Telecom News - "נסגר מעגל הראיות" בפרשת ההטבה שפילבר העניק לחברות הסלולר

"נסגר מעגל הראיות" בפרשת ההטבה שפילבר העניק לחברות הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "נסגר מעגל הראיות" בפרשת ההטבה שפילבר העניק לחברות הסלולר
מוניר קזמל, הממונה על חופש המידע במשרד התקשורת, הפעיל סעיף בחוק כדי לשחרר מסמך של פרטנר לבקשת סיני ליבל, מסמך המוכיח סופית, שרק פלאפון ביקשה ממשרד התקשורת לקצר את שעות הפעילות של מוקדי השירות שלה, ופילבר "נענה" לאתגר... האם ועדת הכלכלה של הכנסת תתקן את מה שמשרד התקשורת מסרב לתקן, לטובת כ-8 מיליון צרכני הסלולר בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 7.3.18, 11:00סיני ליבל

סיני ליבל (בתמונה משמאל) פרסם "מאמר אורח" מאוד מעמיק ונוקב (שלא לומר - מחריד, לכל מי שהאינטרס הצרכני חשוב לו), בנושא קיצוץ שעות הפעלת מוקדי השירות של חברות הסלולר (מ-13 שעות ביממה ל-10 שעות ביממה), "מתנה" של עשרות מיליוני ש"ח לשנה לכל חברת סלולר, ובניגוד לכל אינטרס צרכני.

המדובר בהחלטה תמוהה ביותר, שהתקבלה ע"י שלמה פילבר (מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת והיום במעמד של "עד מדינה"), לבדו ובניגוד לעמדה המקצועית במשרד.

שם המאמר בו מפורטים פרטי הפרשה החמורה הזו הוא: "האם נמצא "אקדח מעשן" נוסף בפרשת "תיק 4000" (בתחום הסלולר דווקא)?" והוא מומלץ לקריאה למי שפספס, שכן כאן נוסיף רק ראייה אחת בלבד (וחשובה ביותר) למאמר זה

במאמר של סיני ליבל, הופיעה הפסקה הבאה: ככל הידוע כרגע, רק פלאפון הציגה בתגובתה לפנייה, עמדה כה נחרצת בעניין צמצום דרסטי של שעות הפעלת מוקדי השירות. 

הפסקה הזו נכתבה בזהירות ובהסתייגות, משום שעל פי המסמכים, שמוניר קזמל, הממונה על חופש המידע במשרד התקשורת, העביר לסיני ליבל, ל-2 השימועים החשובים לעניין זה, השיבו 4 חברות סלולר: פרטנר, הוט-מובייל, סלקום ופלאפון. אולם, סיני קיבל רק תגובות של 3 חברות, התגובה של פרטנר לא הועברה אליו. זאת, בגלל התנגדות נחרצת של פרטנר להעברת עמדתה לשימוע, לידיו של סיני ליבל

אולם, מוניר קזמל (שמבצע את תפקידו בצורה מופתית), לא ויתר לפרטנר, והפעיל סעיף בחוק המתיר לו להעביר את המסמך גם ללא הסכמת פרטנר, אם תוך 45 יום הוא לא מקבל צו של בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים. עברו 45 יום ולא התקבל אצלו צו בית משפט כזה, ולכן מוניר מיהר להעביר לסיני ליבל את המסמך המבוקש ותצלומו מצוי בתחתית הכתבה, בנספח. 

החלקים המושחרים במסמך של פרטנר אינם מושחרים בגלל איזה סוד שיש בהם. זו פשוט השחרה של מוניר, בגלל שיש בהם תוכן שאינו רלבנטי לשאלה של סיני ליבל (שהייתה ממוקדת בשאלה אחת: מה הייתה עמדת חברות הסלולר, בעניין קיצור שעות המוקדים, בתגובה לשימוע החוזר של משרד התקשורת בנושא "תיקונים צרכניים").

כפי שניתן לראות בתצלום (סעיפים 10 ו- 11), גם פרטנר הייתה מופתעת (בדיוק כמו סלקום והוט מובייל) שמשרד התקשורת "מתנדב" ומציע להן בשימוע החוזר, את קיצור שעות הפעלת המוקדים ופרטנר "מברכת על היוזמה הזו של המשרד"....

את היוזמה הזו, כפי שכבר נותח במאמר של סיני ליבל, יזמה פלאפון, לבדה, בשת"פ שלמה פילבר ובניצוחו של שמילה מימון (שעסק רבות בעניין זה ונפגש עם צמרת פלאפון באותה תקופה, בתדירות מאוד גבוהה, ויוצאת דופן בהשוואה לשאר פגישותיו עם ראשי שוק התקשורת). 

כלומר: המסמך של פרטנר מוכיח שחור על גבי לבן, (בהתאמה לתגובות של סלקום והוט מובייל), שפרטנר חשבה שקיצור שעות הפעלת המוקדים הטלפונים היא יוזמה של משרד התקשורת, ולא כמו שהראיות מוכיחות, כי היוזמה הייתה של פלאפון לבדה, בשימוע חשאי ומוזר שנשלח לחברות הסלולר ב-18.2.16. זה נחשף ע"י סיני ליבל ממסמך שקיבל ממוניר קזמל, מסמך של פלאפון שלפיו פלאפון הציגה את הנושא הזה לצמרת משרד התקשורת ביום 31.3.16 (קרי: כארבעה חודשים לפני השימוע הגלוי שנעשה בנושא זה ב-9.8.16). 

לכן, המשפט המסוייג במאמר של סיני ליבל משתנה כעת (לאור העובדה שמוצגות לציבור התגובות של כל חברות הסלולר לשימוע), למשפט החד-משמעי הבא: 
על פי הראיות הברורות שנחשפו ע"י משרד התקשורת עצמו (לבקשת סיני ליבל), רק פלאפון הציגה בפנייתה לצמרת משרד התקשורת (מ-31.3.16), עמדה כה נחרצת בעניין צמצום דרסטי של שעות הפעלת מוקדי השירות שלה ואת החיסכון הכלכלי הטמון בקיצור הזה - עבורה. 

היות ומשרד התקשורת מסרב לשנות את ההחלטהח"כ איתן כבל הבלתי חוקית הזו של שלמה פילבר (שנעשתה בשת"פ מלא ובביצוע בפועל של שמילה מימון, כיום המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת), פנה סיני ליבל לח"כ איתן כבל, (בתמונה משמאל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת), (הפניה המלאה מצויה כאן - למתעניינים), בבקשה לשקול שוועדת הכלכלה של הכנסת תכפה על משרד התקשורת לתקן את הנושא, נושא צרכני ממדרגה ראשונה, שנוגע לכל משתמשי הסלולר בישראל.

ח"כ כבל הבטיח לטפל ברצינות בפנייה הזו, וכעת זו שעת המבחן שלו - האם הוא יצליח לתקן את העוול שנגרם לכל צרכני הסלולר בישראל, בגלל החלטה חד-צדדית של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, החלטה שנתקבלה בניגוד לעמדה המקצועית של אנשי המקצוע המשרד (החלטה שערורייתית שהוסתרה היטב מהציבור, עד החשיפה של סיני ליבל ועל ידינו), ובניגוד לאינטרסים של כלל הציבור בישראל. 

חקירה פלילית כנגד שלמה פילבר בנקודה ספציפית זו כרגע נראית כחסרת טעם, מפני ששלמה פילבר הוא "עד מדינה" וכל חטאיו "הולבנו". יחד עם זאת, חקירה שלו בנושא תוכל לחשוף את המניעים האמתיים להחלטה הזו שלו, כדי להפיק מזה את הלקחים הנכונים ולתקן את הכשלים בהתנהלות משרד התקשורת מול חברות התקשורת בעניינים צרכניים. לכן, לתקן את העוול החמור שהוא (שלמה פילבר) עשה לתושבי מדינת ישראל - זה חייב להיעשות כעת, וכמה שיותר מהר - יותר טוב

נספח:
צילום עמדת חברת פרנטר לשימוע של משרד התקשורת מיום 9.8.16:

צילום מסמך חברת פרטנר



 
 
Bookmark and Share