Telecom News - אינטרנט של 1 גיגה (ספק + תשתית) ב-100 ש"ח לחודש (כולל מע"מ)

אינטרנט של 1 גיגה (ספק + תשתית) ב-100 ש"ח לחודש (כולל מע"מ)

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> אינטרנט של 1 גיגה (ספק + תשתית) ב-100 ש"ח לחודש (כולל מע"מ)
הכותרת כאן היא לא חלום. זו ההצעה של פרטנר לדיירי הבתים שפרטנר כבר הגיעה אליהם בסיבים אופטיים (הנתב וההתקנה - בחינם). אולם, מדובר בשירות לא חוקי ללא יכולת לבחור את ספק האינטרנט, בעצימת עין של משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 5.3.17, 19:35פרטנר

בלעדי: סוף סוף יש תחרות לדואופול (בזק והוט), שמספק ללקוחות פרטיים בישראל אינטרנט המכונה "מהיר", אבל הוא רק 100 מגה בערוץ היורד (כשבבזק, ה-100 מגה הללו הם בקושי חצי, ללקוחות "השוק הסיטונאי"). על הערוץ העולה בדואופול בזק-הוט אין מה לכתוב, "מהיר" - זה לא. לשם קבלת פרופורציות, בעולם כבר עוברים (ממחצית 2016) לחיבורים של עד 10 גיגה לבתים.

חברת פרטנר, שהחלה לפני כחצי שנה בניסוי קטן של חיבור בית אחד בסיבים אופטיים ברמת גן, בחיבור של 1 גיגה, מרחיבה כעת את הפריסה לערים נוספות, למשל לקרית אונו.

מצ"ב כאן ההצעה, שמקבלים הלקוחות הפוטנציאליים בבתים, שהסיבים של פרטנר מגיעים אליהם: 100 ש"ח כולל מע"מ לחודש (עם התחייבות לשמור את המחיר הזה לשנתיים), עבור חיבור של 1 גיגה סימטרי (בע"פ, פרטנר מתחייבת ל-300 מגה לפחות), כ"מחיר השקה", כולל נתב והתקנה בחינם. אפשר להזמין בנוסף את הטלפוניה הקווית הקיימת של פרטנר (או 012).

בהחלט התחלה יפה, חיובית ומבורכת, שתיצור אתגר רציני למתחרותיה (בזק והוט, וגם לסלקום, שטרם נכנסה לתחרות הזו ול-Unlimited הגוססת). 

לשם השוואה, חברת Unlimited (שטרם פורקה ומחפשת קונה), מציעה שירותי אינטרנט ותשתית של 1 גיגה סימטרי במחירים הבאים (מה-ISP שעדיין נשארו על הרשת שלה): Fast ב-319 ש"ח לחודש, Amit Net ב-399 ש"ח לחודש ו-Xphone 018 ב-400 ש"ח לחודש. להוט יש חבילה של 200 מגה (5 מגה בערוץ העולה) ב-228 ש"ח + ספק אינטרנט (נניח הוט-נט) ב-25 ש"ח, סה"כ: 253 ש"ח לחודש + עלות ההתקנה ועלות שכירת הממיר-נתב [הוטבוקס 2 ב-20 ש"ח לחודש, פיירבוקס ב-80 ש"ח לחודש]. יש מבצע ללקוחות חדשים שהנתב וההתקנה בחינם. לקוחות חדשים המצטרפים דרך אתר הוט מקבלים מבצע של 89 ש"ח ל-3 חודשים ואחרי כן 149 ש"ח + עלות ספק האינטרנט (25 ש"ח), סה"כ: 174 ש"ח לחודש. כלומר: ההצעה החדשה של פרטנר ל-1 גיגה היא ממש ארטקטיבית, מול כל שירות מתחרה.

יודגש, שהחיבור החדש הזה של פרטנר אינו חלק מהסדר "השוק הסיטונאי" הרגיל (מה שמכונה BSA ו-SLU), אלא חלק מההסדר של "שימוש בתשתיות הפיזיות של בזק", שעבר לאחרונה בחקיקה בכנסת. ה-Last Mile בחיבור לבתים הוא של פרטנר (ולא של בזק בשוק הסיטונאי, או של הוט - אם תהיה בשוק הסיטונאי, מה שלא בטוח). למעשה, זו תשתית עצמאית של פרטנר, שבחלק מהדרך, מרשת הסיבים הארצית שלה (שמכונה בשם IC-1) עד לבית הלקוח, עוברת (במקום שאפשרי) בצנרת הקרקעית של בזק.

זו כנראה הסיבה, שפרטנר מספקת כאן גם תשתית וגם אינטרנט בחבילה אחת, בלי יכולת לבחור ספק אינטרנט אחר (מה שנכפה ברגולציה הקיימת בישראל, על בזק, הוט ואנלימיטד). לכאורה, כל הקורא את הרישיון של פרטנר (כאן), לא ימצא כל רמז לשירות הזה ונראה, שפרטנר לא מקיימת סעיפי רישיון רבים בבת אחת, בהצעה החדשה הזו. את העובדה הזו כבר ניתחתי בהרחבה כאן, בסקירה על תחילת השירות של פרטנר בסיבים לבתים ברמת-גן.

בכלל, פרטנר למדה מחברות התקשורת האחרות, ובשנה האחרונה החלה להפעיל כמה שירותים ללא רישיון (עבירה, שדינה 3 שנות מאסר), מלבד הסיבים לבתים: א. שירותי IoT - כאן. ב. שירותי LTE-A - כאן וכאן

זה חלק מהרס שלטון החוק בישראל, ששלמה שלמה פילברפילבר (בתמונה משמאל) והמשנה שלו (שמילה מימון) מובילים, בחסות "קליקת הפרקליטים". המצב של "איש הישר בעיניו ייעשה" הפך לנורמה בשוק התקשורת במדינת ישראל"הודעה לעיתונות" (כאן) בנושא פריסת הסיבים של פרטנר, אינה כיסוי חוקי לשירות החדש, בשום צורה

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלות הבאות למשרד התקשורת:
"בחיבורי הסיבים של פרטנר, שהחלו בכמה מקומות בארץ (מצ"ב תצלום של הצעה לדוגמה, שמקבלים הדיירים בבניינים, שפרטנר מחברת אותם, ממש בימים אלה), מוצע ללקוחות לקבל שירות תשתית + ספק אינטרנט מפרטנר (בחבילה אחת), ללא יכולת לבחור את ספק האינטרנט.
1. על איזה בסיס (חוק, תקנה), או איזה סעיף ברישיון של פרטנר זה מבוצע (ההתניה של שירות בשירות, ללא כל הפרדה ו"פריקות" של השירותים הללו, מה שמחויבים לבצע כל הספקים הקווים שיש: בזק, הוט ו-Unlimited)?
2. האם משרד התקשורת אישר את ההסדר הזה? אם לאו, מה בדעת המשרד לבצע כדי לאשר זאת, או לחילופין להפסיק זאת?".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם.

במקביל, שלחתי לפרטנר את השאלות הבאות:
"בחיבורי הסיבים של פרטנר, שהחלו בכמה מקומות בארץ, מוצע ללקוחות לקבל שירות תשתית + ספק אינטרנט מפרטנר (בחבילה אחת), ללא יכולת לבחור את ספק האינטרנט.
1. על בסיס איזה סעיף זה מבוצע (ההתניה של שירות בשירות)?
2. האם משרד התקשורת אישר את ההסדר הזה?".

להלן תגובת פרטנר:
"פרטנר עובדת בכל הצעות המכר בהתאם לחוק ולרישיון - משרד התקשורת הבהיר ספציפית כי ספק ISP רשאי לספק שירותי גישה הכוללים כחלק בלתי נפרד גם את מרכיב התשתית."

שורה תחתונה
התחלת תחרות של ממש במחיר מאוד אטרקטיבי מפרטנר, היא דבר מבורך וחיובי מבחינה צרכנית ומבחינת התפתחות הפס הרחב בישראל. אולם, לא יתכן לבצע מהלך כל כך חשוב ומשמעותי, ללא כל כיסוי חוקי. זה חלק מהבעיה ששמה "שלמה פילבר", שלא יודע (או לא רוצה לדעת) מה תפקידיו וחובותיו כמנכ"ל משרד התקשורת.

אם משרד התקשורת מעוניין לתת "הגנת ינוקא" לחברת פרטנר. כך, שבשלבי הפריסה הראשונים של רשת הסיבים שלה לבתים (או לתמיד), ספקי אינטרנט קטנים וגדולים לא יוכלו לספק שירות ללקוחות פרטנר על התשתית הפיזית שלה - הדבר הזה חייב להתבצע בשימוע מסודר ומסמכים גלויים, לא בסתר, בהדעות פרטיות לפרטנר
חיבורי סיבים לבתים



 
 
Bookmark and Share