ירידה בכמות התלונות בתחום התקשורת? בדיחה במיטב שיטת ה-Fake News

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> ירידה בכמות התלונות בתחום התקשורת? בדיחה במיטב שיטת ה-Fake News
כמיטב המסורת, עיתונאים וכלי תקשורת, שאין להם שמץ של מושג איך מתנהל משרד התקשורת הישראלי, קיבלו והעתיקו בשיטת ה-Copy & Paste את הודעות ה-Fake News של השר איוב קרא והמנכ"ל בפועל שמילה מימון. מזל שאין מיסים על ספינים ובדיחות על חשבון הציבור.
מאת: אבי וייס, 27.3.18, 18:49איוב קרא

במשרד התקשורת הישראלי קבעו, שכל יום מתאים להיות 1 באפריל.
למשל היום (27.3.17) הפך ל-1 באפריל, במסגרת מסיבת עיתונאים, שזימנו השר והמנכ"ל. גילוי נאות: אני לא הוזמנתי למסיבת העיתונאים, די ברור למה. השר (איוב קרא, בתמונה משמאל) והמנכ"ל בפועל (שמילה מימון) לא היו רוצים לענות על שאלות קשות, למשל, למה הם עדיין ממשיכים לסייע לשאול אלוביץ' ממש כעת ובניגוד לחוק).

לכן, קל להם "למכור" לעיתונאים, שאין להם צל של מושג איך משרד התקשורת הישראלי מתנהל, אוסף של Fake News בקצב מהיר ובלי להתבלבל או למצמץ.

אתייחס בקצרה ל-3 החדשות הטריות, שכלי תקשורת העתיקו, בלי להבין על מה מדובר:

א. "ההשגים" בתחום הטיפול בתלונות הציבור, על פי דו"ח תלונות הציבור ל-2017.
הודעת משרד התקשורת מצויה כאן - למתעניינים. היות ואתר Telecom News לא נוהג לפרסם Fake News, אז אוכל לציין, שאין במסמך הזה שום מספר או נתון נכון, למעט התאריך. הכל פרי המצאות, שיצאו מהשרוול של שמילה מימון. זה לא מקרה, שהוא סירב ומסרב להכניס מערכת מחשוב CRM לתחום תלונות הציבור, כי אז ה-Fake News (אולי) ייחשפו...

אולם, אנו כבר חשפנו זאת מזמן, שנה אחרי שנה, והנה הניתוחים שלנו: לנתוני 2016, לנתוני 2015, לנתוני 2014, לנתוני 2013, ולנתוני 2012 של תלונות הציבור. זה בדיוק אותו דפוס ניתוח, אותו שיטת פיברוק נתונים ואותם גרפים של Fake News.

יתרה מכך. הטענה, שיש ירידה (כל שנה) בכמות התלונות של הציבור ושזה בא מיעילות פעילות משרד התקשורת, אין לה כל בסיס בעובדות. הירידה המתמשכת (מידי שנה בשנה) בכמות התלונות למשרד התקשורת, נובעת מ-4 סיבות והן מוסברות בניתוחים שלנו כל שנה (מה שלא ממפריע לשמילה מימון לחזור שוב ושוב על השקר הזה) ואלו הן 4 הסיבות הנכונות:
  • יש יותר ויותר חסמים להגשת תלונות למשרד התקשורת. הכל פרי המצאות של שמילה מימון. אתם יכולים להתנסות לבד בתהליך הגשת תלונות במשרד התקשורת ותגלו מייד את החסמים הללו. 
  • יותר ויותר תלונות נגרסות ולא מטופלות. לכן המצאנו את המונח "המגרסה של שמילה". יש באתר זה אינספור עדויות על תלונות צרכניות, שלא טופלו במשרד התקשורת (מלבד העדות שאני יכול לתת בעצמי, על עשרות התלונות הצרכניות, שאני אישית הגשתי למשרד, כולן עם מסמכים, כמו גם כאלו, שהוגשו ע"י סיני ליבל, ושלא טופלו בכלל...). רוב הציבור איבד את אמונו במשרד התקשורת. זו המציאות. ולכן יש ירידה בכמות התלונות. 
  • העיקר: הטיפול בתלונות צרכנים כנגד חברות התקשורת עבר לגופים אחרים ושם מטפלים ברצינות רבה ובלי ספינים בתלונות צרכניות ובכמויות ענקיות של עשרות אלפי תלונות צרכניות בשנה, דוגמת הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה (שמתגאה במאבק הצרכני שלה כנגד העוולות של חברות התקשורת), רשות שלטונית במשרד ממשלתי אחר, שפועלת היטב לטובת הציבור ושלאחרונה פרסמה את הדו"ח השנתי שלה (כאן).
  • בנוסף, אזרחים דוגמת סיני ליבל ועוד כמה עורכי דין, מבצעים "פעולות אכיפה צרכנית" דרך בתי המשפט ברחבי הארץ, מה שמשרד התקשורת הישראלי לא רק שלא עושה, המשרד תמיד מתייצב לימין חברות התקשורת. בדיוק הפוך לתפקידו ולחוק. המשרד מצטיין רק בדבר אחד: בסיוע לחברות התקשורת (למשל בהורדת שעות פעילות מוקדי השירות). 
הבעיה היותר חמורה: כיום רוב התלונות הנשלחות למשרד התקשורת הן לא נגד חברות התקשורת אלא נגד משרד התקשורת עצמו. כלומר: נגד השירות הכושל של משרד התקשורת, למשל לכל מי שמעוניין לייבא משהו אלקטרוני לישראל, במיוחד רחפנים. אני עצמי מקבל כל יום תלונות על אי הטיפול של משרד התקשורת בציבור הרחב, שמנסה לקבל אישורי ייבוא (יותר על כך, בסעיף ה-Fake News הבא). הנתונים המחרידים הללו הללו מוסתרים היטב בדוח"ות של משרד התקשורת. 

לכן, שלחתי ב-26.3.18 למשרד התקשורת את השאלה הדחופה הבאה:
"באגף בכיר רישוי אמורה לקום ממש בקרוב יחידה חדשה לטיפול בפניות הציבור, שבראשה תעמוד עדי קאהן גונן (שכרגע ומזה חודשים רבים מדי "מסתתרת" במשרד לשיוויון חברתי, עם תקן של משרד התקשורת).
אולם, במשרד התקשורת יש כבר יחידה כזו, במנהל פיקוח ואכיפה, כשמנהלת תחום פניות ציבור מזה שנים היא דולי דדון-איזנברג.
עד שאיחדו את כל הפונקציות של פניות הציבור במשרד התקשורת למקום אחד, לקח כמעט 2 עשורים של מאבקים פנימיים, פתאום שוב מפצלים את הנושא החשוב הזה בין 2 יחידות בתוך המשרד? הכיצד?
אולי המשרד בכלל צריך ללמוד מהרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה (שתפסה בשנה האחרונה את החלל הענק שמשרד התקשורת השאיר בהתנהלותו הכושלת), איך לעבוד באופן שקוף ונאמן לצרכי הציבור, לחוק, לתקנות ולתנאי הרישיונות, איך לטפל נכון, ביעילות ובמסירות בפניות הציבור ואיך לטפל ביד ברזל ב"עבריינים" המפירים את זכויות הציבור?"

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, הסיכויים שנקבל תגובה הם סביב האפס, למרות שיש דובר חדש למשרד התקשרות.

כך, במשרד התקשורת תהיינה 2 יחידות מקבילות לטיפול בתלונות הציבור: יחידה אחת לטיפול בתלונות הציבור כנגד חברות התקשורת ויחידה שנייה לטיפול בתלונות הציבור כנגד משרד התקשורת עצמו. כך, אפשר יהיה להחביא ולהפריד בין סוגי התלונות של הציבור. שלא תדעו כמה התלוננו כנגד משרד התקשורת עצמו. וזה מוביל אותנו היישר לסעיף הבא.

ב. מהפכת האישורים, הורדת חסמים ביבוא.
איך מטפלים בתלונות של הציבור נגד משרד התקשורת בתחום הזה כבר הבנתם בחשיפה שלנו בפסקה הקודמת (החושפת את הקמת יחידה לתלונות הציבור חדשה, שתנוהל ע"י העוזרת לשעבר של "עד המדינה", שלמה פילבר, שעדיין יושב על תקן מנכ"ל במשרד ו"מוכר" בעדויותיו את כל חבריו ושותפיו לשעבר...).

כאן נתייחס למצגת, ששר התקשורת איוב קרא הציג לעיתונות (מצויה כאן למתעניינים). היות ואנו משתדלים לא לפרסם Fake News, אז בכלל לא מדובר כאן באיזו "מהפכה". לא היה ולא נברא. מקילים מעט על היבואנים הגדולים והבינוניים, רק בגלל לחץ כבד של שר האוצר על משרד התקשורת, מה שעבר בחקיקה מהירה בכנסת, דרך "חוק ההסדרים במשק".

יש להמתין ולראות אם יחידת הרישוי הכושלת, שלא מתפקדת מיום הקמתה (למעט תת היחידה שנולדה שם, שעסקה באיסוף שוחד מהיבואנים הלחוצים תמורת קבלות, כדי לקדם אישורי ייבוא. זו לא בדיחה ל-1 לאפריל), אכן אותה יחידה, ש"התפרנסה" שנים מהכאוס הזה, תקפוץ בבת אחת מעידן הפקס - לעידן המחשב ו"עבודה מרחוק".

במציאות, שאני מכיר, רוב הציבור, שמייבא ציוד אלקטורני ובמיוחד רחפנים, לא יחוש בשום הבדל או שיפור בקבלת אישורים, כי פשוט אין שום מהפכה, רק ספינים ו-Fake News. אלו העובדות ואין עובדות אחרות. 

הדבר הכי מפתיע במצגת, שפרסם היום השר איוב קרא בעניין "מהפכת האישורים, הורדת חסמים ביבוא", זה החלק התחתון של המצגת, וכדי שלא תחשבו, שאני ממציא מדימיוני, למרות שעבור משרד התקשורת כל יום יכול להיות 1 באפריל, אז הנה חתכתי עבורכם את 2 הפסקאות התחתונות מהמצגת הטריה של השר:
צילום מסמך 1

לא רק שמשרד התקשורת מבטיח לנו את ההבטחות הללו במשך שנים, איך זה נכנס למצגת כאן? מה זה בכלל שייך למצגת העוסקת ב"מהפכה בתחום האישורים ורישוי הייבוא"??

יתרה מכך: היכן מדיניות השר ומשרד התקשורת בנושאים הללו? (תזכורת: מסמך המדיניות האחרון בתחום התדרים הוצא ע"י השר אריאל אטיאס, השר האחרון במשרד התקשורת, שטובת הציבור הייתה חשובה לו יותר מטובתו האישית). מתי נערך שימוע בתחום הזה על הנושאים החשובים הללו? באילו תדרים מדובר ובכמה תחומי תדרים? לאיזה שימושים ציבוריים מדובר? מתי זה יקרה?
אני מקווה, שהבנתם כבר את 2 הפסקאות הללו. זה פשוט Fake News בתוך Fake News!! 
פשוט ענק, שר ה-Fake News הזה, שמתהדר בתואר "שר התקשורת".  

 ג. פורסם מכרז להפרטת "עידן +"
על ה-Fake News הזה כתבתי כל כך הרבה (למשל כאן), שכאן אסתפק במשפט אחד או שניים בלבד: מי יכול להציג לציבור ו\או לרוכש פונציאלי של מערך השידורים הכושל הזה, שיש ROI לשירות חינמי? האם ניתן בכלל לגבות כסף על השירות הזה? איך ניתן לסגור את הפער הטכנולוגי בשידורים מול מה שיש בעולם הרחב? 

שקודם כל שהרגולטורים יפסיקו את "שוד משאבים" הציבורי הזה, שנעשה ע"י סלקום, פרטנר ועוד

לכן, דין ההפרטה המתוכננת הזו של מערך "עידן +" הוא כישלון. נכון, שתמיד יכול להופיע איזה מיליונר עם עודף כסף, שמעוניין לשים את כספו על הרפתקאה כושלת חדשה. האם על זה בונים משרדי האוצר והתקשורת את תקוותם להצלחת המהלך הטרי הזה של הפרטת "עידן +"? תמהני על שיקול דעתם. בקיצור: Fake News במיטבו. 
 
פייק ניוז



 
 
Bookmark and Share