Telecom News - האם זה הזמן הנכון להיערך לסגירת מועצת הכבלים והלוויין?

האם זה הזמן הנכון להיערך לסגירת מועצת הכבלים והלוויין?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם זה הזמן הנכון להיערך לסגירת מועצת הכבלים והלוויין?
במידה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן חי שגב) תתפטר, אין לשר התקשורת שום ברירה אלא למנות את נתי שוברט למ"מ יו"ר, עד שייבחר יו"ר חדש לתפקיד זה. היות ונתי שוברט לא יכול לכהן (בכלל) במועצת הכבלים והלוויין, יש לשקול חלופות אחרות ובכללן סגירת המועצה המיותרת הזו. 
מאת: אבי וייס, 17.1.18, 10:30איוב קרא

על פי חוק התקשורת (סעיף 6ב והלאה), במועצת הכבלים והלוויין יש 3 נציגים למשרד התקשורת: היו"ר ועוד שני נציגים מהמשרד. כל השאר הם נציגי משרדי ממשלה ונציגי ציבור שונים (שאחד מהם התפטר אך לאחרונה), בעלי תפקידים, שאינם מתאימים או כשירים עפ"י החוק להיות יו"ר (במקרה ואין יו"ר מכל סיבה שהיא). היו"ר חייב להיות נציג של שר התקשורת ולא נציג חיצוני.

בעבר, היו מצבים כאלה ואף לתקופות ממושכות. למשל נתי שוברט שימש מ"מ (ממלא מקום) יו"ר המועצה קרוב לשנתיים, סולק מתפקידו, הוחזר ע"י השר ושוב סולק מתפקידו (ע"י שמילה מימון בגיבוי השר). שמילה מימון היה קרוב לשנה יו"ר המועצה, עד שהיו"ר הנוכחית (ד"ר יפעת בן חי שגב) מונתה לתפקידה ב-2014 (נכנסה לתפקיד ב-1.9.14).

כעת אנו עשויים (או עלולים, תלוי בנקודת המבט) להיות במצב דומה. 

לכן, שלחתי את השאלה הבאה לשר התקשורת איוב קרא (בתמונה משמאל) ולצמרת משרד התקשורת:
"לאור הסיכוי הגבוה, שיו"ר מועצת הכבלים והלוויין  (ד"ר יפעת בן חי שגב) תעזוב בקרוב ולא מן הנמנע, שככל שהעזיבה תהיה תלויה בה, היא תנחית זאת על השר בהפתעה, האם לא נדרש, שהשר יפעל בדחיפות למנות נציג נוסף מהמשרד כחבר מועצה (למעשה למנות שניים, כי נתי שוברט, שמונה לאחרונה כחבר מועצה, אינו עונה להגדרות של תקנות הבזק, שכן אין לו "אופק כהונה" של 4 שנים, כאמור בתקנות). זאת, כדי שאותו חבר מועצה יוכל לשמש ממלא מקום יו"ר המועצה, עד שהשר והממשלה ימנו יו"ר קבוע באמצעות ועדת איתור (או לחילופין יפעלו בדרך של חקיקה, לסגירת מועצת הכבלים והלוויין ומיזוגה עם הרשות השנייה, מה שמכונה "ברית המועצות"). אחרת, המועצה והשר  עשויים \ עלולים להיתקע שוב עם נתי שוברט כממלא מקום יו"ר (תפקיד שמילא כמעט שנתיים, עד שהודח פעמיים מתפקיד זה בסוף 2013) - ואולי זה בכלל התרגיל של מימון שמילה מלכתחילה, להפוך אותו למ"מ יו"ר, ממש לקראת פרישתו לפנסיה?".

יצויין, שלשר יש עוד תוכניות לקראת יציאתו הצפונתי שוברטיה של נתי שוברט (בתמונה משמאל) לפנסיה: הכוונה של השר להפוך בחזרה את נתי שוברט לסמנכ"ל בכיר (תואר אותו הפסיד לפני כמעט שנה, בגלל המנכ"ל דאז שלמה פילבר והמשנה למנכ"ל, שכיום הוא מנכ"ל - שמילה מימון, שעשו לו תרגיל "כיפה אדומה" בדמות "שינוי ארגוני"). הרעיון להחזיר לו את התואר סמנכ"ל בכיר, הוא רעיון רע מאוד

יתרה מכך, נתי שוברט בכלל לא יכול ולא כשיר לכהן במועצת הכבלים והלויין. לכן שלחנו את הפנייה הבאה ביום 19.12.17 אל כב' השופטת (בדימוס) בילהה גילאור כדלהלן:
"פנייה לכב' השופטת בדימוס בלהה גילאור המשמשת כיו"ר "הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות", בעניין מינויו של נתי שוברט. 
לאחרונה פורסם (כאן, בהחלטת הממשלה מס' 3178 מ-23.11.17) על מינויו של נתי (נתן) שוברט ממשרד התקשורת לתפקיד חבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, בהתאם להוראות סעיף 6ב לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982.
אולם, הנ"ל אמור לפרוש לגמלאות תוך מספר חודשים (למעשה היה אמור כבר לפרוש לגמלאות ועם תום החוזה האישי שלו בתחילת 2017, אך שירותו הוארך מעט, בגלל צרכים פנימיים של משרד התקשורת).
מינוי בעלי תפקידים במועצה לשידורי כבלים אמור להיות לתקופה של 4 שנים.
הסדרת כהונת חברי מועצת הכבלים ל4 שנים (!) היא במסגרת "תקנות הבזק (כהונתם של חברי המועצה לשידורי כבלים וסדרי עבודתה של המועצה), התשמ"ז-1987".
אז איך ממנים את נתי שוברט כנציג שר התקשורת במועצה הזו, עובד המשרד הפורש לגמלאות תוך פחות משנה?
האם העובדות הללו היו מונחות בפני "הוועדה לבדיקת מינוים" טרם אישורו ע"י הוועדה והממשלה?".

תגובה טרם קיבלתי, ככל שאקבל, אעדכן בהתאם.

למה שנתיים וחצי לא היה יו"ר למועצת הכבלים והלווגלעד ארדןיין (אחרי פרישתו ב-2011 של היו"ר הקודם, ניצן חן)? בגלל שר התקשורת (דאז, גלעד ארדן, בתמונה משמאל) שלא רצה את אריאל משעל (שנבחר במכרז) לתפקיד, בגלל שהוא נחשב כמקורב לשר, שקדם לו, משה כחלון. קשה להאמין איך השר גלעד ארדן טעה בשיקול דעתו

את החלל הזה, שיצר השר גלעד ארדן במו ידיו, מילאו באופן זמני שני אנשים: הראשון, שמילא את התפקיד במשך כמעט שנתיים: נתי שוברט, שקיבל גם "בעיטה" (משר התקשורת, גלעד ארדן) וגם "הדחה מתוקשרת" ב"שידור חי"" מ"חברו" שמילה מימון, שמילא אחריו את תפקיד מ"מ היו"ר כמעט שנה. למה נתי שוברט הושפל ונבעט ובפומבי ופעמיים? כי הוא העז במקרה אחד (בלבד) לגלות דיעה עצמאית וישרה, אחרי שנתיים בהן הלך "מתחת לשולחן" והרס כל חלקה טובה במועצה, כמצוות השר, כפי שניתחנו כאןשמילה מימון היה, כמובן, "מינוי ראוי" לממלא מקום היו"ר, כי ההתמחות שלו היא חיסול כל עשייה וכל חשיבה מקורית, תוך גריסת תלונות אזרחים בטונות, בזבוז כספי ציבור ומינוי חברים לתפקידים ללא מכרזים. זה בדיוק מה שגלעד ארדן צריך היה לתפקיד הזה. אנשים, שההתמחות שלהם היא "הליכה מתחת לשולחן" לפי החליל של השר, והרס שוק התקשורת ללא סנטימנטים. 

שורה תחתונה
אם ד"ר יפעת בן חי שגב תפרוש בקרוב מתפקידה, נציג משרד התקשורת היחיד, שעבר עד כה אישור ממשלה וועדת המינויים הממשלתית, הוא נתי שוברט, כך שלא יהיה מנוס לשר אלא למנות אותו למ"מ יו"ר.

מדובר בהחלטה רעה מכל היבט שלא נסתכל עליה. לכן, הדרך הנכונה לפתור את הבעיה החמורה הזו היא אחת מהשתיים: 1) לנצל את ההתפטרות של יו"ר המועצה כדי לפזר את המועצה המיותרת וההרסנית הזו  ולמזג אותה בתוך "הרשות השנייה" (מה שמכונה "ברית המועצות"). 2) למנות לאלתר אנשים מתאימים אחרים ממשרד התקשורת, כדי למלא את השורות החסרות במועצת הכבלים והלוויין. כך, שניתן יהיה למנות אדם ראוי וכשיר למ"מ יו"ר המועצה, עד שייבחר יו"ר ב"וועדת איתור" ויעבור את כל הליכי המינוי לתפקיד זה, כנדרש בחוק.

בהזדמנות זו, יש לסלק ממועצת הכבלים והלוויין את כל "החפרפרות" והאנשים הלא מתאימים הנמצאים במועצה. תקוותי, שהשר ייעשה זאת, בכל מקרה (והשר יודע מי הם), בלי תלות מי יהיה היו"ר הבא, או אם המועצה הזו תפורק ותועבר לתוך "הרשות השנייה". 

בהערת אגב נוסיף, שבימים האחרונים עלה לאוויר אתר שנועד לדחוק במשרד התקשורת להקשיב לצרכנים (שזה בדיוק תפקידו של המשרד, אבל זה נשכח שם בעשור האחרון...): Telecom Petition. מומלץ להצטרף לאחת העצומות שיש כבר באתר (לקטר בלי לקחת אחריות ולהשתתף - השנוי לא יקרה מעצמו...). 
 



 
 
Bookmark and Share