Telecom News - מעצב נתב Be של בזק: הרציונל מאחורי הפיתוח והעיצוב של הנתב שהפך לרהיט

מעצב נתב Be של בזק: הרציונל מאחורי הפיתוח והעיצוב של הנתב שהפך לרהיט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מעצב נתב Be של בזק: הרציונל מאחורי הפיתוח והעיצוב של הנתב שהפך לרהיט
מעצב נתב Be של בזק: הרציונל מאחורי הפיתוח והעיצוב של הנתב שהפך לרהיט
מאת: עומרי בר-זאב, 16.2.18, 08:00עומרי בר זאב

מאחר שהנתב לא נראה כמו קופסאות הפלסטיק המיובאות, שמוחבאות מאחורי הטלוויזיה, מסביר המעצב של Be את הרציונל מאחורי הפיתוח והעיצוב של פריט, שהפך ממוצר שמחביאים למוצר לייף סטייל, וטוען, שזו מגמה רחבה, שתלך ותגבר בעולם מוצרי הצריכה הטכנולוגיים ותסייע לשיווקם.

ההכרזה של בזק על שיווק נתב אינטרנט חדש לא באה בחלל ריק. בעולם בו הטכנולוגיה סובבת אותנו כל הזמן וגם בבית אנו מוקפים בעשרות פריטים טכנולוגיים, שמונחים בחלל החדר, מתבקש, שאותם הפריטים יסתנכרנו לא רק מבחינה טכנולוגית, אלא גם עם הסביבה מבחינה עיצובית.

בשנים האחרונות עולם עיצוב מוצרי הטכנולוגיה הבין, שלאור הצפת המוצרים הטכנולוגים, שלכל אחד מהם יש תפקיד אחר, המרחב שלנו הפך למבולגן וללא שום זרימה הרמונית. כך בעצם החל היפוך מגמה. מעיצוב המקדש הבדלה של כל מוצר כחלק מהדגשת ההיבטים החדשניים שבו וכדי שיהיה בולט וייחודי מהשאר, העיצוב החל להיות סולידי ושם דגש על הפונקציונליות וההשתלבות בחלל.

את המגמה הזו ניתן לזהות בנתב החדש, שעד היום היה פריט "אאוטסיידר" בסלונים של רובנו. אמנם, את כל הרהיטים והפריטים הקפדנו לבחור כך, שיתאימו האחד לשני ויצרו אווירת חמימות ביתית, אבל הנתב, מכשיר פלסטיק עם עשרות נורות מהבהבות, שאנו חייבים בבית, בלט על השידה בסמוך לטלוויזיה כשכבלים מלופפים סביבו וממנו. מי שיכל החביא אותו בד"כ מאחורי הטלוויזיה או בפינה חשוכה אחרת.

בזק הצליחה להבין זאת והפכה את הקערה על פיה. בכל זאת, מוצר של החברה נמצא כמעט בכל בית שני בישראל, אבל הלקוחות מחביאים אותו.

במחשבה נכונה, התבצע ניתוח של המיקום האידיאלי עבור הנתב, למען מקסום היכולות הטכנולוגיות שלו. מכיוון שהנתב מפיק את רשת ה-WIFI, חשוב, שהוא יהיה בחדר בו מבלים את זמן הפנאי או לחלופין במרכז הבית. כך, שהרשת תהיה חזקה מספיק לצרכים. במרבית הבתים, מרכז הבית והחדר בו נצרך האינטרנט הוא הסלון.

בהתאם לכך, הוחלט על עיצוב, שיוכל להשתלב עם שאר הפריטים המוצבים בסלון ותואם את האווירה שהיינו רוצים שתהיה בסלון ביתנו. נעשה שילוב עם טקסטורה של עץ, שמשדרת חמימות וביתיות ומתכתבת עם רוב רהיטי הסלון האחרים.

במקום גימורים ישרים וחדים, הם הפכו לעגלגלים המשדרים רוגע ושקט ומתחברים מצוין לקווי הלוגו של החברה. מפריט, שהיה חייב לעמוד בשל פיזור האנטנות, הוא הפך שוכב לאור סידור חדש של הרכיבים הפנימיים.

גם ברמת הפונקציונליות נעשתה חשיבה מחודשת. נורות החיווי הרבות, שהבהבו בדומה לשרת מרכזי של משרד גדול, צומצמו לנורה אחת בלבד סביב לוגו החברה עם 4 צבעים משתנים. כל צבע של נורה מסמן דבר ספציפי.

כך, אנו או נציג התמיכה, שיסייע בטלפון, יוכל להבין בקלות אם ואיזו תקלה ישנה. בנוסף, אם עד היום הנתב היה אחראי באופן בלעדי אך ורק לרשת האינטרנט, איגדו לתוכו עוד שירותים משיקים כמו הגנת הסייבר ושליטה במוצרי הבית החכם.

זו הפעם הראשונה, שחברה ישראלית בסדר הגודל הזה מחליטה לייצר בעצמה מוצרים בקטגוריה הזו ולא לרכוש סטוקים ולצרף להם מדבקת הלוגו.

אמנם, בהוצאה לפועל של המהלך הושקעו משאבים רבים, אבל הוא מאפשר לחברה להגדיר מחדש את השירות והמוצר, שמייצג אותה בכל בית בעידן האינטרנט.

הנתב עוצב למקומו המתאים בבית: לא צעקני ובולט, אלא כזה המשתלב עם החלל. ממוצר טכנולוגי, שאנו חייבים בבית אך נאלצים להחביא, הוא הפך למוצר לייף סטייל יוקרתי, שקל יותר לשווק אותו. כך, החברה הצליחה לפרוץ דרך בשוק מוצרי הצריכה הטכנולוגיים בישראל ולסמן מגמה, שרק תלך ותגבר.
 
מאת: עומרי בר-זאב, פברואר 2018.
המעצב ומי שסייע בפיתוח ועיצוב הנתב החדש של בזק.  מנהל הקרייאיטייב וממייסדי חברת Prime, שמעצבת ומפתחת מוצרי צריכה טכנולוגיים.

BE



 
 
Bookmark and Share