Telecom News - חשיפת "ראיית הזהב" שאמורה להביא לביטול מכרז הפקת ערוץ הכנסת

חשיפת "ראיית הזהב" שאמורה להביא לביטול מכרז הפקת ערוץ הכנסת

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> חשיפת "ראיית הזהב" שאמורה להביא לביטול מכרז הפקת ערוץ הכנסת
מכרז "הפקת ערוץ הכנסת" נוהל בכאוס ובצורה החורגת מכל חוק ונורמה (מה שדורש חקירה פלילית על כל מה שהתנהל במכרז הזה. אגב, יש מסמכים והקלטות...). כאן אנו חושפים את "ראיית הזהב", שאמורה להוביל לביטול המכרז, ראייה שמקורה בהצבעה לא נכונה ומטעה (נראה בכוונה) של אחד מחברי מועצת הכבלים והלוויין (חברי המועצה שימשו כוועדת מכרזים לעניין הפקת הערוץ). 
מאת: אבי וייס, 8.3.18, 07:40ד"ר יפעת בן חי שגב

הפלופ של "מכרז הפקת ערוץ הכנסת", "מככב" באתר זה בעשרות כתבות, שבהן "הרמנו את המסך" מאין ספור של תרגילים בלתי חוקיים, שנעשו במכרז זה.

אנו קראנו לקיים חקירה פלילית בעניין זה ופנינו לשר התקשורת (איוב קרא) בקריאה פומבית לפזר את מועצת הכבלים והלוויין ולהדיח מתפקידה את יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב (בתמונה משמאל), מה גם שיש מספיק תיעוד כולל הקלטות, למה שנעשה במועצה הזו, במסגרת המכרז. עד היום, השר לא נקט שום פעולת תיקון ישירה (כן פעל והצליח להוציא את "הערוצים הייעודיים" מאחריות המועצה - לרשות השנייה). כעת, כנראה לא תהיה לו ברירה (אלא אם המועצה והעומדת בראשה, יתפטרו מיוזמתם). 

את הפרשה החמורה ביותר הזו סקרנו באתר זה בהרחבה במספר רב של כתבות עומק וחשיפות, למשל: כאןכאןכאןכאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן, למי שמתעניין בפרטים של השערוריה הפלילית והציבורית הזו.

כאן, אנו חושפים באופן בלעדי את "ראיית הזהב", שהגיעה אלינו ב"מייל האדום". לכן, שלחנו בדחיפות ביום 1.3.18 את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין:
"בגלובס פורסם מאמר תחת הכותרת: "חברת החדשות למועצת הכבלים: בטלו את מכרז ערוץ הכנסת" ובסופו של המאמר יש את המשפט החשוב הבא:
"ככל שהמכרז לא יבוטל, מן הדין להכריז על הצעתנו כהצעה הזוכה במכרז, לנוכח ניקוד שניתן על-ידי אחד מחברי ועדת המכרזים בחוסר סמכות..."
השאלה שלי: על מי מדובר?
שכן, אני הצבעתי על שניים שהיו חסרי סמכות (בכלל, לא רק בעניין הניקוד המוזכר בפניית חברת החדשות), שני חברי מועצה שלא היו אמורים להשתתף בדיונים על המכרז להפקת "ערוץ הכנסת" (תמי לשם ושמילה מימון)".

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי, חזרתי וניסיתי. אין מה להיות במתח, קוראינו כבר יודעים, שהסיכויים שאני אקבל תגובה, הם כמו הסיכויים, שאסע לנתב"ג ואקח טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה...). 

לכן, אנו חושפים כאן את "ראיית הזהב", שאמורה להוביל לביטול המכרז.

רקע קצר, כדי להבין את הראייה הזו: ההחלטה על הזוכה במכרז נעשתה בסופו של תהליך הצבעה על פי קריטריונים מוכנים מראש, שבו כל אחד מחברי מועצת הכבלים והלוויין, ששימשו כ"וועדת מכרזים" לעניין "הפקת שידורי ערוץ הכנסת" (כאמור בחוק), הצביעו בטופס מוכן ומובנה (המועצה מנתה אז 9 חברים, אולם 2 חברים לא הצביעו בסופו של דבר, מסיבות שמפורטות בשלל הכתבות שפרסמנו. כך, שנספר הניקוד, שנתנו 7 חברי מועצה).

התוצאה הסופית של הניקוד, שנתנו חברי המועצה, מופיעה בתצלום הבא (הניקוד המכסימלי לכל מתחרה במכרז הוא 1000 נקודות):
תצלום מכרז הכנסת 1
 
לאחר שזכייתו של ערוץ 20 (שקיבל 929 נקודות בניקוד המשוקלל הסופי) נפסלה, נשארו שני מתמודדים עם ניקוד די קרוב: חדשות 2 (כיום נקראים "החדשות") עם 813 נקודות וערוץ 10 עם 822 נקודות.

כאן מגיעה "ראיית הזהב". אחד מהמצביעים מהמועצה נתן ניקוד בלתי סביר ומעל למותר לו ל-3 מתמודדים (בכוונה, על פי הידוע לנו). זו לא טעות דפוס, כי תצלום הטופס הממוחשב, שאנו מציגים כאן, עבר עשרות בדיקות, התאמות ושינויים וזה הטופס הסופי, שהוגש לבג"ץ ע"י הפרקליטות, עם תצהירים בשבועה, שנלוו לטופס הזה. והנה התצלום של הניקוד המטעה:
מכרז הכנסת תצלום 2.

המסמך המלא ממנו נלקח קטע התצלום הזה ושהגיע אלינו דרך "המייל האדום" נמצא כאן - למתעניינים.  חבר המועצה, שמכונה כאן בשם חבר ד', במקום לתת ניקוד בסעיף של עד 35 נקודות, נתן ל-3 מתמודדים (ערוץ 20, ערוץ 10 ושידורי העם) ניקוד של 45, 45 ו-40 נקודות בהתאמה. 

בעת איסוף המידע ועיבודו, היו יכולים במועצה לפנות לחבר ד' ולדרוש ממנו לתקן את טופס ההצבעה שלו, כי הוא חרג מהמכסימום של הניקוד האפשרי, בהתייחס ל-3 מתמודדים. כך, לא היינו יודעים בכלל שהייתה תקלה כזו משמעותית בהצבעה שלו. היה אפשר לבצע זאת (כלומר: לתקן את הניקוד המטעה) גם לפני הגשת התגובות של המדינה לבג"ץ, או בשלב של ההצבעה החוזרת על תוצאות הזכייה (בהצבעה החוזרת ערוץ 20 זכה שוב בהצבעה. רק אחר כך, בלחץ הפרקליטות ובג"ץ, הזכייה הזו נפסלה).

אולם, זה לא קרה, הטופס לא תוקן בכל השלבים של הטיפול בו, בכל החודשים שחלפו. למה? זה די ברור לקוראי אתר זה וכבר חשפתי זאת בתחילת הסדרה של החשיפות אודות המכרז המפוברק הזה: במכרז הזה "הוטמנו מוקשים" (או "גלולות רעל" בלשון עולם המניות והכלכלה), כדי להכשיל ובכוונה את זכיית ערוץ 10. 

בכל מקרה, המכרז הזה היה אמור להיפסל מסיבות רבות אחרות, אותן כבר חשפנו, דוגמת "ניגודי העניינים" החמורים, שהוסתרו מחברי הוועדה (בכוונה), של נציגי משרד התקשורת, שהשתתפו במכרז והבצבעות. רק חקירה פלילית תוכל לגלות מה שאנו כבר יודעים מזמן, מי עשה זאת ולמה.

אין מנוס אלא להתחיל את כל תהליך המכרז להפקת ערוץ הכנסת מהתחלה, עם אנשים ישרי דרך ואמינים, שטובת הציבור היא האינטרס היחיד שלהם

שורה תחתונה:
על שר התקשורת, איוב קרא, לאור מה שחשפנו כאן ובכתבות הקודמות, להשתמש בסמכותו לפי חוק התקשורת ולהודיע ליו"ר מועצת הכבלים והלויין, שעל המועצה יש חובה לבטל מיידית את "מכרז הפקת ערוץ הכנסת", ואם המועצה הזו לא תעשה כך תוך פרק זמן קצר, היא תפוזר לאלתר. אם השר לא ינקוט בצעד הזה, הוא יהיה שותף לקנונייה הבלתי חוקית הזו. 



 
 
Bookmark and Share