Telecom News - ציון דרך עולמי: שירות ה-VoLTE חצה את רף ה-20% מכלל מפעילי הסלולר

ציון דרך עולמי: שירות ה-VoLTE חצה את רף ה-20% מכלל מפעילי הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ציון דרך עולמי: שירות ה-VoLTE חצה את רף ה-20% מכלל מפעילי הסלולר
ישראל נמצאת הרחק מאחור. נכון ל-24.8.17, כ-197 מפעילי סלולר ב-85 מדינות (לרבות במדינות ערב) הפעילו או מפעילים ממש כעת את טכנולוגיית VoLTE על הרשת שלהם. זאת, בנוסף לטכנולוגיות משלימות דוגמת: VoWiFi ו-LTE-B - eMBMS. עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: מערכת Telecom News, 25.8.17, 10:30VOLTE

עפ"י דו"ח מחקר טרי (מ-24.8.17) של Alan Hadden, חוקר ואנליסט ותיק בעולם הסלולר, יש כבר 123 רשתות סלולר ב-60 מדינות שהן 20% מכלל רשתות הסלולר מסוג LTE בעולם, של ספקיות סלולר המפעילות שירות מסחרי מלא של VoLTE ללקוחותיהן (בתנאי שיש להם סמארטפון התומך ביכולת הזו. מעל ל-700 סוגים שונים של סמארטפונים תומכים ביכולת הזו).

רשימת ספקי הסלולר שכבר השיקו VoLTE נמצאת כאן, למתעניינים, בתוכה יש לא מעט ממדינות העולם הערבי

בנוסף, 74 ספקי סלולר בעוד 15 מדינות, שיש להם LTE ברשת, נמצאים ממש עכשיו בשלבי יישום (כלומר: ניסויי בטא וניסויים טכנולוגיים לקראת השקה), מה שמביא את המספר הכולל של ספקי סלולר המספקים או מתכוננים לספק בקרוב מאוד VoLTE ל-197 מפעילים ב-85 מדינות.

זאת, בנוסף ליישום של טכנולוגיות משלימות ע"י אותם ספקי סלולר (כאשר חלק מהטכנולוגיות המשלימות הושק כבר לפני השקת ה-VoLTE), דוגמת VoWiFi (שכבר קיים בישראל באופן חלקי), ViLTE (וידיאו על LTE, שירות שלא קיים בישראל), ו-LTE-B (מכונה גם eMBMS, ראה לינק להסברים טכניים בתחתית הכתבה), לשידורי טלוויזיה טרסטריאליים (מתחרים בשירותים להפצת ערוצי טלוויזיה באוויר דוגמת "עידן +"), שירות שגם כן לא שמעו עליו בישראל. לגבי טכנולוגיות LTE-A-Pro, LTE-U, "רשת הטרוגנית" ו-GIGA LTE - לא יודעים בישראל שיש בכלל דברים מתקדמים כאלה. גם אין בישראל רשתות IoT ארציות (בספק אם זה מעניין את מישהו בצמרת משרד התקשורת)

לעומת זאת, בישראל, יש התמחות ספציפית של עיסוק בשטויות (כלומר: לשרת את הצרכים של בעלי ההוט והמקורבים לצלחת), "לאחז את עיני הציבור" בהכרזות וספינים על טכנולוגיות סלולר חסרות כל משמעות ללקוחות (כמפורט כאן - בעניין ההכרזות על MIMO 4X4).

אצלנו מתמחים בפירוק מהיר של אנטנות סלולר בכל הארץ (למעט יו"ש...), רצים במהירות להשיק שירותים ללא כל רישיון, נהנים לשדוד ללא כל הפרעה את משאבי המדינה, והעיקר: החידושים הקיימים מזמן בעולם דוגמת Personal Assistance ו"כוח עבודה נייד" (מפורט בלינקים בתחתית הכתבה) - לא קיימים.

ההתקדמות המהירה של ספקי הסלולר בכל העולם ל-5G, הובילה בישראל לדבר אחד בלבד: עוד ספין על הציבור מבית היוצר של טייסי החלל. מדינת ישראל נפלה למקום 50 בדירוג העולמי בתחום הסלולר (גם על בסיס נתונים עדכניים של Speedtest) ואין כל סימן מעודד המראה, שנוכל לעצור את ההידרדרות הנמשכת הזו, עם ההנהגה הנוכחית של משרד התקשורת. 

עדכון 27.8.17: פרטנר קיבלה אישור ממשרד התקשורת להפעיל VoLTE ברשת שלה ותחל בשירות הזה בהדרגה בימים ובשבועות הקרובים. לקוחות הוט-מובייל (הנמצאים, למעשה, על רשת פרטנר, שמכונה היום בשם PHI) ולקוחות ה-MVNO על רשת פרטנר (דוגמת טלזר-019), לא יוכלו בטווח הזמן הנראה לעין ליהנות מהטכנולוגיה החדשה הזו. 
 



 
 
Bookmark and Share