Telecom News - למה שמילה מימון צריך לשכת מנכ"ל חדשה אם בקרוב הוא לא יהיה מנכ"ל?

למה שמילה מימון צריך לשכת מנכ"ל חדשה אם בקרוב הוא לא יהיה מנכ"ל?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה שמילה מימון צריך לשכת מנכ"ל חדשה אם בקרוב הוא לא יהיה מנכ"ל?
"הרמת מסך" מעל מה שלא רוצים שתדעו: במה עוסק המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת - שמילה מימון (מלבד ספינים ודאגה לעצמו) ואיך זה קשור לתאריך 17.1.18 (היום בו אנו מאמינים, שיסיים את תפקידו ואולי גם מועצת הכבלים והלוויין תתפרק לבד).
מאת: אבי וייס, 4.1.18, 08:00שמילה מימון

ב"כלכליסט" נחשף כאן מה שרבים יודעים מזמן: ב-17.1.18 מסתיימת הקדנציה של שמילה מימון (בתמונה משמאל) כמנכ"ל בפועל במשרד התקשורת, ובכתבה הנ"ל נותחו כל האופציות שיש בידי שר התקשורת איוב קרא, כאשר האופציה המועדפת כרגע היא פיצול סמכויות המנכ"ל בין כמה סמנכ"לים בכירים.

מדובר ברעיון די רע, אבל הרעיון הזה עדיף באלף אחוזים מאשר האופציה, ששמילה מימון ימשיך להיות מנכ"ל בפועל, אופציה, שלא נמצאת כרגע על השולחן של השר. 

יתרה מכך, במקביל, "מתקרב רגע האמת" במועצת הכבלים והלווין, מועצה המנושלת מרוב סמכויותיה בתרגיל ענק של השר איוב קרא (כמפורט כאן). שמילה מימון היה עד לא מזמן חלק מרכזי ומוביל במועצה הזו (הוא היה גם מ"מ יו"ר המועצה, לפני ד"ר יפעת בן חי שגב) ואת חלקו בהידרדרות המהירה של המועצה הזו לתהום, יש צורך לחקור

בעקבות דברים, שאמר שר התקשורת, איוב קרא, במסגרת הדיונים בכנסת (ושפורסמו גם כאן) בנוגע להשלכות "מכרז הפקת ערוץ הכנסת" ומעמד ערוץ 20, לפיהם: "יו"ר המועצה לא תהיה ומנכ"ל ערוץ 20 יהיה", חברת RGE (ערוץ 10) דורשת כעת משר התקשורת, שלא להתערב במכרז. אני חוזר וקורא לשר לפזר את המועצה, וזה דחוף  ומיידי, כי מסתמן "פיצוץ" קרוב בין חברי מועצה, על רקע הצעת החוק של השר, שנמצאת ממש בימים אלה בתהליכי חקיקה מהירים בכנסת ועל רקע הצורך לבטל בכלל את "המכרז להפקת ערוץ הכנסת".

ובמה עסוק שמילה מימון ממש בימים אלה (מלבד ספינים של קנסות על קבוצת בזק, יצירת "סכסוך עבודה" בבזק, ומצגות דמיוניות לוועדת הכלכלה של הכנסת?) אז הנה התשובה, שנמצאת בשאלה הדחופה, ששלחנו להנהלת משרד התקשורת ביום 31.12.17:
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה:
"בזמן שמימון שמילה (המנכ"ל בפועל) מפזר ספין על מעבר משרד התקשורת מת"א לירושלים...בעוד כ- 4 שנים, ושר התקשורת איוב קרא ממהר לפזר ספין משלו בנושא זה, בשקט בשקט מקדם שמילה בניית לשכה חדשה עבורו ...ב"מגדל שלום" בתל אביב. אין גבול לחוצפה, לבזבוז כספי ציבור ולספינים".

תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח. ברור לקוראינו, שגם במקרה זה שמילה מימון "לא סופר איש ממטר", לא אותנו ולא את האזרחית המסכנה, כמו עוד כמה אלפי אזרחים תמימים בישראל, אזרחית המנסה בכל דרך לשחרר את הרחפן שלה מהידיים של משרד התקשורת, ולא מצליחה

בימים הקרובים נפרסם עוד שערוריות הקשורות בהתנהלות צמרת משרד התקשורת (מהסגנון שיש כאן) בראשותו של שמילה מימון. כך, שלא יהיה לקוראינו משעמם עד ה-17.1.18.

אגב, מי שמתעניין בסיפור הנכון והמלא של מעבר משרד התקשורת ממגדל שלום בת"א לירושלים, יכול לקרוא זאת במאמר החשיפה שלנו: "החשיפה של טלקום ניוז והתערבות ההסתדרות "הרגו" את המזימה של שמילה".

מול הכאוס שיש אצלנו (מומלץ לקרוא כאן ניתוח כלכלי למה הפירמידה של בזק-יורוקום נפלה ואיך כ-20 מיליארדי ש"ח של אזרחי ישראל עברו לכיסים הלא נכונים), אני ממליץ מאוד לקרוא כאן (וגם כאן, כאן וכאן) את התחזיות מה יקרה בעולם הטלקום וה-ICT ב-2018 במדינות המערב, לא אצלנו.

בישראל, יש 2 מדינות שאין ביניהן כל קשר: 1) מדינת ההייטק הפורחת - ראה הדו"ח הטרי של IVC לסיכום שנת 2017, שהייתה שנת שיא בעולם היזמות הישראל, ו-2) "מדינת כאוס ורפובליקת בננות", שבמרכזה מצוי משרד התקשורת הישראלי. כל עוד שמילה מימון הוא מנכ"ל בפועל של המשרד הזה, נישאר בביצה הטובענית בה אנו מצויים. 
התפטרות



 
 
Bookmark and Share