Telecom News - פורסם דו"ח חמור של מבקר המדינה בעניין יחסי בזק וצמרת משרד התקשורת

פורסם דו"ח חמור של מבקר המדינה בעניין יחסי בזק וצמרת משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> פורסם דו"ח חמור של מבקר המדינה בעניין יחסי בזק וצמרת משרד התקשורת
דו"ח מבקר המדינה, שפורסם היום (12.7.17) אודות יחסי צמרת משרד התקשורת עם בזק, מחדד את הקריאה שלנו מאתמול, לפטר כמה שיותר מהר את שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. גם ביבי נתניהו יוצא רע מהדו"ח החמור הזה, אם כי לא הוכח באופן חד-משמעי שהוא זה שעזר לשאול אלוביץ' בכל התרגילים המפוקפקים הנחקרים כעת.
מאת: אבי וייס, 12.7.17, 13:10נתניהו

ראשונים לדווח: מבקר המדינה פרסם היום (12.7.17) בצהרים (כאן - תוכן העניינים, הדו"ח המלא למתעניינים בפרטים: כאן, כאן וכאן, תמצית - כאן) את הדו"ח שלו בעניין רגולציה על בזק וניגוד העניינים של רוה"מ (ביבי נתניהו בתמונה) בהקשר של קבוצת בזק ובעליה.

מדובר בדו"ח חמור ביותר, שאינו מהווה הפתעה לקוראי אתר זה, שקיבלו את הנתונים בזמן אמת, נתונים שחשפו פעם אחרי פעם, במאות מאמרים, לגבי מסכת התעלולים, הספינים, ההמצאות, השקרים והתכסיסים, שהוביל שלמה פילבר במצוות הבוס שלו (ביבי נתניהו) בשוק התקשורת, מיום כניסתו לתפקיד מנכ"ל המשרד ועד עצם היום הזה.

כפי שקראנו אך אמש (כאן), זה הזמן לעישות מעשה: לפטר את שלמה פילבר (או שהוא יתפטר לבד, מה שיהיה הכי פשוט ונכון, גם עבורו). אם זה לא יקרה, יהיה צורך למנות ועדת חקירה, שתבדוק כיצד אינטרסים של איש עסקים אחד, השתלטו על כל העשייה של משרד התקשורת בשנתיים האחרונות. זה גם הרקע לחקירה שלו באזהרה היום (בנושאים שמפורטים כאן). 

יודגש שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, לא מצא ראיות ברורות וחד משמעיות להתערבות של רה"מ בנימין נתניהו כשר התקשורת לטובת שאול אלוביץ'. כך, שכל האחריות לכאוס נופלת כאן על כתפי שלמה פילבר לבדו (ועוד כמה עוזרים, שכרגע פחות חשובים לעניין זה). 

מדו"ח המבקר אביא רק פסקה אחת (כאן בתצלום למטה). בניסוח העדין של מבקר המדינה מתואר היטב כיצד משרד התקשורת מתנהל בכאוס אחד גדול (בהתייחס לסוגיית "השוק הסיטונאי"). הכל חלטורה. אין בזה כל חדש, כי בנושא "השוק הסיטונאי" יש באתר זה לא פחות מ-286 כתבות, שחשפו וזמן רב לפני מה שמבקר המדינה מסכם ומאמת כעת, בניגוד לכל ההכחשות, הספינים והשקרים של שלמה פילבר בשנתיים שחלפו. הנה התצלום של דברי מבקר המדינה: 
צילום מבקר המדינה

עדכון 13.7.17 14:30: מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נשלח ל"מעצר בית" ל-14 יום והורחק ממשרד התקשורת לתקופה זו. כנראה שאת מקומו בתקופה זו ימלא המשנה למנכ"ל שמילה מימון

בפירוט החשדות שרשות ניירות ערך הציגה במסמך שמסרה לבית המשפט נטען כי מנכ"ל משרד התקשורת "פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת ותוך הסתרת העבודה מהגורמים המקצועיים והמשפטיים של משרדו כדי להעביר לידי בזק מסמכים מסווגים וכן ניירות עמדה פנימיים".
 
"עוד עולה מממצאי החקירה כי החשודים [מבזק] נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים תוך שאלה כוללים תיקונים התואמים את צרכיהם האסטרטגיים, הטקטיים והעסקיים, תיקונים אשר התקבלו ושימשו בסיס לדיונים בהמשך ובמקרים רבים אף קיבלו ביטוי משמעותי בתוצרים הסופיים תוך שאלה משרתים את טובתה של בזק והאינטרסים הכלכליים שלה ושל החשודים האחרים".

בבית המשפט טענו החוקרים מפי עו"ד שחם, המייצג את רשות ניירות ערך: "החשודים בתיק בזק פעלו כמכונה משומנת, קיים חשש להימלטות, בכירים במדינה שיתפו פעולה... נוספו שתי פרשות. באחת הוציאו חומרים שנתנו לו יתרון טקטי במשא ומתן. הופעל מערך של שליחים. ופרשה שלישית שעוסקת בעבירות דיווח וטוהר מידות של מנכ"ל משרד התקשורת שעמד בקשר ישיר ועקיף עם החשוד [שאול אלוביץ'] - ונתן על פי הממצאים של החקירה פרטים שלא היו בידיו של אלוביץ' אם הוא לא היה נותן לו אותם".



 
 
Bookmark and Share