Telecom News - חשיפה: איך שוב הכסף של מעל ל-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"

חשיפה: איך שוב הכסף של מעל ל-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חשיפה: איך שוב הכסף של מעל ל-250 אלף בעלי דומיינים בישראל "עף באוויר"
חשיפת התרגילים, שהוביל מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (כדי "לעבוד" על מס הכנסה ולחסל את הבסיס הכלכלי של איגוד האינטרנט, כדי לשרת אינטרסים זרים ומוזרים), תרגילים, שיושמו בתקציב 2018, שבו, במקום להוזיל את עלויות הדומיינים ליותר מרבע מיליון מחזיקי דומיינים בישראל (לרבות כ-9 אלף "מקורבים לצלחת" שלא משלמים משום מה במשך שנים עליהם), הכסף הזה פשוט מוזרם למשימות, שאיש מאלה, ששילמו על הדומיינים, לא היה שותף או מודע להחלטות הללו, מה לעשות עם כספי הציבור הללו. בעלי הדומיינים ממשיכים להיות פרייארים.
מאת: אבי וייס, 14.1.18, 14:01רפי הוידה

באופן מפתיע, לאחר לחצים כבדים, במיוחד מצידם של רפי הוידה (בתמונה משמאל), וחברים אכפתיים נוספים באיגוד האינטרנט הישראלי, עלה לאתר איגוד האינטרנט הישראלי (כאן) תקציב האיגוד ל-2018.

מדובר בתקציב גרעוני באופן חריג (זו השנה השנייה שנעשה התרגיל הזה), תקציב, שנועד כל כולו למנוע ממס הכנסה לגבות את המיסים שמס הכנסה דורש מהאיגוד (וכרגע העניין תקוע בדיון משפטי, שיזם האיגוד כנגד מס הכנסה), וכדי לספק פרנסה לכל "המקורבים לצלחת", תוך בזבוז כל הרזרבות של האיגוד (פירוט בנספח בתחתית הכתבה). זאת, מכספי משלמי המחירים המופרזים על הדומיינים בישראל (כשישראל היא מדינה יוצאת דופן בעולם בתחום זה), שאינם יודעים לאן הכסף הציבורי הזה מתפזר.

כמובן, שגם ב-2018 יישארו כ-9 אלף בעלי דומיינים, גם כן "מקורבים לצלחת", שגם השנה, כמו בכל השנים שעברו בעשורים האחרונים, לא ישלמו על הדומיינים שברשותם והפראיירים הרבים במדינת ישראל, שכן משלמים (כרבע מיליון), יחזיקו בכספם גם אותם. 

לשר התקשורת איוב קרא הייתה (ויש עדיין) הזדמנות יוצאת דופן לדאוג לכיסם של כרבע מיליון מתושבי המדינה, כמפורט כאן, ולהפסיק את ההפקרות והכאוס ששמו: איגוד האינטרנט הישראלי ולהוזיל את יוקר המחיה, גם אם זה יהיה מעט שקלים, לכל אזרח ועסק המחזיק בדומיין. 

לאור ההתפתחות הזו, שלחתי ב-9.1.18 את השאלה הבאה להנהלת איגוד האינטרנט הישראלי:
"מה תגובת איגוד האינטרנט הישראלי לנאמר כאן למטה?
************************************************************************************************
קרין שלום,
א. האיגוד לא יוכל להמשיך לאורך זמן להציג תקציב גרעוני מחוסר מקורות / חיסול הרזרבה ואז לא יהיה מנוס מקיצוץ שרותים / צמצום המועסקים באיגוד ...
נדרשת תוכנית תקציבית רב שנתית (לפחות תלת שנתית) תוך הצגת המשמעויות למצב שלא תהיה יותר רזרבה ... הסיבה ברורה – המרשם מהווה תשתית לאומית המחייבת הסדרה מתאימה ופיקוח ציבורי של רשויות המדינה ..
 אין נתונים למצב הכספי של האיגוד בסוף שנת 2017 ... האם שנת 2017 הסתיימה בגרעון המכוסה מהרזרבה או ביתרה המועברת ל - 2018 ? ...

ב. התקציב לא מציג תוכנית לגידול מספר שמות המתחם בישראל תוך הוזלת עלויות הרישום והחידוש ... להשגת היעד למליון שמות מתחם בסיומת ישראל עד שנת 2020 ...
 ראי הדוגמה בדנמרק בה מוסדר מרשם שמות המתחם הדני ... מספר תושביה קטן מישראל ומספר שמות המתחם בדנמרק הינו מעל מליון וחצי!! ...
 אגב, לא ברור מהן מסקנות ''ההליך האסטרטגי''? ... לא דווח על כך דבר!!!... האם הנושא לא קיים יותר? ... שכן הובטח על ידך שיבוצע שימוע  בקרב חברי האיגוד? ...

ג. התקציב לא מציג תוכנית מעשית לפתרון ''סוגיית 9000 שמות המתחם'' וחיובם [של אלו שלא משלמים] בתשלום דמי חידוש, כמו יתר שמות המתחם ...
ההפסד המצטבר ב-19 השנים האחרונות מסתכם בכ-6 מליון ש''ח ... והכשלון הביצועי צורב כבר 11 שנה !!!...
הוועד לא אימץ את הצעת היועץ המשפטי של האיגוד לקבל פס''ד הצהרתי מבית המשפט לסמכותו לקבוע כללי רישום וחידוש אחידים, שוויוניים וללא הפלייה ... ולפתור אחת ולתמיד בעייה זו שהוצגה על ידי לראשונה בשנת 2006 ...
מציע לקיים ישיבה משותפת של הועד המנהל עם ועדת התשתיות לקבלת החלטה מעשית בהקדם האפשרי ...
ד. לפיכך, קיים צורך אמיתי להסדרת מרשם שמות המתחם בישראל תוך קבלת החלטת ממשלה מתאימה ...
ה. בכוונתי ליזום דיון נוסף בנושא בועדת המדע של הכנסת בהמשך לדיון שהתקיים לפני שנה (2.1.17) תוך הצגת הצעתי העדכנית לחוק – מרשם שמות המתחם בישראל ... מצ''ב ...
בברכה,

רפי הוידה
העתק: חברי הועד, רשם העמותות, מנהלת ועדת המדע של הכנסת

 ****************************************************************************
שלום קרין
 בשעה טובה ומוצלחת התפרסם תקציב האיגוד אך ללא הסברים כלל. 
 תוכלו בבקשה לפרט:
1. רשימת המשרות המתוכננות בתקציב השכר הכלול בכל הסעיפים (תשתית, רגולציה, מנהלה).
2. פירוט היכולות החדשות במרשם שיפותחו בתקציב של יותר ממיליון שקלים לבסיס נתונים שכולל בסך הכל 250 אלף שמות.
3. פירוט לגבי שיפור תהליכי הפצת DNS במרשם IL.
4. פירוט לגבי סעיף רגולציה? סעיף על סך 477,020 ש"ח.
5. סעיף המיצוב  למה הכוונה במיצוב? מודה שטרם נתקלתי במושג זה בתחום. 
6. שיקוף הפעילות ומידע לציבור - פירוט הפעולות הכלולות.
7. סעיף מנהלה -כולל סעיף כוח אדם, מדוע הוא אינו בסעיף שכר?
8. יעוץ ושירותים מקצועיים - אשמח לקבל פירוט. 
9. יתרת הקרנות של האיגוד לרבות הקרנות היעודיות ושאר הקרנות. 
10. האם חל שינוי כלשהוא ביתרות קרן התשתיות בשנה החולפת?
11. בהתאם להוראות הרשם לצמצום היתרות, האם התקיים דיון והתקבלה החלטה בנוגע להפחתת דמי הרישום, כך שהכנסות האיגוד יפחתו והכסף יחזור לציבור, במקום ניפוח הוצאות מיותר?
12. מתי יתקיים דיון פתוח בתקציב האיגוד לחברי העמותה ולציבור הרחב המממן את מיליצית המסוי של האיגוד.
אודה להבהרות.
בברכה,
רועי שלומי
חבר עמותה
*****************************************************************************

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי:
"תקציב 2018 של איגוד האינטרנט אושר על ידי הוועד המנהל ביום 14.12.17. אנחנו שמחים על אישורו ומצויים בעיצומה של העבודה לקראת שנה שתהיה גדושה בפעילות".

כפי שניתן לראות מהתגובה, לא קיבלנו שם התייחסות לשאלותינו. זה ממש לא חדש. יתרה מכך, מדובר בתגובה מוזרה, שכן לא מצאתי באתר האיגוד כל ישיבת ועד מנהל, שמאשרת את התקציב ל-2018, ובישיבת הוועד המנהל האחרונה, שמצאתי באתר האיגוד (כאן, מסמך, שקשה מאוד למצוא באתר האיגוד, כי המנכ"ל החביא מסמכים מהסוג הזה בצורה די מתוכחמת במעמקי האתר), בדיון הוועד המנהל מדצמבר 2017, לא מופיע שום אישור של התקציב ע"י הוועד המנהל. 

נספח:
מכתבו של רפי הוידה מיום 14.1.18, כיצד כל הרזרבות של האיגוד חוסלו ע"י המנכ"ל של האיגוד תוך שנתיים (המשמעות: למס הכנסה לא יישאר כסף ממה לקחת, כפי שמס הכנסה דורשים מהאיגוד...):
"קרין ומני שלום רב,
א. בדוח של מבקר העמותה (הגוף המבקר) רו''ח ומשפטן מני צמח לאסיפה השנתית האחרונה בחודש יוני 2017 נרשם בסעיף 6.9: ...''על האיגוד להיערך תקציבית ותזרימית לכל תרחיש שיקרה כתוצאה מן ההליך המשפטי והשומתי מול רשות המסים הן מבחינת עלויות ייצוג משפטי והן מבחינת תשלומי מסים ועל השלכותיה על יתר השנים שבדיון ועל פעילות האיגוד בשנים הבאות''.
ב. העובדה ששני חברי ועד בכירים, רו''ח אייל דרורי ועו''ד דור נחמן התפטרו מחברותם בועד המנהל, מצביעה על התנהלות לא תקינה בהליך אישור התקציב של האיגוד לשנת 2018, כאשר עו''ד דור נחמן ביקש כי דיוני תקציב 2018 יבוצעו לאחר קיום הבחירות בנוכחות הועד הנבחר.
ג. להלן העובדות התקציביות כפי שפורסמו עד כה: (לא הוצגו ולא פורסמו בפרוטוקול הועד המנהל מחודש דצמבר 2017 ... המצ''ב):
 1. יתרת הקרנות של האיגוד ל-31.12.16 הינה 9,304,103 ש''ח – המקור הוא הדוח הכספי לשנת 2016 שהוצג באסיפה השנתית האחרונה.
 2. בתקציבי 2017 ו-2018 רשומים שימוש בקרנות יעודיות בהיקף 852,000 ש''ח ו-843,000 ש''ח בסעיף ההכנסות בהתאמה וכן גרעונות מתוכננים בהיקף של 2,430,510 ש''ח ו-2,766,224 ש''ח בהתאמה.
 3. החבות המעודכנת לרשות המסים בגין השנים 2011-13 נכון ל-30.4.17 הינה 1,937,000 ש''ח – המקור מתוך דוח הגוף המבקר לאסיפה השנתית האחרונה.
 4. החבות הצפוייה לרשות המסים (אלא אם כן ינתן פטור ממס בהליך הערעור המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים) לשנים 2014-2017 הינה 3,000,000 ש''ח (הערכה).
ד. המשמעות הברורה מהנתונים הנ''ל (אם אכן הגרעונות השנתיים ימומשו במלואם) הינה שבסוף שנת 2018 לא תהיה לאיגוד כל רזרבה כספית!!!... ואז גם לא ניתן להכין תקציב גרעוני לשנת 2019 – עמותה לא יכולה לקבל הלואות ולהיכנס לגרעון!!!... ואז לא יהיה מנוס, מקיצוץ שירותי העמותה ו/או צמצום היקף המועסקים בעמותה ו/או העלאת דמי הרישום והחידוש של שמות מתחם בישראל...
המשמעות הנוספת היא ערעור האיתנות הכספית של האיגוד וכניסה למצב משברי המזמינה התערבות ממשלתית בפעילות האיגוד.
ה. בקשתי היא כי הועד המנהל הנבחר יידון מחדש בתקציב 2018 והשלכותיו על פעילות האיגוד בשנים הבאות.
ו. ברור לכל כי הימנעות מבחינה מחודשת של פעילות האיגוד לשנים הבאות עשוייה לקדם את הצעות החוק להסדרת מרשם שמות המתחם בישראל.... מצ''ב ...
ז. אודה פעילותכם המתואמת לביצוע פעולה מתקנת.
בברכה ושבוע טוב,

רפי הוידה"
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share