Telecom News - האם היה קשר בין לשכת רוה"מ למועצת הכבלים והלוויין במשרד התקשורת?

האם היה קשר בין לשכת רוה"מ למועצת הכבלים והלוויין במשרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם היה קשר בין לשכת רוה"מ למועצת הכבלים והלוויין במשרד התקשורת?
כלי התקשורת ממשיכים להטעות את הציבור במה שמכונה "תיק 4000" ונסחפים אחרי דיווחים שגויים. החקירה של המשטרה החלה עקום והיא עדיין עקומה ולא עוסקת בעבירות הנכונות. חשיפת עוד "עז" בתחום הסלולר, ששלמה פילבר הסתיר עד היום מרשויות החוק וחוסה כעת בצל הסכם "עד המדינה".
מאת: אבי וייס, 26.3.18, 08:20שלמה פילבר

כלי התקשורת פרסמו בסוף שבוע שעבר "תגלית", שהמשטרה תחקור את הקשר בין לשכת רוה"מ ומועצת הכבלים והלוויין (למשל כאן וכאן).

לא רק שאין בזה שום דבר חדש, זה חלק מתהליך התפתחות החקירה, במה שמכונה "תיק 4000". למי שפספס, זה מוסבר היטב במאמרים, שפרסמתי מזמן, תחת הכותרת "מורה נבוכים" כאן וכאן.

מתי אני אדע שהחקירה של המשטרה הגיעה לסיומה? כשיחקרו את אבי גבאי ומשה כחלון. למה? תקראו ב"מורה נבוכים". על אבי גבאי כתבתי מספיק, לעניין משה כחלון כתבתי הרבה, אבל אחזור לזה בקרוב שוב.

מועצת הכבלים והלוויין נמצאת "באמצע הדרך" של מהלכי החקירה. בינתיים, המשטרה והפרקליטות, שמלווה אותה, לא חקרו (עד כה) שום עבירה המוכרת לי בספר החוקים. הם גם לא חקרו כראוי את הנעשה במועצת הכבלים והלוויין. לכן, הם גם לא מצאו (ולא ימצאו) בצורת החקירה הזו, קשר ברור ופלילי בין לשכת רוה"מ למועצת הכבלים והלוויין. 

מפליא, שכל כך הרבה אנשים סיימו בישראל את התואר עו"ד, ורק מעטים מהם מעיזים לכתוב על כך, שאין בספר החוקים של מדינת ישראל, או באיזו תקנה, תקש"יר או פסיקה כלשהיא מאיזה בית משפט כלשהו בישראל, קביעה, ש"סיקור מלטף ומפנק" בעיתונות המקוונת יכול להיחשב כ"מתן שוחד" או "טובת הנאה" לאיש ציבור. יתרה מכך, מצאתי רק עיתונאי בלתי תלוי אחד (אלי ציפורי מגלובס), שמציין שוב ושוב, שלא רק שאין עבירה כזו, לפי בדיקתו, אתר וואלה! בכלל לא נתן שום "סיקור מלטף ומפנק" לנתניהו ומשפחתו בשנים הרלבנטיות לחקירה (ולא בכלל)... בנוסף, בקשה לשנות \ לשפר כתבה היא לא עבירה על שום חוק, תקנה או איזה נורמה ("חוק העיתונות" בוטל מזמן ע"י הכנסת). זו הפרקטיקה המקובלת בעולם העיתונות מאז היווסדה ועד היום (ותישאר גם בעתיד), כך שחקירת רוה"מ, אישתו ובנו בנושא כזה (של ניסיון להשפיע על תוכן כתבות), היא פשוט בדיחה מחוץ לכל מסגרת של חוק קיים בספרי החוקים במדינת ישראל. 

בעוד שרשות ניירות הערך חקרה ביעילות רבה פרשה נקודתית והגיעה די מהר לראיות והמלצות, משטרת ישראל נכנסה לחקירה מהכיוון הלא נכון. אני למדתי בשיעורי המתמטיקה, שאפס ועוד אפס, בדיוק כמו אפס כפול אפס, בדיוק כמו אפס בחזקת אפס, זה נשאר אפס. אם לא הבנתם, אז הנה הסבר מקוצר: שקרן סדרתי אחד בתוספת שקרן סדרתי שני, גם אם קוראים להם "עדי מדינה", זה עדיין נשאר אפס. ההצהרות של המפכ"ל (למשל כאן), ש"עדי המדינה סיפקו את הסחורה", בנויות על "דימיון יצירתי" והמצאת עבירות, שאין בספר החוקים של מדינת ישראל.

העבירות, שעברו (לכאורה) המעורבים בפרשה הן ענקיות, אבל הן בכלל אחרות לגמרי והסכומים שעברו שלא כדין לשאול אלוביץ' הם אחרים לגמרי וענקיים, ממה שחקרו עד כה במשטרה. את שלל העבירות, שנעשו ע"י מועצת הכבלים והלוויין לטובת שאול אלוביץ', ריכזתי למשל במאמר ארוך כבר ב-2017 (כאן). מאז הרשימה הזו רק גדלה, אבל כלל לא נחקרה. 

סביב מועצת הכבלים והלויין יש צורך להעמיק את החקירות בכמה נושאים, לא רק בפרשת בזק. למשל,"פרשת המכרז המפוברק של הפקת שידורי ערוץ הכנסת ע"י ערוץ 20" - טרם מוצתה וטרם עברה לשלב גלוי של חקירה כלשהי.

אגב, כל "השחקנים" של "תיק 4000" הם גם השחקנים של "תיק מכרז הפקת ערוץ הכנסת". עד כמה הדברים מחוברים זה לזה נוכל ללמוד מהשאלה הבאה, ששלחתי להנהלת משרד התקשורת ב-10.3.18:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה:
"כתבתי בעבר רבות על ניגוד העניינים של מימון שמילה בין תפקידיו הבכירים במשרד לבין חברותו במועצת הכבלים והלוויין (כמו גם בהתייחס לתמי לשם). פרשה נפרדת היא הניגוד בחברותו בדירקטוריון חברת דואר ישראל (נושא שמטופל בנפרד). המדובר בניגוד עניינים שהיה עוד כששמילה היה סמנכ"ל פיקוח, ודאי כששמילה התמנה ב-20.9.16 כמשנה למנכ"ל ומאוחר יותר, במרץ 2017 חתם על "הסכם ניגוד עניינים" שני – הראשון נחתם על ידו ב-2015), וודאי כאשר מונה ב-17.7.17 כממלא מקום של המנכ"ל, שלמה פילבר, שהיה מושעה באותה עת.
כשאושררה שוב במועצת הכבלים והלוויין זכיית ערוץ 20 במכרז שידורי הכנסת ביום 26.7.17 - שמילה כבר לא השתתף בהצבעה השנייה הזו עקב "ניגוד עניינים" (כתבתי על זה לא אחת בעבר).

אם כך, כעולה מהיומן של שמילה מימון (מצ"ב צילום [בתחתית השאלה]), מדוע שמילה מימון, כמ"מ מנכ"ל, נפגש ביחידות, עם מנכ"ל ערוץ הכנסת, מוטי שקלאר, ביום 24.9.17? מה למ"מ מנכ"ל משרד התקשורת עם "ניגוד עניינים" לגבי שידורים שלא מאפשרים לו לעסוק במכרז ערוץ הכנסת, להיפגש עם מנכ"ל ערוץ הכנסת, בדיוק בעיצומם של ההליכים המשפטיים לגבי זכיית ערוץ 20 במכרז שידורי ערוץ הכנסת (וממש טרום ההחלטה של המועצה בעקבות דרישת היועמ"ש לבטל את זכיית ערוץ 20 במכרז הפקת ערוץ הכנסת, ביטול שהתרחש ב-7.12.17)?
אגב, מוטי שקלאר, מנכ"ל ערוץ הכנסת, היה בתפקידו הקודם יו"ר...ערוץ 20.
איך שהדברים לפעמים נראים מבחוץ מחוברים ומתחברים... קשה להאמין".

תצלום הפגישה 
עם מוטי שקלאר, מהיומן של של שמילה מימון. מדובר בפגישה, שנעשתה ממש במקביל לחקירה, שהתלקחה אז בענייני בזק -משרד התקשורת ובימים שקדמו ל-24.9.17 בוצעו כמעט כל המעצרים והחקירות המרכזיות בפרשה המתוקשרת הזו, ע"י "הרשות לניירות ערך":
מהיומן של שמילה מימון

תגובה לא הצלחתי לקבל ממשרד התקשורת. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, הסיכויים לקבל תגובה הם אפס. לא להגיב זו עבירה פעוטת ערך מול החשיפות הקיימות כאן... 

ה"עבודה בעיניים" של שלמה פילבר על כולם, גם בענייני תדרים סלולריים:
חשפתי בשבועות האחרונים כמה פרשות פליליות (וגם משמעתיות) הקשורות בשלמה פילבר, גם סביב הורדת שעות הפעילות של מוקדי חברות הסלולר, גם בעניין "השינוי הארגוני" ובעוד נושאים. כאן אני מעוניין "להרים את המסך" מעל פרשה חמורה ביותר, שכולה נעשתה ביוזמת שלמה פילבר, לא ברור כרגע למה. חשפתי את שקריו ולהטוטיו בזמן אמת (כאן), בלי לדעת אז את כל התמונה, שהוא כה התאמץ אז להסתיר. 

לכן, שלחתי ביום 22.2.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת ולצמרת נש"מ:
"שאלה דחופה בעניין חשד של סיוע ענק של שלמה פילבר לפלאפון בתחום התדרים:
 1. אתמול פרסמתי איך פלאפון הפכה לרשת המהירה ביותר בישראל.
2. בגרף, שהוצג ע"י מנכ"ל פלאפון [מצוי כאן למטה], רואים קפיצה מהירה, מאוד מפתיעה (מה שנדיר ביותר ועד בלתי אפשרי לראות בביצועי רשתות סלולר), קפיצה, שהתרחשה בביצועי רשת פלאפון בין 17.4.17 ל-1.5.17, כמופיע בגרף.
3. ההסבר היחיד ההגיוני והאפשרי לקפיצה המרשימה והמדהימה הזו היא ה"מתנה", ששלמה פילבר נתן לפלאפון, כפי שמפורט כאן, חשיפה מ-29.4.17. הכתבה מדברת בעד עצמה ומחוברים לה כל המסמכים, שמצאתי אז, שמוכיחים את הנטען בה.
4. עד היום, לא הועלו לאתר משרד התקשורת המסמכים המצביעים על תהליכי קבלת ההחלטות של שלמה פילבר, בהם (ללא כל מכרז, או איזה תהליך חוקי מוכר), תמורת 1 מגהרץ (שלא היו בשימוש), שפלאפון נתנה למשרד התקשורת עבור תדרי משטרת ישראל, היא קיבלה 5 מגהרץ בתדרים מבוקשים לטובת LTE-A, וכעבור זמן קצר פלאפון שדרגה את הרשת החדשה הזו ל-MIMO 4X ובכך בבת אחת הפכה לרשת המהירה והמתקדמת ביותר בישראל.
5. היכן המסמכים הללו? שכן מדובר ב"מתנה" בשווי מיידי של 33 מיליון ₪ עד 35 מיליון ₪ (זה היה מחיר רצועת תדרים של 5 מגהרץ, ששילמו המתחרים כולל פלאפון, במכרז התדרים בתחומי התדר הללו, ב"מכרז ה-LTE").
כ"כ, ההטבה הזו מכילה עוד יתרונות בשווי כלכלי עצום, שאחד מהם הוא: שפלאפון תפסה בבת אחד יתרון תחרותי מאוד משמעותי מול מתחרותיה בשוק הסלולר.
6. הסיפור הזה מצטרף לסיפור המוזר לא פחות של שעות הפעלת מוקדי השירות של חברות הסלולר.
7. ממתין לקבל את המסמכים הקיימים במשרד התקשורת (אם יש), לגבי ההחלטה על הענקת 5 מגהרץ לפלאפון בתרגיל החלפת תדרים (1 מגהרץ תמורת 5 מגהרץ)(ללא מכרז או איזה הליך ברור) באפריל 2017".

תגובה לא הצלחתי לקבל, מאיש, די ברור למה. אם אקבל, אעדכן בהתאם

כך, שלמה פילבר יזם (מיוזמתו האישית, "הנחית" את זה על הראש של פלאפון, בלי לשאול אותה או להתייעץ עימה קודם) מתן הטבות לקבוצת בזק (ולא בפעם הראשונה), כי כך אולי היה מעוניין "למצוא חן" בעיני שאול אלוביץ', ובנוסף הוא אולי חשב, שגם ביבי יהיה מרוצה מהיוזמות היצירתיות והעצמאיות שלו, לטובת הכיס והאינטרסים של שאול אלוביץ'.

שקף הקפיצה בביצועי רשת פלאפון:

שקף פלאפון

זו "מתנה פעוטת ערך" על חשבון הכיס הציבורי בסך של כ-35 מיליון ש"ח, שנעשתה ע"י שלמה פילבר מחוץ לכל מסגרת חוקית קיימת, תוך "שתיקה" של כל בעלי התפקידים במשרד התקשורת, שהיו עדים להחלטה הבלתי חוקית הזו. גם המתחרות בפלאפון שתקו, כשהתרגיל נחשף. נכון, שזה "כסף קטן" מול המיליארדים, "שעפו" לכיוון שאול אלוביץ' בעשור האחרון, אבל אני סבור, ש"דין פרוטה כדין מאה". למה לא חקרו את זה עד היום??  

 
תדרים



 
 
Bookmark and Share