Telecom News - השר איוב קרא (פעם שנייה תוך יומיים) "נותן חסות" לשירות ללא רישיון

השר איוב קרא (פעם שנייה תוך יומיים) "נותן חסות" לשירות ללא רישיון

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> השר איוב קרא (פעם שנייה תוך יומיים) "נותן חסות" לשירות ללא רישיון
רק אמש חשפנו כיצד שר התקשורת וצמרת משרד התקשורת (כולל המנכ"ל בפועל ועוד כמה פקידים בכירים מהמשרד, כולל כאלה הממונים על אכיפת החוק...) השתתף בהשקת שירות ללא רישיון. לא עברה יממה והשר היה "פרזנטור" להשקה נוספת ללא כל רישיון (השת"פ בין הוט לרמי לוי, כולל השירותים של Next TV). עדכון בסוף הידיעה. 
מאת: אבי וייס, 10.8.17, 11:10השקת השירות

לא עברה יממה,מההשקה הקודמת של שירות הפס הרחב בסיבים לבתים של פרטנר, וה"פרזנטור" של השקות של שירותים ללא רישיון (השר איוב קרא) "מכה שנית":

כפי שניתן לראות בתמונה משמאל (עם רמי לוי לימינו ולשמאלו יושבת מנכ"לית הוט - טל גרנות גולדשטיין), הוא הפך ל"פרזנטור" של השקת 2 שירותים חדשים ללא כל רישיון ע"י הוט (נדרש ל-2 השירותים הללו רישיון VOD):
  • שירות  +Next TV שהוא בעיקרו שירות VoD על הפס הרחב הקווי והנייד. זה למעשה שדרוג של שירות שכבר הושק (ורישיון -אין). 
  • שירות Resale (שעוקף למעשה את "השוק הסיטונאי", שהיה אמור להתחיל על רשת הוט), שירות בשם "רמי לוי TV", שזה שירות OTT מלא, שבמרכזו שירות VOD. אגב, לרמי לוי אין אפילו טיוטא של רישיון לספק שידורי טלוויזיה (בכלל, מכל סוג). 
להתעלם מהפרת החוק (שירות תקשורת ללא רישיון זו עבירה פלילית, שיש בצידה עונש של עד 3 שנות מאסר ועוד סנקציות, ככתוב בסעיף 28 לחוק התקשורת), ולהיות "פרזנטור" של חברה עסקית, זו לא הדרך הנכונה והחוקית, ששר התקשורת איוב קרא אמור ללכת בה. חמור מזה שכמעט כל כלי התקשורת משתפים פעולה עם המהלכים הללו, ומקבעים את הנורמה שהפרת חוק היא הנורמה בישראל ("הפשע משתלם" - כי זה נשמע "צרכני" ו"חדשני"). 

אחרי כן מתפלאים, שצמרת משרד התקשורת מפרה צו של בית משפט ומנסה להסתיר את הפרת החוק הזו. 


אגב, ובלי קשר ישיר (אולי), לפני יומיים שלחתי את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת:
"נודע כי ועדת הנסיעות של משרד התקשורת, בראשות תמי לשם, החליטה "להקפיא" את כל הנסיעות בתפקיד של העובדים לכנסים מקצועיים בחו"ל. הסיבה: השר רוצה לנסוע לארה"ב בעלות של כמאתיים אלף ש"ח, דבר המחסל את תקציב הנסיעות של המשרד.
מה תגובתכם?"

תגובת משרד התקשורת:
"כהרגלך אינך מדייק. מעבר לכך, הדברים אינם ראויים להתייחסות ולכן לא תזכה לתגובה".

לא הצלחתי להבין מה לא מדויק בשאלתי: האם אין עובדת כזו בשם תמי לשם (סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש) במשרד התקשורת? האם היא לא ממונה על תקציב הנסיעות לחו"ל של המשרד? האם אין שר תקשורת בשם איוב קרא? האם השר לא רוצה לנסוע לארה"ב? לאן השר כן רוצה לנסוע על חשבון התקציב של המשרד? אולי אין בכלל דבר כזה שנקרא "משרד ההתקשורת" ואני סתם המצאתי משרד ממשלתי כזה מדמיוני? התשובות לכל השאלות, כך נדמה לי, די ברורות... 

עדכון 13.8.17: החשיפה של הנושא של נסיעת השר בעלות דמיונית - הצליחה לחסל (בינתיים) את הרעיון הזה. על פי דה-מרקר, השר איוב קרא דחה את נסיעתו לארה"ב. סביר להניח שהוא יחפש הזדמנות נוספת, כדי לבזבז את הכסף של כולנו. 


המהלך הלא חוקי שחשפנו כאן, בהשקה סדרתית של שירותים ללא כל רישיון, מחזק את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מנקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על שר ומנכ"ל משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום, כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 
 
בתמונות: "הפרזנטור" איוב קרא בפעולה:
השקת השירות
השר איוב קרא



 
 
Bookmark and Share