Telecom News - "חבילות יסוד" ב-HOT וב-YES: אפשר לעשות את זה נכון בהתייעצות עם הציבור

"חבילות יסוד" ב-HOT וב-YES: אפשר לעשות את זה נכון בהתייעצות עם הציבור

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "חבילות יסוד" ב-HOT וב-YES: אפשר לעשות את זה נכון בהתייעצות עם הציבור
מועצת הכבלים והלוויין נהגה פעם אחת נכון, כשהחליטה לצאת לשימוע ציבורי בנושא "חבילות יסוד" \ "חבילות בסיס" \ "חבילת ליבה" ובינתיים המליצה לשר התקשורת (איוב קרא) להאריך עוד בשנה את ההסדר הקיים ב-HOT וב-YES, לגבי "חבילות יסוד".
מאת: אבי וייס, 30.3.18, 07:50איוב קרא

באופן די מפתיע, מועצת הכבלים והלויין נהגה כמעט "לפי הספר", כשפרסמה את כל המסמכים בנושא של "חבילות יסוד" בחברות HOT ו-YES. המסמכים, שפורסמו ע"י המועצה הם:
  • מכתב שר התקשורת (איוב קרא, בתמונה משמאל), שמתייעץ עם מועצת הכבלים והלויין לפי האמור בחוק, לגבי הארכת התוקף של "חבילות יסוד" בעוד שנה, החל מ-23.2.18. המסמך של שר התקשורת מצוי כאן - למתעניינים. 
  • החלטת מועצת הכבלים והלוויין בענין זה (החלטה, שהתקבלה מעט באיחור, ב-8.3.18, כאשר תוקף החלטת השר הקודם נגמר ב-23.2.18. אולם, מוטב קצת מאוחר מאשר אף פעם לא, או להסתיר את הנושא והבעיה, כמו שהיה נהוג במקרים רבים בעבר, במועצת הכבלים והלויין). ההחלטה המלאה של המועצה נמצאת כאן - למתעניינים. 
  • במסגרת החלטת המועצה (שבסעיף הקודם), הוחלט לצאת לשימוע ציבורי חדש בנושא "חבילות היסוד" (ששמן משתנה כל הזמן, בגלל שכל שר מעוניין, שיזכרו אותו כ"רפורמטור"... השם המוצע האחרון הוא "חבילות ליבה", שבא להחליף את "חבילות היסוד", מה שהוצע ע"י "ועדת פילבר" ולא עבר עדיין בתהליכי החקיקה בכנסת. זאת, בדיוק כפי שחזיתי וגם כשניתחתי את החלטת השר צחי הנגבי בנושא, לאחר שפורסמו המלצות "ועדת פילבר", ב-29.6.16). מסמך השימוע השלם החדש של המועצה מצוי כאן - למתעניינים. 
יודגש, זו הדרך הנכונה ללכת בה: לבצע שימוע ציבורי פתוח ולשמוע את הציבור וכל מי שמעוניין להציג את עמדתו בנושא. זה מה ש"ועדת פילבר" (ולפניה "ועדת שכטר") לא עשו.  בהחלט פעולה נכונה ונבונה של מועצת הכבלים והלוויין. עולם הטלוויזיה הרב ערוצית רץ מהר קדימה, ומה שהיה נכון בעשור הקודם ואפילו לפני 5 שנים, כבר לא בדיוק נכון היום. 

ההערה היחדה שיש לי היא: חבל שדוברות המשרד לא הפיצה הודעה לציבור בנוגע לשימוע החדש. לחילופין (או במקביל), היה צורך לשלוח את השימוע הזה לכל "נציגי הציבור המוסמכים". יש המון גופים ציבוריים ואף ממלכתיים, שמתעניינים ועוסקים בנושא, שכן זה נושא צרכני מובהק ממדרגה ראשונה, וחשוב לשמוע גם את הגופים הצרכניים השונים (אם יש להם מה לתרום לקידום הנושא הזה). הפייסבוק של המועצה מזמן לא עודכן (כך גם הפייסבוק של משרד התקשורת), ומזמן לא הועלו לשם הודעות שמעניינות את הציבור (לא התפארות של השר \ מנכ"ל \ יו"ר, על עצמם, דבריהם המופלאים והישגיהם המזהירים). בהחלט היה מקום לפרסם את השימוע גם בפייסבוק של המשרד והמועצה. 

אפשר להגיש התייחסויות לשימוע עד 15.4.18. הציבור, שמתעניין בנושא ועניין הזה חשוב לו, מוזמן להציע ולהשפיע. נקווה, שהפעם יקשיבו להצעות, שהמועצה תקבל, לא כמו שנעשה בעבר, שאת התגובות לשימועים, שהתקבלו מאלה, שאינם מבעלי העניין ו"המקורבים לצלחת", גרסו פשוט במגרסה ולא טרחו בכלל לקרוא אותם (כמפורט כאן).

נקווה, שהפעם "ייפתח דף חדש" בהתנהלות מועצת הכבלים והלוויין והכל ייעשה בשקיפות מירבית תוך הקשבה לצרכנים ולנציגיהם המוסמכים (ולהם צריך להקשיב, לא לעמדות של "בעלי העניין", בעלי ההון, "המקורבים לצלחת" והלוביסטים). המועצה אמורה לייצג את האינטרס הציבורי, לכן היא אמורה להקשיב לציבור ולנציגיו המוסמכים. דעתן של החברות המפוקחות (במקרה כאן: HOT ו-YES), אינה טובה יותר או עדיפה יותר, מדעתה של "גברת כהן מחדרה".  
 
TV



 
 
Bookmark and Share