Telecom News - עוד Fake News של שר התקשורת איוב קרא: רישיון לחדשות לערוץ 20

עוד Fake News של שר התקשורת איוב קרא: רישיון לחדשות לערוץ 20

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עוד Fake News של שר התקשורת איוב קרא: רישיון לחדשות לערוץ 20
בעקבות איום של ערוץ 20 להיסגר, מיהר שר התקשורת איוב קרא לייצר את הספין התורן שלו: "ב-28/12 תתכנס מועצת הכבלים והלוויין ותאשר לערוץ 20 שידורי חדשות". "הבעיה הקטנה" בהודעה הזו: מועצת הכבלים והלוויין כבר אישרה לערוץ 20 שידורי חדשות ב-22.12.16 ואף הכינה רישיון מתאים לערוץ. אך ערוץ 20 לא קיבל את הרישיון הזה, בגלל התרגילים הבלתי חוקיים הרבים של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ושאר ה"חפרפרות". עדכון קטן בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 19.12.17, 19:34ד"ר יפעת בן חי שגב

במקום לפזר את מועצת הכבלים והלוויין, שהגיעה לסוף דרכה (כמפורט כאן), שר התקשורת איוב קרא ממשיך ב"תרגילי הישרדות", שכוללים את החזרה בסתר של "שחקן העבר" הכושל נתי שוברט למועצת הכבלים והלוויין (כפי שחשפנו כאן) כנציג השר במועצה, וקיום כינוס בהול של המועצה, כדי לטפל באיום הסרק של "ערוץ 20", שפרסם הבוקר הודעה, שהוא "עומד להיסגר", בגלל "העוינות של מועצת הכבלים והלוויין" כלפיו.

אגב, כל הטענות, שמועלות בפניית "ערוץ 20", הן נכונות, רק המכתב של הערוץ נשלח לכתובת הלא נכונה. הם היו צריכים לשלוח את המכתב לעצמם, כדי לבחון את עצמם, איך הם נפלו פעם אחרי פעם בתרגילים של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב, (בתמונה משמאל), ושאר ו"החפרפרות", שהיו (וחלקן עדיין קיים) במועצה הזו, שעשו הכל כדי לחסל את זכיית הערוץ במכרז הפקת "ערוץ הכנסת" ולחסל את קבלת הרישיון לשידורי חדשות. 

אז שר התקשורת מסתמך על כך, שהציבור לא זוכר מאומה והעיתונאים זוכרים עוד פחות, וביצע "מהלך מהיר" של כלום, ואף פרסם אותו ברבים, וכדי שאיש לא יטען, שאני ממציא דברים מדמיוני, אני מביא כאן צילום מלא של דברי השר איוב קרא, ללא כל עריכה:
איוב קרא

אז מה הבעיה בדברי השר?
הבעיה פשוטה מאוד: מועצת הכבלים והלוויין כבר החליטה לתת לערוץ 20 רישיון. היא ביצעה זאת אחרי שימוע מאוד מפורט (כאן), וביום 22.12.16 המועצה דנה באריכות בתוצאות השימוע והחליטה לתת לערוץ 20 רישיון ואף פרסמה את הרישיון במלואו (כאן).

הנה צילום הסעיף המרכזי בהחלטת המועצה מסוף 2016:
החלטת המועצה

אם יש רישיון לחדשות לערוץ 20, אז למה ערוץ 20 לא קיבל את הרישיון הזה עד היום?
טוב, זה כבר הרבה יותר מסובך מה-Fake News של השר איוב קרא, שכביכול כופה על המועצה להחליט שוב את אותו דבר שכבר המועצה החליטה עליו בסוף 2016.

אם בעקבות התרגיל הזה של השר, הערוץ סוף סוף יקבל את הרישיון שלו לשידורי חדשות - זה יהיה הישג נאה לשר איוב קרא. הניחוש שלי (ואני מעט מאוד מפספס): הערוץ לא יקבל את הרישיון לשידורי חדשות אחרי הדיון במועצה ב-28.12.17, גם מפני שכל "החפרפרות", "קליקת הפרקליטים" וכל המתנגדים למתן הרישיון עדיין קיימים והם לא ייעלמו, בלי לסלק אותם פיזית מכסאם. למיטב הערכתי, השר ימצא את עצמו שוב בבג"ץ (שיעצור את מתן הרישיון וזה יימשך עוד זמן רב). 

כדי להבין את כל התרגילים, שנעשו כדי שערוץ 20 לא יקבל את הרשיון לשידורי חדשות שאושר לו כבר בסוף 2016, וזכייתו במכרז הפקת ערוץ הכנסת בוטלה, יש צורך לפרט כאן את כל התעלולים, שיכולים למלא את האתר הזה בעשרות עמודים.

למי שבכל זאת מתעניין בנושא אני ממליץ לקרוא רק כמה כתבות, שחשפו את התעלולים והתרגילים הבלתי נגמרים הללו: לסיכום:
משרד התקשורת (לרבות מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הצליחו בשנתיים האחרונות בנושא אחד בלבד: לדאוג לכך, ש"דמי הכיס" של אזרח די נחבא אל הכלים בשם שאול אלוביץ', יגדלו בכ-3 מיליארד ש"ח על חשבון הכיס של כולנו. כמיליארד ש"ח עברו במסלול של מנכ"ל המשרד ושות' מול בזק וכ-2 מיליארד ש"ח עברו ועוברים במסלול של מועצת הכבלים והלוויין מול Yes (נושא, שטרם נחקר כראוי). 

מוטב היה, שהשר יעסוק כעת בדבר הכי חשוב למשרד התקשורת: פיזור מועצת הכבלים והלוויין ואיתור מנכ"ל ראוי, מקצועי והגון ("עובד ציבור" ולא "עובד על הציבור") למשרד התקשורת. זאת, בנוסף להפסקת "שוד משאבי הציבור" וההפקרות הנמשכת של מתן שירותי תקשורת בלי רישיונות. 


לכן, הטיפול הכושל ברגולציית עולם התקשורת בישראל והטיפול הכושל וחסר האחריות של ראשי משרד התקשורת וגופי הסמך של המשרד בתחום שידורי הטלוויזיה בישראל, מחזקים את הצורך הדחוף בהקמת "רשות לתקשורת", רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון וה"מקורבים לצלחת" של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק. 

עדכון 21.12.17, 18:00
: להלן מכתב חדש שכשכי פרנץתב מנכ"ל ערוץ 20 לשר התקשורת איוב קרא. למעשה, מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ (בתמונה משמאל), הודיע לשר התקשורת איוב קרא כי ערוץ 20 לא יקבל כל מתווה לאישור חדשות זמני, אלא את האישור הקבוע אשר הובטח לו ברישיון ואושר במועצת הכבלים והלוויין לפני שנה. להלן תוכן המכתב:
"נדהמנו לגלות כי למרות הצהרותיך הפומביות, על הרצון להסדיר את הרגולציה החלה על ערוץ 20, מתכוונת המועצה לשנות את תנאי הרישיון לשידור חדשות, כפי שניתנו לו לפני כשנה, תוך פגיעה בערוץ ובצופיו, והטעייתם.

מפרסומים בתקשורת עולה, כי לאחר שערוץ 20 קיבל לפני כשנה, בהחלטת המועצה מיום 22 בדצמבר 2016, אישור לשדר חדשות, עומדת המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בהמלצת הפרקליטות, לשנות את האמור בהחלטה המקורית ולתת רישיון לשידור חדשות למשך תקופת ניסיון של שנה בלבד.

הערוץ לא יסכים לקבל כל החלטה אחרת, מלבד האישור המלא להקמת מערך חדשות כאמור בהחלטה המקורית. כל בר דעת מבין, שהקמת מערך חדשות מחייבת השקעה כלכלית כבדה וגיוס צוות עיתונאים ועובדים, שיוותרו על מקומות עבודה ויצטרפו לשורותיו של מערך החדשות ערוץ 20, ואינה יכולה להיות תלויה בגחמות של הרגולטור.

נבקש להזכיר, שהרישיון מקנה לערוץ אפשרות לשדר חדשות. העניין מוסדר באופן מפורש בסעיף 30 לרישיון הערוץ, ולפיכך מתן האישור אין בו משום 'בונוס' או 'מתנה', אלא מדובר במימוש מחויבות הקיימת ברישיון. אילולא כלל הרישיון אפשרות לשידור חדשות, ספק אם היו בעלי הערוץ ניגשים למכרז להפעלתו.

מאז דצמבר 2016 ועד היום, מתמהמהת המועצה במתן האישור הסופי לשידור חדשות, על אף שהערוץ עמד בכל ההתניות שהוצבו בפניו ומסר למועצה את כל שנדרש ממנו(...). באוקטובר 2017 קיבלנו מייל הכולל שאלות רבות (רובן מתעלמות מכל מה שכבר הועבר למועצה עד לאותו מועד), ובקשה לקבלת עשרות מסמכים ונתונים נוספים - מייל שנענה בפירוט ובאריכות.

כיום מתברר, לתדהמתנו, כי המועצה למעשה הוליכה שולל את בעלי הערוץ לאורך כל הדרך, ולא התכוונה כלל להעניק באופן סופי את מתן האישור לשידור חדשות. אנו מאוכזבים מהתנהלותה המזלזלת של רשות ציבורית, שגרמה לחברה פרטית להוציא עשרות מיליוני שקלים, תוך מצג שווא כי קיים עבורה אופק כלכלי. אנו מודיעים בזאת, כי ככל שיש אמת בפרסומים בתקשורת, לפיהם עתידה המועצה להתכנס ולהחליט לשנות את ההחלטה המקורית, בשיהוי ניכר של שנה, הרי שאין צורך בהתכנסות ובקבלת ההחלטה, היות שהערוץ לא יסכים לקבל תנאי כה בוטה ולא סביר, שפירושו המשך ההתעמרות בערוץ, בעובדיו ובצופיו.

לא ניתן לקנות אותנו בנזיד עדשים. לא נסכים לקבל החלטה מבישה, בלתי ראויה, שאינה עולה בקנה אחד עם תנאי הרישיון ועם ההחלטה המקורית, קרי אישור חדשות קבוע. כאמור, לא נסכים כי העיתונאים, העורכים, הכתבים, המפיקים, המגישים, הצלמים, עורכי הוידיאו, התחקירנים, אשר יעזבו מקומות עבודה על מנת להגשים את חזוננו להקים מערך חדשות מהימן, אמין, אובייקטיבי ומגוון, ימצאו עצמם ננטשים ויאבדו פרנסתם, בהתאם לגחמות הרגולטור.

הערוץ מצפה לקבל את החלטתה הסופית של המועצה בדבר קבלת רישיון קבוע לשידור חדשות, ללא התניות נוספות, לאחר שעמד בכל התנאים שהוצבו בפניו בהחלטה המקורית. הערוץ לא יסכים לקבל כל החלטה אחרת".

עדכון 29.12.17, 00:30: למי שלא שם לב, ה-28/12 חלף עבר לו, בלי שום אישור של מועצת הכבלים והלוויין לערוץ 20 לשדר חדשות, כפי שהבטיח השר איוב קרא, בספין התורן שלו, כמפורט כאן למעלה. בדיוק כפי שחזינו

השר איוב קרא צייץ כך: "החלטת מועצת הכבלים והלווין מהיום [28/12/17] היא כתם שחור לשוק התקשורת החופשיהמועצה הפכה לנטל לקיום חופש הביטוי בישראל. אפעל עוד היום להסדרת הערוצים הייעודיים - שיוכלו להמשיך להתקיים למען המגזרים החלשים והפריפריה." כזכור, אין מיסים על ספינים... 
 



 
 
Bookmark and Share