Telecom News - מהפך חיובי במשרד התקשורת: מריץ אתר חדש ומפרסם הודעות חיוביות

מהפך חיובי במשרד התקשורת: מריץ אתר חדש ומפרסם הודעות חיוביות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מהפך חיובי במשרד התקשורת: מריץ אתר חדש ומפרסם הודעות חיוביות
ללא כל הודעה עלתה היום לאוויר ההתחלה של פורטל חדש ומודרני של משרד התקשורת (אחרי שנים רבות של "האתר הגרוע בעולם" לפי דו"ח ועדת חייק). לאתר עלתה גם ידיעה חדשה וחיובית (שחרור תדרים הנכונים ל-IoT, הודעה, שנחתמה ע"י בעל התפקיד בתואר הנכון שלו). בנוסף, שלמה פילבר עובר למעמד של "מושעה" ובכך "יורד המסך" ותקוותנו, שייבחר מנכ"ל ראוי ומתאים במקומו.
מאת: אבי וייס, 29.10.17, 16:47אתר משרד התקשורת

לעיתים נדירות אפשר לכתוב דברים חיוביים על התנהלות משרד התקשורת הישראלי. היום זה יום כזה.

היום (29.10.17) עלתה לאוויר, במסגרת הפורטל הממשלתי למשרדי הממשלה, ההתחלה של אתר מודרני וחדש של משרד התקשורת (הלינק לאתר החדש כאן, אפשר לראות את ההתחלה הזו בתצלום משמאל. זה בינתיים העמוד הראשי החדש של משרד התקשורת).

ועדת חייק, לאחר מחקר משווה, שנעשה בתחילת העשור, דיווחה בדו"ח שלה, שאתר משרד התקשורת הישראלי נמצא כאתר האינטרנט הגרוע ביותר בעולם, מבין אתרי האינטרנט של הרגולטורים לתקשורת הקיימים בעולם. מאז עברו יותר מ- 7 שנים והאתר הזה הידרדר עוד יותר (כמו כל התנהלות משרד התקשורת). כעת הגיע המהפך

למערכת החדשה והמודרנית (יחסית) הזו כבר נכנסו 2 הודעות חדשות, הראשונה על מינוייה של יוליה שמאלוב ברקוביץ ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (ההודעה כאן), נושא, שננתח בידיעה נפרדת.

ההודעה הלא פחות חשובה אף שלא פורסמה ברבים היא הודעה משמחת לעולם ה-IoT בישראל. סוף סוף שוחררו התדרים הנכונים לפריסת רשתות IoT בישראל (בתחום ה-915 עד 917 מגהרץ, שזה, משום מה, לפי התקינה האמריקאית ולא לפי התקינה האירופאית). יש כמה מגבלות של הספקים של שידור והובטח שבעתיד הנושא ייבחן שוב, לאור התקדמות היישום של טכנולוגיות רשתות IoT ציבוריות בישראל. אמנם זה לא הרבה, אבל זו כבר התחלה נכונה ובכיוון הנכון

הודעה החשובה הזו לשוק ה-IoT בישראל מצויה כאן, והיא מיישמת את מה שכתבתנו עליו עשרות מאמרים בשנתיים האחרונות. יש עוד דבר חשוב ומעניין בהודעה הזו: מי שחתום עליה. אם תקראו את ההודעה עד סופה, תראו, שהיא חתומה ע"י נתי שוברט, סגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום). זה בדיוק התואר שלו, מה שמוכיח את צדקת סדרת הכתבות והחשיפות, שעסקנו בהן בהתחזות שלו בתואר תפקיד שאין לו (סמנכ"ל בכיר ספקטרום ורישוי תדרים).

כך, בהודעה אחת בפורמט החדש של אתר משרד התקשורת החדש, תוקנו 2 ליקויים קשים, שהתרענו עליהם לא אחת, והם תוקנו בבת אחת: שוחררו התדרים לטכנולוגיות הנכונות ל-IoT וזה, שהחליט על כך, חתם בשמו ותוארו הנכון.

"תוספת יוקר" לחדשות הללו: מנכ"ל משרד השלמה פילברתקשורת (שלמה פילבר, בתמונה משמאל), עובר מהיום למצב של "מושעה". זו גם בשורה חיובית ביותר לשוק התקשורת הישראלי.

חבל ששר התקשורת (איוב קרא) לא עשה זאת בעצמו, כפי שקראנו לו לעשות כמה פעמים ולאחרונה במאמר תחת הכותרת: "הגיעה העת לסיים את הסרט הטרגי שנקרא שלמה פילבר ולמנות מנכ"ל חדש". 

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, הודיע לנציבות שירות המדינה, כי הסכים להמשך השעייתו. לצד זאת, נכתב בהודעתו של פילבר כי "מזה כמה חודשים נפגע באופן אנוש תפקודו של משרד התקשורת, בשל חקירה אודות אירועים, שכלל אינה מהווים עבירה פלילית".

בהודעה הזו מוכיח שלמה פילבר את מה שזיהינו מייד אחרי שנכנס לתפקידו (למי שלא מאמין שיקרא כאן). הוא לא למד מאומה ממה שעבר ועובר עליו. הוא פשוט "חי בסרט". נקווה, שימונה לו מחליף במהירות, כי המחליף הנוכחי (שמילה מימון) ממש לא מתאים לרוח החדשה והחיובית הנושבת ממשרד התקשורת בדמות האתר החדש. צריך גם מנכ"ל חדש, צעיר, מתאים ונמרץ, שטובת הציבור היא המנוע שלו. 

עדכון 30.10.17. נציבות שירות המדינה הודיעה היום לשלמה פילבר כי: "הוחלט על השעייתך לשלושה חודשים, בהתאם להתפתחות בחקירה הפלילית והיא תימשך עד הודעה אחרת". 

שלמה פילבר היה כל כך היה אטום לנעשה סביבו, שאפילו לאחר שהחלה החקירה כנגד בזק, הוא המשיך להוציא מסמכים והחלטות ובקצב לטובת בזק, כאילו הוא "חסין מאש" (דוגמאות: כאןכאןכאןכאןכאןכאן וכאן) ואף עסק ממש קודם לכן, בספין ענק על הוט: הכנסת הוט בכפייה לתוך הסדר "השוק הסיטונאי" (כאן, מנותח בהרחבה כאן) והוא לא שם לב, שהוא מוקלט כמעט ע"י כל הבכירים, שסובבים אותו.

שלמה פילבר קיבל אין סוף אזהרות, כולל אזהרה ספציפית באתר Telecom News להיזהר משאול אלוביץ' כמו מאש (למה? תקראו כאן), ולא לחזור על הטעויות של קודמיו. אבל הוא "לא ספר איש ממטר" (כך' הוא ממשיך כיום, לפי הודעתו, הוא "לא סופר גם את החוקרים שלו ממטר"), גם "לא סופר ממטר" את אתר Telecom News. כעת, כשהוא בביתו, יש לו מספיק זמן כדי לחשוב היכן טעה

גם הקריאות הדחופות והבהולות שלנו לפטר אותו, לפני שייגרמו נזקים נוספים לשוק התקשורת בישראל - לא הואילו ולא הזיזו לו בכלל. הקריאות הללו גם לא הזיזו לשר התקשורת הממונה עליו ולנציבות שירות המדינה. אולם, כל זה קרס ביום, שבו שלמה פילבר נקרא לחקירה ונעצר ושוחרר בערבות ענקית ובתנאים מגבילים רבים. כמה אנשים ייפלו עמו לתהום - זה עוד לא ברור, אבל ברור לנו, שייפלו כמה. שמילה מימון ממשיך כעת באותו קו בדיוק (אבל בכיוון הפוך, מבחינת השחקנים המקבלים "מתנות וסיוע" ממשרד התקשורת). קראנו ויותר מפעם אחת לפתוח בחקירה גם נגדוכאןכאןכאןכאן, כאן, כאן וכאן) ויש לנו עוד כמה פרשיות, שנוגעות אליו, שנמצאות ממש כעת "בבישול". 



 
 
Bookmark and Share