Telecom News - ישראל נפלה למקום 50 בהשוואה עולמית של שירותי דור רביעי - LTE בסלולר

ישראל נפלה למקום 50 בהשוואה עולמית של שירותי דור רביעי - LTE בסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ישראל נפלה למקום 50 בהשוואה עולמית של שירותי דור רביעי - LTE בסלולר
דו"ח טרי של OpenSignal בשם The State of LTE - June 2017 מציב את ישראל במקום 51 בעולם מבחינת היקף הפריסה של דור רביעי - LTE בסלולר ובמקום 50 בעולם מבחינת רוחבי הפס הממוצעים, שנמדדו בשירותי ה-LTE. הבושה: רוב מדינות ערב נמצאות הרחק לפנינו. 
מאת: מערכת TelecomNews, 8.6.17, 22:00שלמה פילבר

בדו"ח טרי, שהתפרסם היום (כאן) ע"י חברת OpenSignal, דו"ח המציג השוואות עולמיות ומדידות של ביצועי רשתות הסלולר ברחבי העולם, עולה, שמצבה של ישראל מעולם לא היה כה עגום: פשוט נפלנו לתהום:

א. בתחום הפריסה של LTE אנו במקום 51 בהשוואה עולמית, עם 62.7% כיסוי LTE ארצי. המובילה העולמית היא דרום קוריאה עם 96.38% כיסוי.

ב. בתחום רוחב הפס הממוצע של ה-LTE, אנו במקום 50 עם ממוצע של 18.88 מגה (בערוץ היורד). במקום ראשון נמצאת סינגפור עם ממוצע של 45.62 מגה ואחריה דרום קוריאה עם 43.46 מגה. סינגפור הייתה הראשונה בעולם (כבר ב-2016, כמפורט כאן), שפרסה "רשת הטרוגנית" (HetNet) עם רשת IoT ארצית, עם רוחבי פס של עד 1 גיגה בערוץ היורד בסלולר ו-10 גיגה סימטרי לבתים בסיבים. 

יודגש, שרוב מדינות ערב (ובמיוחד מדינות המפרץ הפרסי) נמצאות הרחק לפנינו, ולא מאתמול. גם טורקיה (שבה כבר יש פריסה של LTE-A-Pro) בכל רשתות הסלולר, נמצאת הרחק לפנינו. כך, הפכנו להיות "הילד המפגר" של העולם הסלולרי, בכל קנה מידה השוואתי בינלאומי.

אצלנו רק מפרקים אנטנות (ובקצב), וכל תחום התדרים מתנהל בישראל בכאוס אחד גדול, בניהולו של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה למעלה משמאל) והמשנה למנכ"ל (שמילה מימון). זאת, בהתעלמות מוחלטת מכל חוק ותקנה, ללא כל שקיפות, ללא מדיניות שר (או מדיניות ממשלה), ללא תכניות מוגדרות וללא כל כיוון.

הממצאים החמורים, שנחשפים כאן, שמחמירים מידי רבעון בשנים האחרונות ובמיוחד בקדנציה הנוכחית של מנכ"ל משרד התקשורת, מצביעים על הידרדרות חמורה של ישראל מול הנעשה בעולם בכל הקשור לתשתיות תקשורת ולרמתאיכות) שירותי התקשורת לתושבים (שכלל לא מודעים למצבנו המידרדר והולך, בקצב הולך וגדל, רק בגלל הרגולציה). 

בעולם, רשתות הסלולר והאלחוט הניידות נמצאות במעבר מהיר לדור חמישי - 5G ולרשתות IoT ארציות מתקדמות, כמפורט במחקרים ובסקירות המקצועיות הנרחבות במסמכים המצויים בלינקים כאן למטה (מומלץ מאוד לקריאה, למתעניינים, למנהלים בעולם התקשורת, למהנדסי תקשורת, ליועצים וליזמים בנושאים הללו). התחומים הללו הם בבחינת "חלום ליל קיץ" בישראל. 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share