק בתחילת הדרך למהפכה הרביעית, הן עדיין לא שם, בעוד שלנו כאן בישראל יש כבר פתרונות רבים וטובים למהפכה הזו, פתרונות המתאימים למהפכה הרביעית. לכן, יש אין סוף של אפשרויות בדרום אמריקה וחייבים להכיר את ההזדמנויות הללו ולבצע מהלכים כדי להצליח שם. יש דוגמאות לא מעטות לאלה, שהעיזו והצליחו בגדול באמל"ט ואנו יכולים ומוכנים לעזור, להגיע ולהצליח שם. הדלת שלנו פתוחה לכל יזם ומשקיע". 

 
מדינות אמל"ט



 
 
Bookmark and Share